مینی چیلر خرید انواع مینی چیلر در خانه تاسیسات دستگاه مینی چیلر-بتا تهویه

سپس این آب سرد به فن کویل ها یا هواسازهای داخل ساختمان منتقل شده و عمل سرمایش انجام می شود. نحوه عملکرد دستگاه مینی چیلر بستگی به این مساله دارد که قرار است این دستگاه کجا استفاده شود. اگر از آن به‎ عنوان سیستم سرمایش صنعتی استفاده شود آب در یک مبدل حرارتی وارد می‎ شود و سپس این مبدل دمای آن را کاهش می‎ دهد.

چیلرها در لغت به معنای آب‌سردکن می‌باشند که جهت تولید آب سرد در دستگاه‌های تهویه مطبوع در صنایع مختلف از قبیل پزشکی، صنعت چاپ، صنعت لیزرینگ و دستگاه‌های تزریق پلاستیک و … Mini chiller نیز، همانند چیلرها در صنایع مختلف بسیار کاربرد دارد مانند دستگاه‌های تزریق پلاستیک،MRI و … از مینی چیلرهای خانگی باید برای ساختمان‌های دارای ابعاد کوچک استفاده شوند و استفاده از آن‌ها در ساختمان‌های بزرگ امکان‌پذیر نمی‌باشد. مینی چیلرها به دلیل نوع کمپرسور و اواپراتورشان دارای ضریب عملکرد مناسبی هستند.

تفاوت دیگری که بین این دو دستگاه وجود دارد تفاوت در نوع کمپرسور آنها می باشد که در مینی چیلر ها از نوع اسکرال و در چیلرها از نوع پیستونی می باشد، که کمپرسور اسکرال راندمان بالایی داشته و تعمیرش ساده تر می باشد. این دستگاهها به دلیل ظرفیت پایینی که دارند برای فضاهای کوچک با متراژ پایین مناسب می باشند و بیشتر در ساختمانهای مسکونی و گاها اداری و تجاری مورد استفاده قرار می گیرند و برای پروژه های صنعتی گزینه خوبی نیستند. نصب مینی چیلرها سریع و تعمیر و نگهداری آنها به آسانی انجام می گیرد.

در نهایت همانطور که در قسمت‌های بالاتر گفته شد، قیمت مینی چیلر در مقایسه با وی آر اف، بسیار پایین تر می باشد. کندانسور‌ها در مینی چیلر های خانگی از نوع هوایی بوده که می‌توانند به صورت فین تیوب با لوله‌های اینورتر و فین‌های آلومینیومی باله‌های موج دار می‌باشند. در ظرفیت‌های ۳ تن الی ۲۰ تن قابل طراحی و ساخت می‌باشد اما بیشتر به چیلر‌هایی که در محدوده مساحت ۱۲۰ الی ۳۰۰ متر مربع، استفاده می‌شوند، مینی چیلر خانگی (آپارتمانی) شناخته می‌شوند. در کندانسور، گاز، داغ و متراکم شده توسط آب یا هوا خنک شده و به مایع تبدیل می‌شود. مایع خروجی از کندانسور وارد سیلندر می‌شود و مجددا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • پمپ و منبع انبساط و کمپرسور و سایر قطعات در یک پک کامل قرار دارد و به صورت یک پارچه روی بام یا تراس betatahvie نصب می شود.
  • مینی چیلر هم که در فضای آزاد نصب می شود و کمپرسور اسکرال آن بسیار کم صدا است.
  • البته در ادامه در مورد کارکرد خود دستگاه مینی چیلر صحبت می‌کنیم.
  • این تابلوها به صورت سه فاز و تک فاز متناسب با مینی چیلر طراحی و ساخته می شود.
  • مینی چیلرها دستگاه‌های مقرون‌به‌صرفه‌ای هستند که برای فضاهای کوچک با متراژ پایین مناسب‌اند.
  • اما طراحی پوسته و لوله ( نیز معمول است. در صورت استفاده از نوع پوسته و لوله با عایق کردن پوسته بیرونی اواپراتور توسط فوم، راندمان آن را بالا می برند.

سیالات وارد شده به صورت یکی در میان بین صفحات فلزی جریان می یابند و با یکدیگر تبادل گرما می کنند. یکی از مهم ترین مشکلات و مسائلی که برای بسیاری از سازندگان و کارشناسان حوزه تاسیسات ساحتمانی مطرح است، شناحت تفاوت میان مینی چیلر و داکت اسپلیت است. مینی چیلر، چیلر هوا خنک کوچکی است که برای سرمایش و گرمایش هر واحد به صورت مستقل به کار می رود. مینی چیلر دستگاهی است که گرما را از طریق سیکل تبرید تراکمی تبخیری و یا جذبی از سیال واسط (معمولاً آب) گرفته و از طریق ارسال آن به تجهیزات تهویه مطبوع یا دستگاه‌ها و قالب‌های صنعتی تولید برودت و سرمایش می‌کند.

