نحوه کار با فنر لوله بازکنی

دستگاه فنر برقی همچون فنر دستی عمل میکند، اما تفاوت آنها این است که فنر دستی توسط یک شخص داخل چاه چرخانده میشود در حالی که فنر دستگاه فنر برقی به وسیله یک موتور الکتریکی و با قدرت بیشتری کار میکند و برای برطرف کردن گرفتگیهای سختتر مناسب میباشد، به همین دلیل برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب حیاط روش مناسبی میباشد. این دستگاه ها دارای فنر بسیار بلندی می باشد که درون محفظه مخصوص آن قرار گرفته و به مقداری که نیاز استاین فنر به درون مجرایی که دارای گرفتگی است فرستاده شده و سپس با روشن کردن دستگاهفنر شروع به گردش میکند و هر نوع گرفتگی را از درون لوله بیرون می آورد. این فیلم برای نصب سیفون سینک دوقلو اخوان و البرز بسیار مناسب است. از مزایای این نوع جرم گیری می توان قابلیت نصب آن روی تمامی لوله های مس، آهن، پلاستیک، استیل، لوله های ترکیبی و… از آن جمله می توان به گرفتگی با مدفوع، گرفتگی به علت تنگ شدن مسیر لوله ها، افتادن یا انداختن نوار بهداشتی در چاه توالت، افتادن وسیله هایی مانند گوشی یا هر وسیله بزرگ دیگری می تواند توالت را دچار گرفتگی کند. علت گرفتگی، محل آن و طراحی چاه حمام به میزان موثری میتوانند استفاده از چاهبازکن را مشخص نمایند.

اگر استفاده از اسید برای شما سخت است یا وسایل مورد نیاز برای اسیدشویی مبدل را ندارید، میتوانید برای برطرف کردن گرفتگی لوله آبگرمکن دیواری و سرویس کردن آن ، از پرسنل متخصص و خبره آچارباز کمک بگیرید تا با بهترین روش و مواد موجود در بازار و به صورت کاملاً حرفهای این کار را برای شما انجام دهند. در این روش فنرهای مخصوص از جنس فولاد را به سر دریل می بندند و آن را به داخل لوله هدایت می کنند تا پس از برخورد با موادی که باعث گرفتگی لوله شده اند آنها را خرد و از بین ببرند . در این روش زمانیکه شما با لوله بازکن تماس می گیرید، قیمتی پایین به شما داده تا موافقت شما را برای انجام کار دریافت کند ولی زمانیکه کار شما را انجام دادند، از شما هزینه ی بیشتری برای بازکردن گرفتگی لوله طلب می کنند.

برای شروع کار در مرحله نخست باید ماشین لوله بازکن را به پریز برق متصل کنیم. شهرهای بزرگ مانند تهران که قسمت عمده ی شهر به این شبکه متصل شده اند. برای مطمعن شدن از نوع گرفتگی، اتصال نگهدارنده متصل به سیلندر فلزی در عقب لوله پلاستیکی ماشین را به وسیله انبر دست جدا نموده و لوله تخلیه ماشین را از آن جدا کنید (این اتصالات معمولا در پایین ماشین و سمت راست آن قرار گرفتهاند). خوب روال کار به این صورت است که شما باید با یک انبر دست یا انبر قفلی آویز لباس را کاملا صاف کنید. به کمک انبر دست آن را کاملا صاف کنید و انتهای آن به شکل خمیده با زاویه 90 درجه در بیاورید. چند مورد از روش های لوله بازکنی در منزل رو توضیح دادیم به کمک این روش مشکل گرفتگی لوله را حل کنید.

