ماساژ سردرد روش درمان سردرد با ماساژ نقاط حساس بدن لند اسپا

اما افرادی که با میگرن دست و پنجه نرم ‌می‌کنند باید بدانند که کافئین بیش از حد ممکن است باعث حمله میگرن شود. همچنین این افراد گاهی مبتلا به سردرد شدید ترک کافئین ‌می‌شوند. در مواقعی که سردرد ناشی از ‌می‌گرن نبوده و از انواع تنشی یا عصبی باشد نیز، کمپرس گرم با شل کردن ماهیچه‌ها در نواحی دردناک به تسکین درد کمک می‌کند. دوش آب گرم، استفاده از یک حوله گرم یا کیسه آب گرم، همگی تأثیر مورد نظر از کمپرس گرم را به همراه خواهند داشت.

اما اگر مدام دچار سردرد می‌شوید، ممکن است نشان از یک مشکل دیگر باشد که بهتر است هرچه سریع‌تر آن را پیدا و رفع کنید. مثلا کم‌آب‌شدن بدن، عادات غذایی ناسالم، کمبود ویتامین‌ یا حتی حساسیت‌های غذایی ممکن است با علائمی مانند سردرد خود را نشان بدهند. در ادامه با ما همراه باشید تا با انواع سردرد و دلایل آن و نیز ۱۴ روش طبیعی درمان سردرد بیشتر آشنا شوید. کاهش میزان شیوع انواع سردرد در دوران بارداری نولی پارها (زنی که حتی یک مورد حاملگی را تا بعد از هفتۀ بیستم ادامه نداده است) به ویژه سه ماۀ سوم گزارش کرده‌اند.

روشی که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد ماساژ نقطه‌های خاصی از صورت و یا بدن است که می‌توان برای درمان سردرد بدون دارو از آن استفاده کرد. این نوع ماساژ که اثر بخشی آن با مطالعات علمی متعدد تأیید شده است؛ از نظر ماهیت، نوعی طب سوزنی و رفلکسوتراپی است، اما نیازی به دانش پزشکی خاصی ندارد. علاوه بر نوشیدن معمول آب، مصرف غذاهای آبکی مانند سوپ، میوه‌ها و دمنوش‌ها نیز می‌تواند به تأمین آب بدن کمک کند. به عنوان مثال برخی تحقیقات نشان داده است که دمنوش زنجبیل تأثیر بسیاری در تسکین و درمان سردرد‌های ‌میگرنی دارد. یکی از مهمترین دلایلی که افراد دچار سردرد می‌شوند کمبود آب در بدنشان می‌باشد.

سم بوتولینوم در انتقال این مواد اختلال ایجاد می‌کند، به طور معمول در جایی که اعصاب و عضلات به هم می‌رسند. محققان تصور می‌کنند وقتی این دارو به عضلات اطراف صورت‌، سر و گردن تزریق می‌شود، توسط اعصاب گرفته شده و انتقال عصبی همراه با درد را مختل می‌کند. هدف اصلی درمان، پیشگیری از میگرن، بهبود کیفیت زندگی از طریق کاهش دفعات و شدت سردرد، بهبود عملکرد و کاهش ناتوانی و کاهش استفاده از داروها با بهبود اثربخشی درمان است. میگرن سومین بیماری شایع جهان است که دارای درد ضربان‌دار از شدت متوسط تا شدید است.

افراد مبتلا به سردرد تنشی معمولا شدت درد خود را به صورت دردی خفیف تا متوسط توصیف می‌کنند که در دو طرف سر احساس می‌شود و با فعالیت بدتر نمی‌شود. همچنین عنوان می‌کنند که درد آنها با علائمی مانند تهوع، استفراغ یا حساسیت به نور همراه نیست. یوگا، ‌مکمل‌ها، روغن‌های ضروری و اصلاح رژیم غذایی از روش‌های طبیعی، ‌امن و مؤثر هستند که می‌توانند به کاهش علائم سردرد کمک کنند. البته گاهی‌اوقات روش‌های دارویی نیز ضرورت دارند، با این حال درمان‌های طبیعی و مؤثری برای جلوگیری از سردرد و درمان آن وجود دارد که بدون عوارض جانبی، سلامتی شما را تأمین می‌کند. امروزه بسیاری از افراد برای درمان انواع سردرد خود از طب سوزنی استفاده می‌کنند. تمامی این موارد موجب شده است که از آن به عنوان یکی از بهترین روش‌های درمان سردرد یاد کنند.

