معرفی انواع خطاها و حفاظت دیزل ژنراتور ها – طلوع صنعت تاجیک

موتورهایی با والو بالاسری (OHV) در برابر موتورهای غیر OHV- موتورهای OHV از موتورهای دیگر متفاوت هستند در والو ورودی و خروجی موتور که در سر سیلندر موتور قراگرفته است در مقابل بلوک موتوری که سوار کلیک کنید شده است. در برابر موتورهایی بدون OHV- موتورهای OHV از موتورهای دیگر در دریچه های ورودی و خروجی موتور متفاوت اند که در بالای سیلندر موتور قرار گرفته اند. تنوع موتور برق ها به دلیل تنوع در نوع سوخت آن ها می باشد. کار دستگاه دیزل ژنراتور، تبدیل انرژی مکانیکی ورودی از یک منبع خارجی به انرژی الکتریکی است و کاربردهای زیادی دارد که به منظور تهیه و تامین جریان الکتریکی برق در هنگامی که شما با قطعی برق مواجه هستید، مورد استفاده قرار می گیرد.

انواع دیزل ژنراتور

حالا تنها لازم است که یک لامپ کوچک تهیه کنید و آن را به دو سیم آرمیچر متصل کنید و بدین ترتیب ساخت ژنراتور برق خانگی شما به پایان رسیده است و می توانید از آن استفاده نمایید. اگر میخواهید برای محیطهای مسکونی موتور برق تهیه کنید، حتما مولفه کم صدا بودن را در نظر بگیرید. تابلوی کنترل دیزل ژنراتور کنار موتور و ژنراتور قرار میگیرد و کیفیت تجهیزات و تکنولوژی بکار رفته در تابلو تعین کننده خواهد بود همچنین قطعات جانبی نظیر، باتری، سایلنسر (خفه کن) اگزوز، شاسی دیزل ژنراتور، ظرفیت باک سوخت، لرزه گیرو کانوپی در قیمت تمام شده دستگاه موثر خواهند بود. این دستگاه که یکی از تولیدات عظیم کمپانی موتورسازان تبریز می باشد از ترکیب موتور دیزل و ژنراتور و همچنین سایر متعلقات فرعی آن ساخته شده و طی یک سری فرایند فیزیکی و مکانیکی به تولید و تامین برق می پردازد.

قیمت دیزل ژنراتور

دیزل ژنراتورهای چینی GF با موتور چینی کار میکنند. دیزل ژنراتور چیست به یک دغدغه در میان افراد تبدیل شده است و جواب این سوال را افرادی که تخصص و دانشی در مورد دیزل زنراتور دارند می توانند توضیح دهند که دیزل ژنراتور چیست. همانطور که در مقدمه نیز اشاره کردیم دیزل ژنراتور از دو بخش موتور دیزل و ژنراتور مغناطیسی (آلترناتیو) تشکیل شده است. وجود انواع دیزل ژنراتور موجب می شود تا آن ها را بر اساس نوع کاربرد و نیاز انتخاب کنیم. نوع سوخت مصرفی: موتور برقی را انتخاب کنید که سوخت آن در دسترس و ارزان باشد. شرکت آروا موتور برق بنزینی را که پرکاربرد ترین ژنراتور مورد استفاده بین مردم می باشد؛ به بازار عرضه می کند. جنس موتورها و سیم پیچ ها ۱۰۰% مس می باشد که موجب افزایش کارایی موتور برق بنزینی آروا می شود. به همین منظور این راهنمای خرید اینترنتی موتور برق را دنبال کنید تا ببینید، در حین خرید، چه مواردی را باید در نظر بگیرید.

این دسته از دیزل ژنراتورها وظیفه تأمین برق اضطراری مناطق مسکونی، بیمارستان ها، واحدهای تولیدی و هر مکانی که در صورت قطع برق، به جریان برق نیاز دارد را به عهده دارند. عمل اتصال موتور دیزل به آلترناتور و نصب صفحه کنترل و ارتباط این تجهیزات با یکدیگر و نصب کلیه تجهیزات بر روی شاسی متناسب با دیزل ژنراتور مورد نظر را کوپله کردن می گویند. موتور ژنراتور مجموعه ای از یک ژنراتور و یک موتور است که با یکدیگر ترکیب شده و قطعه ای به نام موتور ژنراتور را به وجود می آورند. به طور کلی می توان گفت که موتور ها و مولد های الکتریکی از جهات مختلف دارای شباهت هایی با یکدیگر می باشند و تامین کننده انرژی مکانیکی می تواند توربین بخار، توربین آبی و توربین بادی همراه با یک موتور احتراق داخلی باشد. ژنراتور استریم ST-5 دارای جریان متناوب، قطب برجسته چرخش تحریک،ولتاژ ثابت داخلی است.