قبلنا باید کلی میگشتیم تا چیزی رو که میخوایم یاد بگیریم و دنبالشیم پیدا کنیم یا مثلا واسه لوله بازکنی برچسب ها رو زیر و رو میکردیم که آیا یه آدم مطمئن واس چاه بازکنی پیدا میشه یا نه! ✔ بوی بد فاضلاب از مشکلات رایجی است که در صورت بروز ، همه رو کلافه می کند. ۴. باز کردن لوله فاضلاب با آب جوشیده : این کاری است که از آن ساده تر وجود ندارد، کتری را روی اجاق گاز یا داخل مایکروویو قرار دهید و تا جایی که ظرفیت دارد در آن آب بریزید و بجوشانید حالا آنرا در دو یا سه مرحله به آرامی داخل لوله بریزید اجازه دهید آب داغ چند ثانیه در هر بار کار کند و بعد سری بعد آب را بریزید این همیشه ساده ترین و سریع ترین راه حل است.

لوله جارو را وارد لوله فاضلاب کرد و دور تا دور آن را ابا استفاده از کیسه زباله خوب پوشانید. از آنجایی که این گرفتگی مانند گرفتگی لوله فاضلاب قسمت های داخلی خانه، حاصل تجمع چربی و صابون نیستند، اصولا روشهایی که در بالا به آنها اشاره کردیم، مانند استفاده از جوش شیرین و سرکه و فنر، باعث برطرف کردن گرفتگی لوله فاضلاب حیاط نخواهند شد. سپس مقداری جوش شیرین داخل سینک ریخته و با دست یا یک ابزار آن را به داخل چاه بفرستید. میتوانید آنرا از فروشگاه ابزار آلات محل خود تهیه کنید ،اما برای حمل و انتقال آن خیلی احتیاط کنید. تا بدون کنده کاری و بدون کثیف کاری مشکل را با ابزار آلات مخصوص رفع کنند. در برخی موارد خاص، گرفتگی لوله فاضلاب ساختمان با هیچیک از موارد لوله بازکني رفع نمیگردد. بهتر است برای برطرف کردن گرفتگی لوله فاضلاب حیاط از دستگاه فنر برقی استفاده نمایید. چه زمان از محلول لوله باز کن استفاده کنیم؟ پس از آن داخل لوله را به وسیله چراغ قوه نگاه کنید تا قسمت گرفتگی را بیابید. پس از آن دستگاه لوله باز کنی را روشن می کنیم تا موتور دستگاه شروع به کار کند. دستگاه لوله باز کنی متشکل از موتور و فنر مخصوص می باشد.

هنگامی که سر فنر به انسداد رسید، یک سرویسکار، فنر را از این طرف به طرف دیگر و بالا و پایین حرکت می دهد تا کاملاً شکسته و انسداد را از بین ببرد. فنر چاه قطعهای از جنس فولاد بلند و انعطافپذیر میباشد که به دستهای اتصال یافته و برای باز نمودن گرفتگی لوله فاضلاب از آن استفاده میکنند. میتوانید از روشهای زیر برای باز نمودن گرفتگی لوله فاضلاب استفاده نمایید. آنقدر فنر ماشین لوله بازکنی را داخل لوله فاضلاب وارد میکنیم که سر فنر دستگاه به قسمت گرفتگی لوله فاضلاب برسد. به محض وارد نمودن فنر داخل چاه؛ آن را بچرخانید تا بتواند به آسانی از لوله رد شود. اکثر شرکتهای لوله بازکنی و سرویس کارانی که در این حوزه فعالیت دارند از دستگاه فنر لوله بازکن برای انواع گرفتگیها استفاده میکنند. این استفاده مکرر می تواند باعث ایجاد گرفتگی و مشکل در توالت شود، در صورتی که نکات جلوگیری از لوله فاضلاب در آن رعایت نشود. این روش می تواند تمام مواد زائد مانند مو و فضولات را با فشار از لوله خارج نماید و باعث رفع گرفتگی لوله فاضلاب گردد. پس از بیرون آمدن فنر از لوله فاضلاب باید مقداری آب داخل لوله ریخته شود تا مواد زائد داخل لوله به داخل چاه ریخته شود و دوباره موجب ایجاد گرفتگی نشوند.

