
بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1404
6 نمونه از بهترین انواع تبلیغات برای جذب مشتری
در این مطلب با ۶ نمونه از انواع تبلیغات آنلاین و آفلاین آشنا شدیم. میان انواع روش های تبلیغاتی، باتوجه به نوع کسب وکارتان، تبلیغات پیامکی، جزو ارزان ترین و موثرترین راه های تبلیغات کسب وکارهای آنلاین و آفلاین به شمار می رود. برخلاف تبلیغات ایمیلی، که ممکن است در پوشه اسپم ایمیل کاربران فراموش شود، تبلیغات پیامکی نرخ تبدیل بالاتری دارد. برای شروع این نوع تبلیغات به پنل پیامکی نیاز دارید.
فارغ از اینکه کسب وکارتان در حوزه آنلاین یا آفلاین فعالیت می کند، ارسال اس ام اس از طریق پنل پیامکی همچنان یکی از بهترین و موثرترین روش ها برای تبلیغات به شمار می رود. البته به خاطر داشته باشید که تبلیغات پیامکی شما زمانی موثر است که کاربر برای خواندن کامل پیامک و دعوت به اقدام مشتاق شود.
در تبلیغات ایمیلی، محصول یا مطالبتان را می توانید از طریق سرویس ایمیل مارکتینگ برای کاربران هدف ارسال کنید. لیست ایمیل ها را از طریق بانک ایمیلی که در اختیار دارید یا از لیست کاربرانی که عضو خبرنامه یا سایت شما هستند، انتخاب کنید. با وجود اینکه تبلیغات ایمیلی نرخ تبدیل کمتری نسبت به ارسال پیامک تبلیغاتی دارد، اما همچنان یکی از روش های کم هزینه برای تبلیغات به شمار می رود.
۲-تبلیغات بیلبوردی؛ در کسری از ثانیه به ذهن مخاطب بنشینید
۶- تبلیغات در سایت؛ روش جدید و موثر در تبلیغات اینترنتی
شاید تصور کنید با وجود شبکه های اجتماعی دیگر کسی نگاهی به پیامک های تبلیغاتی نمی اندازد. جالب است بدانید آخرین آمار راجع به نرخ تبدیل کمپین های پیامکی نزدیک 29 درصد بوده است. برخلاف ایمیل های تبلیغاتی که اغلب آن ها در پوشه اسپم دست نخورده باقی می ماند، ارسال یک پیامک تبلیغاتی جذاب، شانس شما را برای جذب مشتری بیشتر می کند. مطالعه ای نشان داد تقریبا 98 درصد از افرادی که اس ام اس تبلیغاتی دریافت کردند، آن را باز کرده و خواندند. درحالی که میزان باز شدن ایمیل توسط کاربران، تنها 20 درصد بوده است.
ارسال پیامک های تبلیغاتی بیش ازحد برای کاربران آزار دهنده است؛ در نتیجه باعث می شود تا کاربر راه دریافت اس ام اس های تبلیغاتی را مسدود کند. احتمالا این موضوع را در ارسال مداوم پیامک های تبلیغاتی خطوطی مثل ایرانسل تجربه کرده باشید. عاملی که درنهایت موجب می شود کاربر اقدام به لغو پیامک تبلیغاتی ایرانسل کند. درحالی که تبلیغات در شبکه های اجتماعی، دردسرهای لغو دریافت پیامک از طرف کاربر یا الزام داشتن خط خدماتی برای ارسال لینک در پیامک را ندارد.
در بازدید از شبکه های اجتماعی احتمالا چشمتان به پست هایی خورده باشد که با عنوان sponsor یا promoted به نمایش درآمده است. پلتفرم هایی مثل فیس بوک، توییتر، اینستاگرام، لینکدین، تلگرام، تیک تاک از پرطرفدارترین شبکه های اجتماعی هستند. باتوجه به نوع کسب وکارتان می توانید از آن ها برای معرفی و جذب مخاطب استفاده کنید. برای تبلیغات به این روش، می توانید از طریق افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسرها) در شبکه های اجتماعی، کسب وکارتان را معرفی و یا در پیچ خودتان، محصول یا خدماتتان را تبلیغ کنید.
به محض خروج از درب خانه و حرکت در مسیر خیابان و بزرگراه، انواع بیلبوردهای تبلیغاتی را در سطح شهر می بینید. برخی از آن ها به قدری حرفه ای و جذاب است که با همان نگاه اول در ذهنتان ثبت می شود و به خاطر می ماند. احتمالا بیلبوردهایی را دیده باشید که با وجود صرف هزینه زیاد، تبلیغات گسترده و استفاده از سوپراستارها، برای نقش بستن در ذهن مخاطب چندان موفق عمل نکردند.
برای مثال با دیدن پیامکی که با جمله «این غذا گرمت می کنه عزیزم» آغاز شده است، احتمالا مشتاق شوید پیامک را باز کرده و آن را بخوانید. این پیامک، نمونه ای از پیامک تبلیغاتی یکی از پلتفرم های معروف تهیه غذا در ایران است.
یک تبلیغات بیلبوردی خوب، باید در کسری از ثانیه پیام را به مخاطب منتقل کند؛ زیرا باتوجه به موقعیت قرارگیری بیلبوردها در خیابان، صرفا شانس دیدن تبلیغات حین عبور و مرور افراد است. باتوجه به هزینه و نرخ پرش این نوع تبلیغات، خرید سامانه پیامکی و استفاده از تبلیغات پیامکی برای کسب وکارهای نوپا به صرفه تر است.
۳-تبلیغات ایمیلی؛ یکی از روش های تبلیغاتی کم هزینه برای جذب مشتری
فراز اس ام اس با ارائه پنل پیامکی، امکان ارسال انواع پیامک تبلیغاتی یا خدماتی به صورت تک و انبوه فراهم کرده است. برای کسب مشاوره رایگان می توانید با شماره های داخل سایت تماس بگیرید تا کارشناسان فراز اس ام اس، مشتاقانه شما را در این زمینه راهنمایی کنند.