نقش و اهمیت قصه گویی در فروش چیست؟ (7 تکنیک)

نقش و اهمیت داستان سرایی در فروش


نقش و اهمیت داستان سرایی در فروشنقش و اهمیت داستان سرایی در فروش
راهنمای مطالعه

قصه گویی بازگویی وقایع با استفاده از تکنیک های روایی است. داشتن مهارت های داستان گویی قوی باعث ایجاد تعامل موثر با مخاطب شد که منجر به رشد کسب و کار و فروش عالی محصول شد. با کمک داستان سرایی در بازاریابی، می توانیم تعامل و ارتباط عمیق و سازنده ای با مشتریان بالقوه ایجاد کنیم و آنها را متقاعد کنیم که محصولات ما را بخرند و از خدمات ما استفاده کنند. اکنون که اهمیت داستان سرایی در فروش را درک کرده اید، در اینجا 7 تکنیک داستان گویی موثر را معرفی می کنیم.

1. از داستان سرایی احساسی استفاده کنید

داستان سرایی احساسی راهی برای برقراری ارتباط پیام تجاری شما با برانگیختن احساسات مختلف در مخاطبان است. این روش داستان سرایی یکی از بهترین تکنیک ها در بازاریابی برای تبدیل مخاطبان به مشتریان وفادار محسوب می شود. زیرا به جای ارائه حقایق و داده های خشک و رسمی با درگیر کردن احساسات مخاطبان، یک رشته عاطفی مشترک بین برند خود و آنها ایجاد می کنید و آن را با خود در نقشه راه مشتری برای فروش محصولات خود می آورید. یک ایده جالب برای استفاده از این تکنیک، تهیه داستان های احساسی چند قسمتی است که برای مخاطبان شما جذاب باشد و آنها را از طریق نرم افزار پیام رسانی انبوه از طریق واتس اپ یا ایمیل ارسال کنید.

داستان سرایی احساسی؛  مشتریان وفادار ایجاد کنیدداستان سرایی احساسی؛  مشتریان وفادار ایجاد کنید

2. تکنیک بینش، کنجکاوی مخاطب را برمی انگیزد

داستان سرایی در فروش یک تکنیک پیش آگاهی برای ایجاد حس کنجکاوی، تنش و هیجان در مخاطب است. در این روش از نمادها و عناصر تکراری استفاده می شود که مخاطب آنها را به عنوان اشاره ای به رویدادهای احتمالی آینده می گیرد. استفاده از این تکنیک کنجکاوی و درگیر شدن مخاطب را برمی انگیزد و شما را تا پایان روایت همراهی می کند. همین موضوع باعث می شود یکی از بهترین تکنیک ها برای نوشتن شعار تبلیغاتی خلاقانه و جذاب، تکنیک داستان گویی به سبک دانش قبلی باشد.

3. تکنیک ساختار گلبرگ. یک استراتژی قانع کننده برای فروش بیشتر

در این سبک داستان گویی، شما داستان های فردی زیادی را تعریف می کنید که هر کدام هدف و پیام خاصی دارند. استفاده از تکنیک داستان سرایی ساختار گلبرگ برای بازاریابی و فروش، با توجه به یکسان بودن مفهوم محوری و پیام اصلی داستان ها، مدام توجه مخاطب را به پیام اصلی داستان شما جلب می کند و مدام هدفتان را به شما یادآوری می کند. .

از این تکنیک داستان سرایی در بازاریابی برای ایجاد انگیزه در مخاطبان، ایجاد اعتماد و متقاعد کردن آنها برای خرید محصول یا خدمات استفاده کنید. برای استفاده از این روش می توانید داستان های کوتاه یا لینک داستان ها را با هدف پنهان فروش محصولات خود به مخاطبان خود از طریق یک برد پیام کوتاه ارسال کنید.

4. از داستان سرایی بصری برای بیان موثر داستان های فروش استفاده کنید

تصاویر نسبت به متن توانایی بیشتری برای ثبت در ذهن مخاطب دارند. از تصاویر احساسی مرتبط با کار خود استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر برند غذایی دارید، استفاده از تصاویر غذاهای تازه، سالم و غذا خوردن شاد خانواده ایده موثری است. استفاده از داستان سرایی بصری برای برقراری ارتباط با پیام تبلیغاتی برندتان باعث ماندگاری بیشتر آن در ذهن مخاطب می شود. همچنین انواع مختلفی از داستان سرایی تصویری وجود دارد. اینفوگرافیک ها، ویدئوها، تیزرها و تصاویر انواع مختلفی دارند.