همچنین برای تاثیر گذاری بیشتر ماشین لوله بازکن میتوان از کلید چپگرد و راستگرد بهره برد. فنر چاه را میتوان از بسیاری از فروشگاههای ابزار تهیه نمود. هنگامی که به دلایل ذکر شده، لوله دچار گرفتگی شد، میتوان از وسایل و تجهیزات زیادی برای رفع این مشکل استفاده کرد و لوله مسدود شده را باز کرد. از مزایای مهم فنر استفاده شده در دستگاه لوله بازکنی انعطاف پذیری آن می باشد. این کار یک مشکل داشت و آن این بود که سرعت دریل زیاد است و فنر نیز حفاظی ندارد بنابراین با شروع کار دیرل و چرخش فنر، فنر به این سو و آن سو بر خورد می کرد. چرا که دست انسان با فنر تماس ندارد و چرخش فنر به دست اسیب نمی رساند. فنر را تا جایی که ممکن است وارد لوله میکنیم و زمانی که دیگر فنر نتوانست حرکت کند و به مانع برخورد کرد حال دور چرخش فنر را تندتر میکنیم تا در اثر بخورد شدید فنر با مانع آن را تکه تکه کند. ۱. سیم بلند و خمیده (فنر) برای باز کردن لوله فاضلاب : خیلی ساده، اما بطور عجیبی کار آمد ، یک گیره فلزی لباس که کت و شلوار به آن آویزان میکنید بردارید و خوب خمیدگی آنرا صاف کنید بعد یک طرف آنرا در انتها به شکل قلابی کوچک خمیده کنید.

بدون اتلاف وقتو قبل از تمام شدن جوشش ترکیب آنرا داخل فاضلاب بریزید این حالت جوشیدن دو ترکیب باعث میشود مو و چربی و محتویات لوله تمیز شود اجازه دهید حدود یک ساعت راه آب به همان شکل بماند بهتر است اجازه دهید تمام طول شب به همان شکل بماند بعد با آب گرم و فشار بالا لوله بازکنی ستارخان لوله را بشویید. به هیچ وجه نباید با این افراد تماس بگیرید و در صورت مشاهده آنها به پلیس اطلاع دهید. این روش یکی از ابزارهای بسیار سریع و عالی برای افراد متخصص و شرکت های خدماتی لوله بازکنی و تخلیه چاه است. روش استفاده زا فنر لوله بازکنی بسیاز آسان و راحت می باشد. چنانچه با خواندن این مقاله نمی توانید گرفتگی لوله فاضلاب را برطرف کنید و حتی عوامل دیگری چون افتادن لیف باعث گرفتگی فاضلاب شده است حتما می توانید برای رفع گرفتگی از لوله بازکنی استفاده کنید. آموزش لوله بازکنی و بهترین روش لوله بازکنی در خانه را در انتهای مقاله توضیح دادیم. در مقاله بعد به بررسی روش های دیگری برای رفع این مشکل می پردازیم. باز کردن لوله های سینک ظرفشویی و روشویی: خدمات مربوط به رفع گرفتگی لوله های سینک ظرفشویی و روشویی و… که شمال در اوردن اشیا از چاه توالت/ رفع گرفتگی لوله/ تخلیه کردن چاه فاظلاب پر شده با ماشین های بزرگ و کوچک/ تبدیل چاه کهنه به چاه نو/ طوقه چینی/ تعویض لوله های اب فاضلاب ساختمانی/ و…

