هوش مصنوعی در بازاریابی + ارائه ابزارهایی که آینده را تغییر خواهند داد

نگاهی دقیق تر به هوش مصنوعی در بازاریابی


نگاهی دقیق تر به هوش مصنوعی در بازاریابینگاهی دقیق تر به هوش مصنوعی در بازاریابی
راهنمای مطالعه

کاربرد هوش مصنوعی (AI) در بازاریابی، به ویژه بازاریابی دیجیتال، بسیار گسترده است. استفاده از هوش مصنوعی در بخش های مختلف بازاریابی از تولید محتوا گرفته تا ایجاد کمپین های تبلیغاتی بسیار مفید است. وقتی بازاریابان از هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده های مخاطبان و ایجاد محتوا و کمپین های تبلیغاتی استفاده می کنند، قبلاً وارد حوزه بازاریابی هوش مصنوعی یا بازاریابی هوش مصنوعی شده اند. در این مقاله به استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی می پردازیم.

گوش دادن اجتماعی نظارت بر شبکه های اجتماعی با استفاده از هوش مصنوعی

از طریق نظارت بر رسانه‌های اجتماعی، گزارش‌های هوش مصنوعی، فرآیندها و تجزیه و تحلیل‌ها هر جا که نام برند شما در عبارات، هشتگ‌ها و محتوا ظاهر می‌شود. فرض کنید کسب و کار شما یک شرکت املاک و مستغلات است. یک صفحه اینستاگرام متن کوتاه آگهی املاک شما را با نام کسب و کار شما به اشتراک گذاشته است و الگوریتم های هوش مصنوعی به راحتی آن صفحه را شناسایی کرده و تجزیه و تحلیل آن را در اختیار شما قرار می دهند.

ابزارهای هوش مصنوعی زیادی برای گوش دادن اجتماعی وجود دارد. برخی از این ابزارها فقط شبکه های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و فیس بوک را نظارت می کنند، برخی دیگر توانایی نظارت بر نام کسب و کار شما را در وب سایت ها و پادکست ها دارند. ویژگی گوش دادن اجتماعی هوش مصنوعی در بازاریابی به شما کمک می کند تا شکایات مشتریان را بهتر مدیریت کنید.

گوش دادن اجتماعی  نظارت بر نام تجاری توسط هوش مصنوعیگوش دادن اجتماعی  نظارت بر نام تجاری توسط هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به کمک اتوماسیون می آید

وی در پاسخ به این سوال که چگونه بازاریابی کنیم; بازاریابی به کمک هوش مصنوعی روشی موثر برای خودکارسازی است. در اتوماسیون بازاریابی برخی از فعالیت ها به صورت خودکار با هدف افزایش سرعت انجام می شود. با آموزش هوش مصنوعی و ارائه برنامه های دقیق به آن، هدف گذاری دقیق تر و سریع تر به بازار عرضه می شود. به عنوان مثال، هوش مصنوعی تعیین می کند که کدام کمپین تبلیغاتی و برای کدام مخاطب اجرا شود. با کمک هوش مصنوعی اسکریپت های سفارشی برای کمپین های خود ایجاد کنید. علاوه بر این، تصمیم بگیرید که چه زمانی پیام ها باید برای افراد ارسال شوند.

کاهش هزینه های کسب و کار با تجزیه و تحلیل داده ها با کمک هوش مصنوعی

با کمک هوش مصنوعی در تحلیل و تجزیه و تحلیل داده ها، سرعت تحلیل اطلاعات افزایش می یابد و اطلاعات ارزشمندتری استخراج می شود. با کمک هوش مصنوعی بازاریابی، پیچیده ترین ارتباطات و الگوها را شناسایی و طبقه بندی می کند تا تجزیه و تحلیل و نتایج بهتری به شما ارائه دهد. به عنوان مثال، برای انتخاب و خرید بهترین پنل اس ام اس، ویژگی های مورد نظر خود را در پنل پیامک به هوش مصنوعی بدهید تا بهترین انتخاب را به شما بگوید.

کاربرد هوش مصنوعی در تحلیل داده هاکاربرد هوش مصنوعی در تجزیه و تحلیل داده ها

بهینه سازی تولید محتوا با کمک هوش مصنوعی در بازاریابی

کمک گرفتن از هوش مصنوعی برای ایجاد محتوا برای شبکه های اجتماعی، وب سایت ها و متن های تبلیغاتی یکی از بزرگترین کاربردهای هوش مصنوعی در دنیای بازاریابی دیجیتال است. به عنوان مثال با کمک هوش مصنوعی یک پیام تبلیغاتی بنویسید و از طریق سامانه پیامکی برای مخاطبان هدف خود ارسال کنید. طبیعتاً محتوای نوشته شده توسط هوش مصنوعی باید ویرایش شود تا به زبان انسان نزدیکتر باشد.

