معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گیاهی با خواص دارویی متنوع؛ زعفران به کاهش عوارض بیماری‌ها کمک می‌کند-دکتر سافران

همچنین پیشنهاد می‌شود از کود گوگرد ۹۰ یا ۹۹ درصد استفاده شود. برای انتخاب نوع گوگرد به مقاله “راهنمای جامع انتخاب کود گوگرد کشاورزی” مراجعه نمائید. مصرف کود اوره ( کود سفید یا کود سر ) با توجه به اینکه ناپایدار هست و در زمان کوتاهی می‌تواند شستشو شده و یا تبدیل به گاز شود، در مرحله قبل از کاشت پیشنهاد نمی‌شود. بهترین کود برای زعفران در نگاه اول کودی است که باعث افزایش حجم پیاز و افزایش گلدهی زعفران شود. برای مثال باید از کودی استفاده کنید که مقاومت زعفران را در برابر سرما و گرما بالا ببرد همچنین مزرعه زعفران را در برابر بیماری ها و آفات ایمن کند.

سرمایه مورد نیاز برای بسته بندی زعفران در همین صفحه ذکر شده است. در سیستم آموزشی پروژه محور، درصورتیکه دانشپذیر در ارزیابی امتیاز ضعیف را کسب نماید می تواند بدون هزینه و تا ۳ بار اقدام به ارائه مجدد پروژه پایان دوره خود نماید. در صورت کسب امتیاز ضعیف در هر ۴ پروژه ارائه شده، دانشپذیر موظف به شرکت مجدد در دوره آموزشی و پرداخت هزینه دوره به صورت کامل می باشد.

سال گذشته اولین بارمون بود و از 2000 متر مربعی که کاشته بودیم 300 تا 350 گرم زعفرون گرفتیم. اگه به سال 1910 نگاه کنیم، می بینیم که تروئل کیلو زعفرون تولید کرده. این کار مثل این نیست که یک کتاب بنویسی تا زعفرون رو دوباره به یاد مردم بیاری. اول از همه باید گفت زعفرون اساسا یک گل وحشی نیست که خودش سر از خاک در بیاره و رشد کنه. توی بعضی منابع گفته شده که خیلی سال پیشا، زعفرون از نوع وحشیش به اسم C.cartwrightianus که با زعفرون امروزی متفاوته، جهش پیدا کرده. اون فیلم جعفر پناهی بود که در رابطه با سرقت طلا از طلافروشی است و مجوز اکران هم نگرفت.

نحوه کاشت زعفران-دکتر سافران

سرمه کشیدن با زعفران جهت جلاى چشم و جلای اشک چشم و تیرگی پلک و سرخ و غلیظ شدن پلک چشم بسیار موثر است. دمنوش زعفران باید به رنگ لیمویی باشد (دمنوش‌های غلیظ و سرخ رنگ عارضه ایجاد می‌کنند). زعفران ادرار آور است و سبب پاکسازی کلیه و مثانه از سنگ‌ها است. زعفران نشاط آور، موجب شادی و سرور و تقویت حواس و نیکوکننده رنگ رخسار است. ویدئویی تکان دهنده از تقلب زعفران با طعم براده آهن استفاده از براده آهن در زعفران!! بعلاوه خوده زعفران و دم کرده آن شما می‌توانید با استفاده از گلبرگ زعفران و کلاله زعفران به تقویت چشم و بینایی خود بسیار کمک کنید.

شایان ذکر است هفتمین همایش ملی زعفران در سال ۱۴۰۳ در دانشگاه بیرجند برگزار خواهد شد. انجمن علمی شیمی دانشگاه رازی در میان 10 انجمن برتر کشور قرار گرفت. این گواهی نامه تنها گواهی نامه معتبر بین المللی است که مورد تایید سازمان جهانی کار قرار دارد و سرفصل های ان مطابق با استاندارد ملی مهارت صادر گردیده و قابلیت ترجمه و ارائه در بیشتر کشور های جهان را دارد.

