پرایس اکشن چیست؟ کاربرد Price Action در معاملات ارز دیجیتال ارزتودی-آکادمی حسینی فایننس

به عبارت ساده، پرایس اکشن به دنبال این است كه نشان دهد چگونه قیمت تغییر می‌كند تا پس از تغییر به بازار واکنش نشان بدهید. این امر به راحتی در بازارهایی با نقدینگی و نوسانات بالا مشاهده می‌شود، اما واقعاً هر چیزی که در یک بازار آزاد خریداری یا فروخته شود باعث ایجاد پرایس اکشن می‌شود. کندل استیک یا نمودار شمعی، یکی از انواع نمودارهای پر استفاده در تحلیل تکنیکال است که مشابه سایر نمودارها، تغییرات قیمتی سهام را نشان می‌دهد.

پرایس اکشن چیست و چه الگوهایی دارد؟

عموما کندل‌های بزرگ در یک جهت یا جهت دیگر، نشان‌دهنده مومنتم قوی در بازار هستند. تریدرهای حرفه ای با استفاده از این ابزارها و ترکیب اونها با تحلیل های دیگه مثل پرایس اکشن و اندیکاتورها تریدهاشون رو انجام میدن. اگر این الگو را در داخل بازار مشاهده کردید باید بدانید که در کندل قبل از آن بی‌تصمیمی وجود دارد.

  • به اینکه انواع روشهای تحلیل پرایس اکشن کدامها هستند و محبوب ترین روشهای تحلیل پرایس اکشن چه هستند.
  • در ادامه‌ی مقاله نحوه کار پرایس اکشن در بازار‌های مختلف مانند بازار‌های فارکس، سهام، شاخص و کالا را به شما آموزش می‌دهیم.
  • زمانی که سقف دامنه اصلاحی شکسته شود، یک سقف بالاتر شکل می‌گیرد.
  • بیشتر معامله‌گران باور دارند که بازار یک روند تصادفی را دنبال می‌کند و راه سیستماتیک مشخصی برای پیدا کردن استراتژی همیشه برنده وجود ندارد.
  • اکثر اندیکاتورها از قیمت فعلی بازار عقب­تر هستند و در واقع تحلیل اطلاعات گذشته قیمت را با استفاده از فرمول خود نشان می‌دهند.
باید توجه داشت هیچ رویکرد معامله‌گری و تحلیل‌گری ایده آلی وجود ندارد. با این وجود، تجزیه و تحلیل بر اساس پرایس اکشن اطلاعاتی را فراهم می‌کند که تعداد زیادی از شاخص‌های واقعی بر اساس آن‌ها است. با استفاده از پرایس‌اکشن یادگیری خواندن و تفسیر حرکات نمودار قیمت به خودی خود به یک استراتژی معامله‌گری تبدیل می‌شود. اگر تصمیم دارید سایر ابزارهای تحلیل تکنیکال را یاد بگیرید، پیشنهاد این است که برای شروع فقط بر روی یک روش تمرکز کنید. قبل از تلاش برای یادگیری بیشتر، با استراتژی انتخابی خود سودآور شوید. پرایس اکشن روشی نیست که سود را تضمین کند، اما با گذشت زمان و تمرین، یک سبک معاملاتی عالی را فراهم می‌کند.

طول سایه نمایانگر اعتبار الگو است و هر چه این طول بیشتر باشد، می‌تواند اعتبار آن را بیشتر دانست. الگوهای بازگشتی معمولاً به‌عنوان یک نقطه عطف در بازار عمل می‌کنند. این الگوها عمدتاً توانایی تغییر در وضعیت موج و روند بازار را دارند.

این شیوه کمک بزرگی به معامله‌گران می‌کند تا بتوانند حرکات قیمتی را زنده و واقعی دنبال کرده و مانند اغلب اندیکاتورها از قیمت‌های بازار جانمانند. نکته مهم این است که الگوها همیشه بلافاصله درست از آب در نمی‌آیند و تحلیلگر باید برای گرفتن تایید از الگو به آن فرصت کافی (نه زیاد و نه کم) بدهد. این نوع تحلیل نسبت به سایر شیوه‌های معامله‌گر مزیت‌هایی هم دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به سریع بودن و کاربردی بودن آن در هر بازاری اشاره کرد. در عین حال که بیشتر استراتژی‌های پرایس اکشن ساده است، یادگیری و استفاده از آن در نمودارها نیازمند تمرین فراوان است. پرایس اکشن به تریدر اجازه خواهد داد تا نظم موجود بین خریداران و فروشندگان را از بی‌نظمی بین داده‌های قیمتی بیرون بکشد و بر اساس آن حرکت بعدی را پیش‌بینی کند. پرایس اکشن همانند اندیکاتورهایی مثل MACD و RSI یک ابزار به شمار نمی‌آید و منبعی از داده‌هایی است که ابزارهای مختلف براساس آن ساخته شده‌اند.

اندیکاتور SMIIO در تحلیل تکنیکال

«خط حمایت» یا سطح حمایتی، قسمتی در نمودار است که انتظار داریم روند نزولی به محض مواجهه با آن، توقف کند. خط حمایت به علت افزایش تقاضا یا انگیزه خریداران بوجود می‌آید. زمانی که قیمت سهم کاهش پیدا کند، تقاضا برای آن افزایش پیدا می‌کند که موجب شکل‌گیری خط حمایت می‌شود.

تمام مطالب اینجا همانطور که رایگان گردآوری شده ، رایگان هم در اختیار همه قرار گرفته است. حتما در ۸ ماه آشنایی نسبی پیدا کردید ولی اگر یه آموزش کامل میخواید که تمام مباحث رو پوشش داده باشه. اخه متاسفانه من همه جا سرچ کردم اما نتونستم به جوابی برسم از چند نفر که فارکس کار می کردن هم پرسیدم اما اون ها ادعا می کردند تا به حال چنین اصطلاحی نشنیدن. در واقع از همان روزهای اول میتوانید به معامله بپردازید ولی هرچه بیشتر و بیشتر از آن استفاده کنید ، بینش و تجربه ی شما آکادمی محمد حسینی بالاتر میرود.

چیزی که در پرایس اکشن موردبررسی قرار می‌گیرد، رفتار معامله‌گران و شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در بازار است. پرایس اکشن واقعی تنها بر اساس قیمت و حرکات آن در بازار سروکار دارد. پرایس اکشن سبک‌های مختلفی دارد اما نگاه اکثر معامله‌گران به روش پرایس اکشن ال بروکس است.

رسم خط روند | کانال کشی قیمت | تشخیص نقاط شکست

الگوها از منظر تعداد کندل به سه دسته تک کندل و دو کندل و سه کندل تقسیم میشوند. هر کدام از این الگوها معنی و مفهوم خودشان را دارند و درجه اهمیت و اعتبار هر کدام متفاوت است. اینکه درجه اهمیت و اعتبار هرکدام چقدر است را توضیح داده ایم. یقینا شما برای اینکه تحلیل دقیق با درصد خطای کمتری داشته باشید لازم است از الگوها را از نظر تعداد کندل بررسی کنید. سه الگوی پر طرفدار اگه بخواهم اسم بیارم برای شما یقینا الگوی چکش، الگوی دوجی، الگوی هارمی این سه الگوی پر طرفدار خواهد بود. در این آموزش با این سه الگو به همراه انواع هرکدام از این الگوها آشنا خواهید شد.

پرایس اکشن چیست؟ کاربرد Price Action در معاملات ارز دیجیتال ارزتودی-آکادمی حسینی فایننس