شعار تبلیغاتی چیست؟ اثربخشی 11 نمونه از شعارهای جذاب را بررسی کنید

بررسی اهمیت و تاثیر شعارهای تبلیغاتی بر موفقیت برند

بررسی اهمیت و تاثیر شعارهای تبلیغاتی بر موفقیت برندبررسی اهمیت و تاثیر شعارهای تبلیغاتی بر موفقیت برند
راهنمای مطالعه

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چگونه یک عبارت کوتاه تمام ارزش یک محصول یا خدمات را به مخاطبان شما منتقل می کند؟ آیا شعارهای تبلیغاتی فقط یک عبارت کوتاه یا تصویری اغراق آمیز برای تحت تاثیر قرار دادن ما هستند؟ این سوالات ما را به دنیای نوآوری، طراحی و هنر در ساخت شعارهای تبلیغاتی می برد. در این مقاله به بررسی تاثیرگذاری شعارهای تبلیغاتی و بررسی نمونه های موفق شعار تبلیغاتی در ایران و جهان می پردازیم. اگر می خواهید یک شعار برندینگ موثر داشته باشید؛ خواندن این مقاله به شما کمک زیادی می کند.

لوگو؛ هنر فراموش نکردن برند

با شنیدن عبارت «همه جا صحبت از اعتماد است» نام بانک ملی ایران به ذهن شما خطور می کند. این قدرت شعارهای تبلیغاتی است. با وجود سادگی، لوگوی برند باید قابل درک باشد و به راحتی در ذهن مخاطب ثبت شود. علاوه بر این، باید معنادار و مرتبط با کسب و کار و خدمات شما باشد. شعار تبلیغاتی عالی باید اعتباری را به برند شما ارائه دهد و همچنین شما را از رقبا متمایز کند.

یک شعار تبلیغاتی در صورتی ماندگار خواهد بود که جذاب، موزیکال باشد و دهان به دهان بین مردم پخش شود. شعار تبلیغاتی در صورتی می تواند موفق تلقی شود که بتوان از آن برای مدت طولانی استفاده کرد و به افتخار و جهت برند شما وفادار باشد. با در نظر گرفتن این نکات، یک شعار برندینگ جذاب و مفهومی انتخاب کنید.

بررسی های متعدد از تاثیر لوگو بر روی مخاطب نیز به شما در انتخاب شعار تبلیغاتی مناسب کمک می کند. در ادامه به معرفی و تحلیل بهترین شعارهای تبلیغاتی در ایران و جهان می پردازیم که برای شما نیز آشنا هستند. همچنین در مورد عوامل مؤثر در اثربخشی این شعارها صحبت خواهیم کرد.

1. نایک. انجام دهید

نایک با شعار “فقط انجامش بده” به عنوان بزرگترین تولید کننده محصولات ورزشی در جهان شناخته می شود. این شعار با ایده حرکت و انگیزه پیوند خورده است و مستقیماً در جهت افزایش انگیزه عمومی برای دستیابی به اهداف و فعالیت های خود عمل می کند. این شعار تبلیغاتی نشان می دهد که باید هر گونه مانع و ترس را کنار گذاشت و شروع به انجام کار کرد. به عنوان مثال، می توانید لوگوی خود را بر روی محصولات حک کنید یا حتی با استفاده از یک برد پیام کوتاه، پیام های انگیزشی دوستانه برای مخاطبان خود ارسال کنید.

پویایی و حرکت جوانان، پیام تشویق کننده نایک به جوانان و مشتریانشپویایی و حرکت جوانان، پیام تشویق کننده نایک به جوانان و مشتریانش

2. شرکت اپل; طرز فکرت را عوض کن

اپل از طریق شعار تبلیغاتی «متفاوت فکر کن» و تمرکز بر روانشناسی جذب مشتری، توانست بر توسعه فکری و نوآوری خلاق تأکید کند. اپل با این شعار نشان داد که به دنبال طراحی و تولید محصولاتی است که از نظر فناوری، طراحی و تجربه کاربری متفاوت از رقبا هستند. این لوگو نه تنها انگیزه ای برای مشتریان و فعالان بازار است، بلکه نشان دهنده فلسفه و رویکرد اصلی اپل در طراحی محصولات و خدمات آن است.

