معرفی اسب ترکمن خراسان شمالی و بررسی ویژگی های آن خبرگزاری فارس | RoyalHorse

نژاد هانوورین سابقه طولانی در تعالی در دنیای اسب های ورزشی دارد، به طوری که بسیاری از اسب های درسیاژ و پرش در سطح بالا از تبار هانوفر هستند. نژاد اسب تروبرد قد نسبتاً بلندی دارند که حدود 15 تا 17 دست (60 تا 68 اینچ) از شانه تا زمین هستند و ساختار بدن عضلانی دارند. آنها دارای سر ظریف با چشمانی رسا و سوراخ های بینی بزرگ هستند که باعث افزایش ورود اکسیژن در هنگام فعالیت می شود. کشور لهستان در طول تاریخ همیشه محل جنگ امپراتوری روسیه و اروپا بوده است و این موضوع باعث ایجاد مزارع اسب عرب برای کاربرد جنگ داشته است.

اسب اصیل عرب چیست

در طول سلطنت داریوش، اسب نسایی از ارمنستان تا ازبکستان نیز پرورش می‌یافت. Olmstead همچنین نوشته‌است که سرچشمه مبارزات آشوری‌ها در حمله به مادها، اسب‌های نسایی ایشان بود چرا که مادها اولین پرورش دهندگان اسب نسایی بودند. گرانترین اسب دنیا که تا به حال فروخته شده یک اسب مسابقه ای اصیل به نام Fusaichi Pegasus بود. او در سال 2000 به قیمت خیره کننده 70 میلیون دلار فروخته شد و او را به گران ترین اسب تاریخ تبدیل کرد.

کره اسب ترکمن

معرفی اسب ترکمن خراسان شمالی و بررسی ویژگی های آن خبرگزاری فارس | RoyalHorse کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت فراهم ارتباط (فروشگاه آنلاین اسب.ایران) می‌باشد. پونی های شتلند معمولاً بین 7 تا 11 دست (28 تا 44 اینچ) در ناحیه شانه ارتفاع دارند و بدنی تنومند و عضلانی دارند. آنها در رنگ های مختلفی از جمله مشکی، شاه بلوطی، خلیجی و خاکستری وجود دارند و ممکن است روی صورت و پاهایشان علائم سفیدی داشته باشند. اسب های مینیاتوری در اصل در اروپا در دهه 1600 به عنوان حیوانات خانگی برای خانواده سلطنتی و اشراف پرورش داده شدند. آنها در اوایل قرن بیستم به ایالات متحده آورده شدند و از آن زمان به حیوانات خانگی و همراهان محبوب تبدیل شدند. این اسب ها همگی سهم قابل توجهی در رشته های مربوطه خود داشته اند و به ارتقای شهرت اسب های KWPN در دنیای سوارکاری کمک کرده اند.

  • اسبهای عرب خالص مصری یا الخمسه دارای پنج تیره اصلی هستند که هر تیره در گذشته تیپ خاص خود را دارا بوده است.
  • امروزه اسبهای عرب خالص مصری در مسابقات زیبایی شرکت دارند و برای پالایش تولیدات و برگشت به تیپ قدیم مورد استفاده قرار میگیرند.
  • با نفس، سخت کوش و توی دست بدون ترس و گریز از گوی و چوگان؛ این اسب مملکت را از وارد کردن هر اسب دیگر برای ورزش چوگان بی نیاز کرده است.
  • از نمونه های بی نظیری که مرکز ما عرضه نموده است نوع ترکمن بجنورد است که از استقامت بالایی برخوردار است و همواره در مقادیر فراوانی نیز جهت صادرات به کشورهای دیگر آماده شده است.
اسب هلشتاینر نژادی از اسب‌های خونگرم است که در منطقه شلزویگ-هولشتاین در شمال آلمان به وجود آمده است. هلشتاینرها به خاطر ورزشکاری، تطبیق پذیری و توانایی پرش استثنایی خود شناخته می شوند که آنها را در رشته های پرش نمایشی، درساژ، مراسم و شکار محبوب کرده است. اسب های خونگرم نیز در بین سوارکاران آماتوری که خواهان اسبی هستند که تربیت آن آسان باشد و خلق و خوی آرام و یکنواختی داشته باشد نیز محبوب هستند. آنها اغلب برای لذت سواری، سوارکاری استقامتی به عنوان یک حیوان همراه استفاده می شوند. نژادی که امروز بنام عرب شناخته می‌شود، قدیمی ترین گونه اسب و نژاد کاملاً خالص و اصیل می‌باشد که نقشی اساسی در تاریخ انسان بازی کرده‌است. اسب عرب در مراتع غنی در امتداد بین‌النهرین (که اکنون شامل کشورهای عراق، سوریه، قسمتهایی از ایران و شبه جزیره عربستان است) رشد گرانترین اسب ایران و تکامل یافت.

هر هفته هدایای ویژه، خبرهای ویژه و مشارکت در حمایت از حیوانات بی سرپرست

این نژاد اسب در اصل بومی شهر نیسایا بود که در دشت‌های نسایی (در قسمت جنوبی از دامنهٔ کوه‌های زاگرس یا سایر مناطق پرورش اسب ایران بزرگ که در ادامه اشاره می‌گردد)، واقع شده بود. این مطلب این فرضیه را القا می‌کند که شاید اسب‌های نسایی از نسل نمونه اولیه اسب وحشی بوده باشند. گران ترین اسب دنیا نژاد آخال تکه ترکمن است که با قیمت 2.5 میلیون دلار در اختیار صاحبش که یک خانم میلیاردر است قرار گرفته است. که این اسب زیبا و خیره کننده است و در سرعت و استقامت بی نظیر است که تنها حدود 3500 اسب از این نژاد در کشورهای روسیه، استرالیا، ترکمنستان، اروپا و آمریکای شمالی شناخته شده است.