حال که تعریف، اهمیت و مزیت بازاریابی محتوا را دانستید وقت آن رسیده با گام های آن از ابتدا تا انتها آشنا شوید. موتورهای جست و جو رفتار کاربران در سایت ها را بررسی و با توجه به آن سعی می کنند بهترین نتایج را به آنها نمایش دهند. زمانی که مخاطبین خود و اطلاعاتی که باید با آنها به اشتراک بگذارید را شناسایی نمودید، گام بعدی، مشخص کردن کانالی است که باید مخاطبین را در آنجا پیدا کرده و با آنها ارتباط برقرار نمایید. آیا تا به حال وبلاگی راه اندازی کرده اید؟ با این حال، اشتباه نکنید که یک وبلاگ را فقط برای صفحات اضافی راه اندازی کنید.
لینک های دستی: پیوندهایی هستند که متخصص سئو با تلاش و دانش خود به دست می آورد؛ به عبارت دیگر شما باید با صرف زمان و انرژی زیاد، با صاحبان دیگر وب سایت ها و وبلاگ نویسان ارتباط برقرار کنید و از آن ها بخواهید تا به سایت شما لینک بدهند. علاوه بر این که به هدف ۱۰۰ پست حاوی محتوای تولیدی کاربران دست پیدا میکنیم، دادههایی به دست آوردهایم که هویت مخاطبان را به نمایش میگذارند و میگویند چه زمانی و با چه تداومی در اینستاگرام فعالیت میکنند. برای به دست آوردن بهترین نتایج هنگام ثبت صفحات یک وب سایت در SERP (صفحه نتایج موتور جستجو)، صفحات وب باید دارای ساختار پیوند خزنده باشند.
ادعا کاملا به حق بوده و شما می توانید طراحی هر سایتی که در نظر دارید را به بهترین طراحان سایت تهران که در آریا تهران مشغول به فعالیت هستند بسپارید و از نتیجه کار اطمینان کامل داشته باشید که دقیقا مطابق با هر آنچه که شما می پسندید سایت تان طراحی شود. هرچه تعداد کاربران ورودی سایت بیشتر باشد، تعامل با کاربران نیز افزایش پیدا کرده و در نتیجه اعتبار وب سایت در نزد گوگل بالا میرود. بازاریابان می کوشند از هر طریقی با مخاطبان ارتباط برقرار کرده تا نیاز هایشان را شناسایی کنند.
شما می توانید ارزش ترافیک بالقوه یک کلمه کلیدی را با مقایسه حجم جستجو با بازدید از صفحه در Analytics ارزیابی کنید – اگر بهترین پست های وبلاگ شما 300 بازدید در ماه دارد، حجم جستجوی 300 معیار خوبی برای استفاده در هنگام جستجوی کلمات کلیدی جدید است محتوای خود را پایه گذاری کنید. بازاریابی محتوایی یا (content marketing) با تاکتیک های اجرایی و نحوه اجرای آنها سروکار دارد و ایجاد و انتخاب محتوای درست که نیاز مشتریان را برآورده میکند و ویرایش محتوا که به طور خاص برای مقاصد بازاریابی ایجاد شده اند از الزامات بازاریابی محتوایی هستند . تحقیق کلمات کلیدی یک کار اصلی در سئو است که شامل شناسایی کلمات یا عبارات محبوب مرتبط با تجارت یا صنعت شما می شود تا بفهمید برای چه واژه های باید رتبه بندی کنید.
هر صفحه و کلمه کلیدی متفاوت است، و بنابراین، به مجموعه استانداردهای متفاوتی برای چگالی کلمه کلیدی نیاز دارد. به طور کلی، هرچه حجم جستجوی کلمه کلیدی بالاتر باشد، احتمال بیشتری وجود دارد که صفحه بهینه شده برای آن کلمه کلیدی، ترافیک معناداری برای کسب و کار شما ایجاد کند. ارزیابی دشواری کلمه کلیدی می تواند به شما کمک کند تعیین کنید که آیا ارزش زمان و هزینه شما را دارد یا نه: 1. بهینه سازی یک صفحه ارگانیک برای آن کلمه کلیدی، یا 2. پیشنهاد قیمت برای آن کلمه کلیدی در کمپین تبلیغاتی گوگل.
متن جایگزین تصاویر استفاده شده.نکته مهم آنست که روان و برای مخاطبان متن خود را منتشر کنید، از کلمات کلیدی بیش از حد استفاده نکنید ، و برای عناوین از کلمات کلیدی جایگزین و مشابه استفاده کنید.آیا در نام دامنه از کلمه کلیدی اصلی خودمان استفاده کنیم، این روشی که بسیار استفاده می کنند و به نظر از تصمیم گیریشان هم خوشحال هستند. سایت را بیش از حد سئو نکنید. انباشتگی یا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی از تکنیک های کلاه سیاه می باشد. در حالی که تعدادی ابزار تحقیق کلمات کلیدی موجود است، اگر از Google Ads استفاده می کنید، Keyword Planner یک راه عالی برای شروع تحقیقات و شروع کمپین های جدید است.