داستان سرایی تصویری؛  نام برند را در ذهن مشتری حک کنیدداستان سرایی تصویری؛  نام برند را در ذهن مشتری حک کنید

5. سفر قهرمان یک تکنیک داستان گویی موثر در بازاریابی است

حضور قهرمان در هر داستانی به خصوص داستان های فروش نکته مهم و ضروری است. اشتباه بسیاری از برندها و فروشندگان این است که محصولات خود را به عنوان قهرمان معرفی می کنند. در نتیجه باعث می شود مخاطب و مشتریان نقشی فرعی و حاشیه ای داشته باشند. برای موفقیت در فروش، باید مشتری را به شخصیت اصلی تبدیل کنید. از آنجایی که فروش موثر فقط بر عالی بودن محصول تمرکز نمی کند، تمرکز ما باید بر ارائه محصولی باشد که نیازها و چالش های خریداران را برآورده کند.

در واقع با حمایت از مشتریان و ایجاد احساس ارزشمندی در آنها، مشتریان وفاداری برای شرکت خود ایجاد می کنید. یکی از راه های استفاده از این تکنیک این است که هنگام نوشتن و روایت نمونه متن مقدماتی محصول جدید، مشتری را قهرمان داستان کنید. هنگام گفتن داستان با استفاده از تکنیک سفر قهرمان، محصول را در نقش پشتیبانی قرار دهید و از مزایای آن به مشتری بگویید. داستان را به گونه ای تعریف کنید که نشان دهد محصول چگونه مشکل مشتری را حل می کند.

گفتن داستان سفر قهرمان یکی از تکنیک های افزایش فروش استگفتن داستان سفر قهرمان یکی از تکنیک های افزایش فروش است

6. فن آوری حلقه های تو در تو. ایجاد تنش و پیچیدگی در داستان فروش

اپیزودهای در هم تنیده یک تکنیک داستان گویی است که داستان چند شخصیت در یک داستان را به طور همزمان دنبال می کند. هر شخصیت در سفر داستانی خود با موانع و چالش هایی روبرو می شود که باید قبل از رسیدن به اهداف خود بر آنها غلبه کند. یک مثال جالب از درک تکنیک داستان سرایی درهم تنیده، داستان هری پاتر است. در این داستان، هری، رون و هرمیون همگی در مسیر رسیدن به اهداف خود با چالش هایی روبرو می شوند و ما همزمان چندین خط داستانی را دنبال می کنیم.

این یک تکنیک جذاب و کاربردی برای گفتن داستان های استراتژی بازاریابی شما یک به یک است. همچنین، برای الهام گرفتن از فناوری حلقه تودرتو، می توانید از داستان ها و نظرات ثبت شده توسط مشتریان در تلفن VoIP شرکت خود استفاده کنید.

راه حلی برای نوشتن داستان با استفاده از تکنیک دایره های همپوشانی برای متقاعد کردن مشتریراه حلی برای نوشتن داستان با استفاده از تکنیک دایره های همپوشانی برای متقاعد کردن مشتری

7. تکنیک فلاش بک در گفتن داستان های فروش. ایجاد انگیزه در مشتریان

در این تکنیک داستان سرایی، در مورد چالش ها و رویدادهایی که در گذشته در کسب و کار شما اتفاق افتاده و نحوه غلبه بر آن چالش ها صحبت کنید. استفاده از فناوری فلاش بک باعث ایجاد حس همدلی در مخاطب و برانگیختن احساسات مختلف در او می شود. در این تکنیک با ارائه راه حلی که برای حل چالش پیش رو استفاده کرده اید، اعتماد مخاطب را جلب کرده و برای آن انگیزه ایجاد کنید. به عنوان مثال، اگر شما یک بازاریاب دیجیتال هستید که تبلیغات رسانه‌های اجتماعی را برای مدرسه انجام می‌دهید، در مورد چالشی که در نوشتن اسکریپت ثبت نام مدرسه با آن مواجه شدید و چگونه از آن چالش بیرون آمدید، بگویید.

از تکنیک های داستان سرایی برای بازاریابی در رسانه های مختلف استفاده کنید

از تکنیک‌های داستان‌گویی احساسی، پیش‌نمایش، حلقه‌های تودرتو، ساختار گلبرگ، سفر قهرمان، بازگشت به گذشته و داستان‌گویی تصویری در رسانه‌های مختلف در دسترس برندتان استفاده کنید. برای مثال می توانید از این تکنیک ها در بازاریابی پیامکی، ایمیل مارکتینگ و تبلیغات بیلبورد استفاده کنید. همچنین می توانید از این تکنیک های داستان سرایی در رسانه های مختلف مانند وب سایت تجاری و صفحه اینستاگرام خود استفاده کنید. اگر تجربه استفاده از این تکنیک های داستان گویی را دارید، آن را در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید.

منبع: https://farazsms.com/storytelling-in-sales/