معمولا با پیچیدگیهایی همراه است.

موتور برق دارای انواع مختلفی است و به ۲ صورت می توان آن را دسته بندی کرد. موتورهای برق یا ژنراتورها براساس نوع سوخت انواع مختلفی دارند. با توجه به توضیحات بالا و انواع مختلف موتور برق، خرید ژنراتور برق معمولا با پیچیدگیهایی همراه است. ديزل ژنراتور های پرایم معمولا در مکان هایی که موقتا به برق نیاز دارند و عملکرد پیوسته ای دارند، استفاده می شوند و این نوع دیزل عموما براي جايگزيني برق منبع اصلي و يا همان برق شهر استفاده می شوند. همان طور که اشاره کردیم سیستم روشن و خاموش موتور برق ها در سه دسته هندلی، استارتی، اتوماتیک تقسیم بندی می شود که در ادامه نحوه کار هر کدام از آن ها را توضیح می دهیم.

قرار گرفتن در معرض گرد و غبار و سایر آلایندههای موجود در هوا می تواند عملکرد ژنراتور شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و باعث مسدود شدن فیلترها شود و باعث شود ژنراتور برای انجام همان کار سختتر کار کنند. دیزل ژنراتور بر خلاف موتور برق بنزینی برای اشتعال نیازی به شمع ندارد بلکه برای اشتعال گاز، براساس قوانین ترمودینامیک، هوا را در دما و فشار معینی فشرده میکند و به این صورت اشتعال صورت میگیرد. البته لازم است برای تهویه فضای اطراف موتور و گرم شدن آن، فضایی هم برای ورود و خروج هوا در نظر گرفته شود به همین دلیل صدای موتور نمی تواند بیش از 60 الی 80 دسی بل (dB) کاهش یابد. با توجه به دور موتور بالایی که معمولا در دیزل ژنراتور ها وجود دارد روغن کاری قطعاتی که متحرک هستند بسیار لازم و ضروری می باشد. 5. اگر در حدود 3 الی 6 ماه از سوخت موجود در دستگاه استفاده نشده است، لازم است تا سوخت را تعویض کنید.

آلودگی و صدای آن کم است و راندمان بالایی دارد. تمیز کردن سوخت شامل، استفاده سالانه بیوسیدها در همه ژنراتورها به جز ژنراتور آماده به کار است که در آن رطوبت را جذب می کند. سوخت موتور برق گازسوز معمولا گاز شهری و CNG است. معمولا در اماکنی که موقتا به برق نیاز است، مورد استفاده قرار می گیرد؛ مانند اردوگاه ها، نمایشگاه ها، اکتشاف معادن و کمپ ها. این ژنراتورها عموما قادر به تامین پیک تقاضای 100% ظرفیت اولیه ekW بوده و با 10% ظرفیت اضافه بار برای مدت زمان محدود نیز در دسترس می باشند (توان اولیه مطابق با ISO8528 و توان اضافی مطابق با BS5514 ،DIN6271 ،ISO3046 و AS2789). مولد دائم برای امور نیروگاهی یا برق سراسری مورد استفاده قرار می گیرد و قابلیت فراهم سازی توان پیوسته برای یک بار ثابت تا ظرفیت نامی خروجی برای زمان های نامحدود را دارد.