کاشت و پرورش گوجه گیلاسی

اگر قصد خرید کود زعفران و ارائه برنامه کودی را دارید با مشاوران ما تماس بگیرید. بر روی هر یک از شماره های زیر کلیک کنید تا مستقیما با مشاوران صحبت کنید. مواد را دو بار باهم مخلوط کنید و بهتر است که کاه و کلش همگی در هسته قرار داده شوند.

بهره بردن از خواص زعفران، تنها با مصرف مقدار کمی از آن هم امکان پذیر است. لطفا در نظر داشته باشیدبیشترین میزان زعفرانی که توصیه شده هر فرد می تواند بصورت روزانه مصرف کند، بین نیم تا یک گرم است نه بیشتر. جریان خون در شبکیه و قرنیه توسط ترکیبات کروسین موجود در زعفران، می تواند به طور قابل توجهی افزایش پیدا کند و در نتیجه باعث عملکرد بهتر شبکیه چشم ها شود.

کم‌خونی ناشی از فقر آهن با قرص آیرون پلاس گیاهی درمان می‌شود

همین طور با داشتن مقدار بالای فسفر و پتاس در تامین مواد مورد نیاز به زعفران کمک می کند. و همین طور به شکل متوالی با محلول پاشی به رشد بیشتر گیاه کمک کرد. و تا حد امکان تمامی عناصر و هورمون های غذایی را در اختیار پیاز زعفران گذاشت. این افراد بیشتر کود فسفاته یا فسفر بالا را در کوددهی در مرحله پیش از گل مصرف می کنند.

از دیگر عوارض مصرف زیاد زعفران باید گفت در زنان باردار زعفران برای کنترل علائمی مانند تهوع، یبوست و استفراغ استفاده می شود. علاوه بر این، زعفران می تواند باعث افزایش شیردهی، تحریک اشتها، کاهش ناراحتی های قاعدگی و غیره شود. با توجه به این واقعیت، دانستن اثرات سمی احتمالی زعفران و ترکیبات آن در جنین و کودک شیرده حائز اهمیت است.ممکن است مصرف زیاد از حد زعفران در دوران بارداری و دوران شیر دهی سبب ایجاد زردی در پوست بدن کودک شود. بنابراین بهتر است مادران شیرده در نحوه مصرف زعفران دقت کنند. زعفران حاوی مواد شیمیایی است که ممکن است خلق و خو را تغییر دهد، سلول های سرطانی را از بین ببرد، تورم را کاهش دهد و مانند آنتی اکسیدان عمل کند.

از مضرات زعفران این است که روی سیستم تولید مثل اثر دارد؛ بنابراین زنان باردار و حامله باید از خوردن زیاد زعفران در بارداری اجتناب کنند. زیرا زیاده روی در مصرف چای زعفران خطر سقط جنین را افزایش می دهد. گاز معده را برطرف می‌کند، ادرارآور است و حتی می‌تواند پوست صورت را روشن کند. روغن زعفران ملین عصب و ملین صلابت رحم و خواب‌آور و تحلیل برنده است.

ساقه زیرزمینی مدور، سخت، گوشت‌دار و توپری به نام بنه یا کورم دارد و از پوسته‌های فیبری قهوه‌ای رنگی پوشیده شده است. برگ‌ها باریک و بلند به رنگ سبز تیره به تعداد 5 تا 11 عدد می‌باشد. همچنین اگر گل ها مدت زیادی در معرض هوای گرم، باد و نور خورشید قرار گیرد، کیفیت رنگ و عطر آن کمتر شده و از مرغوبیت زعفران کاسته می گردد.

