7 راه برای افزایش اثربخشی و کارایی آن

مفهوم کمپین فروش را از طریق پیامک مطالعه کنید


مفهوم کمپین فروش را از طریق پیامک مطالعه کنیدمفهوم کمپین فروش را از طریق پیامک مطالعه کنید
راهنمای مطالعه

آیا تا به حال در حین انجام کارهای روزمره پیامکی حاوی تخفیف ویژه برای لباس های فصلی دریافت کرده اید؟ این دقیقاً یکی از راه های اطلاع رسانی و اجرای کمپین فروش است. شرکت ها با استفاده از کمپین های فروش پیشنهادات و تخفیف های ویژه خود را به مشتریان ارائه می دهند تا کاربران را به خرید یا دریافت خدمات از محصولات خود تشویق کنند. در این مقاله به مفهوم کمپین فروش و ۷ روش برای افزایش اثربخشی اجرای آن پرداختیم. اگر شما نیز قصد طراحی کمپین فروش برای شرکت خود را دارید یا می خواهید بدانید که “کمپین فروش چیست”، مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

مفهوم کمپین فروش؛ افزایش چشمگیر درآمد برند در مدت زمان کوتاه

به طور خلاصه می توان کمپین فروش را یکی از شاخه های بازاریابی و استراتژی بازاریابی دانست. هدف اصلی از اجرای کمپین فروش افزایش فروش و درآمد شرکت، جذب مشتریان جدید و حفظ روابط با مشتریان قدیمی تجاری است. نمونه‌ای از کمپین فروش مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و دستورالعمل‌ها از جمله ارائه تخفیف‌ها، پیشنهادات، محصولات و خدمات جدید و مزیت رقابتی نسبت به رقبا است که تلاش می‌کند کاربران را برای تبدیل شدن به مشتری متقاعد کند.

کمپین فروش از طریق کانال های ارتباطی مختلف مانند پیامک، ایمیل، شبکه های اجتماعی، وب سایت ها، تبلیغات در رادیو و تلویزیون انجام می شود. کمپین های فروش معمولاً در مدت زمان کوتاهی مانند شروع هر فصل، یک رویداد مهم و مناسبت های خاص مانند روز مادر یا روز ولنتاین با هدف افزایش فروش برند یا شرکت در سایت طراحی و اجرا می شوند. همان زمان. یک دوره زمانی.

هدف از کمپین فروش چیست؟هدف از کمپین فروش چیست؟

روش های اساسی برای افزایش اثربخشی کمپین فروش

انجام کمپین فروش بدون هیچ فکری و برنامه ریزی در پشت آن نه تنها فروش شما را افزایش می دهد، بلکه منجر به از دست دادن و از دست دادن سرمایه تجاری می شود. کارشناسان فروش و بازاریابی می توانند با ایجاد یک استراتژی قابل اعتماد که تمام جنبه های طراحی و اجرای یک کمپین فروش نمونه را در نظر می گیرد، اثربخشی کمپین های فروش را افزایش دهند. نکات و تکنیک های زیادی برای اجرای موفقیت آمیز یک کمپین فروش معمولی وجود دارد. در زیر به 7 روش و تکنیک اصلی برای افزایش کارایی کمپین های فروش اشاره خواهیم کرد. اگر بپرسید “چگونه یک کمپین فروش ایجاد کنیم”، نکات ارائه شده به شما پاسخ جامعی خواهد داد.

1. بررسی و تجزیه و تحلیل رفتار مشتری. اولین قدم برای اجرای موفقیت آمیز کمپین های فروش

شناخت مشتریان تجاری خود اولین گام برای استراتژی یک نمونه کمپین فروش موفق است. شما باید از داده ها و اطلاعاتی که در گذشته از مشتریان خود به دست آورده اید برای بررسی و تجزیه و تحلیل رفتار، علایق، حرفه و شخصیت کلی آنها استفاده کنید. بنابراین، شما می توانید برای مرحله بعدی، یعنی تعیین اهداف کمپین فروش، و تعیین اهداف خود بر اساس شناخت خود از مشتریان، آماده شوید.

یکی از راه هایی که فروشگاه های آجری می توانند برای دریافت و ذخیره اطلاعات مشتریان کمک بگیرند، قرار دادن یک دستگاه پیام کوتاه و ثبت شماره تلفن همراه مشتری در پیشخوان فروش فروشگاه است. این دستگاه پس از وارد کردن شماره مشتری و ذخیره شماره تلفن همراه خود پیام های کوتاهی را مستقیماً برای مشتری ارسال می کند. این دستگاه ثبت شماره تلفن همراه همچنین ویژگی های جذابی برای سفارشی سازی دسته های مختلف مشتریان ارائه می دهد که به شما در فرآیند شناخت مشتری کمک می کند.

