نکات طراحی داخلی اداری حرفه ای

مخفی کردن کابل های الکترونیکی ناخوشایندی را با حفاری از طریق کابینت یا میز خود برای کشیدن سیم از سوراخ های تعبیه شده . چهره ای نو به خود بگیرد و یا حتی کاربری آن تغییر کند. فضای کاری بسته ای است که هر فردی وقتی نیاز به تمرکز دارد به این مکان مراجعه می کند. رنگ سبز، سبب افزایش تمرکز و انرژی می شود و استرس را کاهش می دهد. علاوه بر گیاهان، عناصر طبیعی دیگر، مانند چوب، آب و سنگ نیز می توانند این احساس آرامش و نشاط را ایجاد کنند؛ مثلاً می توانید چشمه ای مصنوعی تهیه کنید و در گوشۀ اتاق یا میز کارتان قرار دهید. هرچند ابعاد کوچکتر این جنبش طراحی همراه با عناصر دکورایو فلزی مثلاً بر رویکتابخانه و یا هر جای دیگر میتواند نشانگر خوبی از طراحی صنعتی باشد. با ما همراه باشید. دلیل این گرایش این است که همه ما دوست داریم محیط کار و زندگی مان را زیبا و هنرمندانه ببینیم. همچنین عکس این مطلب نیز صادق است، ممکن است، یک خانه و یا یک آپارتمان کوچک با فضای خیلی کم داشته باشید، ولی این طراحی داخلی آن را بسیار جا دار و دنج کرده باشد.

بر اساس اصول فنگشویی، اگر انرژی مثبت در فضا جریان داشته باشد، روح و ذهن ما نیز بهبود می یابد. جریان یافتن بوی خوش در فضا، تاثیرِ شگرفی بر خلق و خوی شما خواهد داشت. یکی از آسانترین روشهای چیرگی بر سبکهای طراحی داخلی معاصر، طراحی داخلی اسکاندیناویایی است که بر حول محور ترکیب عناصر متعادل و ملایم میچرخد. رنگ ها از مهمترین عناصر دکوراسیون و طراحی اداری هستند. رنگ های سبز و زرد، از پرکاربردترین رنگ ها در دکوراسیون اداری مدرن به شمار می روند. کاکتوس از مناسب ترین گزینه ها برای اتاق کار به شمار می رود، چرا که نیاز چندانی به مراقبت و آبیاری ندارد. لازم به ذکر است که باهاوس نه یک سبک معماری داخلی اداری یا ساختمانی، که یک سبک و فلسفه در دیزاین به شمار میرود. اگر چه رنگ ها در این نوع بیشتر آبی و سبز است اما حس نشاط و گرمی سراسر فضا را پر می کند. از آنچه گفتیم الهام بگیرید و آن ها را با خلاقیت خودتان درآمیزید و فضایی دلچسب و زیبا برای کار کردن طراحی کنید. حتماً در فضای اداری باید فضایی برای لم دادن و استراحت کردن وجود داشته باشد.

ثابت شده است رنگ ها بر روحیۀ انسان تاثیر می گذارند و بسیاری از عکس العمل های عاطفی و حتی فیزیکی انسان را طراحی داخلی ساختمان اداری مدرن تعیین می کنند. ثابت شده است که نور طبیعی باعث شادی و بهره وری بیشتر در افراد می شود و انرژی افراد تا حد قابل توجهی بالا نگه می دارد. ترکیب رنگ نارنجی و خاکستری در فضای اتاق نشیمن محیطی جذاب و برجسته را ایجاد کرده است و قرار دادن مبلی با رنگ خنثی باعث شده است که تعادل در دکوراسیون منزل کوچک رعایت شود. بسیاری از این افراد دوست دارند دکوراسیون طراحی داخلی منزلشان را با استفاده از سبک شخصی و اولویتهای خود طراحی کنند که متاسفانه برخی طراحان به سلیقه صاحب خانهها بی توجه هستند و تماما حرف خود را به کرسی میشانند. گیاهان، هم به اتاق شما زیبایی و آرامش می بخشند و هم هوا را پاکیزه می کنند فراموش نکنید که گل و گیاه برای اتاق اداری، مانند روح در بدن است؛ در ضمن، گیاهان باعث کاهش استرس و افزایش تمرکز می شوند. این فضا باید بتواند فضای خاص و تجهیزات مورد نیاز افراد را تأمین کند.