مراحل کاشت پیاز زعفران در زمین زراعی

جدول برداشت محصول زعفران •جدا کردن کلاله از گل زعفران در روش پوشال سه کلاله قرمز رنگ بهم متصل هستند و به طور تقریبی بیشتر زعفران به این روش جداسازی می شود زیرا در این روش تقلب کمتری صورت می گیرد. بعد از کاشت زعفران پیازهای آن به مدت ۴ الی ۱۲ سال در زمین باقی می ماند و همه ساله گل می دهند. بعد از گذشت این مدت به علت تراکم پیازها ، کاهش مواد غذایی ، پوک شدن برخی از پیازها و کوچک شدن آنها میزان تولید محصول کاهش یافته و کشاورزان تصمیم می‌گیرند که پیازهای زعفران را به زمین دیگری انتقال دهند. معمولا بعد از بیرون آوردن پیازها زمین را به کشت چغندر – علوفه – جو – گندم و ….. در ایران بسته به جنس زمین از 20 تا 80 تن کود گاوی پوسیده در هر هکتار زمین زعفرانی مصرف می گردد.

فرآیند تولید زعفران

اگر کود یک‌دست و به یک میزان با خاک ترکیب نشود ممکن است با آبیاری اولیه کودها در نقاطی از زمین سرازیر و جمع شود. در ویدئوی زیر خیلی سریع آموزش کشت زعفران داده شده حتما این ویدئو رو تماشا کنید. بله، همانطور که در تیتر خواندید به راحتی میتوانید در خانه عملیات کشت را انجام بدید، در دهکده موفقیت یک مقاله ی کامل در مورد این نوع کشت زعفران نوشته شده میتوانید از آن استفاده کنید. اگر آبیاری جلوتر از مهرماه و به کرات انجام شود ابتدا برگ ها ظاهر می شوند و سپس گل ها پدیدار می گردند و در این صورت چیدن گل ها به سختی انجام خواهد گرفت و چه بسا گل ها بین برگ ها باقی مانده و از بین خواهند رفت.

عوامل محدودکننده مدیریت علف هرز

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گیاهی با خواص دارویی متنوع؛ زعفران به کاهش عوارض بیماری‌ها کمک می‌کند-دکتر سافران

استفاده از زعفران در طول هفته به میزان دو بار و یا به صورت یک روز در میان در درمان کبد چرب هم مؤثر است. توصیه می شود که چاق‌های با مزاج سرد بیشتر زعفران بخورند. استشمام زعفران جهت برسام و شوصه مفید است و خواب آور است.

تاریخچه زعفران در اروپا زعفروش-دکتر سافران

کاشت زعفران(زَرپَران) گیاهی که به طلای سرخ مشهور است در دنیا بسیار رواج دارد. گروه صنعتی پایا بسپار آریا تولیدکننده لوازم و تجهیزات آبیاری قطره‌ای و بارانی با بیش از 15 سال سابقه، محصولات خود را با بالاترین کیفیت و مناسبترین قیمت به بازارهای جهانی عرضه می‌کند. بهتر است برای دریافت اطلاعات تخصصی‌تر از کارشناسان منطقه خود راهنمایی بگیرید.

این مرحله از کوددهی از آن جهت حائز اهمیت است که ما در این کوددهی اقدام به تغذیه ریشه‌ای پیاز می‌کنیم و تغذیه‌ ریشه‌ای گیاه بهترین راه تغذیه گیاه است. البته باید این نکته را هم در نظر بگیریم که پیاز در طی چند سال فعالیت خود به ارتفاع بالاتر می آید. این اتفاق هر ساله با از بین رفتن پیاز مادری و تکثیر پیازهای دختری اتفاق می‌افتد. همچنین در صورتی که عمق کاشت پیازها را ناهمگون در نظر بگیریم مشکلات بسیاری را در فصل برداشت خواهیم داشت. اولین گام برای شروع عملی کشت زعفران این است که آموزش خود را در رابطه با این نوع از کشت کامل کنید. شما با خواندن مطلب بالا قدری با شرایط کشت زعفران آشنا شدید اما این کافی نیست و باید برای ادامه کار آموزش بیشتری ببینید.

