محصول یا خدمات خود را بهگونهای معرفی کنید که انگار فقط آنها نیاز مخاطب شما را برطرف میکنند و هیچ محصول دیگری رقیب شما نیست. در این صورت، کالا یا خدمات شما برای مخاطب خاص شده و آن را از دست نخواهد داد؛ درنتیجه این اقدامات مخاطب به مشتری شما تبدیل میشود. برای خاص بودن محصولات و برند، شعار برند اهمیت ویژهای دارد. برای نشاندادن ویژه بودن محصولات میتوانید از کلماتی مانند اختصاصی، منحصربهفرد، اولین و بینظیر در تبلیغات خلاقانه استفاده کنید.
اگر عنوان تبلیغات مخاطب را جذب کند، محتوای بخشهای دیگر نیز به چشم او آمده و امکان تبدیل مخاطب به مشتری بسیار افزایش مییابد. از سوی دیگر، در تبلیغات متنی، مانند تبلیغات پیامکی، فقط عنوان در نگاه اول مخاطب را جذب و ترغیب به باز کردن پیام میکند. برای تبلیغات پیامکی، همواره ابتدا از طریق پنل ارسال پیامک، اساماس آزمایشی برای خود ارسال کنید و در جایگاه مخاطب عنوان آن را بررسی کنید.
اهمیت تصاویر؛ استفاده از عکسهای تاثیرگذار برای تبدیل مخاطب به مشتری
بسیاری از افراد نسبت به تبلیغات مقاومت داشته و از انواع گوناگون آن خسته شدهاند. از اینرو، تبلیغاتی که تنها محصولی را با یک متن تخصصی معرفی کند و با لحن خیلی خشک به توضیح مزایای آن بپردازد، باعث جذب مشتری نخواهد شد. برای تبلیغ محصول خود باید ببینید که کدام بخش از محصول شما دوست داشتنی و متفاوت است. سپس، با تمرکز بیشتر روی آن، تبلیغات خلاقانه راهاندازی کنید. در ادامه، برخی از تبلیغهای خلاقانه در سطح شهر را برای ایده گرفتن را معرفی کردهایم.
استفاده از فضاهای شهری برای خلاقیت بیشتر تبلیغات
زمانیکه تصویری را مشاهده و حسی را دریافت میکنید، هر بار با دیدن هر عنصری که در تصویر بوده، همان حس اولیه به شما منتقل خواهد شد. تصاویر حس را بهخوبی منتقل میکنند و از اینرو، بهترین ابزار برای برندسازی هستد. همچنین، اگر بخواهید برای تبلیغات موثر در فروش، متفاوت و خلاقانه عمل کنید، استفاده از تصاویر تاثیرگذار بسیار کمککننده خواهد بود.
ایدههایی برای تبلیغات خلاقانه در سطح شهر و جذب مخاطبان
عنوانها و تصاویر در تبلیغاتی مانند بنرها، برای دیده شدن در نگاه اول مخاطب بسیار اهمیت دارند. اولین متن یا تصویری که بتواند چشم مخاطب را جذب کند، باید جذاب و درگیرکننده ذهن باشد؛ بهعبارتی دیگر باید عنوان یا تصویر بنر مانند قلاب عمل کند.
در نهایت، استفاده از عبارتهایی مثل «اکنون رونمایی شد!»، «بهترین رازها را فاش میکنیم!» یا «تخفیف شگفتانگیز را از دست ندهید!»، به مخاطبان اطلاع میدهند که یک محصول جدید یا تخفیف ویژهای در انتظار آنها است. همچنین، استفاده از ضربالمثلها یا تیکههای مکالمه محاوره به جذب مشتری و ماندگاری محصول شما در ذهن او بسیار کمک میکند.
نمایش تصاویر محصولات و نام آنها روی بیلبوردها، تکراری و خستهکننده شده است. برای اینکه تبلیغات موثر باشد و در همان نگاه اول چشم مخاطب را به سمت خود جذب کند، از ترکیب المانهای اطراف بیلبورد با تصویر استفاده کنید. در این صورت تبلیغ شما در نظر مخاطب متفاوت بوده و به آن توجه خواهد کرد.
تبلیغات خلاقانه؛ تجربه جذب مخاطبان و مشتریان بیشتر
برای تبلیغات خلاقانه باید از عنوانهای موثر استفاده کنید و مخاطب را در راستای تبلیغ محصول به چالش بکشید تا در ذهن او ماندگار شوید. همچنین، محصول یا خدمات خود را بهعنوان تنها برطرفکننده نیاز او معرفی کنید تا تصور کند بهترین راهحل، خرید محصول یا استفاده از خدمات شما است.
علاوهبر بیلبوردها، ایستگاههای تاکسی و اتوبوس، پارکها و مراکز تفریحی فضاهای شهری هستند که پتانسیل بالایی برای تبلیغات خلاقانه دارند. در فضاهایی مانند ایستگاههای اتوبوس که افراد زمان بیشتری برای تعامل با تبلیغات دارند، مزایای محصول خود را به چالش بکشید یا کاربرد محصول را نمایش دهید. بهطور مثال، یک تولیدکننده شیشهنشکن برای تبلیغ محصول خود، در ایستگاه اتوبوس مقداری پول را در دیوارههای شیشهای ایستگاه اتوبوس قرار داد و روی آن نوشته بود که هر کس بتواند شیشه را بشکند، همه پول برای او خواهد بود.
استفاده از تکنیک انتقال حس در تصاویر تبلیغات را بهعنوان راهحلی ماندگار در ذهن مخاطب معرفی کرده و در مورد تاثیر آن بر برندسازی و افزایش فروش توضیح دادیم. در انتها نیز مثالهایی از تبلیغات خلاقانه را بررسی کردیم. اگر موارد دیگری میشناسید که به خلاقانه بودن تبلیغات کمک میکند، از طریق باکس پایین با ما به اشتراک بگذارید. همچنین، برای ایدههای بیشتر تبلیغاتی دیگر مقالات ما در وبلاگ فراز اساماس را مطالعه کنید.