استراتژی محتوا چیست و نقش آن در جذب مخاطب و بهبود تجربه کاربری – تابلو پیامک – سامانه پیامک

بررسی استراتژی محتوا و نقش آن در جذب مخاطب به وب سایت فراز اس ام اس


بررسی استراتژی محتوا و نقش آن در جذب مخاطب به وب سایت فراز اس ام اسبررسی استراتژی محتوا و نقش آن در جذب مخاطب به وب سایت فراز اس ام اس
راهنمای مطالعه

کریستینا هالورسون (مربی و مشاور استراتژی محتوا) در مورد استراتژی محتوا گفت: استراتژی محتوا نحوه استفاده شما از محتوا برای دستیابی به اهداف تجاری و رفع نیازهای مشتری است. اما تعریف استراتژی محتوا تنها به این جمله محدود نمی شود. در استراتژی محتوا با شناخت نیازهای اولیه مخاطب یا ایجاد حس نیاز در آنها، شروع به برنامه ریزی برای تولید محتوای مرتبط با کسب و کار خود می کنیم. تولید محتوا بدون برنامه جامع از پیش تعریف شده عملا بی فایده است. محتوای این مقاله به سوال “چگونه یک استراتژی محتوا بنویسیم” پاسخ می دهد تا بتوانید استراتژی محتوایی مناسب برای کسب و کار خود بنویسید.

استراتژی محتوا؛ برنامه ریزی برای تولید محتوای ارزشمند

استراتژی محتوا برنامه‌ریزی می‌کند تا محتوای ارزشمندی تولید کند که با اهداف تجاری شما همسو باشد. در استراتژی محتوا، با در نظر گرفتن نیازهای کسب و کار شما، یک برنامه هدفمند برای تولید و انتشار محتوا تدوین می شود تا کسب و کار شما در مسیر دستیابی به اهداف خود قرار گیرد. بدون برنامه ریزی هدفمند، هرگز نمی توان به مسیر موفقیت رسید.

استراتژی محتوا؛  جذب مخاطبان هدف و افزایش فروشاستراتژی محتوا؛  جذب مخاطبان هدف و افزایش فروش

چرا به یک استراتژی محتوا نیاز داریم؟

هدف استراتژی محتوا توسعه و ایجاد محتوای منسجم و ارزشمند برای جذب مشتریان هدف به سازمان است. به طور کلی همه شرکت ها برای جذب مخاطب و افزایش فروش تلاش می کنند و استراتژی محتوا برای شرکت های این حوزه بسیار موثر است. در زیر به بررسی دو هدف استراتژی محتوا می پردازیم.

اولین هدف استراتژی محتوا؛ مخاطب را جذب کند

جذب مخاطبان و مشتریان هدف برای هر کسب و کاری بسیار مهم است. برای جذب مخاطب از طریق محتوا، ابتدا باید نیازهای مخاطبان خود را بشناسیم تا پاسخ مناسب را به آنها ارائه دهیم. ما با شناخت نیازهای مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه، استراتژی محتوای مناسبی را طراحی می کنیم که با نیازهای کسب و کار و همچنین نیازهای مخاطبان همسو باشد.

یکی از راهکارهای جالب برای جذب مخاطب، ارسال لینک محتوا برای مخاطب از طریق سامانه پیامکی است. با استفاده از این روش، توجه افراد علاقه مند به کسب و کار شما جلب می شود و به احتمال زیاد مشتریان آینده شما خواهند شد.

هدف دوم استراتژی محتوا: ارتقا و بهبود تجربه کاربری

هدف دوم استراتژی محتوا بهبود تجربه کاربر است و برای درک بهتر مثالی ارائه خواهیم داد. به عنوان مثال، دو مکان را در نظر بگیرید. سایت اول سرعت بارگذاری تصاویر بالایی دارد و در محتوای آن از جداول و فیلم های آموزشی استفاده شده است. در حالی که در سایت دوم سرعت بارگذاری تصاویر و صفحات پایین است و محتوای صفحه فقط شامل متون و تصاویر می شود. مسلم است که سایت اول تجربه کاربری بهتری نسبت به سایت دوم دارد. در نتیجه، کاربران برای دریافت پاسخ سوالات خود در آینده به اولین محتوای سایت باز خواهند گشت.