مینی چیلر خرید انواع مینی چیلر در خانه تاسیسات دستگاه مینی چیلر-بتا تهویه

در این توضیح واضح است که چون دمای هوای سطح کویل ۷ الی ۹ درجه می‌رسد، باعث می‌شود رطوبت هوای محبس به شدت کاهش پیدا نکند و رطوبت هوا در سطح استانداردی در هوای محیط وجود داشته باشد. برای مثال در شکل زیر هر کاربر می تواند دمای هوای اتاق خود را با فن کویل موجود در آن اتاق به هر میزان که بخواهد تغییر دهد. برای مثال یکی از کاربرها دمای اتاق خود را روی ۱۸ درجه سانتی گراد و دیگری رو ۲۵ درجه تنظیم می کند. یکی از مزیت های استفاده از مینی چیلر در مقایسه با داکت و اسپلیت این است که، دمای هوا را با استفاده از فن کویل های مجزا به صورت جداگانه در قسمت های مختلف می توان تنظیم کرد. به این صورت که، مینی چیلر آب با حرارت بالا را به فن کویل ها پمپاژ می کند.

مقدار مبرد مورد استفاده در مینی چیلر در مقایسه با سایر سیستم‌های تبرید مستقیم اندک است. گاهی نیز در ظرفیت‌های پایین برودتی نیاز است که مینی چیلر با برق تک فاز کار کند. مینی چیلر تراکمی همانند چیلر تراکمی با استفاده از سیکل تیرید تراکمی، عملیات سرمایش را انجام می دهد. سیال مبرد به صورت بخار داغ وارد کمپرسور می‌شود و پس از افزایش فشار و دما از کمپرسور خارج شده و به سمت کندانسور منتقل می‌شود. در کندانسور گرمای سیال مبرد به محیط پیرامون دفع می‌شود و دمای مبرد کاهش پیدا می‌کند.

مینی چیلر اینورتر 5 تن میدیا MGC-V18W

هر چند که هزینه اولیه دستگاه بالا است اما نباید از فواید خرید مینی چیلرها غافل شد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت. مینی چیلر در اصل چیلر هوا خنککوچکی است که پمپ و منبع انبساط نیز در آن وجود دارد برای تولید آب سرد مورد نیاز جهتفن کویل یا دستگاه های صنعتی همچنین برای واحد های آپارتمان‌ها، ویلاها و ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه برای رساندن دمای محیط به دمای مطلوب می توانیم از تجهیزات مختلف و پیشرفته ای جهت تولید سرما در فصول گرم سال استفاده نمائیم.

آیا مینی چیلر درهر منطقه جغرافیایی با هر آب و هوایی کار برد دارد؟

بدین طریق که آب سرد تولید شده در دستگاه، توسط چیلر به وسیله‌ی پمپ آب به گردش درآمده و وارد فن کویل‌های ساختمان می‌شود و توسط آنها توزیع هوای سرد صورت می‌گیرد. معمولا آب سرد با دمای ۷.۵ درجه وارد فن کویل شده و با دمای ۱۰ الی ۱۲ درجه از فن کویل خارج می‌شود و وارد اواپراتور چیلر شده و سپس سیکل مجددا تکرار می‌شود. هر چند عملکرد دستگاه مینی چیلر مشابه چیلر است اما دارای برخی تفاوت‌ ها با یکدیگر هستند. چیلر ها در ابعاد بزرگتر و ظرفیت بالاتر تولید می شوند، از این رو در مکان های بزرگ و مصارف صنعتی کاربرد دارند اما مینی چیلر ها به دلیل ابعاد کوچک تر و ظرفیت کمتر در ساختمان های مسکونی و کوچک مورد استفاده قرار می گیرند.

این دستگاه ها با توجه به اینکه فضای کمتری را اشغال می کنند، قابلیت این را دارند که در هر فضایی مورد استفاده قرار بگیرند. به خصوص اگر قرار باشد از مینی چیلر های تراکمی هوا خنک استفاده شود، می توان این دستگاه را روی پشت بام ساختمان ها نصب کرد. که در نتیجه فضای خاصی را در ساختمان اشغال نکرده و به راحتی مورد استفاده قرار می گیرد.