تعداد کلمات کلیدی که یک صفحه برای آنها رتبه بندی می کند به میزان بهینه سازی آن برای سئو و همچنین حجم کل جستجو برای جستجوهای مرتبط بستگی دارد. هر صفحه یا پست وبلاگ دارای کلمات کلیدی سایت شانار مرتبط متفاوتی است. برای رتبه بندی پست های وبلاگ خود، راهنمای کامل و بصری ما برای سئوی درون صفحه را بررسی کنید. مطمئن شوید که هر صفحه در سایت شما از حداقل یک (یا چند) صفحه مختلف پیوند دارد. صفحاتی که به اندازه کافی در SERP رتبه بالایی ندارند می توانند از پیوند داخلی بهره مند شوند. بهینه سازی لینک داخلی، زمانی که به درستی انجام شود، تنها می تواند کمک کند. پیوندهای داخلی نسبت به اتصالات خارجی آب لینک کمتری تولید می کنند، زیرا موتورهای جستجو پیوندهای خارجی را به عنوان رای اعتماد شخص ثالث می دانند. پیوندهای خارجی به دو دلیل اصلی بسیار مهم هستند.
دیجیتال مارکتینگ چیست
یک صفحه برای چند کلمه کلیدی می تواند رتبه بندی شود؟ شما باید روی یک کلمه کلیدی اصلی در هر صفحه تمرکز کنید و در عین حال دو یا سه تغییر کلمه کلیدی غیر اصلی را نیز در نظر بگیرید. دقیقاً کار شما در سئو اینه که مطمئن بشید موتور جستجو سایت شما رو میبینه و اونو به عنوان یک سایت مرتبط، معتبر و ارزشمند (همون سه پارامتر اصلی ارزیابی الگوریتم که بالا توضیح دادیم) میشناسه. در این زمینه توضیح دادیم که اگر با کلیدواژه های نامرتبط با کسب و کار خود رتبه ی خوبی در گوگل کسب کنید، چه فاجعه ای رخ داده است.
تحقیق صحیح کلمات کلیدی باید روش های مختلفی را در اختیار شما قرار دهد که جستجوگران ممکن است از زبان برای یافتن محصولات یا اطلاعات در SERP استفاده کنند. گوگل پست های وبلاگ را رتبه بندی می کند (و افراد از آنها بازدید می کنند) زیرا اطلاعات یا توصیه های مفیدی را ارائه می دهند. انتشار مداوم پست های مرتبط در وبلاگ خود (محتوای تازه) یکی از بهترین راه ها برای بهبود رتبه شما در موتورهای جستجو است. به بیان سادهتر، باید به این سؤال پاسخ دهید: محتوای تولیدی، چه پیامی را به مخاطبین ما در مورد برند انتقال میدهند؟
ما می توانیم سئو سایت را به سه مؤلفه یا قسمت اصلی تقسیم کنیم و باید با آن ها آشنا شویم. ضروری است که به مخاطبان خود یک دید کلی از موضوع مورد نظر و پاسخ هایی مطابق با نیازهای آنها بدهید. این یک ابزار رایگان مفید است که به شما امکان می دهد کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار خود را کشف کنید و جستجوهای تخمینی ماهانه آنها و همچنین هزینه های هدف گذاری آنها را مشاهده کنید. گوگل یکی از پرکاربردترین موتورهای جستجو دنیا است که افراد زیادی به دنبال تبلیغات رایگان در آن و افزایش ترافیک سایت خود هستند. بهینهسازی موتور جستجو (SEO): اگر نمیخواهید برای نشان داده شدن در SERP هزینه بپردازید، میتوانید با استفاده از بهینهسازی موتور جستجو (SEO) صفحات یا پستهای وبلاگ خود این کار را انجام دهید.
لینک سازی خارجی یکی از قسمت های مهم در سئو و بهینه سازی سایت است. حتی اگر مانند اینستاگرام لینک ها را از محتوای خود حذف کنند. ساده ترین راه برای افزودن کلمات کلیدی بیشتر به صفحه اصلی، نوشتن محتوای طولانی تر است. منابع و راه های بسیار زیادی برای یادگیری وجود دارد. با استفاده از ایمیل مارکتینگ در بازههای زمانی مشخص میتوانید طرحها و خدمات و محصولات و تخفیفات خود را برای مشتریان و کاربران ارسال نمایید و از طریق به صورت غیر مستقیم بر افزایش فروش خود کمک کنید. یک دیجیتال مارکتر باید با هر یک از این تکنیک ها آشنایی کافی را داشته باشد. تعدادی از عوامل در تعیین رقابتی بودن یک کلمه کلیدی نقش دارند، و تعدادی از تفاوت های ظریف که در ترکیب رقابت کلمات کلیدی در کمپین های بازاریابی مختلف نقش دارند. به عنوان مثال، صفحهای که رتبه «بهترین ابزار کلمه کلیدی SEO» را کسب میکند، ممکن است رتبه «بهترین ابزار کلمه کلیدی SEO برای وبلاگ نویسان» یا «بهترین ابزار کلمات کلیدی SEO برای مشاغل کوچک» و غیره را نیز کسب کند.