در استراتژی محتوا، می‌توانیم با در نظر گرفتن ویژگی‌های رفتاری و نیازهای مخاطب، به بهبود تجربه کاربر کمک کنیم. در واقع، تجربه کاربری مشابه رفتاری است که با مشتری هنگام پاسخ به بخش پشتیبانی کسب و کار انجام می شود. بنابراین، هرچه بهتر و سریعتر به نیازهای کاربر پاسخ دهیم، شانس تبدیل مخاطبان هدف به مشتری وفادار بیشتر می شود.

هدف استراتژی محتوا؛  جذب مشتری و بهبود تجربه کاربریهدف استراتژی محتوا؛  جذب مشتری و بهبود تجربه کاربری

مراحل گام به گام تدوین استراتژی محتوا چیست؟

محتوا برای جذب مخاطب و رشد کسب و کار شما کلیدی است. ایجاد محتوا بدون استراتژی محتوا به اهداف سازمان شما نمی رسد. تدوین استراتژی محتوای پایه شامل 8 مرحله است که شامل: بررسی موقعیت سازمان، تعیین اهداف، تحقیق در مورد کلمات کلیدی، تجزیه و تحلیل رقبا، شناخت شخصیت مخاطب، تعریف نقشه سفر مشتری، تهیه تقویم محتوا و در نهایت ارزیابی محتوا است. در زیر این مراحل را به طور کامل برای شما توضیح می دهیم.

مرحله اول طراحی استراتژی محتوا وضعیت معاملات را بررسی کنید

اولین قدم در طراحی استراتژی محتوا، بررسی وضعیت کسب و کار شماست. قبل از شروع هر کاری، باید به چند سوال پاسخ دهید. کسب و کار شما در کجای بازار است؟ ? مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟ مزیت رقابتی کسب و کار شما چیست؟ کسب مزیت رقابتی در رشد کسب و کار و فروش بیشتر محصولات یا خدمات شما بسیار مفید است. به عنوان مثال، یک مزیت رقابتی بزرگ برای سرمایه گذاری، خدمات پس از فروش است. داشتن خدمات پس از فروش خوب، مشتریان بیشتری را به سمت سازمان شما جذب می کند. همچنین مشتریان شما را به مشتریان وفادار تبدیل می کند.

مرحله دوم توسعه استراتژی محتوا؛ هدف گذاری

پس از بررسی وضعیت کسب و کار، نوبت به تعریف اهداف کسب و کار می رسد. هدف کسب و کار شما از تعریف استراتژی محتوا چیست؟ آیا به دنبال فروش بیشتر هستید؟ آیا هدف شما برندسازی است؟ با پاسخ به این سوالات، هدف از طراحی استراتژی محتوا را روشن کنید. در این مرحله معمولاً برنامه کلی استراتژی مشخص می شود و ممکن است تصمیم به داشتن تبلیغات پیامکی یا سایر روش های تبلیغاتی، بهینه سازی موتورهای جستجو و موارد دیگر گرفته شود.

نتایج حاصل از داشتن استراتژی محتوا;  کاهش هزینه و رضایت کاربرنتایج حاصل از داشتن استراتژی محتوا;  کاهش هزینه و رضایت کاربر

مرحله سوم تدوین برنامه ریزی محتوا; کلمه کلیدی را جستجو کنید

در این مرحله، باید بررسی کنید که کدام کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما هستند. همچنین در مورد کلمات کلیدی محتوایی که می نویسید تحقیق کنید. مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه شما باید چه کلمات یا عباراتی را در گوگل جستجو کنند تا به صفحه شما برسند؟ با بررسی و پاسخ به این سوال متوجه خواهید شد که از چه کلماتی باید در محتوای خود استفاده کنید تا در هنگام جستجوی کاربران در گوگل، محتوای صفحه شما را ببینند.

