معرفی انواع کلاهک دودکش پشت بام

با توجه به جنس این نوع دودکش از آن جهت انتقال گازهای گرم استفاده نکنید! بهترین مصرف این دودکش‌ها انتقال هوا در سیستم هوارسانی و انتقال گرما در پکیج کندانس است. پکیج‌های کندانس به نسبت سایر تجهیزات گرمایشی از حرارت کمتری برخوردار بوده و دودکش‌های PVC لوله‌ای مناسب جهت اتصال بخش‌ها مختلف این پکیج است.

کلاهک دودکش پره ای

لازم به ذکر است شما می توانید در صورت نیاز هر کدام از مدل ها را به راحتی از شرکت تهویه نو تهیه فرمائید. جهت نصب کلاهک دودکش H چهارگوش رعایت حداقل ارتفاع 1.5 متری از کف یا سطح بام الزامی می‌باشد تا عملیات مکشِ دود با تمام ظرفیت انجام پذیرد. کلاهک دودکش H چهارگوش را هم در بام (بام مسطح یا بام شیب‌دار) و هم بر روی دیواری که کانال یا داکتِ دودکش از آن بیرون آمده می‌توان نصب نمود.

کلاهک دودکش آلمانی بیشتر در موارد صنعتی مثل سقف کارخانه های غذایی به خصوص کارخانه هایی که آرد تولید می کنند مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل از کلاهک ها مانع ورود ذرات گرد و غبار به داخل دستگاه می شود. به دلیل حساس بودن کارخانه های تولید مواد غذایی و داشتن کیفیت مواد و عدم حضور گرد و غبار و آلودگی در بیشتر مواقع از کلاهک و دود کش آلمانی استفاده می کنند. این کلاهک ها را هم می توان در سقف های مسطح و هم روی سقف هایی که دارای شیب می باشند نصب و مورد استفاده قرار داد. همچنین این مدل دود کش و کلاهک مانع از نفوذ رطوبت به داخل داکت هوا می شوند. جنس این محصول از ورق های گالوانیزه، ورق های روغنی، سیاه، روغنی و ورق های استیل می باشد.

معرفی انواع کلاهک دودکش پشت بام

قیمت دودکش سیمانی و کلاهک سیمانی ساخته شده از بهترین متریال را از ما بخواهید. از کلاهک دودکش پره‌ای برای تخلیه موتورخانه‌ها، شومینه، هود، آبگرمکن و بخاری‌های گازی یا نفتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. کلاهک دودکش از نظر شکل به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که عبارتند از کلاهک گرد و چهارگوش. کلاهک های دودکش گرد در مقایسه با کلاهک های چهارگوش قدیمی تر بوده و در حال حاضر نیز بسیار پر استفاده تر می باشند. کلاه های چهارگوش که سطح مقطعی به شکل مربع دارند معمولا برای موتورخانه ها، شومینه ها یا بخاری های گازی مورد استفاده قرار می گیرند. اندازه لوله های دودکش باید با هم برابر باشد و تفاوتی بین قطر لوله دودکش اصلی و کلاهک وجود نداشته باشد تا بتواند دود را از خانه خارج کند.

دسته‌بندی‌ها

با توجه وجود انواع مختلف کلاهک دودکش که در بالا نام برده شد میتوان به تنوع و گستردگی انواع کلاهک دودکش پی برد. این نوع، پرکاربردترین نوع کلاهک دودکش است و از چندین پره موازی Z شکل، به صورت گریلی تشکیل می‌شود. پره‌ها در هر لایه کلاهک، به گونه‌ای تعبیه شده‌اند که مخالف با ورود آب، گرد و خاک و غیره باشند. هر کدام از دودکش‌های نام برده بنا به محل درست استفاده بهترین انتخاب برای معماران و مصرف‌‌کنندگان خواهند بود. توجه به حجم گاز خروجی، نوع سوخت مصرفی، توکار یا روکار بودن دودکش، منطقه آب و هوایی و میزان رطوبت اشخاص را به انتخاب بهترین دودکش نزدیک خواهد کرد.

در ادامه به انواع مختلف دودکش و تجهیزات تکمیل‌کننده آن در سیستم خروجی گازها بیشتر اشاره خواهیم کرد. سلام، شما میتوانید از یک کلاهک ژاپنی چهارگوش 4 پره استفاده نمایید که همه لوله ها را با هم پوشش بدهد. در زمان های قدیم تعداد مدل های کلاهک های دودکش خیلی محدود بود؛ اما امروزه کلاهک ها در انواع مدل‌های متنوع و مختلفی تولید می شوند که هر یک از این مدل ها کاربرد ها و ویژگی های خاص خود را دارد.

نمونه کارهای کلاهک دودکش

دودکش آکاردئونی به نام لوله خرطومی نیز شناخته شده اند، که بیشترین استفاده آن ها در تهویه هوا و وسایلی مثل هود می باشد، به این نکته حتما توجه داشته باشید که از این محصول به هیچ عنوان برای لوله های انتقال گاز های گرم استفاده نکنید. به دلیل صیقلی نبودن جداره ی دیواره آن از دودکش آکاردئونی بیشتر در مواردی استفاده می شود که هوا چندان گرم نباشد وگرنه باعث خراب شدن بافت اصلی لوله خرطومی آن کلاهک دودکش می شود. استفاده از ورق ضخیم برای ساخت کلاهک اچ نیز می تواند از عوامل ماندگاری و افزایش عمرمفید کلاهک اچ گردد. کلاهک گرد را نیز دقیقا می توان از ورقهایی با ضخامت ورق کلاهک چهارگوش بصورت سفارشی تولید نمود. شکل ظاهری لوله بخاری که H است، ناشی از این دلیل است که شکل H لوله بخاری در واقع دود را به صورت کامل از خانه خارج می کند و مانع از بازگشت مجدد دود به خانه و لوله میشود.

  • وجود کلاهک تضمین می کند که فرآیند خروج دود از ساختمان به نحو احسنت انجام شود و سیستم دودکش کار خود را به بهترین نحو انجام دهد.
  • این به طور بالقوه می تواند سقف شما را آتش بزند و خسارت وحشتناکی ایجاد کند.
  • لازم به ذکر است از این محصول برای مکش هوای لوله های ونت تاسیسات ساختمان و نیز جهت تعدیل هوای داخل اتاقک دستگاه های هواساز و نیز اتاق آسانسور، بعنوان لوور هوارسان استفاده می گردد.
  • از کلاهک گردان بیشتر در تهویه جریان هوای نامطبوع انبار، فروشگاه، سرویس بهداشتی و کارخانه استفاده خواهد شد.
  • این مدل کلاهک دودکش، از یک پایه استوانه‌ای و تعدادی پره گریلی گرد در بالای پایه و یک کلاه مخروطی شکل ساخته شده و بر اساس محاسبات استاندارد و دقیق تولید می‌شود.