فرض کنید شما صاحب یک کافه دنج در یک شهر شلوغ هستید، کمی تاریک بودن فضا و یا استفاده از لامپ های رنگی می تواند ایده بسیار جذابی باشد، اما استفاده از همین نورپردازی در یک شرکت فعال و بزرگ تنها حس کسالت و خواب آلودگی به کارمندان منتقل می کند و برای مراجعین نیز چندان خوشایند نیست. مبلمان مدرن معمولا دارای خطوط صاف و ظاهری براق و صیقلی است، بنابراین از خرید وسایل فانتزی یا کلاسیک، در اجرا و طراحی اداری مدرن اجتناب کنید. هنگام انتخاب مبلمانتان هدفتان خرید آنهایی باشد که پایههایی کوتاه نسبت به زمین داشته باشد.

و لذا در نظر مشتریان موفق تر جلوه می کنند. محصولات ارگونومیک برای راحتی اشخاص طراحی شده اند و به حفظ سلامت کارکنان کمک می کنند. • در اطراف تان وسایلی قرار دهید که برایتان معنا و مفهومی دارند؛ مثلاً یادگاری از عزیزترین اشخاص زندگی تان. تلفیق فضای رسمی و در عین حال دوستانه: باید سعی شود در معماری داخلی که جهت محیط های اداری به کار میرود علاوه بر اینکه فضایی رسمی و اداری را تداعی می کند به موازات آن فضایی دوستانه و صمیمی هم القا کند و در آن ارباب رجوع احساس آرامش خاطر و اطمینان را داشته باشد. ساختمان اداری فرایندی برای تعریف و گروهبندی فعالیتهای دفتری و ایجاد رابطه بین کارمندانی که در یک دفتر کار میکنند بوده و هدف آن این است که آنها بتوانند طور مؤثر و اقتصادی فعالیتهای اختصاص داده شده را اجرا کنند. معمولاً در فضاهای اداری، رنگ سبز را با رنگ زرد ترکیب می کنند. اگر تمام روز را با اعداد و ارقام سر و کار دارید، حضور یک اثر هنری زیبا در اتاق کارتان، می تواند روحیه تان را تلطیف و شاد کند. انواع فضای مراقبت از کودک تسهیلات مورد نیاز برای خدمات مراقبت از کودک را فراهم می کند.

رنگ زرد، شادی و نشاط را به همراه دارد و حس خوش بینی و امید را در انسان بر می انگیزد؛ اما یادتان باشد که زرد براق، حواس را پرت می کند و حتی می تواند سبب ایجاد استرس و اضطراب شود؛ از این رو، برای فضای اداری مناسب نیست. سبکی که بیشتر به عملکرد وسایل و اثاثه تاکید دارد نه زیبایی محیط.این سبک مناسب آپارتمان های کوچک و افرادی است که تمایلی برای هزینه اضافی برای طراحی دکوراسیون منزل ندارند. فنگشویی بر پنج عنصر اساسی تاکید دارد: زمین، آب، آتش، چوب و فلز. فنگشویی، ریشه در سنتِ چین دارد و بر هارمونی و تعادل تاکید می کند. مثلاً نارنجی، انرژی و نشاط بسیاری به شما می بخشد؛ زیرا خورشیدِ تابستان و پرتقال خوش رنگ را در ذهنتان تداعی می کند. باید لوازم را با ترکیب رنگ، اندازه درست و کاربری صحیح انتخاب کرد تا دکوراسیونی بینقص و تمیز داشت. رنگ، دکور، مبلمان و نوع چیدمان فضایی که هر روز می بینید، تا حد زیادی بر روحیه شما تاثیر می گذارد. این پروژه نمونه یک طراحی دکوراسیون مدرن است که با استفاده از رنگهای طلایی و سفید، فضایی لوکس خلق شده است. در این نوع نورپردازی با استفاده از نور های متمرکز بر روی لوگو سازمان یک طراحی زیبا به وجود می آید.

