کپی رایتینگ چیست؟ قلب مشتری را با کلمات هدف قرار دهید

بررسی ابعاد و اثرات نوشتن در تبلیغات بازرگانی در سایت فراز اس ام اس


بررسی ابعاد و اثرات نوشتن در تبلیغات بازرگانی در سایت فراز اس ام اسبررسی ابعاد و اثرات نوشتن در تبلیغات بازرگانی در سایت فراز اس ام اس
راهنمای مطالعه

کپی رایتینگ نوعی نوشتن تجاری است که از قدرت کلمات و چیدمان خیره کننده عبارات استفاده می کند تا مخاطبان شما را به انجام یک اقدام دلخواه تشویق کند. کپی رایتینگ در واقع یک متن یا شعار تبلیغاتی است که به کمک جادوی کلمات برای مقاصد تجاری استفاده می شود. در فرآیند کپی رایتینگ، باید با ترکیب علم و هنر خود به ترتیب کلمات، فرآیند کپی رایتینگ را به اهداف تجاری خود نزدیک کنید. ما به شما اطمینان می دهیم که با خواندن این مقاله به معنی و اهمیت کپی رایتینگ پی خواهید برد.

نوشتن متون؛ نوشتن کسب و کار با هدف جذب مشتری و ارتقای فروش

کپی رایتینگ نوعی نوشتن تجاری است که از طریق چیدمان جذاب و اصولی کلمات و عبارات در کنار هم، مخاطب را تشویق و ترغیب می کند که محصول یا خدمات شما را بخرد. در واقع هدف شما از کپی رایتینگ تاثیر گذاشتن بر افکار، رفتار و احساسات مردم برای خرید محصول یا خدمات است. این تأثیر از طریق قدرت کلمات رخ می دهد. در نهایت هدف اصلی ما در کپی رایتینگ جذب مخاطب و مشتری به سمت کسب و کارمان و فروش بیشتر محصولات است. یکی از راه های جذب مخاطب این است که متن آگهی فروشگاه اینترنتی خود را از طریق تابلوهای پیامکی برای افراد ارسال کنید.

کپی رایتینگ؛  نوشتن تجاری که هدف آن جذب مخاطب و افزایش فروش استکپی رایتینگ؛  نوشتن تجاری که هدف آن جذب مخاطب و افزایش فروش است

اصول نوشتن حرفه ای چیست؟

هنر یک کپی رایتر در چینش اساسی کلمات و عبارات نهفته است. به گونه ای که دیگران را مجبور به استفاده از خدمات یا محصولات کند. یکی از راه های اطلاع رسانی به مخاطب از شعار تبلیغاتی خود، ثبت متن کپی رایتینگ مورد نیاز در گوشی مجازی است. تلفن مجازی نوعی تلفن ثابت تبدیل شده است. با خرید گوشی مجازی در هر کجای کشور که هستید به راحتی می توانید از طریق تماس تلفنی برای مشتریان خود پیام های تبلیغاتی ارسال کنید. در اینجا اصول مهمی وجود دارد که یک کپی رایتر حرفه ای باید هنگام نوشتن تبلیغات رعایت کند:

اولین گام برای کپی رایتینگ موثر؛ دانش کافی از محصول یا خدمات

یک کپی رایتر برای اینکه بتواند یک شعار تبلیغاتی اولیه و خلاقانه بنویسد باید از ویژگی ها و کارکردهای محصول آگاهی کامل داشته باشد. یک کپی رایتر ماهر باید قبل از نوشتن آگهی، محصول یا خدمات را از زوایای مختلف بررسی کند تا درک کاملی از محصولی که تبلیغ می کند به دست آورد. دانستن ویژگی های کامل محصول نیز به شکوفایی خلاقیت در کپی رایتینگ کمک می کند.

مرحله دوم نوشتن متون. شخصیت مخاطب را بشناسید

گام دوم شناخت علایق، ویژگی ها و رفتار مخاطب هدفمان است که در دنیای بازاریابی به شخصیت مخاطب معروف است. متن تبلیغاتی شما برای مخاطبان هدف و مشتریان آینده شما نوشته شده است. بنابراین برای تاثیرگذاری متن تبلیغاتی باید مخاطبان خود را به درستی بشناسیم تا دید واضحی از واکنش رفتاری آنها داشته باشیم.

مرحله سوم در نوشتن آگهی؛ متنی ساده، واضح و بدون ابهام بنویسید

برای نوشتن کپی رایتینگ حرفه ای، متن تبلیغاتی شما باید ساده، واضح، بدون ابهام و در عین حال جذاب باشد. روند نوشتن باید به گونه ای باشد که کنجکاوی مخاطب را برانگیزد. یکی از راه های انتقال شعار تبلیغاتی به مخاطبان هدف، استفاده از تبلیغات است. تبلیغات مجموعه ای از فعالیت هایی است که هر شرکت برای اعلام حضور خود به مشتریان انجام می دهد. یکی از این راه ها ایجاد صفحات وب سایت یا ایجاد کاتالوگ است.

مرحله چهارم نوشتن شعار تبلیغاتی است. از عبارات تخصصی استفاده نکنید

یک کپی رایتر حرفه ای از کلمات و عبارات پیچیده و تخصصی در متن تبلیغاتی خود استفاده نمی کند. بهترین راه برای نوشتن متون استفاده از کلمات ساده برای انتقال معنا به مخاطب است. متن تبلیغاتی شما باید به صورت ساده و روان نوشته شود تا عموم مردم بتوانند آن را درک کنند.