با استفاده از هوش مصنوعی کمپین های تبلیغاتی خلاقانه تری ایجاد کنید

هوش مصنوعی را می توان برنامه ریزی کرد. اول، با دادن دستورالعمل های مختلف نتایج بهتری به دست آورید. سپس با بیان نتایجی که می خواهید از کمپین تبلیغاتی خود به دست آورید، از هوش مصنوعی ایده های خلاقانه بخواهید. هرچه توضیحات شما کامل تر باشد، هوش مصنوعی راه حل های بهتر و صحیح تری ارائه می دهد. فرض کنید شما یک مدیر مدرسه هستید که به دنبال متن تبلیغاتی برای جذب دانش آموزان هستید. برای دریافت ایده از هوش مصنوعی، باید دقیقا مشخص کنید که به دنبال استخدام دانشجو برای چه مدرکی هستید.

کمپین تبلیغاتی خلاقانه؛  کاربرد هوش مصنوعیکمپین تبلیغاتی خلاقانه؛  کاربرد هوش مصنوعی

مزایای استفاده از هوش مصنوعی چیست؟

محتوایی که هوش مصنوعی به شما ارائه می‌کند باید اصلاح و ویرایش شود تا واقعی‌تر و نزدیک‌تر به زبان انسان باشد. از طرفی استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی مزایای زیادی دارد که به افزایش سرعت رشد کسب و کار شما کمک می کند. مزایای استفاده از هوش مصنوعی به شرح زیر است:

  • بهبود تجربه کاربری: از هوش مصنوعی کمک بگیرید تا تجربه کاربری را در چالش های تجاری خود بهبود بخشید. همچنین از آن برای تقسیم بندی مخاطبان خود، نوشتن پیام های شخصی و سپس ارسال پیامک انبوه استفاده کنید.
  • در دسترس بودن 24 ساعته: هوش مصنوعی چندین کار را به طور همزمان و بدون خستگی در 24 ساعت شبانه روز انجام می دهد.
  • کاهش خطای انسانی: هوش مصنوعی دارای دقت بالا و خطاهای کمی است. او همیشه اطلاعات قدیمی شما را به یاد می آورد.

هوش مصنوعی با بهبود و تسریع فرآیند کسب و کار، بازگشت سرمایه (ROI) شرکت شما را افزایش می دهد. علاوه بر این، در دسترس بودن 24 ساعته یکی از کاربردهای هوش مصنوعی در فروش است.

کاهش خطای انسانی؛  مزیت استفاده از هوش مصنوعیکاهش خطای انسانی؛  مزیت استفاده از هوش مصنوعی

آینده بازاریابی با هوش مصنوعی کمک به رشد شرکت ها

از آنجایی که هوش مصنوعی توانایی بالایی در ذخیره سازی داده ها و اطلاعات و تصمیم گیری سریع و دقیق بر اساس این داده ها دارد، استفاده از آن در فروش و بازاریابی برای شرکت های کوچک و بزرگ در آینده افزایش خواهد یافت. از هوش مصنوعی برای کمک به جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده هایی که از طریق بازاریابی پیامکی دریافت می کنید استفاده کنید. به عنوان مثال، می توانید با خرید یک برد پیام کوتاه، نظرسنجی را برای مخاطبان خود ارسال کنید و نتایج و داده های به دست آمده توسط هوش مصنوعی را تجزیه و تحلیل کنید.

با کمک هوش مصنوعی در بازاریابی، تصمیمات بدون ریسک و بی طرفانه برای کسب و کار خود بگیرید

بازاریابی با هوش مصنوعی در گوش دادن اجتماعی، تجزیه و تحلیل داده ها، اتوماسیون، ایجاد محتوا و کمپین های تبلیغاتی استفاده می شود. هوش مصنوعی ضریب خطای کمی دارد زیرا همیشه اطلاعات را ثبت می کند. همچنین راه حل های منطقی و بی طرفانه ای برای رشد کسب و کار در اختیار شما قرار می دهد. با کمک ابزارهای دیگری مانند برد پیامک در کنار هوش مصنوعی سرعت پیشرفت کسب و کار خود را دو برابر کنید. اگر تجربه استفاده از هوش مصنوعی در برند خود را دارید، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: https://farazsms.com/artificial-intelligence-in-marketing/