از میان برداشتنِ دیوارها باعث می شود کارکنان بیشتر با هم در ارتباط باشند، همچنین، در صورت لزوم، می توانید تغییرات دلخواهتان را در دکوراسیون ایجاد کنید. اگر می خواهید اداره را به سبکِ مدرن طراحی کنید، می توانید دیوارها را از میان بردارید. • میزتان را رو به روی در ورودی قرار دهید. و در حقیقت زیر مجموعه ای از سبک مدرن است. یک ساختمان اداری انواع مختلفی از فضاها را برای پاسخگویی به نیازهای کارکنان و بازدیدکنندگان در خود جای داده و اینها ممکن است شامل موارد زیر باشد. ویژگیهای معمول انواع فضاهای کنفرانسی یا آموزشی شامل لیستی از عناصر قابل اجرا در طراحی است که در زیر شرح داده شده است. انواع فضاهای سرویس غذا با توجه به الزامات بهداشتی مربوط به جابهجایی محصولات غذایی بستهبندی نشده و یا پردازش ظروف یکبار مصرف، از سایر فضاهایی که ممکن است مواد غذایی در آنها فروخته شود (مانند سالنهای کارمندان) متمایز میشوند. چه عواملی در طراحی دکوراسیون داخلی اداری موثرند؟

همانطور که در بالا اشاره کردیم بر اساس خصیصه دکوراسیون اداری مدرن مبلمانی که در اتاق مدیریت استفاده میشود علاوه بر راحتی، میبایست حس شکوه و عظمت را هر چه بهتر به محیط القا کنند. شما باید برای ذخیرهی ایده های خود مکانی را در نظر بگیرید. اختصاص دادن یک فضای مناسب با دکوراسیون داخلی برای استراحت کارکنان می تواند در ارتقای کیفیت کار موثر باشد. فرش رنگی، گزینۀ بسیاری مناسبی برای اتاق است و فضا را گرم و دلنشین می سازد ترکیبِ رنگ های سبز و هلویی با رنگ های خنثی، برای اتاق اداری مناسب است. همانطور که در بخش قبل گفتیم، استفاده از رنگ تیره در محیط کوچک فضا را بسته و کوچک تر نشان می دهد. نور طبیعی باعث می شود که اتاق بزرگ تر به نظر برسد.

فضاهای خردهفروشی به سرعت در حال تغییر هستند زیرا گزینههای زیادی برای خرید و سفارش آنلاین محصولات و خدمات وجود دارد؛ بنابراین، باید فضاها را با در نظر گرفتن انعطافپذیری طراحی کرد تا سایر استفادههای احتمالی مستأجر در آینده را در خود بگنجاند. این عنصر نیز آرامش را در اتاق برقرار می کند، استرس را دور می سازد و تمرکز را افزایش می دهد. فراموش نکنید که گل و گیاه برای اتاق اداری، مانند روح در بدن است؛ در ضمن، گیاهان باعث کاهش استرس و افزایش تمرکز می شوند. رنگ آبی، احساس آرامش را در انسان ایجاد می کند و ممکن است باعث خواب آلودگی شود؛ از این رو، برای اتاق اداری چندان توصیه نمی شود.

قیمت طراحی داخلی، در اصل بهایی است که برای به دست آوردن فضایی مطلوب،دلپذیر و در عین حال کاربردی پرداخت می کنید. در برابر ورود اصوات مزاحم خارجی نیز اقدامی اصولی از همان ابتدا باید اتخاذ گردد. ابتدا اشارهای کوتاه به حوزهی پرکاربرد و مهم HSE که مخفف عبارت Health safety & Environment به معنی سلامت، ایمنی و محیط زیست است، خواهیم داشت. طیفهای نوری که برای محیطهای کاری مناسب هستند عبارتاند از سفید و آبی که باعث ایجاد تمرکز بیشتر و هوشیاری کارمندان شده و محیط را آرام نگه میدارد؛ بنابراین لازم است در زمان بازسازی ابتدا فضای کاری را برای این مورد بررسی نمایید که چه اندازه نور طبیعی وارد محیط میشود و چه اندازه به نورهای مصنوعی نیاز دارید. اثر هنری را با توجه به سلیقۀ خودتان و دکوراسیون اتاقتان انتخاب کنید؛ برای مثال، اگر بیشتر رنگ های به کار رفته در دکوراسیون اتاق، خنثی هستند، می توانید تابلویی رنگارنگ، مانند آثار پیکاسو را انتخاب کنید. در واقع فایدۀ آثار هنری برای اتاق کار، انرژی بخشی آن است. هر اتاقی هیچ فرقی نمی کند که اتاق خواب باشد یا اتاق کار، باید حداقل یک اثر هنری در خود داشته باشد. اتاق کار نباید طوری باشد که هر لحظه به فکر خارج شدن از آن باشید.و به روز باشد در اتاق کارتان، کنسول داشته باشید، چرا که هم اتاق را شیک می کند و هم جای مناسبی برای قرار دادن وسایل اضافه و خلوت کردنِ اتاق است.