پرفشاری این مایع در کنار شرح حال و معاینه فیزیکی مناسب می‌تواند مطرح‌کننده فشار داخل جمجمه‌ای ایدیوپاتیک باشد. می‌توان مایع مغزی – نخاعی را با استفاده از فرو کردن سوزن در بخش تحتانی کمر به دست آورد. این مایع از نظر وجود عفونت و خون در آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. تقریبا در تمام موارد، قبل از انجام پونکسیون کمری، به منظور اطمینان از عدم وجود خونریزی، تورم و یا تومور در مغز، سی‌تی‌اسکن انجام می‌شود.

آنها به طور منظم و معمولا هر روز در یک زمان اتفاق می‌افتند، به طوری که آنها را “سردرد ساعت زنگ دار” می‌نامند. بااین‌حال، بسیاری از افراد قادر به پرهیز از محرک‌ها یا تشخیص آنها نیستند. سی تی اسکن قادر است هرگونه خونریزی، تورم و تومور در مغز را شناسایی کند. با تزریق داخلی وریدی ماده کنتراست (آنژیوگرام)، سی‌تی‌اسکن می‌تواند برای ارزیابی عروق مغز از نظر وجود آنوریسم مورد استفاده قرار بگیرد. در افسردگی غم به لایه‌های عمیق زندگی نفوذ کرده و اختلالاتی در احساسات و رفتار شما به‌وجود می‌آورد.

درمان سردرد شدید یکی ازمسائل و مشکلاتی است که بسیاری از افراد با آن دست و پنجه نرم ‌می‌کنند. پزشک در درمان میگرن به بیمار می‌تواند کمک کند تا درد ناشی از آن را کمتر تجربه کند و به مرور علائم را معالجه نماید. درمان سر درد میگرنی به عواملی مانند سن، تعداد دفعات تجربه میگرن، نوع میگرن، شدت و مدت میگرن، داشتن تهوع و استفراغ و سایر داروهایی که بیمار مصرف می‌کند بستگی دارد. طبق نتایج برخی از مطالعات، ماساژدرمانی می‌تواند یک درمان موثر برای میگرن باشد. ماساژدرمانی می‌تواند درد میگرن را کاهش دهد و کیفیت زندگی فرد را بهبود بخشد. یک تحقیق که در ایالات متحده روی افراد مبتلا به میگرن صورت گرفت، ۲۶ شرکت‌کننده را در دو گروه قرار داد.

هر چند ممکن است در نهایت مواردی نظیر تومور مغزی یا خونریزی زیر عنکبوتیه تشخیص داده شود، با این وجود تجویز سریع آنتی‌بیوتیک بهتر از عدم تجویز آن می‌باشد. دوره‌های بهبودی موقت ممکن است ماه‌ها یا حتی سال‌ها طول بکشند. سیب و هم سرکه سیب می‌توانند سطح اسیدی و قلیایی بدن شمارا در تعادل نگه دارد و باعث درمان سردرد شما شوند. وقتی سینوس‌ها ملتهب شوند، در ناحیه‌ی گونه‌ها، پیشانی و پل بینی درد ایجاد می‌کنند. سایر علائم سینوسی مانند آبریزش بینی، تب، احساس فشار در چشم و ورم صورت نیز ممکن است به‌صورت هم‌زمان بروز کنند. هیستامین یکی از ماده های شیمیایی است که این ماده به صورت طبیعی در بدن هر فردی گرفته و نیازهای بدن را پاسخ می‌دهد.