روش های شکایت از پیامک تبلیغاتی + روش های پیشگیری از شکایت علیه پیام تبلیغاتی

دسته دوم پیامک‌های اطلاع‌رسانی هستند. این پیامک‌ها هم اگر از طرف مشاغل ارسال شوند، هزینه‌ای برای مشتری ندارند ولی اگر از طرف بانک باشد، هزینه‌اش از حساب مشتری کم می‌شود.

پیامک‌های ارزش افزوده

حالا که راهی برای متوقف کردن پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم وجود ندارد و آن‌ها بدون توجه به خواست شما برایتان کوهی از اس ام اس را ارسال می‌کنند، شاید راهی جز شکایت از پیامک های تبلیغاتی پیش روی شما نباشد. برای اینکه بتوانید از سامانه‌های ارسال اس ام اس مزاحم شکایت کنید چندین راه وجود دارد.

شکایت از سامانه های پیامکی با #800*

ابراز شکایت یک نفر از دریافت پیامک تبلیغاتی مزاحم در ساعت نامناسب

پنل پیامکی چیست؟

اس ام اس های تبلیغاتی پیام‌هایی هستند که روزانه برای شما از سمت کسب‌وکارهای مختلف و یا سازمان‌ها ارسال می‌شوند. هدف هر کدام از این پیامک‌ها متفاوت است. برخی از آن‌ها محصولی را تبلیغ می‌کنند، کد تخفیف می‌فرستند، تولد شما را تبریک می‌گویند و برخی دیگر اخبار را برای شما ارسال می‌کنند. در کل اما این نوع اس ام اس ها به سه دسته کلی تقسیم می‌شوند.

پیامک‌های تبلیغاتی

همه ما روزانه اس ام اس های تبلیغاتی زیادی دریافت می‌کنیم. اگر تعداد این پیام‌ها زیاد باشند و طبق اصول بازاریابی پیامکی ارسال نشوند، ممکن است مخاطب از شما شکایت کند و یا پیامک‌های شما را مسدود کند. برای جلوگیری از این کار باید بر اساس اصول بازاریابی پیامکی عمل کنید تا نتیجه مطلوبی دریافت کنید.

یکی از روش های حذف پیامک های تبلیغاتی، استفاده از سامانه‌های پیامکی #800* است. پس از شماره گیری گزینه قطع تبلیغات را انتخاب کنید. روش دیگر استفاده از سامانه پیامکی 195 است که در مقاله به آن اشاره کردیم.

وقتی قصد دارید از بازاریابی پیامکی برای پیشبرد اهداف سازمانی و کسب‌وکار خود استفاده کنید، برای جلوگیری از شکایت از پیامک تبلیغاتی، بهتر است با اصول این نوع بازاریابی آشنا باشید و بر اساس استانداردهای آن عمل کنید.

انواع پیامک‌های ارسالی از طرف کسب‌وکارها

دسته سوم پیامک‌های ارزش افزوده هستند که با کسر هزینه از مشتری ارسال می‌شود و معمولا برای آموزش، ارسال پیامک انگیزشی یا اخبار استفاده می‌شود. با توجه به اینکه اس ام اس های ارزش افزوده هزینه دارد، شاید برخی از کاربران تمایلی به دریافت این پیامک‌ها نداشته باشند. برای حذف و غیرفعال‌سازی این پیام‌ها کافیست #800* را با موبایلتان بگیرید، سپس عدد 2 را بفرستید تا خدمات ارزش افزوده یا همان محتوایی مسدود شود.

نحوه شکایت از پیامک های تبلیغاتی

پس از مسدود کردن اس ام اس های تبلیغاتی، دیگر پیامی برای ما ارسال نمی‌شود؟

با 100میلیون پیش صاحب ویلا شوید.
با سند
اقساط+ وام بانکی
09120544909

همه پیامک‌های تبلیغاتی و خدماتی که روی گوشی شما نمایش داده می‌شوند، از پنل‌های ارسال اس ام اس ارسال می‌شوند. یعنی افراد با شماره شخصی اجازه ندارند چنین پیام‌هایی ارسال کنند. البته شماره‌های شخصی توانایی ارسال پیامک به شماره‌های زیاد را هم ندارند. پنل اس ام اس یک نرم‌افزار تحت وب است که به کمک آن می‌توان پیامک‌های انبوه و تکی را در مدت زمان بسیار کوتاه ارسال کرد. اگر می‌خواهید با این پنل و قابلیت‌های آن بیشتر آشنا شوید و یا یکی از آن‌ها را برای کسب‌وکار خود تهیه کنید، توصیه می‌کنیم مقاله پنل اس ام اس چیست را مطالعه کنید. البته باید قول بدهید به درستی از آن استفاده کنید و با ارسال‌های بی‌موقع و مکرر، حوصله مخاطب را سر نبرید. چرا که تنها خروجی این کار از دست دادن مشتری و شکایت از پیامک تبلیغاتی شماست.

چطور از پیامک تبلیغاتی شکایت کنیم؟

بسیاری از شهروندان از پیام‌های تبلیغاتی که برایشان ارسال می‌شود، راضی نیستند. از آن طرف بسیاری از کسب‌وکارها هم بدون توجه به اصول بازاریابی پیامکی در ساعات نامناسب یا حتی بدون تمایل مشتری برای او مکرر پیام می‌فرستند. اگرچه اصول اس ام اس مارکتینگ همیشه روی ارسال پیامک با تمایل مشتری آن هم در ساعات مناسبی از روز تاکید دارد، اما همچنان تعدادی از کاربران به این مسئله مهم بی‌توجه هستند و در چنین شرایطی راهی جز شکایت از پیامک تبلیغاتی آن‌ها نیست.

