خط خدماتی چیست و چه کاربردی برای سازمانها و شرکتها دارد؟
اگر به عنوان یک شخصیت حقوقی تا کنون با سامانۀ پیامکی کار کرده باشید متوجه ارسال کد فعالسازی یا پیامکهای مهم به افرادی که شماره را مسدود کردهاند شدهاید. این حالتی است که سرویس پیامک تبلیغاتی شما از طرف این افراد بلاک شده است. در این حالت با تبدیل کردن خط تبلیغاتی به خدماتی میتوانید نسبت به فعالسازی امکان ارسال پیامک به آنان اقدام نمایید.
در این حالت شما خود داوطلب دریافت این پیامک شدهاید. این اتفاق را همهمان در موارد مختلف تجربه کردهایم. مثلاً هنگام خرید اینترنتی از دیجی کالا چنین کدی به ما ارسال میشود. اتفاقی مشابه را در زمان مراجعه به بیمه، برداشت و واریز وجه از حساب بانکی و بسیاری موارد مشابه تجربه کردهایم. اما ببینیم شرایط دریافت خط خدماتی برای شرکتها و سازمانها چیست؟
[کل: ۰ میانگین: ۰]
منبع: https://sms.ir/services-sms-line/
برخی افراد تصور میکنند که سرعت ارسال پیامک از طریق سرویس خط خدماتی پایینتر از خطوط تبلیغاتی است. در حالی که به هیچوجه اینطور نبوده و سرعت ارسال و دریافت پیامک ربطی به نوع خط ندارد. همچنین لازم به ذکر است که شماره خطوط خدماتی ثابت بوده و تغییر نمیکند. سیستم مانیتورینگ هوشمند آن نیز باعث میشود تا هیچگونه مشکلی در روند ارسال پیامک ایجاد نشود. برخی از مزایای استفاده از پیامک خدماتی شامل موارد زیر است:
ارسال پیامکهای اطلاع رسانی به تمامی مخاطبین و حتی آنان که شمارۀ شما را بلاک کردهاند.
جلوگیری از نارضایتی مشتریان و اعلام وفاداری برند به آنان
امکان ارسال پیام کوتاه انبوه و بدون محدودیت در تعداد دریافت کنندگان
جلوگیری از طرف وقت زیاد و امکان استفادۀ آنی از سرویسهای مختلف پیامکی
سؤالات متداول
خط خدماتی چیست؟
برای خدماتی کردن خطوط خود باید ارگان یا سازمان حقوقی را داشته باشید. سپس با پر کردن یک سری فرم و وارد کردن اطلاعات همراه با مهر و امضا، درخواست خود برای خدماتی کردن خط را ارسال نمایید. با وارد کردن شناسه ملی و شماره ثبت شرکت خود، خط پیامکی شما به خط خدماتی تبدیل میشود. همچنین که باید تعهدنامهای را ارائه کرده و سفته با مبلغ مشخصی نیز تسلیم کنید تا قادر به دریافت خط خدماتی شوید. نکته قابل توجه این است که درخواست خط خدماتی برای افراد حقیقی از طرف اپراتورها به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
برای دریافت خط خدماتی باید به عنوان یک شخصیت حقوقی اقدام نمایید. به این ترتیب که لازم است شناسۀ ملی و شماره ثبت شرکت خود را وارد کرده و مبلغ معینی سفته را نیز تضمین بدهید. مبلغ سفته بستگی به نوع شماره و سرویس خدماتی شما داشته و ممکن است ارقام مختلف و متغیری را شامل شود. تقریباً دو تا شش ماه زمان لازم است تا خط تبلیغاتی شما تبدیل به خط خدماتی شود.
تا به اینجا گفتیم افرادی امکان دریافت پیام از خطوط خدماتی دارند که خود داوطلب دریافت آن شده باشند. مثلاً شما عضو یک سایت میشوید و برای تأیید هویت لازم است یک کد را در سایت وارد کنید. این کد از طریق اس ام اس به دست شما میرسد. بنابراین شما باید آن کد را از طریق موبایل خود دریافت نمایید. وقتی شماره موبایلتان را وارد میکنید یک کد به شما اس ام اس میشود.
پیامکهای خط خدماتی میتواند شامل موارد زیادی باشد. از تخفیفهای فروشگاهها گرفته تا اعلام نوبت درمانگاه و بیمه تا اطلاع رسانی در مورد خلافی ماشین و بسیاری موارد دیگر. هرگونه ارسال پیامک که بدون رضایت صاحب شماره باشد و بدون اطلاع او صورت گیرد به عنوان پیامک تبلیغاتی شناخته میشود. به این ترتیب افراد میتوانند خواستار لغو این پیامها و عدم دریافت آنها باشند. خط خدماتی در واقع حالتی از خطوط اختصاصی است که با دریافت مدارک حقوقی از اپراتورها تحویل میشوند. در خط خدماتی، ارسال تبلیغات و اس ام اس تخفیف و بسیاری موارد دیگر ممنوع است. در این پیامها صرفاً باید اقدام به اطلاع رسانی به کاربران نمود.