در واقع میتوان گفت بعد از تولید اپلیکیشن، مهمترین کار شناخت بهترین روش تبلیغ و افزایش نصب اپلیکیشن است. بر این اساس در این مطلب از ایده پردازان همراه ما باشید تا شما را با مجموعهای از بهترین تبلیغات برای اپلیکیشن آشنا کنیم.
معرفی بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن
تبلیغ در نتایج جستجوی اپلیکیشن، جزء مؤثرترین و بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن است. با استفاده از این روش به راحتی، بدون صرف هزینه اضافی و در کوتاهترین زمان، میتوان میزان نصب باکیفیت اپلیکیشن را افزایش داد.
بعد از معرفی بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن، نوبت به استفاده از شبکههایی است که با کمک آنها بتوان کمپین های تبلیغاتی اپلیکیشن را راهاندازی کرد. کافه بازار و سیبچه دو مورد از بهترین شبکههای تبلیغات خارجی هستند که میتوان از آنها استفاده کرد. از معروفترین شبکههای تبلیغاتی خارجی هم میتوان به گوگل ادز اشاره کرد.
تبلیغات نصب اپلیکیشن گوگل (UAC)
تبلیغات در این دو اپ نسبت به همه پلتفرمهای موجود دیگر، از کیفیت نصب بالایی برخوردار است. چرا که همه افرادی که از این دو پلتفرم استفاده میکنند به دنبال اپلیکیشنهای دیگر هستند.
تبلیغات درون اپلیکیشن
یکی از راههای دیگر برای این که بتوانید در معرفی اپلیکیشن خود موفق عمل کنید، داشتن سایت یا شبکه های اجتماعی است. در واقع حتی بهتر است قبل از ساخت اپلیکیشن نسبت به طراحی سایت و جذب مخاطبین اقدام کنید. در این صورت به راحتی میتوان در سایت یا شبکه اجتماعی موردنظر، لینک مربوط به اپلیکیشن خود را قرار داد تا در صورت لزوم مخاطب به راحتی به اپلیکیشن دسترسی داشته باشد.
یکی از روشهای تأثیرگذار تبلیغ، بعد از ساخت اپلیکیشن، قرار دادن آن در مارکتهای بزرگ است. به عنوان مثال جهت قرارگیری آن در دو مارکت بزرگ گوگل پلی و اپ استور، استفاده از گوگل ادز است.
به عنوان مثال اگر اپلیکیشن شما، خدمات مربوط به گوشی را ارائه میدهد، در صورتی که کاربر، کلمه موبایل را جستجو کند، اپلیکیشن شما در بالای اپلیکیشن موبایل نمایش داده میشود. در این تبلیغ اپلیکیشن موبایل اگر مخاطب نسبت به اپلیکیشن شما کنجکاو شود، نه تنها توانستهاید اپلیکیشن خود را تبلیغ کنید بلکه مخاطب اپلیکیشن رقیب را هم جذب کردهاید.
تبلیغ اپلیکیشن در سایتهای نقد و بررسی
احتمالاً برای شما هم اتفاق افتاده است که هنگام استفاده از یک اپلیکیشن با نمایش تبلیغات اپلیکیشن دیگر مواجه شده باشید. حتی ممکن است مشاهده بعضی از آنها برای شما خوشایند نباشد. با این حال خوب است بدانید، این روش، جزء کارآمدترین و بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن است که بازدهی بالایی در افزایش تعداد نصب دارد.
همانطور که میدانید نرخ باز شدن پیامکهای تبلیغاتی بسیار بالاست. بر این اساس تبلیغ اپلیکیشن از طریق سامانه پیامکی یک روش مؤثر و کارآمد است. چرا که به راحتی میتوان از طریق ارسال لینک اپلیکیشن برای افراد مختلف تبلیغات گستردهای را برای اپلیکیشن انجام داد. ارسال لینک اپلیکیشن از طریق ارسال پیامک تبلیغاتی جزء روشهای مقرون به صرفه است.
همانطور که میدانید گوگل صاحب پلتفرم گوگل پلی است که به عنوان فروشگاه رسمی اپلیکیشنهای مربوط به سیستمعاملهای اندروید شناخته شده است. بنابراین از طریق تبلیغ اپلیکیشن در گوگل ادز با موج وسیعی از مخاطبان روبرو خواهید شد که هیچ پلتفرم دیگری توان رقابت با آن را نخواهد داشت.
از قابلیتهای تبلیغات اپلیکیشن گوگل میتوان به موارد زیر اشاره کرد.
- تنظیم هزینه کمپین و بهینه سازی آن از نظر هزینه
- ایجاد کمپین مطابق با هدف اپلیکیشن و نصب با کیفیت
- جلوگیری از هدر رفتن هزینه جهت نصبهای هرز
- نمایش هوشمند تبلیغات اپلیکیشن در بهترین و مناسبترین جایگاهها
هزینه تبلیغات اپلیکیشن
گوگل ادز این امکان را فراهم میآورد تا تبلیغات مربوط به اپلیکیشن شما برای افرادی که اپ مشابه نصب کردهاند یا به دنبال نصب اپلیکیشن مشابه هستند، نمایش داده شود. گوگل پلی و اپ استور بالاترین طیف وسیع مخاطبان را به خود اختصاص دادهاند. جهت تبلیغ به کمک این دو، ابتدا لازم است اپلیکیشن را در آنها ثبت کرد سپس در قدم بعدی برای تبلیغ اپلیکیشن اقدام کرد.
در روش پرداخت به ازای اقدام کاربر که به اختصار (CPA) گفته میشود، در ازای انجام هر عمل توسط کاربر، میزان هزینه از قبل تعیین شده، از حساب شما کسر میشود.
پرداخت به ازای هر نصب (CPI)
طراحی اپلیکیشن و ساخت آن، یکی از کارهای سخت و پر هزینه است که هرکسی از پس انجام آن برنمیآید. این کار به دقت و تخصص بالایی در این زمینه نیاز دارد، چرا که از اهمیت بالایی برخوردار است. البته معرفی و تبلیغ اپلیکیشن نیز به اندازه طراحی آن مهم است. بهترین روش تبلیغ اپلیکیشن، روشی است که بتوان با استفاده از آن، هرچه سریعتر تعداد مخاطبان اپلیکیشن را افزایش داد.