دیزل ژنراتور چیست

این ژنراتور در قسمت عقب ژنراتور اصلی تعبیه شده و رتور آن آهنربای دائم می باشد. دیزل ژنراتور از اختراعات صنعتی تاثیرگذار در تاریخ بوده که توسط ۲ دانشمند از کشور آلمان و انگلیس صورت گرفته است. برای سالیان متمادی، بیمارستان های نظامی، دولتی و خصوصی در زمینه تامین مولد قدرت صنعتی بیش از هر زمان دیگر توجه می نمایند، تا در زمان های اضطراری از جمله وقوع بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، طوفان بدون هیچگونه نگرانی برق خود را تامین نمایند. موتور برق های آروا در قدرت های متفاوتی از ۷۰۰ وات تا ۶۰۰۰ وات و به صورت بنزینی به بازار عرضه می شوند اما پر کاربردترین آن موتور برق ۳۰۰۰ وات است. موتور برق بنزینی و دیزلی (دیزل ژنراتور) در ایران طرفداران بیشتری دارد چون دسترسی به سوخت آنها راحتتر است. دیزل ژنراتورهای با دور متوسط در هر دقیقه حدود 450 دور میزنند و تعداد دور آنها از 400 دور در دقیقه کمتر است.

در دیزل ژنراتورها خنک کردن اجزای ولتاژ بسیار مهم است چرا که داغ شدن زیاد و طولانی مدت آن باعث خراب شدن قطعات می شود که به عملکرد دستگاه ضربه می زند. بهتر است بدانید که ساخت ژنراتور های بزرگ برق بدون در نظر گرفتن قیمت ژنراتور پیچیدگی های فراوانی دارد و همچنین برای مصارف فراوانی نیز از آن استفاده می شود. هاست. البته تعداد قطبها جزو ویژگیهای ذاتی موتور بوده و در زمان ساخت با توجه به نوع سیم پیچی استاتور مشخص میشود. ساختمان ژنراتور اعم ازنوع سیم پیچی روتور و استاتور و جریان تحریک آن، تعیین کننده نحوه عملکرد دیزل ژنراتور است. با توجه به نوع سوخت و سیستم استارات، روتور داخل استاتور شروع به چرخش می کنند و سپس موتور انرژی مکانیکی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و توسط سیستم تنظیم کننده ولتاژ جریان DC به جریان AC تبدیل می شود و برق مورد نیاز تامین می شود.

سیستم استارت الکتریکی موتور دیزل کوپل شده با ژنراتور استندبای با بارگبری سبک باید مستقیما از طریق یک باطری با ولتاژ ۲۴ ولت و ظرفیت کافی تامین شود. در سیستم استارت دستی یا هندلی، طنابی توسط دست کشیده و باعث چرخش موتور می شود. نوع استارت: موتورهای برق با استارت الکتریکی و هندلی وجود دارند که استفاده از استارت الکتریکی سادهتر است. بهتر است بدانید که در ابتدا برای ساخت ژنراتور نیاز به خط کش چوبی کوتاه و یک تکه چوب مستطیلی دارید و برای درست کردن بایستی یک سوم خط کش را مشخص نمایید و توسط دریل سوراخ کوچکی روی آن ایجاد کنید. تولیدکنندگان توصیه میکنند از یک برنامه تعمیر و نگهداری مشخص پیروی کنید تا ژنراتور شما در اوج کار کند. با در نظر گرفتن توان مصرفی که دیزل ژنراتورها تولید میکنند میتوان استفاده ی آن ها برای منازل مسکونی یا استفاده های صنعتی برای کارخانه ها بیمارستان ها و همچنین ادارات را مشخص کرد.

کیفیت و کارایی موتور دیزل سبب شد تا صنایع خودرو سازی و کارخانجات تولید تجهیزات صنعتی نیز به استفاده از این نوع موتور احتراق داخلی تمایل پیدا کنند. ژنراتورهای صنعتی توان بالاتری دارند برای کاربردهای سنگین و صنعتی از آنها استفاده میشود. دستگاه دیزل ژنراتور یا مولد نیروی برق به ترکیب یک موتور دیزلی و یک ژنراتور یا آلترناتور میگویند که هر دوی آنها بر روی یک شاسی نشانده یا در اصطلاح کوپله میشوند. مثلا با وجود آنکه دیزل ژنراتور MTU کیفیت آن خوب است ولی در کشور فقط یک نفر است که تعمیرات آن را بلد است. زمانی که یک ژنراتور جایگزین راه می افتد، ممکن است با شرایط بخصوص عمل کند، مانند 10% بار اضافه (Over Load). همچنین ممکن است برای پشتیبانی / پیک شبکه (حتی از طریق اعمال برای 200 ساعت در سال) مورد استفاده قرار گیرد. جداکننده آب و سوخت، آب و ماده خارجی را از سوخت مایع برای پشتیبانی از اجزای دیگر ژنراتور در مقابل خوردگی و آلودگی جدا می کند.

