آیا تا به حال به دلیل شیوه نامناسب صحبت کردن، خرید از یک فروشنده را متوقف کرده اید؟ یا حتی برعکس؛ من به دلیل برخورد و گفتگوی فروشنده به مشتری وفادار تبدیل شده ام. برای اینکه فروشنده گروه دوم باشید در این متن قصد داریم جملات مشتری پسند و تاثیرگذار را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. با استفاده از این عبارات در فروش تلفنی، خدمات مشتری، فروش حضوری و حتی در ساده ترین ارتباطات و گفتگو با مشتری می توانید دل او را به دست آورید. اگر شما هم می خواهید جزو دسته دوم باشید، به آدرس درستی آمده اید.
1. ابراز خوشحالی با بودن در کنار مشتری; اولین عمده فروشی مشتری پسند
می توانید از آن استفاده کنید. خوشحال می شوم به شما کمک کنم تا مکالمه را شروع کنید. با این کار نشان خواهید داد که حل مشکل مشتری چقدر اهمیت دارد و فقط به دنبال فروش محصول به او نیستید. علاوه بر این باید اطمینان حاصل کنید که مشتری در تماس های تلفنی یا آنلاین با مشتری و حتی در مراجعه حضوری شما را کاملا راضی می گذارد. در زیر با نمونه ای از بیان شادی آشنا می شویم.
- من خیلی خوشحالم که می توانم به شما کمک کنم. اگر سوال دیگری دارید در خدمتم
همچنین می توانید پس از چند ساعت یا چند روز با ارسال پیامک از مشتریان خود نظرسنجی کنید. در پایان مکالمه، از مشتری برای تعامل و به اشتراک گذاشتن مسائل و نگرانی های بیشتر دعوت می شود.
2. ابراز علاقه به هدف مشتری. مهمترین جمله برای رضایت مشتری
وقتی با دقت به حرف های مشتری گوش دادید، دوباره آن ها را تکرار کنید. تکرار مشکل مشتری به زبان شما سه مزیت اصلی خواهد داشت. ابتدا به مشتری نشان می دهید که وقتی مشکلش را برای شما توضیح می دهد، فقط حرف او را قبول کرده اید. دوم، اگر مشکل را اشتباه متوجه شوید، مشتری آن را اصلاح خواهد کرد. در نهایت، با تکرار مشکل، مشتری ممکن است جزئیات و جزئیاتی را اضافه کند که برای بررسی و ارائه راه حل بهتر مفید باشد. در زیر نمونه ای از جمله ای را می آموزیم که دارای علاقه زیادی است.
- من درک می کنم که مشکل شما (مشکل) است.
حتی می توانید برای این منظور از پیامک استفاده کنید. با ارسال پیام به او بگویید که مشکل را درک می کنید و در اسرع وقت به او پاسخ می دهید. در واقع این یک پیام تبلیغاتی برای جذب مشتری و تبدیل آنها به مشتریان وفادار است.
3. بیان توانایی حل مسائل; رضایت بخش ترین بیانیه برای مشتریان
وقتی با استفاده از تلفن ابری تماس می گیرید، می توانید به مشتری اطمینان دهید که قابل اعتماد هستید. شماره ثابتی که مشتری با دیدن تماس شما متوجه آن خواهد شد. در حال حاضر، می توانید از این عبارت مشتری پسند استفاده کنید تا نشان دهید که مشکل مشتری را درک می کنید. سپس راه حل و ایده خوبی برای آن ارائه دهید. مانند مثال زیر:
- من می توانم با انجام (عمل) مشکل شما را حل کنم.
با گفتن این عبارت مشتری متوجه می شود که شما آماده کمک به او هستید. و مشکل او در حال حل شدن است. از طرفی به مشتری نشان می دهید که مشکل او را کاملا درک می کنید و فقط به فکر فروش یک محصول نیستید! بنابراین، مشتری می داند “چگونه” مشکل او حل خواهد شد. زیرا جزئیات و نحوه حل مشکل را با او در میان خواهید گذاشت.
4. از مشتریان بخواهید منتظر بمانند
در تماس های تلفنی، اگر برای یافتن اطلاعات مورد نیاز برای بررسی بهتر مشکل به زمان بیشتری نیاز دارید و مشتری باید در خط منتظر بماند، بهتر است به او اطلاع دهید. با این جمله از او اجازه بگیرید:
- آیا می توانید برای چند لحظه پشت خط ارسال شده بمانید؟
در واقع با گفتن این جمله به مشتری می گویید وقت شما برای ما ارزشمند است و ما برای این ارتباط و تعامل ارزش قائل هستیم. همچنین می توانید پس از پایان مکالمه و رفع مشکل مشتری با استفاده از نرم افزار پیام رسان گروهی واتس اپ نظرسنجی انجام دهید.
