اما چگونه میخواهید ارزشهای مشتریان را شناسایی کنید؟ قطعاً این سوال یک جواب ندارد. مشتریان در زمانهای مختلف چیزهایی متفاوتی برایشان ارزش است. شما نمیتوانید با یک ارزش همه را به فروشگاه خودتان بکشانید، اما میتوانید در زمانهای مختلف ارزشهای متفاوتی را هدف قرار دهید و پیامک تاثیرگذاری را بر اساس آن برای مشتریانتان ارسال کنید. حالا محال است کسی متن پیامک تبلیغاتی شما را بیجواب بگذارد!
حالا که با معیارهای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی آشنا شدید، بد نیست که چند نمونه پیامک هم در ادامه ببینید. همه چیزهایی که تا اینجا گفتیم، در این پیامکها به وضوح دیده میشود:
- تخفیف 20% کت و شلوار آلما برای خوشتیپ ترین دامادهای دنیا! البته فقط تا پایان فردا. همین الان با ما تماس بگیرید.
اگر علاقمند کمپین تبلیغاتی برای ارسال پیامک انبوه هستید، پیشنهاد میکنم از سامانه ملی پیامک استفاده کنید. برای دریافت سامانه در صفحه اصلی سایت ملی پیامک ثبتنام کنید تا همکارانم با شما تماس بگیرند. اگر هم نیاز به مشاوره دارید، با 02163404 تماس بگیرید و با تیم پشتیبانی ملی پیامک صحبت کنید.
همانطور که میبینید این پیامک در همان ابتدا با یک پیشنهاد هیجان انگیز شروع میکند، سپس با کلمه خوشتیپترین دامادهای دنیا علاوهبر اینکه ارزش و احساسِ صمیمیت را القا میکند، دستۀ خاصی را هم خطاب قرار میدهد که قطعاً نسبت به سایر مشتریان بیشتر به آن پیامک اهمیت میدهند. در پایان هم یک ضرورت و مهلت زمانی برای آن پیامک قرار داده است. فراخوان عمل آن هم که مشخص است.
- الینای عزیز بالای 50 هزار تومان از ما خرید کنید و 5 هزار تومان از ما تخفیف بگیرید.
- از خانهتکانی بیزارید؟ همین امروز با ما تماس بگیرید تا بهترین متخصصهای خود را برای شما بفرستیم.
- کیکهای شکلاتی ما خود را برای حضور شما آماده کردهاند و قول دادند 20% برای مشتریهای نازنین ما ارزانتر باشند. البته فقط امروز!
- تا 3 نشه بازی نشه! دو پیتزا از ما بگیرید و پیتزای سوم را مهمان ما باشید. قبل از آن این پیامک را به ما نشان دهید.
به این محدودیت به چشم یک فرصت مناسب نگاه کنید و پیشنهادات ویژۀ خود را به کوتاهترین شکل ممکن بنویسید. به قول رهبر جنبش مینیمالیست “کمتر، بیشتر است“
حس ضرورت و مهلت زمانی به مشتریان بدهید
با این سرعتی که جهان پیش میرود، فرصت شما برای نمایش برندتان کوتاه و کوتاهتر هم میشود. شاید برایتان ناراحتکننده باشد، اما هیچکس حاضر نیست 3 صفحه در مورد کسبوکارتان بخواند. دو ساعت برای آشنایی با شما ویدیو تماشا کند.
صمیمیت هم برای کسبوکار خودتان و هم برای مشتریان لذتبخش و دلپذیر است. پس حتماً حس صمیمی و دوستانه در متن پیامک ایجاد کنید. به مشتری نشان دهید که برای او اهمیّت قائل هستید. برای این منظور میتوانید نام مشتری را در زمان ثبتنام از او بپرسید و سپس از این نام در متن پیامکهای خود استفاده کنید.