3. دیزنی لند; شادترین جای روی زمین

دیزنی لند به عنوان “شادترین مکان روی زمین” شناخته می شود. این لوگو نمونه ای از متن تبلیغاتی است که مکانی برای یک تجربه مثبت و لذت بخش است. در مجموع شعار «خوشبخت ترین مکان روی زمین» به خوبی به ویژگی ها و تجربیات مخاطبان دیزنی لند می پردازد و از نظر بازاریابی و برندسازی به عنوان شعاری زیبا و جذاب شناخته می شود.

4. مک دونالد; من عاشق اینم

شعار مک دونالد “I love it” موفقیت های زیادی را برای صاحب این برند به ارمغان آورده است. این شعار بسیار ساده، قابل درک است، از زبان روزمره استفاده می کند و به راحتی به یاد می آید. این شعار همچنین باعث ایجاد احساسات مثبت در مخاطب می شود. عبارت “I like it” به معنای “این را دوست دارم یا دوست دارم” است که انگیزه و احساسات مثبت را در مخاطب القا می کند و برای او جذابیت خاصی دارد.

از طریق پیام مک دونالد احساسات دوستانه را با مخاطبان در میان بگذاریداز طریق پیام مک دونالد احساسات دوستانه را با مخاطبان در میان بگذارید

5. شعار تبلیغاتی معروف برند ایرانی; “به اطراف شهر نگاه نکن، به دیوار نگاه کن”

عبارت «به اطراف شهر نگاه نکنید و به دیوار نگاه نکنید» که برای سکوی «دیوار» انتخاب شد، به چند دلیل جواب داد. دلیل اصلی آن هماهنگی با تجارت دوار است که نوع فعالیت این برند را به خوبی به عموم مردم نشان می دهد. استفاده از کلمات محاوره نیز باعث می شود که در ذهن مخاطب بماند.

از آنجایی که وال بستری برای خرید و فروش آنلاین است، خرید خط ابری یکی از راه حل های عالی برای ایجاد دفاتر مجازی برای شرکت های کوچک و بزرگ است. زیرا شما می توانید به راحتی و با تصویر یک شرکت مطمئن با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید و این خطوط تلفن ثابت نیازی به سیم ندارند.

6. نیویورک تایمز. همه اخبار مناسب برای چاپ

شعار نیویورک تایمز “همه اخبار مناسب برای چاپ” معروف شده است. این شعار عموماً بیانگر استانداردهایی است که نیویورک تایمز در انتخاب و انتشار اخبار و محتوای آن رعایت می کند. این مفهوم اعتبار و کیفیت محتوا را در بین مخاطبان القا می کند و منحصر به فرد بودن و منحصر به فرد بودن این روزنامه را در ارائه اخبار نشان می دهد.

اگر کسب و کاری شبیه روزنامه دارید، می توانید با خرید سامانه پیامکی، مخاطبین خود را از اخبار جدید مطلع کرده و آنها را به خرید روزنامه تشویق کنید.

7. سامسونگ; کاری را که نمی توانید انجام دهید

سامسونگ از طریق شعار تبلیغاتی «آنچه نمی توانید انجام دهید» به مخاطبان خود نشان می دهد که باید در مواجهه با چالش ها و موانع، ایده های جدیدی ارائه دهند و کارهای غیرممکن را انجام دهند. این اصل به عنوان یک ارزش اصلی در فرهنگ شرکتی سامسونگ ترویج می شود و نشان دهنده پیشرفت، نوآوری و اعتماد به نفس است.

8. شرکت ردبول; بهت بال بده

ردبول یکی از محبوب ترین حامیان رویدادهای ورزشی است و این ارتباط با ورزش و مسابقات به افزایش اعتبار و شهرت شعار آن یعنی «به تو بال می دهد» کمک کرده است. مصرف کنندگان Red Bull به دنبال یک نوشیدنی انرژی زا هستند و این شعار تناسب بین محصول و نیازهای آنها ایجاد می کند. شعار “به شما بال می دهد” تصویری قدرتمند از انرژی، حرکت و جهش است که مصرف کنندگان بیشتری را جذب می کند.