5. ارتباط با سایر بخش ها. بهترین راه برای جلب رضایت مشتری
این جمله معمولا زمانی استفاده می شود که اطلاعات و تجربه کافی برای پاسخ به سوال مشتری ندارید. توجه داشته باشید که گاهی اوقات مردم با گفتن “این کار من نیست” یا “این موضوع به بخش ما مربوط نمی شود” به مشتری پاسخ می دهند! همین گفتگوی ساده رابطه شما با مشتری را از بین می برد.
- من از این موضوع اطلاعی ندارم؛ اجازه بدهید بپرسم و چند دقیقه دیگر با شما تماس بگیرم
- بخش پشتیبانی فنی ما در این زمینه تخصص دارد و می تواند شما را به بهترین نحو راهنمایی کند. می توانم شما را با آنها وصل کنم؟
به عنوان مثال، اگر به دنبال مناسب ترین مکالمه و متن برای یک فروشگاه اینترنتی یا هر فروشگاه اینترنتی دیگری هستید، بهتر است از جملات بالا استفاده کنید.
6. از جملات عذرخواهی استفاده کنید
یکی دیگر از مهمترین جملات مشتری پسند، جملات عذرخواهی است. این اظهارات برای رسیدگی به طیف وسیعی از مسائل مشتریان، از سفارشات معیوب گرفته تا شکایات شخصی استفاده می شود. حتی اگر شما مقصر این مشکل نیستید، عذرخواهی یک راه عالی برای مدیریت احساسات یک مشتری ناراضی و تبدیل یک موقعیت ناراحت کننده به یک تجربه مثبت مشتری است.
- بابت حادثه بدی که پیش آمد عذرخواهی می کنیم.
بهتر است پس از ارسال متن آگهی لوازم خانگی، فروشگاه های شخصی و اینترنتی و خرید مشتری، تماس تلفنی و یا حتی پیامکی برای رضایت داشته باشید. اگر مشتری مشکل یا نارضایتی دارد، جمله خود را با این جمله شروع کنید: «بابت مشکل عذرخواهی می کنم».
7. ابراز خوشحالی برای کمک; بهترین راه برای جلب رضایت مشتریان
مشتریان معمولاً تمایل دارند به سرعت پاسخ سؤالات خود را دریافت کنند. بنابراین وظیفه شما به عنوان یک فروشنده این است که جزئیات بیشتری در مورد مشکل بپرسید. علاوه بر این، هر چه بیشتر با جزئیات مشکل آشنا شوید، سریعتر مشکل و بهترین راه حل برای آن را پیدا خواهید کرد.
- خوشحال می شوم در مورد (مشکل یا نیاز) بیشتر بدانم.
- میتونم بپرسم چرا اینطور فکر میکنی؟
- میتونم بپرسم چرا؟
- متاسفم برای شنیدن آن خوشحال می شوم در مورد مشکل و اتفاقی که افتاده بیشتر بدانم
پس از پایان مکالمه از مشتری بخواهید در نظرسنجی که از طریق پیامک یا واتساپ برای او ارسال می شود شرکت کند. در واقع، بازاریابی واتس اپ یک روش بسیار موثر است که به شما کمک می کند از طریق پیگیری، رضایت مشتری را جلب کنید. همچنین در تبلیغات و جذب مشتری به شما کمک می کند.
با یک جمله مشتری پسند دل مشتری را تسخیر کنید
انتخاب جملات مناسب در ارتباط با مشتریان بسیار مهم است. همانطور که انتخاب کلمه یا عبارت اشتباه مشتری را به خرید مجدد تشویق نمی کند، استفاده از عبارات مشتری پسند هنگام فروش یا برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه باعث افزایش فروش و جذب مشتریان جدید می شود. در نهایت اگر می توانید عبارت موثر دیگری را در نظر بگیرید، آن را در قسمت نظرات به این لیست اضافه کنید. اگر شما به عنوان فروشنده یا حتی خریدار تجربه ای در این زمینه دارید، آن را با ما و سایر کاربران عزیز در میان بگذارید.
منبع: https://farazsms.com/customer-friendly-sentences/