تاثیر تحلیل رفتار مشتری بر اجرای کمپین فروشتاثیر تحلیل رفتار مشتری بر اجرای کمپین فروش

2. تعیین اهداف در طراحی کمپین فروش

مهم ترین مرحله بعد از تکمیل فرآیند شناسایی و تحلیل رفتار مشتری با استفاده از روش های فیزیکی و دیجیتالی مانند ایجاد لینک نظرسنجی در واتس اپ، تعیین اهداف اصلی خود برای انجام کمپین فروش است. به منظور اجرای هرچه مؤثرتر مدل کمپین فروش، تعریف هدف استراتژی کمپین یکی از مهم ترین مراحل در طراحی کمپین فروش است. اگر برای کمپین های فروش خود اهداف مشخص، قابل اندازه گیری، قابل دستیابی، مرتبط و زمان بندی شده تعیین نکنید، نباید انتظار داشته باشید که نتایج ملموسی در رشد فروش و درآمد برند خود مشاهده کنید.

اهمیت تعیین اهداف کمپین فروشاهمیت تعیین اهداف کمپین فروش

3. برای اجرای کمپین در زمان مناسب برنامه ریزی کنید

پس از شناخت مشتریان و تعیین هدف کمپین فروش، باید زمان کمپین فروش را بر اساس دو عامل ذکر شده برنامه ریزی کنید. به عنوان مثال، اگر صاحب یک فروشگاه لوازم التحریر هستید، بهترین زمان برای اجرای کمپین فروش بین سپتامبر و اوایل اکتبر است. زیرا اوج خرید لوازم التحریر با شروع مدرسه آغاز می شود. در نتیجه در نظر گرفتن زمان طلایی برای اجرای موفق کمپین های فروش بسیار مهم است. اگر همین فروشگاه لوازم التحریر کمپین خود را در ابتدای تابستان انجام دهد، به احتمال بسیار زیاد با شکست و ضرر زیادی مواجه خواهد شد.

زمان مناسب برای راه اندازی کمپین فروشزمان مناسب برای راه اندازی کمپین فروش

4. ایجاد محتوای جذاب و پیشنهادات ویژه برای مشتری برای موفقیت کمپین های تبلیغاتی

یکی دیگر از عوامل مهم در طراحی کمپین فروش، ارائه پیشنهادات، تخفیف ها و خدمات جذاب و فریبنده به مشتریان است. به خدمات و محصولات در کمپین های فروش به عنوان راهی برای جذب مشتری نگاه کنید. هرچه پیشنهاد شما در تبلیغات کمپین فروش برای کاربر جذاب تر باشد، احتمال اینکه مشتری و خریدار شود بیشتر می شود.

پیامک “خانه رویایی خود را برای سال جدید بسازید … با اجرای ایده‌ها در قرعه‌کشی نوروزی شرکت کنید (…) در ابتدا با جمله ای جذاب توجه مخاطب را به خود جلب می کند و در نهایت با ارائه یک پیشنهاد قرعه کشی شگفت انگیز، مخاطب را تشویق می کنید تا سرویس را بررسی کند.

ارائه پیشنهادات و تخفیفات ویژه در کمپین های فروشارائه پیشنهادات و تخفیفات ویژه در کمپین های فروش

5. استفاده از کانال های تبلیغاتی موثر نقطه عطف در طراحی کمپین های فروش است

یکی از ضروری ترین مراحل در طراحی کمپین فروش این است که در نظر بگیرید کدام کانال های تبلیغاتی برای استراتژی انتخابی شما مناسب هستند. با استفاده از اطلاعاتی که در مرحله شناسایی و هدف گذاری مشتری به دست آورده اید، می توانید تراکم حضور مشتری در کانال های مختلف را شناسایی کنید. اگر تبلیغات و تبلیغات کمپین فروش شما از طریق کانال های موثر به دست مخاطبان نرسد، تمام تلاش تیم فروش و بازاریابی شما برای افزایش فروش و درآمد بی نتیجه خواهد بود.

به طور کلی دو راه برای بازاریابی تبلیغات دیجیتال و فیزیکی وجود دارد. امروزه تبلیغات دیجیتال بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است. زیرا اندازه گیری هزینه ها و نتایج تبلیغات در این روش آسانتر از روش تبلیغات فیزیکی است. تبلیغات دیجیتال معمولاً از طریق پیامک، ایمیل، شبکه های اجتماعی و کانال های موتور جستجو انجام می شود.