کاربرد دیزل ژنراتور

در دیزل ژنراتور اجزای مکانیکی بسیاری وجود دارد که دائما در حال کار و حرکت می باشند. دقت کنید وات شروع کار دستگاه و وات در حال اجرا دستگاه می تواند متفاوت از هم باشد این موضوع بسیار مهمی است. آذر موتور وارد کننده انواع دیزل ژنراتور در ایران است. جهت عیب یابی دیزل ژنراتور معمولا به 7 آیتم باید دقت کرد زیرا این موارد معمولا باعث از کار افتادن کلی ژنراتور میشود و به طبع تدوین برنامه نگهداشت برای این 7 آیتم در پیشگیری از خرابی و افزایش راندمان دیزل ژنراتور بسیار موثر است. تمیز نگهداشتن ژنراتور مانند جلوگیری از هر نوع نشتی یا خرابی الزامی است. ورودی روغن: برای جلوگیری از فرسایش از روغن استفاده می شود. از ژنراتور یا مورتوهای برق در جاهای مختلفی مثل هتل، بیمارستانها، ادرات، قطارها و …

برای خرید ژنراتور می توانید به تامین کنندگان مختلفی مراجعه کنید که هرکدام مزایا و معایبی دارند. سیستم روشن و خاموش آن ها به صورت هندلی و استارتی است و نشانگر سطح روغن دارند. پنل خاموش و روشن، سیستم روشن و خاموش کردن اتوماتیک که در بعضی از دیزل ژنراتورها وجود دارد. دیزل ژنراتورها دستگاهای هستند که تامین برق را در مواقع اضطراری انجام میدهند. کاربرد هر نوع ژنراتور زمانی است که برق شهر قطع یا به برق اضطراری نیاز است.

و موتور برق وابسته است.

دیزل ژنراتور در اندازه های مختلف: با توجه به پیشرفت مهندسی برق، ژنراتور دیزلی در سطح وسیعی پیشرفت کرده است و در اندازه های متنوع و با کاربردهای گوناگون در دسترس می باشند. کاربردهای عمومی آن که فقط ژنراتور مرجع توان بوده و برای ارتباط راه دور با معادن، سایت های ساختمانی، زمین برگزاری نمایشگاه و فستیوال و غیره است. تقریبا میتوان گفت بسیاری از صنایع به دیزل ژنراتور و موتور برق وابسته است. در دیزل ژنراتورها به علت تولید دود سمی خروجی نیاز است که سیستمی برای کنترل این دود و جداسازی این قسمت از سایر قسمت ها موجود باشد. دیزل ژنراتور برای هر دو اتصال تک فاز و سه فاز موجود است. در صورت سرویس های به موقع دیزل ژنراتور بر اساس مشخصات فنی بعد 15هزار ساعت کارکرد نیاز به اورهال اولیه و بعد 30 هزارساعت کارکرد (ساعت کار درج شده بر روی برد کنترل تابلو) به اورهال اساسی نیاز دارد.

سایز این نوع ژنراتور از انواع دیگر بزرگتر است.

هر وقفه در جریان برق شهری که به عنوان منبع برق پیوسته (بدون قطعی) برای بسیاری از برنامههای کاربردی دیگر از جمله، رویدادها، برقرسانی خانههای خارج از شبکه، شرایط مورد استفاده از دیزل ژنراتورها است. ژنراتور برق قلب تپنده تولید توان الکتریکی دیزل ژنراتور است که انرژی اولیه خود را از موتور گرفته و تولید برق می کند. شاسی دستگاه وزن مجموعه موتور و ژنراتور را تحمل می کند. سایز این نوع ژنراتور از انواع دیگر بزرگتر است. یکی دیگری از برندهای معروف دیزل ژنراتورها کومینس است که هم در مصارف تجاری و هم در مصارف خانگی طرفداران خاص خود را دارد. دیزل ژنراتورها مقداری از انرژی شیمیایی موجود در سوخت دیزل را از طریق احتراق به انرژی مکانیکی تبدیل می کنند. کلمه ژنراتور یک واژه انگلیسی به معنی تولیدکننده است.