بعد از به روی کار آمدن دستگاه لوله بازکنی این مشکل حل شد. وقتی زمین بازی مدرسه در حال تبدیل شدن به استخر بود ، من توانستم آن را حل کنم ، اما بچه ها از من برای گرفتن استخر خود کینه داشتند. سپس لوله را با آب داغ شستشو دهید اگر لازم بود همین مراحل را تکرار کنید. امکان دارد مجبور بشوید این کار را چندین بار تکرار نمایید تا گرفتگی لولهها رفع شوند. اگر لولهها هنوز به آرامی آب را تخلیه مینمایند، این روش را چند بار تکرار نمایید. دستگاه لوله بازکنی با بقیه روش ها تفاوت دارد و معمولا در منازل یافت نمی شود و بیشتر در اختیار شرکت های خدماتی لوله بازکنی می باشد. این شرکت با در اختیار داشتن پرسنل لوله بازکن با تجربه و متخصص و استفاده از تجهیزات جدید و پیشرفته در کوتاه ترین زمان ممکن و با کمترین خسارت و کثیف کاری محل گرفتگی لوله را تشخیص داده و اقدام به باز کردن لوله می نماید . از فنر بلند به منظور باز کردن لوله های طولانی می توان استفاده نمود. در طولانی مدت درزهایی در لوله ها ایجاد میشود که با برداشتن رسوب از داخل لوله ها این درزها محل نشتی آب در لوله ها میشود.

رفع گرفتگی و بازکردن گیر لوله های کفشوی و زیر سینک و لوله لباسشویی را به نیروهای ما بسپارید تا بدون کثیف کاری محیط آشپزخانه با فنر زنی با دستگاه لوله بازکنی و تراش دادن رسوبات داخل لوله گرفتگی را رفع کنند. راه حل بازکردن لوله ها این است که با فشار آب شهری با شیلنگ یا اتصالات , یک شیر را از دیوار جدا کرده ( مثلا شیر حمام یا توالت ) و از سمت دیگر با فشار آب شهری را به داخل لوله های آپارتمان بگیرید , تا اگر رسوب یا شن و مواد جامدی داخل لوله است , به بیرون هدایت کنید .

این کار سخت تر از موارد ساده است در نتیجه زمان بیشتری برای برطرف کردن آن نیز صرف می شود. این دستگاه با با ساختار مناسب خود این کار را بسیار ساده کرده است. احتمال اینکه بالاخره یک روز ساختمان محل سکونت شما نیز دچار گرفتگی یا ترکیدگی لوله شود بسیار زیاد است بنابراین عقل سلیم حکم می کند که قبل از به وجود آمدن مشکل به فکر راه چاره ای برای آن باشید. قبل از ساخت و به بازار آمدن دستگاه های لوله بازکنی شرکت های خدماتی لوله بازکنی از فنر به همراه دریل برای باز کردن لوله استفاده می کردند.

این فنر دستی بسیار انعطاف پذیر و راه گشا است و به شما کمک می کند که هرچه سریع تر به محل گرفتگی لوله خود برسید. زمانی که افراد از رسیدن به نتیجه با استفاده از انواع روش های لوله بازکنی دستی نا امید می شوند. کاربرد چاه باز کن دستی در موقعیت های مختلفلوله وان حمام را چگونه با تلمبه چاه باز کنی باز کنیم؟ چگونه گرفتگی لوله های چدنی را رفع کنیم؟ واترجت دستگاهی است که به کمک فشار، آب گرفتگی ها را رفع میکند. ۳/۴ گالن آب سرد داخل سطل بریزید و ۳ فنجان جوهر نمک به آن اضافه کنید با یک قاشق چوبی کهنه آنرا خوب ترکیب کنید مخلوط شروع به جوشش میکند و گاز و گرما از خود متصاعد میکند محلول را داخل فاضلاب بریزید و بین ۲۰ تا ۳۰ دقیقه به آن زمان دهید. خدمات لایروبی و کف تراشی به این صورت است که بعد از اتمام تخلیه چاه، فردی با تجربه و کاربلد وارد چاه میشود و رسوب های کنار دیواره و کف چاه را می تراشد و تمام رسوبات را از چاه خارج میکند و بعد از مرحله لایروبی و کف تراشی به سراغ مرحله لجن کشی می رود.