تبلیغات پیامکی; یکی از مقرون به صرفه ترین روش های کمپین تبلیغاتی است

تبلیغات پیامکی به دلیل دسترسی سریع به مخاطبین، نرخ پاسخگویی بالا و مقرون به صرفه بودن، انتخاب اکثر مشاغل برای تبلیغات و اطلاعیه های کمپین فروش است. ارسال پیامک تکی، پیامک موقت، ارسال پیامک از فایل اکسل و پیامک انبوه از جمله امکاناتی است که قیمت پنل اس ام اس انتخابی شما را تعیین می کند. طبیعتا هر چه برد اس ام اس حرفه ای تری با امکانات بیشتر انتخاب کنید، خرید آن گران تر خواهد بود. اما توجه داشته باشید که شما فقط یک بار در طول عمر، برد پیامک را خریداری خواهید کرد. در نتیجه، خرید یک برد پیام کوتاه حرفه ای می تواند در دراز مدت هزینه کمتری برای شما داشته باشد.

تاثیر تبلیغات از طریق پیامک بر موفقیت کمپین فروشتاثیر تبلیغات پیامکی بر موفقیت کمپین فروش

6. ارائه خدمات و محصولات با کیفیت بالا. کیفیت محصول باید شگفت انگیزتر از تبلیغات شما باشد!

تبلیغات و اطلاع رسانی جامع در مورد پیشنهادات و تخفیفات شرط لازم برای اجرای موفق کمپین فروش معمولی است اما شرط کافی نیست! اگر مشتری پس از دریافت تبلیغات هیجان انگیز خدمات با کیفیت پایینی را تجربه کند، برند شما به شدت آسیب می بیند. زیرا علاوه بر اینکه دیگر از محصولات و خدمات کسب و کار شما استفاده نمی کند، نارضایتی خود را نیز به دیگران گزارش می دهد. بنابراین به یاد داشته باشید، تبلیغات شما شگفت انگیزتر از خدمات شما نیست!

یکی از عواملی که باعث رضایت مشتریان از محصول شما می شود خدمات پس از فروش است. هنگامی که پس از خرید، مشتری به راحتی می تواند با کارمندان تماس بگیرد و سوالات یا ایرادات احتمالی محصول را با شما در میان بگذارد، برند شرکت شما به یک برند محبوب تبدیل می شود. برای اینکه به راحتی در قالب یک شرکت قابل اعتماد با مشتریان خود از هر نقطه از جهان در ارتباط باشید، احتمالاً تلفن ابری گزینه ای جذاب برای شما خواهد بود.

اهمیت کیفیت خدمات ارائه شده در کمپین فروشاهمیت کیفیت خدمات ارائه شده در کمپین فروش

7. ارزیابی و بهبود مستمر. کلید یک استراتژی کمپین فروش موفق

کار اصلی تیم بازاریابی پس از کمپین فروش آغاز می شود. تیم بازاریابی باید به طور مداوم استراتژی کمپین فروش را ارزیابی کند. با در نظر گرفتن چرخه عمر محصول، تمامی مراحل ارائه، خرید و پشتیبانی محصول بررسی شده و نقاط قوت و ضعف استراتژی بررسی می شود. هر جا که نشانه ای از پیشرفت دیدید، باید فعالیت خود را در آن نقطه متمرکزتر و آزمایشی تر و هر نقطه ای که باعث اختلال یا آسیب به روند کمپین فروش شود، در سریع ترین زمان ممکن بهبود بخشید.

ارزیابی و بهبود استراتژی کمپین فروشارزیابی و بهبود استراتژی کمپین فروش

کمپین فروش قدرتمند خود را با پیامک برد سازماندهی کنید!

در این مقاله به مفهوم کمپین فروش و راهکارهای آن برای افزایش اثربخشی آن پرداختیم. نکات مهم در تدوین استراتژی کمپین فروش در نظر گرفتن رفتار مشتری، هدف تجاری از اجرای کمپین و اجرای موثر آن با طراحی روش تبلیغاتی مناسب، ارائه خدمات با کیفیت بالا و ارزیابی گردش کار است. برای اجرای یک کمپین فروش موفق، اثربخشی کانال های تبلیغاتی را دست کم نگیرید. با استفاده از پنل اس ام اس می توانید کلیه خدمات تبلیغاتی و پس از فروش را به راحتی و با قیمت مناسب انجام دهید.

منبع: https://farazsms.com/what-is-a-sales-campaign/