مزایای بازاریابی پیامکی
اما راه حل رفع این چالش این است که از آن درست و به موقع استفاده کنید و محتوای خود را به گونهای تنظیم کنید که روی مخاطب تأثیرگذاری لازم را داشته باشد. به همین دلیل این شیوه را هم میتوان به عنوان مکمل سایر روشهای بازاریابی در نظر گرفت.
تعداد محدود کاراکترها
قصد دارید از پنلهای پیامکی برای تبلیغ برند خود استفاده کنید؟ پس حتماً باید قبل از هر چیزی درباره مزایا و معایب بازاریابی پیامکی اطلاعات کافی را به دست آورید تا با یک انتظار واقعبینانه پنلهای پیامکی مختص به کسبوکار خود را خریداری کنید. اگرچه پیامرسانهای محبوب زیادی مثل واتساپ روی کار آمدهاند، اما هنوز هم بازاریابی پیامکی یک استراتژی قدرتمند برای رشد کسبوکارها محسوب میشود. این روش رایج ارتباطی سالهاست که مورد استفاده مشاغل قرار گرفته است و با پیشرفت روشهای استفاده از آن، اصلاً جای تعجب نیست که چرا تا این حد بین مردم محبوبیت پیدا کرده است. در حال حاضر قصد داریم در مورد مزایا و معایب بازاریابی پیامکی صحبت کنیم که به شما در تصمیمگیری در مورد استفاده یا عدم استفاده از آن کمک میکند.
بازاریابی پیامکی چیست و چگونه کار میکند؟
نحوه استفاده از بازاریابی پیامکی به این شکل است که مشاغل مورد نظر میتوانند از طریق یکی از ارائهدهندگان معتبر این سرویس، پنلهای پیامکی را بررسی و بعد از انجام تحقیقات لازم آنها را خریداری کنند. سپس به کمک بانک شمارههای موجود در مجموعه مورد نظر، پیامک خود را به مشتریان فعلی و افرادی که ممکن است در آینده به مشتری تبدیل شوند، ارسال میکنند.
بررسی مزایا و معایب بازاریابی پیامکی
البته سرعت بازاریابی پیامکی از جهات مختلف مورد بررسی قرار میگیرد. برای مثال بر خلاف بازاریابی رسانههای اجتماعی و حتی بازاریابی ایمیلی هیچ نیازی به ایجاد محتوای تصویری مطابق با محتوای متنی تبلیغات خود ندارید. به همین دلیل مخاطب خیلی سریع به بررسی پیامک خواهد پرداخت. از سوی دیگر پیامکها محدودیت کاراکتری پایینی دارند. به همین دلیل نیازی نیست که برای نوشتن آنها زمان و سرمایه زیادی اختصاص دهید. این نیز در جایگاه خود به ارسال سریع و آسان پیامکهای بازاریابی کمک زیادی میکند.
از پیامکهای انبوه میتوان برای اطلاعرسانی به مردم نسبت به تولید محصولات جدید، ترغیب مردم به خرید یک محصول یا خدمات خاص، ایجاد فرمهای نظرسنجی، یادآوری پرداخت اقساط، یادآوری شرکت در یک رویداد خاص یا اطلاعرسانی در زمینه قرارهای ملاقات مانند ویزیت پزشک استفاده کرد.
نمیتوان گفت که نرخ باز شدن پیامکها بالاست، اما نرخ پاسخگویی آن کم است. به نسبت هر چه یک پیام تبلیغاتی بیشتر دیده شود، به همان اندازه هم در جلب توجه و جذب مخاطب هم مؤثر عمل خواهد کرد. طبق تحقیقات انجام شده میانگین نرخ پاسخ به پیامکهای بازاریابی مشاغل مختلف حدود ۴۵ درصد یعنی چیزی نزدیک به نصف گزارش شده است. این آمار میتواند بسیار شگفتانگیز باشد و در صورت استفاده درست بازدهی و سوددهی زیادی را به دنبال داشته باشد.
در بحث مزایا و معایب بازاریابی پیامکی، از دیگر فواید این شیوه میتوانیم به قابلیت دسترسی سریع آن به مخاطبین اشاره کنیم. بسیاری از شیوههای تبلیغاتی مثل بیلبوردها یا نمایشگاههای تبلیغاتی به صورتی برنامهریزی میشوند که بازدهی آنها در طولانیمدت سنجیده شود. اما از آنجایی که پیامک در کسری از ثانیه به مخاطبین ارسال میشود، نتایج ملموستر و سریعتری را به دنبال دارد.
امتیاز به این مطلب