آشنایی با اهمیت شعار برند برای کسب‌وکارها

زمانی‌که به شعرهای برند موفق اشاره کنیم، احتمالا بسیاری از آن‌ها به گوش شما هم خورده است. این شعارها معمولا ثابت هستند و همین باعث ماندگاری آن‌ها در ذهن مخاطبان می‌شود. در ادامه نمونه‌هایی از شعارهای برند که به گوش مردم در سراسر دنیا آشناست را به شما معرفی خواهیم کرد.

  • نایک: فقط انجامش بده. احتمالا مشهورترین شعار در دنیای ورزش، شعار برند شرکت نایک است. این عبارت ماهیت انگیزشی برند نایک را برجسته می‌کند.
  • شعار برند مک دونالد: I’m Lovin’ It. این شعار خاطره انگیز مک دونالد می‌تواند به‌راحتی برای همه محصولات این شرکت اعمال شود.
  • Maybelline: شاید او با آن متولد شده باشد. این شعار بینشی عالی از تلاش Maybelline برای ایجاد بهترین احساس در مشتریان را نشان می‌دهد.
  • Red bull: رد بول به شما بال می‌دهد. این شعار در همه خطوط تولید رد بول به کار می‌رود و به طراحی محصولاتی برای افزایش انرژی مشتریان تمرکز دارد.

بررسی چند نمونه شعار برند معروف و موفق

ثبت شعار برند در ذهن مخاطب از طریق ارسال پیامک انبوه

یک راه مناسب برای انتقال شعار برند و شعارهای تبلیغاتی به مخاطبان ارسال پیامک است. به این شرط که در بلک لیست اس ام اس نباشیم؛ اما چگونه بفهمیم در بلک لیست اس ام اس هستیم؟ از طریق استعلام آنلاین می‌توان این موضوع را مورد بررسی قرار داد. همچنین با تهیه خط خدماتی از سامانه فراز اس ام اس این امکان را خواهید داشت که به لیست سیاه مخابراتی نیز پیامک ارسال کنید.

تفاوت شعار برند و شعار تبلیغاتی در محدوده استفاده

همینطور که در این نمونه‌ها مشاهده کردید، انتخاب عبارت کوتاه که کاربردی و به‌یادماندنی باشد، بهترین نوع شعار برند است. رعایت این نکته برای انتخاب شعار تبلیغاتی برای طراحی کمپین تبلیغاتی نیز حائز اهمیت است.

اگر برای ایجاد تمایز با رقبا برای برندتان یک شعار انتخاب کرده‌اید، استفاده از پنل اس ام اس و ارسال پیامک انبوه نقش مثبت و موثری در ثبت شدن شعارتان در ذهن مخاطبان خواهد داشت.

هدف استفاده از شعار، مورد دیگری است که این دو مفهوم را از یکدیگر متمایز می‌کند. هدف اصلی شعار برند ایجاد ارتباط عاطفی با مشتریان، کمک به شناخت بیشتر و ثبت هویت برند در ذهن مخاطبان است. این شعار برای به نمایش گذاشتن ارزش‌ها، ماموریت، مزیت رقابتی و تمایز برند در همه تعاملات برندی به‌کار می‌رود. در مقابل، هدف اصلی شعار تبلیغاتی جذب توجه مخاطبان، ترویج محصولات و خدمات و ایجاد تمایز از رقبا است. این شعار همان‌طور که از نام آن می‌توان متوجه شد برای تبلیغات، جلب توجه مشتریان و تشویق آن‌ها به خرید به کار برده می‌شود.


آشنایی با مفهوم شعار برند
راهنمای مطالعه

آشنایی با تفاوت‌های شعار برند و شعار تبلیغاتی

هدف استفاده از شعار؛ یک عامل تمایز میان شعار برند و شعار تبلیغاتی

هدف اصلی شعار برند ایجاد یک ارتباط عاطفی و نزدیک با مشتریان است تا شناخت بیشتری از برند، محصولات و خدمات به‌دست بیاورند. به‌همین‌دلیل شعار که برای برندتان انتخاب می‌کنید باید ساده، قابل یادآوری، قوی و هماهنگ با ارزش‌ها و اهداف کلی برند باشد. با تولید شعار برند با ویژگی‌های ذکر شده در بازاریابی، جذب و وفادار کردن مشتریان نیز موفق‌تر خواهید بود.

در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که شعار برند چیست و چه تفاوتی با شعار تبلیغاتی دارد؟ شعار برند هویت و موجودیت کسب‌وکار شما را نمایان می‌کند. این شعار نقش مهمی در جذب مشتریان و شناخت دقیق‌تر و ماندگارتر از برند دارد. یکی از راهکارهای مناسب برای گسترش و شناخت شعار برندتان به مخاطبان استفاده از پنل اس ام اس است. با کمک پنل پیامک در زمانی کوتاه و با هزینه کم می‌توانید تعداد بالایی پیامک که حاوی متن شعار برندتان است ارسال کنید.