مرحله چهارم توسعه استراتژی محتوا؛ تحلیل رقبا

یکی از مهمترین بخش های توسعه استراتژی محتوا، تجزیه و تحلیل رقبا است. در این مرحله به دنبال محتوایی باشید که شرکت های مشابه در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته اند. به عنوان مثال، اگر رقبای شما از طریق واتس اپ با کاربران در ارتباط هستند، می توانید استفاده از فرستنده انبوه واتس اپ را نیز در استراتژی محتوای خود برای تعامل با کاربران قرار دهید. همچنین در این مرحله باید رتبه رقبای تجاری خود را در نتایج جستجوی گوگل بررسی کنید و نقاط قوت و ضعف آنها را جستجو کنید.

مرحله پنجم طراحی چیدمان محتوا; شخصیت مخاطب را بشناسید

شناخت ویژگی ها و نیازهای رفتاری و شخصیتی مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه، نقطه شروعی برای رشد سازمان شماست. زیرا با در نظر گرفتن نیازهای مخاطب هدف خود و به کارگیری آنها در استراتژی محتوایی خود، به اهداف سازمان خود نزدیک خواهید شد. یکی از راه‌های شناخت شخصیت مخاطب، بررسی آنهاست. با استفاده از یک پنل پیام کوتاه، یک نظرسنجی انبوه ارسال کنید تا با دریافت پاسخ، نیازهای مخاطبان خود را بهتر درک کنید. تابلوهای پیامک انواع و قیمت های مختلفی دارند که می توانید با توجه به نیاز خود آنها را انتخاب کنید.

مرحله ششم تهیه استراتژی محتوا. نقشه سفر مشتری را تعریف کنید

مسیری که مخاطبان شما از لحظه ای که درباره سازمان شما یاد می کنند تا زمانی که محصول شما را خریداری می کنند یا از خدمات شما استفاده می کنند طی می کنند، نقشه سفر مشتری نامیده می شود. شما باید تمام مراحل سفر مخاطبان هدف خود را از ابتدا تا انتها برنامه ریزی کنید تا آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنید. یک راه حل برای همراهی مشتری در نقشه سفر، استفاده از برنامه های ارسال انبوه است. به عنوان مثال، با استفاده از نرم افزار ارسال انبوه واتس اپ، از مخاطبان خود نظرسنجی کنید تا نیازهای آنها را بهتر درک کنید و آنها را در تجارت خود پیاده سازی کنید. در نتیجه آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنید.

مرحله هفتم تدوین استراتژی محتوا; یک تقویم محتوا ایجاد کنید

تقویم محتوا شامل مواردی مانند موضوع محتوا، تاریخ انتشار، نوع محتوا (متن، ویدئو، تصویر، عکس)، کانال توزیع محتوا (وب‌سایت، اینستاگرام، فیس‌بوک، لینکدین) است. با کنار هم قرار دادن یک تقویم محتوای اصلی، می توانید فرآیند تولید محتوای خود را از طریق برنامه ریزی سیستماتیک پیش ببرید.

مرحله نهایی استراتژی محتوا؛ قدردانی

کار ما به نوشتن استراتژی و ایجاد یک تقویم محتوا ختم نمی شود! بلکه پس از تکمیل استراتژی محتوا، آن را ارزیابی می کنیم. هنگام ارزیابی، باید بررسی کنیم که آیا استراتژی ما با اهداف سازمان و نیازهای مردم همسو است یا خیر.

یکی از راه های ارزیابی محتوای نوشته شده، دریافت بازخورد از مخاطب است که معمولا پس از اجرای بخشی از استراتژی، بازخورد دریافت خواهید کرد. همچنین از طریق تماس تلفنی می توان نظرات مشتری را دریافت کرد. بنابراین با خرید خط تلفن مجازی به راحتی می توانید با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و تماس های ورودی و خروجی را همزمان برقرار کنید.

اعمال استراتژی محتوا؛ کمک به رشد و توسعه کسب و کار

با طراحی استراتژی محتوا راه را برای موفقیت در سازمان خود هموار کنید. جذب مخاطبان و مشتریان و بهبود تجربه کاربری دو مورد از مهم ترین نتایج ایجاد یک استراتژی محتوایی است که مناسب سازمان شما باشد. با توسعه و اجرای استراتژی محتوایی که برای کسب و کار شما مناسب است، به فروش بیشتر محصولات یا خدمات خود کمک کنید. اگر تجربه ای در مورد تدوین استراتژی محتوا دارید، آن را در قسمت نظرات با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

منبع: https://farazsms.com/content-strategy/