اگر شما هم چنین انتخابی دارید، ما نحوه شکایت از سامانه‌ها را در ادامه برایتان توضیح می‌دهیم. در ابتدا بیایید ببینیم پنلی که با آن پیامک های تبلیغاتی و چطور عمل می‌کند.

به تازگی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راهکار عملی جلوگیری از شکایت علیه پیام تبلیغاتی را ارائه کرده و طی مصوبه‌ای به همه اپراتورهای سی پی و اس پی اعلام کرده است. بر اساس این قانون، کسب‌وکارها و سازمان‌هایی که از پنل اس ام اس و ارسال پیامک تبلیغاتی دارند، موظف هستند در انتهای پیامک، از عبارت «لغو11» استفاده کنند. بدیهی است عواقب عدم رعایت این قانون، بر عهده کسب‌وکارها و سازمان‌ها خواهد بود. شما می‌توانید با رعایت این قانون، از شکایت‌های به‌جا یا بی‌مورد افراد جلوگیری کنید. زیرا با این روش توانسته‌اید راهی را پیش روی افرادی که تمایل به دریافت پیامک ندارند، بگذارید.

روش فعالسازی مجدد دریافت پیامک از سرشماره خاص: ارسال عدد 12

شکایت یک کاربر از پیامک تبلیغاتییکی از سریع‌ترین راه‌های شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی، استفاده از کد دستوری است. برای این کار می‌توانید #800* را شماره‌گیری کنید. بعد از شماره‌گیری، گزینه قطع تبلیغات را انتخاب کنید تا دیگر برایتان پیام تبلیغاتی ارسال نشود. به همین راحتی!

شکایت از سامانه های اس ام اس از طریق 195

در این سامانه، شماره‌ها را با فرمت‌هایی مانند ********۰۲۱ و به شکل ***۱۰۰۰، ***۲۰۰۰ و ***۳۰۰۰ ارسال کنید. برای شکایت از سامانه‌های پیام کوتاه و برای شماره‌های شخصی هم باید پیام با فرمت *********۰۹ برای سامانه ۱۹۵ ارسال شود. بعد از ارسال پیام، شکایت ثبت می‌شود تا پیگیری برای برخورد با ارسال‌کننده پیامک مزاحم انجام شود.

راهکار جلوگیری از شکایت پیامک های تبلیغاتی: ارسال عدد 11

افراد دریافت کننده پیامک، می‌توانند با ارسال عدد 11 به آن خط اختصاصی، دریافت پیامک از آن سرشماره را قبل از اقدام به شکایت، مسدود کنند. ممکن است بپرسید که چطور می‌توان مجدداً دریافت پیامک سیمکارت را از آن سرشماره فعال کرد؟ راهکار آن، ارسال عدد 12 به همان سرشماره است.

سخن آخر

ورود به موبایل بانک در تاريخ 1399/11/28 – 10:59 ق.ظ بانک پاسارگاد

چگونه می‌توان پیامک تبلیغاتی را مسدود کرد؟

شکایت از پیامک تبلیغاتی یعنی چه؟

شماره‌گیری 195 برای شکایت از سامانه‌های پیام کوتاه است. بنا به گفته معاون وزیر ارتباطات، سامانه رسیدگی به شکایت پیامک‌های تبلیغاتی شخصی، سامانه پیامکی 195 را به‌صورت آزمایشی از 24 مهرماه سال 1396 فعال کرده است. برای جلوگیری از دریافت پیامک‌های تبلیغاتی که با شماره‌های شخصی ارسال می‌شوند، کاربران می‌توانند ‎شماره ارسال‌کننده را به همراه کد به این سامانه ارسال کنند.

ارسال پیام‌های تبلیغاتی از طرف کسب‌وکارهاست و هزینه‌ای برای مشتری ندارد. در واقع همانطور که از نامش پیداست، این پیامک کاملا جنبه تبلیغاتی دارد و تنها کالا یا خدماتی را معرفی می‌کند.

پیامک‌های خدماتی و اطلاع رسانی

اگر به درستی مراحل مسدود کردن سرشماره‌های پیامکی را انجام داده باشید، دیگر پیامکی دریافت نخواهید کرد. البته برخی از سازمان‌ها بدون اجازه مشتری و بدون در نظر گرفتن مسدود بودن خط، همچنان اس ام اس های تبلیغاتی خود را ارسال می‌کنند که کار آن‌ها تخلف محسوب می‌شود.


منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/report-sms-service/

شما به عنوان دریافت کنندگان پیامک‌های تبلیغاتی حق دارید هر جا و هر زمانی که دوست نداشتید، این اس ام اس ها را متوقف کنید و یا حتی از پیامک‌های مزاحم شکایت کنید. اگر خودتان هم پنل دارید و قصد دارید از این روش با مشتری‌های خود ارتباط بگیرید، با رعایت نکات مهم اصول بازاریابی پیامکی، شکایت از پیامک تبلیغاتی خود را به صفر برسانید. بهتر است اصول این بازاریابی را درک کنید و در راه درست قدم بگذارید تا تاثیر آن را در بهبود ارتباط و حتی فروش خود ببینید. اگر در این زمینه سوالی داشتید می‌توانید از بخش پشتیبانی، تیکت ارسال کنید و یا با شماره 02163404 تماس بگیرید تا کارشناسان ما در کوتاه‌ترین زمان شما را راهنمائی کنند.


سوالات متداول