9. چیتوس. طعم لحظه های شاد

لوگوی چیتوس طعم لحظات شاد برای چیپس چیتوس انتخاب شد. موفقیت این لوگو به دلیل سادگی و کارایی آن است. استفاده از اصطلاحات محاوره ای در زبان روزمره که احساس صمیمیت بین محصول و مخاطب ایجاد می کند، این احساس را تقویت می کند. افزودن عبارت «طعم لحظات زیبا» به لوگو تا حدی تجربه مصرف محصول را توصیف می کند و رابطه مستقیمی بین لوگو و محصول برقرار می کند.

شعار ساده و صمیمانه چیتوس برای لذت خوردن چیپس در آن لحظهشعار ساده و صمیمانه چیتوس برای لذت خوردن چیپس در آن لحظه

KFC.10; خوردن با انگشت ایده خوبی است!

این لوگو با برند معروف رستوران های زنجیره ای کنتاکی KFC در سراسر جهان مرتبط است. شعار “خوردن انگشتان شما ایده خوبی است” ناخودآگاه طعم و مزه محصولات را در ذهن شنونده تداعی می کند. این شعار تبلیغاتی به وضوح تاکید می کند که غذای کی اف سی یک تجربه لذت بخش برای مخاطب است.

شعار کلوخه خوردن ایده خوبی برای غذای KFC است.  شاخص لذت شعار کلوخه خوردن ایده خوبی برای غذای KFC است.  شاخص لذت

11. شرکت فورد. فورد سخت ساخته شد

فورد یکی از قدیمی ترین و معروف ترین شرکت های خودروسازی در جهان به شمار می رود. خودروهای تولید شده توسط فورد از کیفیت و استحکام بالایی برخوردار هستند و همین ویژگی‌ها باعث می‌شود که شعار “فورد سخت ساخته شده” به خوبی با محصولات آنها مطابقت داشته باشد.

راز موفقیت شعارهای تبلیغاتی: ایجاد ارتباط و صمیمیت با مخاطب

در این مقاله به بررسی فاکتور موفقیت چندین شعار تبلیغاتی برای برندهای مختلف ایرانی و خارجی پرداختیم. وجه مشترک همه این شعارها سادگی و صمیمیت با مخاطب بود. اهمیت لحن برند و فرهنگ سازمانی نقش مهمی در انتخاب لوگو و موفقیت دارد. لوگو باید با نوع خدماتی که ارائه می کنید مطابقت داشته باشد. همچنین باید راوی احساسی باشد که مخاطب شما با استفاده از محصولات شما باید داشته باشد. شعار درست باید این حس را در مخاطب بیدار کند. در واقع شعار باید به گونه ای باشد که بدون حواس پرتی و ابهام در تفسیر به راحتی در ذهن مخاطب ثبت شود.

علاوه بر استفاده از عوامل نوشتاری ساده برای ماندگاری لوگو در ذهن مشتریان، تکرار مداوم لوگو نیز در این فرآیند موثر خواهد بود. بدیهی است که هر چه بیشتر یک شعر را بشنوید، افراد بیشتری آن را برای مدت طولانی به یاد خواهند آورد. راه های مختلفی برای جاودانه کردن لوگو از طریق تکرار مداوم وجود دارد، مانند تبلیغات در سطح شهر و استفاده از پلتفرم های ملی. یکی از این روش ها در سطح ملی استفاده از سامانه های پیامکی برای ارسال شعار برند در کمپین های تبلیغاتی است. برای تکرار شعار، مهم است که همیشه با مخاطبانی که حتی یک بار به شما مراجعه کرده اند، تعامل داشته باشید. برای این کار از یک دستگاه ذخیره اعداد برای ایجاد بانک مشتری استفاده کنید.

منبع: https://farazsms.com/what-is-the-advertising-slogan/