روانشناسی جذب مشتری؛ 7 تکنیک موثر برای جذب مشتری!

قیمت گذاری درست؛ استفاده از تکنیک‌های روانشناسی جذب مشتری

7.‌ ایجاد محدودیت زمانی؛ تکنیک اثر گذار روان‌شناسی در جذب مشتری

شخصی سازی خدمات بر اساس مشتریان مزایا بسیاری دارد. این تکنیک علاوه‌بر انتقال پیام مهم بودن به مشتری، او را برای خریدهای بعدی نیز تشویق می‌کند. ارسال پیام‌های مناسبتی مثلا تبریک تولد یا طرح ریزی برنامه‌های وفاداری مشتریان نمونه‌هایی از شخصی سازی خدمات است.


7 تکنیک موثر در روانشناسی جذب مشتری
راهنمای مطالعه

ایجاد حس فوریت باعث می‌شود مشتریان احساس کنند اگر اکنون خرید نکنند، چیز خاصی را از دست خواهند داد. فقط 3 روز فرصت دارید، در سالروز تاسیس شرکت یا جمعه سیاه، نمونه‌های از روش‌های ایجاد محدودیت زمانی برای فروش بیشتر است. برای مثال در زمان بازاریابی دستگاه کارتخوان می‌توانید تخفیفاتی را به مشتری ارائه دهید اما برای استفاده از آن مهلت زمانی مشخص کنید. برای مثال فقط تا 2 روز آینده می‌توانید با 50 درصد تخفیف از ما خرید کنید.

احساس خاص بودن، احساسی که برای همه مردم دلنشین و جذاب است. اگر بتوانید به مشتری این پیام را بدهید که شما برای ما مهم و خاص هستید، یک مشتری مادام‌العمر خواهید داشت. دعوت از مشتریان در رویدادهای خاص، ارائه هدیه یا جایزه به مخاطبین و استفاده از متن تبلیغاتی برای جذب مشتری که خاص بودن او را یادآور شود، نمونه‌هایی از ایجاد یک حس خاص در مشتری است.

ایجاد احساس خاص بودن؛ تکنیک روانشناسی جذب مشتری شرکت رولزرویس

4.‌ ذهنیت مشتری محور؛ چیزی بیشتر از حق دادن به مشتری

اولین و مهم‌ترین قدم در جذب مشتری، شناخت نیاز مشتری است. باید بدانید که مشتریان به دنبال چه چیزی هستند و چه نیازی دارند. زمانی که نیاز مشتری را شناسایی کردید، محصولات یا خدماتی را می‌توانید ارائه دهید که پاسخگوی این نیازها باشد. برای به‌دست آوردن این اطلاعات، از مشتریان فعلی خود در مورد نیازها، محصولات، قیمت و چالش‌هایشان بازخورد بخواهید. نظرسنجی از مشتریان، پرسش سوال در شبکه‌های اجتماعی و تعامل مستقیم با مشتریان حضوری، راه‌هایی برای دریافت بازخورد و درک بهتر مشتریان است.

2.‌ پاسخ سریع به مشتری؛ بهترین راه جلب رضایت

برای مثال یک نمونه متن تبلیغات خلاقانه آرایشگاه که نشان دهنده احترام و اهمیت شما به مشتری نیز هست، ارسال پیام یادآوری برای نوبت‌ها و قرارهای مشتری است. ارائه تخفیف در روز تولد یا سایر مناسب‌ها با توجه به کسب‌وکار شما نیز تکنیک‌های دیگری از روانشناسی جذب مشتری است.

شاید شما هم جمله همیشه حق با مشتری است را شنیده باشید. ذهنیت مشتری محور چیزی فراتر از این را مورد هدف قرار می‌دهد. ذهنیت مشتری محور تعهد واقعی برای خدمت به مشتری در هر جنبه‌ای از کسب‌وکار از جمله کیفیت، قابلیت اطمینان، خدمات و ساخت تجربه خرید لذت‌بخش و به‌طورکلی از آگاهی از برند تا خرید تکراری را شامل می‌شود.

ایجاد محدودیت زمانی؛ تکنیک اثر گذار روان‌شناسی در جذب مشتری

استفاده همزمان از چند تکنیک روانشناسی جذب مشتری؛ راهی برای جذب بیشتر

در این مقاله 7 تکنیک روانشناسی جذب مشتری بیان شد. درک نیازهای مشتری کلید اصلی فروش و بازاریابی است. ایجاد محدودیت زمانی، شخصی سازی خدمات، داشتن ذهنیت مشتری محور، ایجاد احساس خاص بودن و پاسخ سریع به مشتری از دیگر راهکارهای جذب مشتری است. استفاده همزمان از چند تکنیک باعث رشد و کسب نتایج بهتر می‌شود. برای مثال با ارسال یک پیام کوتاه می‌توان ایجاد احساس خاص بودن و شخصی سازی خدمات را باهم داشت. تماس تلفنی یا ارسال پیامک نیز از روش‌هایی است که در جذب مشتری بسیار کاربرد داشته و تاثیر مثبتی می‌گذارد. برای خرید انواع پنل‌های پیامکی با مشاورین ما تماس بگیرید.