مرحله پنجم نوشتن است. متن را مرور و ویرایش کنید

قبل از اینکه متن تبلیغاتی خود را برای کارفرما ارسال کنید، باید آن را ویرایش کرده و دوباره بررسی کنید. آیا کپی رایتینگ با اهداف تجاری شما مطابقت دارد؟ آیا متن تبلیغاتی خود را با توجه به شخصیت مخاطبان خود نوشته اید؟ با رعایت اصول کپی رایتینگ به راحتی می توانید متن تبلیغاتی را برای جذب مشتری بنویسید.

گام اول در نوشتن متون;  شخصیت مشتری را بشناسیدگام اول در نوشتن متون;  شخصیت مشتری را بشناسید

انواع کپی چیست؟

برای نوشتن خوب باید نیازهای مخاطب را در اولویت قرار دهیم. متن تبلیغاتی خوب متنی است که به نیاز مخاطبان خود پاسخ دهد. در زیر، انواع مختلف کپی رایتینگ را با هم بررسی خواهیم کرد:

  1. نوشتن تبلیغات در شبکه های اجتماعی: در این روش متن های تبلیغاتی را در شبکه های اجتماعی مانند: اینستاگرام، توییتر، فیس بوک و غیره به صورت پست یا استوری به اشتراک می گذاریم.
  2. نگارش متن سئو: به نوشتن متن بر اساس کلمات کلیدی با هدف بهبود محتوا برای موتورهای جستجو و کسب جایگاه در نتایج جستجوی گوگل گفته می شود.
  3. نوشتن کپی محصول: هدف از نوشتن کپی محصول نشان دادن ویژگی های منحصر به فرد محصول شما به مشتریان است که در نهایت منجر به افزایش فروش محصول می شود.
  4. کپی رایتینگ با پاسخ مستقیم: در این روش نوشتن اسکریپت، تأکید بر «لحظه» و «فوریت» است. در نگارش متون پاسخ مستقیم، با لحنی متقاعد کننده و ایجاد حس فوریت، مخاطب را به اقدام سریع فرا می خوانند.
  5. کپی رایتینگ کسب و کار به مصرف کننده (B2C): کپی رایتینگ حرفه ای که توسط یک کسب و کار (مانند فروشگاه ها، سوپرمارکت ها، مشاغل) برای مخاطبان هدف آن (افراد جامعه) نوشته شده است.
  6. کپی رایتینگ Business-to-Business (B2B): کپی رایتینگ حرفه ای که توسط یک شرکت برای معرفی خدمات یا محصولات خود به شرکتی دیگر نوشته شده است.

یکی از راه های انتقال شعار تبلیغاتی به مخاطب، بازاریابی پیامکی است. با خرید تابلو پیامک می توانید متون تبلیغاتی خود را از طریق بازاریابی پیامکی به تعداد زیاد به دست مخاطبان خود برسانید.

نوشتن در شبکه های اجتماعی؛  در نتیجه پیشرفت تکنولوژینوشتن در شبکه های اجتماعی؛  در نتیجه پیشرفت تکنولوژی

نمونه هایی از نوشتن موفق را مطالعه کنید

کپی رایتینگ یک شغل حساس است. زیرا استفاده از یک جمله یا حتی یک کلمه نامناسب در متن یک پیامک تبلیغاتی، بقای شرکت را به خطر می اندازد. برعکس، استفاده از عبارات و ترتیب کلمات مناسب می تواند فروش یک شرکت را دو برابر کند. در اینجا چند نمونه از کپی رایتینگ موفق آورده شده است:

  • هیچ کس تنها نیست (قسمت اول)
  • آینده روشن است (بانک آینده)
  • آرمان ما آرامش شما را داریم (بیمه آرمان)
  • ما را تشویق کنید (ایران تابناک)

به ترتیب کلمات در مثال های بالا و ارتباط نوشته آنها با شخصیت برند توجه کنید. نسخه تبلیغاتی شما باید منجر به فروش بیشتر شود. لازمه فروش بیشتر این است که با ارائه ویژگی های منحصر به فرد محصول، مخاطب را متقاعد کنید.

نوشتن متون حرفه ای;  ترتیب اولیه کلمات بر اساس هویت برندنوشتن متون حرفه ای;  ترتیب اولیه کلمات بر اساس هویت برند

با استفاده از برد پیامک یکی از موثرترین راه ها برای افزایش اثربخشی کپی رایتینگ

نوشتن متون حرفه ای کار ظریفی است و اصول خاص خود را دارد. کپی رایتینگ زیرا می تواند کسب و کار شما را توسعه دهد. همچنین می تواند به کسب و کار شما آسیب برساند. تنها با رعایت اصول تبلیغات می توانیم به هدف نهایی کپی رایتینگ (جذب مشتری و فروش محصول) برسیم. یکی از موثرترین راه‌ها برای دستیابی به اثربخشی بالای کپی‌رایتینگ در ذهن مخاطب، استفاده از بازاریابی پیامکی در کنار تابلوهای راهنما حرفه‌ای است. در صورت داشتن هرگونه سوال در مورد فروش برد پیامکی و بازاریابی پیامکی در قسمت نظرات به سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

منبع: https://farazsms.com/copywriting/