برای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی حتماً قبل از ارسال پیامک خودتان را جای مشتری بگذارید و ببینید اگر بهجای آنها بودید، این پیامک برایتان مفید بود؟ آیا به آن اهمیت میدادید؟
بازاریابی پیامکی، برندینگ و نوشتن بهترین متن تبلیغاتی اصلاً پیچیده نیست. باید کمی خلاق باشید، با شفافیت صحبت کنید. برای تبلیغات پیامکی برنامهریزی کنید، وقت بگذارید و سپس پیامکهای متفاوت را برای مشتریانتان ارسال کنید. به مرور به پیشرفت کسبوکارتان پی خواهید برد!
در متن پیامک Call To Action بگذارید
بعد از این توضیحات نسبتاً طولانی میخواهم وارد راهنمای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی بشوم تا بدانید چه ویژگیهایی پیامک ساده را از اس ام اس تبلیغاتی تاثیرگذار متمایز میکند.
اگر جذاب شروع نکنید، بازی را باختید!
با دیدن این پیامک با اینکه برنامۀ خرید نداشتیم، مسیرمان را به سمت فروشگاه تغییر دادیم تا از فروشگاه و اجناس تخفیفخورده دیدن کنیم. حالا شاید بپرسید که چرا این تجربۀ شخصی را تعریف کردم! چه چیزی در آن اس ام اس تبلیغاتی بود، که برنامه و مسیرمان را عوض کرد؟ چه چیزی باعث میشود، پیامک تبلیغاتی اینقدر سریع در چند نفر انگیزۀ حرکت به سمت فروشگاهی را ایجاد کند؟
با من همراه باشید تا با جواب دادن به این سوالهای مهم، کمی در زمینۀ راهنمای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی صحبت کنم.
راهنمای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی
چند نمونه متن اس ام اس تبلیغاتی برای کسبوکارهای مختلف
پیامک بیفایده ارسال نکنید!
جمعبندی
این روزها یکی از دلایل محبوبیت توئیتر همین محدودیت کاراکتر است. در چنین فضایی باید از خلاقیتتان استفاده کنید تا با کلمات تاثیرگذار و جذاب تمام حرف خود را در 280 کاراکتر خلاصه کنید و روی مخاطب تاثیر خوبی بگذارید.
صمیمیت با مشتری برای نوشتن بهترین متن تبلیغاتی لازم است و تاثیر خوبی در برندینگ دارد.
پژوهشهای بازاریابی در نوشتن بهترین متن تبلیغاتی نشان داده وقتی مخاطب احساس ضرورت و نیاز کند، تاثیرگذاری پیامک چند برابر میشود. پس برای ایجاد حس فوریت در مشتری از یک تاریخ اتمام برای پیشنهادتان استفاده کنید و از مشتری بخواهید هرچه زودتر برای خرید دست به کار شود. مثلاً اگر فروشگاه دارید، هر چقدر بیشتر روی تاریخ پایان فروش تاکید کنید، تاثیر پیامکتان بیشتر خواهد بود.
در این شرایط همین محدودیت 70 کاراکتر پیامک، یک فرصت طلایی برای شماست. باید آنقدر خلاصه و مفید بنویسید که تمام مشتریان پیامک شما را بخوانند.
میدانید که برای هر پیامک تبلیغاتی 70 کاراکتر فارسی فضا دارید. شاید تصور کنید که اگر بیشتر فضا داشتید، میتوانستید اطلاعات بیشتری در مورد برند و کسبوکارتان، خدمات، سرویسهای پشتیبانی و چیزهای دیگر به مشتریان ارائه میدادید. اگر چنین تصوری دارید باید بگویم کاملاً در اشتباه هستید.
مشابه این قانون در بازاریابی پیامکی هم دیده میشود. در جهانی که ما هر دقیقه با حجم زیادی از نوتیفیکیشنهای مختلف در شبکههای رنگارنگ مواجهیم، دیگر کسی مشتاق خوانده همه پیامهای دریافتیاش نیست.
در متن پیامک حتماً از مشتری درخواست داشته باشید. تحقیقات نشان داده که مطرح کردن یک درخواست مشخص از مخاطب (یا همان call to action که در فارسی فراخوان عمل میگویند)، میتواند تاثیر باورنکردنی در اثربخشی پیام داشته باشد.