منبع: https://farazsms.com/psychology-of-customer-acquisition/

برای مثال از زمانی‌که مشتری از طریق پوش نوتیفیکیشن یا هر روش دیگری با کسب‌وکار شما آشنا می‌شود تا زمانی‌که از شما خرید انجام داده و قصد مراجعه مجدد به شما را دارد، باید نیازها، چالش‌ها و انتظارات او را مورد بررسی قرار داده و طبق آن تصمیم گیری کنید. برای هر مشتری بسیار لذت بخش است که بدون صحبت در مورد مشکلات و چالش‌هایش، فروشنده یا کسب‌وکار آن‌ها را درک کرده و پاسخی مناسب ارائه دهد.

5.‌ شخصی سازی خدمات؛ تکنیکی برای حفظ مشتریان فعلی

شخصی سازی خدمات؛ تکنیکی برای حفظ مشتریان فعلی

6.‌ قیمت گذاری درست؛ استفاده از تکنیک‌های روانشناسی جذب مشتری

محققان MIT و دانشگاه شیکاگو ثابت کرده‌اند که وقتی قیمت‌ها به عدد 9 ختم می‌شود، تقاضا مصرف‌کننده برای آن محصولات افزایش می‌یابد. ما اعداد را از چپ به راست می‌خوانیم به‌همین دلیل کم بودن عدد اول در قیمت، با وجود تفاوت اندک، باعث می شود مغز فریب خورده و ما را برای خرید متقاعد کند.

«95 درصد از تصمیمات خرید ناخودآگاه هستند!» این جمله از جرالد زالتمن، استاد دانشگاه هاروارد و نویسنده کتاب «مشتریان چگونه فکر می کنند: بینش اساسی در ذهن بازار» است. به‌طور‌خلاصه، روانشناسی مصرف کننده توضیح می‌دهد که چرا مردم کالا یا خدمتی را می‌خرند و از چه چیزهایی نمی‌گذرند. این رشته تحقیق درباره روشی است که مصرف‌کنندگان بر‌اساس عوامل روانشناختی درونی و ترغیب اجتماعی بیرونی، تصمیم به خرید می‌گیرند. ما در این مقاله 7 تکنیک موثر بر پایه علم روان‌شناسی را به شما معرفی خواهیم کرد. با عمل به تکنیک‌های گفته شده در این مقاله رشد فروش خود را مشاهده کنید.

1.‌ درک نیازهای مشتری؛ کلید روانشناسی جذب مشتری

در یک سازمان برای خرید، نیاز به طی شدن برخی پروسه‌های اداری زمان‌بر دارد. به‌همین دلیل این روش بازاریابی برای افراد حقیقی و مردم مناسب است. زمانی‌که شما قصد فروش به شرکت‌ها و مراکز بزرگ را دارید، ارائه تخفیف با محدودیت زمانی راهکار خوبی نیست. 

برای مثال داشتن یک پنل پیام کوتاه برای تعامل با مشتری یا سیستم‌های ارتباطی که مشتریان بتوانند راحت به شما دسترسی داشته و به شما پیام دهند نیز بسیار مفید خواهد بود. به‌طورکلی راضی نگه داشتن مشتریان فعلی راهی ساده برای افزایش فروش و کاهش هزینه‌های بازاریابی است.

هیچ‌کس انتظار طولانی را دوست ندارد. به‌خصوص مشتری که محصول یا خدمتی را از شما خریده و منتظر دریافت آن است. همیشه تلاش کنید بدون منتظر گذاشتن مشتری، محصول یا خدمت مورد نظر را به او ارائه دهید. برای مخاطبین و مشتریانتان نیز افرادی را در نظر بگیرید که سریع به آن‌ها پاسخ داده یا برای مشکل ایجاد شده راه‌حل ارائه کنند.

پاسخ سریع به مشتری؛ بهترین راه جلب رضایت

3.‍‌ ایجاد احساس خاص بودن؛ تکنیک روانشناسی جذب مشتری شرکت رولزرویس

 شاید بهترین نمونه برای ایجاد احساسی خاص، برند خودروسازی رولز-رویس باشد. شرکت خودروسازی بریتانیایی که در زمینه مهندسی، طراحی، تولید و پخش خودروهای لوکس فعالیت می‌کند، در سال ۱۹۰۶ توسط چارلز رولز و هنری رویس، تحت نام رولز-رویس لیمیتد تاسیس شد. رولز رویس به خوبی می‌داند چگونه نظر علاقمندانش را به محصولات این شرکت جلب کند. یکی از برنامه‌های این شرکت طراحی و ساخت خودروهای سفارشی است. مشتریان خاص، سفارش طراحی و ساخت یک اتومبیل را به این شرکت می‌دهند. ماشینی که فقط یک نمونه از آن ساخته می‌شود. داشتن چنین ماشینی برای هر کسی بسیار جذاب است.

 مارک استیوینگ، مربی ارشد قیمت گذاری در Impact Pricing می‌گوید: «جالب است بدانید وقتی با محصولات با کیفیت بالا سروکار دارید، این روش برعکس عمل می‌کند.  زمانی‌ که در یک فروشگاه کفش در مرکز خرید قدم بزنید، متوجه می‌شوید که کفش‌های ارزان‌تر به عدد 9 ختم می‌شوند، در حالی که قیمت کفش‌های گران اعداد گرد است.» به مصرف کنندگان آموزش داده شده که 0 را به‌عنوان کیفیت بالاتر ببینند. شما نیز می‎توانید از این روش در بازاریابی، قیمت گذاری و نظرسنجی پیامکی یا انواع نظر سنجی‌ها استفاده کنید.