انواع شیر پروانه ای از لحاظ عملگر و نوع اتصال + مشخصات و جنس آن گروه صنعتی فانو | kasrasaran

آنها همچنین برای کاربردهایی که مقدار زیادی از انبساط و انقباض حرارتی لازم است، مناسب‌تر هستند. یک شیر پروانه ای به سبک Lug می تواند برای هر دو کاربرد انتهایی و خروجی استفاده شود. شیرهای پروانه ای مانند هر نوع شیر دیگر از مواد مختلف و ترکیب هایی از مواد مختلف (بدنه، سیت، دیسک) ساخته می شوند. انتخاب مواد سازنده به سیالی که قرار است توسط این شیر مسدود شود و به فشار و دمای کاربرد بستگی دارد. در اینجا فهرستی از مواد اصلی سازنده شیرهای پروانه ای (که عموما گریدهایی از چدن هستند) ارائه می بررسی من در اینجا شود.

انواع شیر پروانه ای اهرمی با اتصال ویفری کدام اند؟

یک شیر پروانه ای دو فلنج معمولاً برای تنظیم جریان آب و برش دادن جریان استفاده می شود. شیر پروانه ای دو فلنج 100% ضد آب بوده و برای نصب نیازی به واشر ندارد. هیچ شکافی بین شیر و فلنج ها وجود ندارد که به شیر اجازه می دهد تا با افت هد کم کار کند و میزان آب از دست رفته را به حداقل برساند. در کاربردهای تولیدی، از شیر پروانه ای برای کنترل جریان مایعات استفاده می شود. اما استفاده از شیر پروانه ای برای کنترل جریان می تواند به کشاورزان کمک کند تا از این مشکل جلوگیری کنند. آلیاژ نیکل آلومینیوم از 10 درصد آلومینیوم، 5 درصد نیکل و 5 درصد آهن تشکیل شده است.

این نوع دریچه دارای یک صفحه دریچه صاف و یک مهر و موم محکم برای جلوگیری از برگشت جریان است. کاربردهای صنعتی مختلف این سبک شیر را ایده آل می کند، از پردازش مواد غذایی گرفته تا مدیریت آب. بسته به مواد آنها می توان برای کاربردهای مختلفی مانند گرمایش، سرمایش و خلاء استفاده کرد.

انواع شیر پروانه ای (از نظر نوع اتصال)

انواع شیر پروانه ای از لحاظ عملگر و نوع اتصال + مشخصات و جنس آن گروه صنعتی فانو | kasrasaran

شیرهای پروانه ای دارای انواع مختلفی است که رایج‌ترین آن‌ها شیر پروانه ای ویفری است و میان دو فلنج که نوعی از اتصالات صنعتی است، قرار می‌گیرد. شیر پروانه ای یکی از انواع شیرآلات صنعتی است که برای تنظیم و راه‌اندازی جریان خطوط لوله از آن‌ها می‌توان در صنایع مختلف استفاده نمود. شیر پروانه ای، به دلیل وزن سبکی که دارد در میان شیرآلات صنعتی، پر کاربردترین نوع شیرآلات شناخته شده است. مهمترین مزیت شیر پروانه ای باز و بسته شدن آن با سرعت زیاد است که خیلی راحت و آسان تنها با چرخش ۹۰ درجه‌ای دسته شیر می‌توان دریچه را به طور کامل باز یا بسته کرد.

استنلس استیل و آلیاژهای آن

این شیرها را می‌توان توسط دسته‌ها، چرخ دنده‌ها یا محرک‌های اتوماتیک مورد استفاده قرار داد. همانگونه که در بالا نیز اشاره شد عملکرد شیر پروانه بسیار آسان و ساده می باشد به همین دلیل انواع مختلف شیر پروانه مورد ساخت و بهروبرداری قرار می گیرد. شیر پروانه جهت فعالیت دارای یک دیسک تنظیم می باشد که جریان سیال را مورد کنترل قرار می دهد دلیل نامگذاری این شیر وجود دریچه ای پروانه ای است که در محور شیر قرار دارد. شیر پروانه ای از نوع اتصال جوشی، به خطوط لوله با استفاده از جوش متصل می‌شوند و در مواقعی که فشار زیاد است از این نوع شیرآلات صنعتی استفاده می‌کنند. شیر پروانه ای چدنی نوعی دیگر از شیرهای دیسکی هستند که در شرکت های نفت و گاز کاربرد زیادی دارند . این شیر پروانه ای دارای گواهینامه AWWA تمام استانداردهای ایمنی و کارایی انجمن آثار آب آمریکا را برآورده می کنند.

  • این نوع شیر پروانه ای یک انتخاب عالی در بسیاری از کاربردهای صنعتی و فرآیندی است زیرا مستقیماً بین لوله ها جوش داده می شود.
  • شیر پروانه ای نیز به عنوان شیر یک چهارم چرخشی طبقه بندی می شود و باز و بسته شدن آن افزایشی است.
  • شیرهای پروانه ای استنلس استیل غالبا در صنایعی نظیر نفت و گاز، پتروشیمی، صنایع کاغذسازی، دریایی، سیستم های کنترل سوخت و به طور کل محیط های خورنده است.
  • یکی از با اهمیت‌ ترین وظایف شیرهای پروانه‌ ای، افزایش جریان سیال در زمان بسیار محدود است.
  • آلیاژهای نیکل در سیستم هایی که نیاز به سختی بالا و مقاومت در برابر خوردگی باشد، استفاده می شوند.