پایان یک سفر جنجالی؛ پلوسی تایوان را ترک کرد

« نانسی پلوسی » که در اقدامی مداخله جویانه و ناقض حق حاکمیت و تمامیت ارضی چین، شب گذشته به رغم هشدارهای فراوان دولت چین به تایوان سفر کرد و در کنفرانس مطبوعاتی امروز در تایپه مدعی شد دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا متعهد به حفظ امنیت تایوان و حق دفاع این جزیره از خود هستند، تایوان را ترک کرد. 

تایوان در سازمان ملل عضویت ندارد و به عنوان یک کشور رسمیت ندارد.

وزارت خارجه چین در اعتراض به سفر نانسی پلوسی رییس مجلس نمایندگان آمریکا به جزیره تایوان، سفیر این کشور در پکن را احضار کرد.

روز گذشته یک مقام نیروی دریایی ایالات متحده از استقرار ۴ کشتی جنگی آمریکایی از جمله یک ناوهواپیمابر در آب‌های شرقی تایوان خبر داد.

قرار است نانسی پلوسی در ادامه تور آسیایی خود به ژاپن  و کره جنوبی نیز سفر کند. 


منبع: https://www.irna.ir/news/84843389/%D9%BE%D8%A7%DB%8C%D8%A7%D9%86-%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D9%81%D8%B1-%D8%AC%D9%86%D8%AC%D8%A7%D9%84%DB%8C-%D9%BE%D9%84%D9%88%D8%B3%DB%8C-%D8%AA%D8%A7%DB%8C%D9%88%D8%A7%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D8%AA%D8%B1%DA%A9-%DA%A9%D8%B1%D8%AFبه رغم هشدار های مکرر چین در باره عواقب و پیامدهای سفر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، نانسی پلوسی دیشب و درساعات پایانی شب به وقت محلی وارد این جزیره شد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، پلوسی ۸۲ ساله با توقفی حدود نیم ساعته پای پله های هواپیما در فرودگاه تایپه، قبل از سوار شدن به هواپیما و با هدف جلب حداکثر توجه مقامات و مردم تایوان و اثرگذاری حداکثری این سفر، با وجود هوای گرم و کفش های پاشنه بلندی که راه رفتن با آن چندان برایش آسان نبود، زمان نسبتا زیادی را برای گرفتن چندین عکس یادگاری رسمی و غیر رسمی با مقامات و مسئولان بدرقه کننده، کارکنان فرودگاه و خدمه هواپیما صرف کرد.

در راستای سفر دیروز نانسی پلوسی به تایوان علاوه بر پرواز جنگنده های چینی بر فراز آبراه حساس تنگه تایوان، چند فروند کشتی جنگی چین نیز در آبهای منطقه مستقر شدند. منبع مزبور این تحرکات را بسیار تحریک آمیز خواند.