بازاریابی محتوا
ما چه کار کنیم میگوییم موفق هستیم؟ از موقعیت شغلی اجاره و یا خرید رسانه ای می توان با نام های متعددی از جمله خریدار رسانه و یا برنامه ریز رسانه ای دیجیتال نام برده شود، اما هر دو توصیف شغلی یکسانی به شرح زیر دارند: برنامه ریزی و اجرای استراتژی خرید رسانه ای که در انواع کانالهای تبلیغاتی به طور موفق اجرا می شود. بازاریابی چندکاناله به برندها اجازه میداد تا پیامهای یکسانی را در رسانههای مختلفی پخش کنند. پیوندهای خارجی به وب سایت اجازه می دهد تا به وب سایت های دیگر متصل شود و در عین حال به مدیران وب سایت در توسعه روابط کمک می کند. پیاده سازی لینک های داخلی (یا ورودی) همچنین به ربات گوگل اجازه می دهد تا سایت شما را راحت تر بخزد. توجه کنید که لینک بالا اعدادی ناسازگار با محتوا دارد و کاربر نمیتواند با یک نگاه به لینک حدس بزند که چه چیزی را در صفحه مورد نظر خواهد یافت.
متخصص دیجیتال مارکتینگ
در این نوع، ترکیبی از کلمات ساده، جملات کوتاه و تصاویر واضح مورد استفاده قرار میگیرند تا محتوای موثرتری را به مخاطب انتقال دهند. بازاریابی شبکههای اجتماعی به نوعی با بازاریابی محتوایی همپوشانی دارد، در واقع وقتی با تولید محتوای مفید در شبکههای اجتماعی به دنبال جذب مخاطب هدف، اثرگذاری روی آن و تشویق آن به انجام کاری هستید، به نوعی در حال اجرای بازاریابی محتوایی هستید و کانال خود را مثلا اینستاگرام انتخاب کردهاید. یک ویراستار یا نویسنده خوب میتواند با استفاده بجا از کلمات، لحن زیبا و بیان شیوا، شما را برای مدت طولانی روی صندلی میخکوب کند. مثل استفاده بیجا از کلیدواژه داخل متن یا نوشتن کلیدواژه با رنگ سفید داخل صفحه، بهنحوی که کاربر نبیند ولی موتور جستوجو ببیند. شاید فکر کنید برندی مثل دیجی کالا دیگر نیازی به بازاریابی ندارد و آنقدر شناخته شده هست که دیگر نیازی به بازاریابی ندارد. همچنین باید در مورد بازاریابی محتوا اطلاعات خوبی داشته باشید، محتواهای تعاملبرانگیز تولید کنید و بتوانید یک پیج اینستاگرام را آنالیز کنید.
سرچ کردن محتوای مورد نیاز در موتورهای جستجو از ابتداییترین کارهایی است که هر کسی که سر و کارش به اینترنت افتاده باشد با آن آشنایی دارد. لینک یا پیوندها از مفیدترین چیزها در اینترنت و سایت من و شما است. به طور کلی به هر فعالیتی که موجب بازاریابی و جذب مشتری در فضای اینترنت و تمامی پلتفرم های آنلاین شود دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال گفته می شود. بلکه یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ موفق قدرت تجزیه تحلیل روند بازاریابی و داده های صنعت خاص را دارد و این توانمندی از تجربه عمیق حاصل می شود.
دیجیتال مارکتینگ
از اینستاگرام، توئیتر، وبلاگ نویسی و راه های دیگر برای تبلیغات محتوا و افزایش بازدید سایت کمک بگیرید. مانند جریمه یکی از کلمات کلیدی شما و یا تخریب رقبای شما که می تواند به سادگگی باعث افت رتبه وب سایت شما در موتور های جستجو شود ، بنابراین برای تشخیص صحیح مشکل و رفع عیوب و کم و کاستی ها بهترین راه شما سپردن کار به کاردان و یا همان متخصصین بهینه سازی سایت می باشد که می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن بهترین نتایج را برای رتبه سایت شما به ارمغان آورند. مطمئن شوید که موضوع خود را به طور کامل پوشش داده اید و اطلاعاتی را که ممکن است مهم باشند را از قلم نیندازید. علاوه بر پوشش کامل موضوع، نوشتن به روشی واضح و در عین حال ظریف و محاوره ای معجزه می کند.