منبع: https://farazsms.com/difference-between-a-tagline-and-slogan/

شعار برند به‌عنوان یک عبارت کوتاه و ساده، در همه تعاملات برند به‌کار می‌رود. این شعار در لوگوها، وب‌سایت، تبلیغات، بسته‌بندی محصولات و سایر ارتباطات برند دیده می‌شود. در مقابل شعار تبلیغاتی برای یک تبلیغات خاص و در زمان برگزاری کمپین‌های تبلیغاتی به‌کار می‌رود. این شعار در تبلیغات تلویزیونی، رادیویی، تبلیغات چاپی، تبلیغات آنلاین و سایر رسانه‌های تبلیغاتی به نمایش در می‌آید. با استفاده از افزونه ارسال پیامک وردپرس می‌توانید برای مشتریانی که در سایت شما ثبت‌نام کرده‌اند نیز شعار برندتان را ارسال کنید.

تفاوت شعار برند و شعار تبلیغاتی از نظر مدت زمان استفاده

خیلی از افراد متوجه تفاوت‌های شعار برند با شعار تبلیغاتی (Brand slogan) نیستند؛ بنابراین برای انتخاب یک شعار درست و تاثیرگذار باید قبل از هر‌چیز شناخت دقیقی از تفاوت شعار برند با شعار تبلیغاتی داشته باشید. شعار برند و تبلیغاتی دو مفهوم متفاوت در هدف، محدوده و مدت زمان استفاده هستند. در ادامه این تفاوت‌ها را به‌طور دقیق بررسی خواهیم کرد.

شعار برند، حکم DNA برند شما را دارد. با شنیدن جمله زیبا، جادار، مطمئن بسیاری از ما به یاد یخچال فریزر امرسان می‌افتیم. ماندگار شدن در ذهن مشتریان چیزی است که صاحب هر برندی برای رسیدن به آن تلاش می‌کند. با استفاده از یک شعار برند که ارزش‌ها، مزایا و ویژگی‌های محصولات و خدمات شما را به‌خوبی معرفی کند، این آرزو محقق خواهد شد. در این مقاله به بررسی همین موضوع می‌پردازیم و به شما خواهیم گفت که شعار برند چیست و باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد. بسیاری از افراد شعار برند را با شعار تبلیغاتی اشتباه می‌گیرند. به شما عزیزان پیشنهاد می‌کنیم برای شناخت تفاوت‌های این دو مفهوم مطالعه این مقاله را از دست ندهید.

آشنایی با مفهوم شعار برند (tagline)؛ یک عبارت کوتاه و در عین‌حال اثرگذار

شعار برند (tagline) یک عبارت کوتاه و قابل یادآوری است که هویت و ارزش‌های برند را به شکلی ساده و اثربخش به مخاطبان و مشتریان منتقل می‌کند. با استفاده از این عبارت کوتاه، مخاطبان به برند، محصولات و خدمات شما توجه بیشتری نشان خواهند داد. به‌عنوان مثال شعار برند شرکت نایک، Just Do It است. این جمله بر اهمیت برداشتن اولین قدم تاکید دارد. از آنجایی‌که این شرکت در حوزه تولید کفش‌های ورزشی فعالیت می‌کند، در افراد حس قدرت و تعهد به انجام یک عمل را به‌وجود می‌آورد.

برای اینکه با نقش و اهمیت بازاریابی در رشد و افزایش میزان فروش کسب‌وکارتان آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله بازاریابی چیست؟ را مطالعه کنید.

آشنایی با چند نمونه شعار برند موفق و ماندگار در ذهن مخاطبان

انتقال هویت و ارزش‌های برند با شعار برند

تفاوت شعار برند با شعار تبلیغاتی؛ تفاوت در هدف، محدوده و زمان استفاده

شعار برند برای مدت زمان طولانی‌تری استفاده می‌شود. در نتیجه شعار برند تقریبا بدون تغییر و ثابت است. این شعار به‌عنوان بخش ثابتی از هویت برند در طول زمان حفظ می‌شود. در نتیجه مخاطبان قدیمی و جدید، برند مورد‌نظر را با یک شعار واحد می‌شناسند. باتوجه‌به اینکه شعار برند در طول زمان باید ثابت باشد، نیاز است که حساسیت و دقت ویژه‌ای برای انتخاب شعار به خرج داد. در مقابل، شعار تبلیغاتی در بازه‌های زمانی مختلف تغییر می‌کند و یک شعار کوتاه‌مدت محسوب می‌شود. این شعار معمولا در یک کمپین‌های تبلیغاتی یا رویداد خاص خلق شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌طور‌کلی شعار تبلیغاتی برای معرفی یک ویژگی، مزیت یا پیام خاص در یک بازه زمان محدود طراحی و استفاده می‌شود.

ویژگی‌های یک شعار برند خوب چیست؟