انتخاب بنه جهت کاشت:

اگر سطح زیر کشت شما بالا است این کار را به‌منظور سرعت بیشتر با سبد یا چهارشاخ انجام دهید. این تکمه‌ها یا پولک‌ها در واقع پیاز مادری سال گذشته هستند که از بین رفته‌ و مواد غذایی خود را به پیاز دختری منتقل کرده است. در بهار پس از قطع باران‌های بهاری که به‌اصطلاح زمین گاو رو می‌شود، مزرعه را شخم عمیق (25-30 سانتی‌متر) می‌زنند. منظور از گاو رو شدن خاک حالتی است که رطوبت آن به حدی رسیده که به ماشین‌آلات و پای دام و انسان نمی‌چسبد و درعین‌حال در اثر عملیات خاک‌ ورزی به‌ خوبی از هم باز می‌شود.

  • پیاز زعفران مرغوب مهم‌ترین فاکتور در احداث مزرعه زعفران است که باید با دقت صورت گیرد.
  • در آزمایشی که انجام‌شده‌است گل‌دهی در یک روز واحد در کلیۀ تیمارهای بافت خاک آغازشد اما در خاک شنی گل‌دهی ۳ تا ۵ روز بعد به‌پایان‌رسید و بیشترین تعداد گل و بیشترین عملکرد کلاله را داشت .
  • با توجه به این که بوته زعفران ضعیف ، کوتاه و ظریف است وجین از اهمیت بسیاری برخوردار است.
  • تعداد گل‌ها در روزهای هفتم تا دهم به حداکثر تعداد خود می‌رسند بنابراین بسیار بهتر است که برداشت زعفران در نزدیکی این زمان انجام دهید.
  • زیرا اگر به جوانه نوک پیاز در زیر خاک نگاه کنیم در طول این مدت اندازه آن ثابت می ماند و در داخل جوانه تغییرات مهمی صورت نمی گیرد.
  • هرچه علف‌های هرز بیشتر در بستر زعفران بمانند، حذف آن‌ها دشوارتر خواهد بود بنابراین بهتر است هر چه سریع‌تر با آن‌ها مبارزه‌شود.

کلاله سه شاخه‌ای زعفران که مهمترین قسمت تجاری آن است در مصارف غذایی، داروئی، تهیه مواد آرایشی، عطرسازی و رنگ‌های نساجی مورد استفاده قرار می‌گیرد. برگ‌های زعفران در تغذیه دام کاربرد دارد که ارزش غذایی آن بیش از کاه غلات و کمتر از یونجه می‌باشد. در دوره مسیر کشت زعفران ما با تکیه بر تجربه تمامی مراحل کاشت، داشت و برداشت زعفران را آموزش داده‌ایم که دیگر نیاز نباشد شما علاوه بر سال ها زمانی که صرف یادگیری می‌کنید، کشت زعفران را آزمون و خطا کنید. برداشت زعفران بستگی به زمان آبیاری و اقلیم منطقه دارد ولی عمدتاً در آبان ماه زعفران شروع به گلدهی می‌کند که در طول 20 الی 30 روز فصل گلدهی باید هر روز گل های زعفران را بچینید.

نحوه برداشت زعفران

از دیگر خواص زعفران برای ریه می توان به دفع خلط های عفونی جمع شده در گلو و رفع گرفتگی های تنفسی دانست. زعفران باعث از بین بردن خلط ها و عفونت ها شده و روند درمان را تسریع میدهد. پس شما خوبان می توانید جهت اطلاع بیشتر در مورد خواص عصاره زعفران، کاربرد، قیمت و همچنین انواع زعفران به وب سایت-ban.com مراجعه کنید. به عهده گرفت و امروز با استفاده از این گیاه پرخاصیت و گرانقیمت داروی کروسینا را تولید کرده است که به گفته سید احمد مهاجری مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان، درمان دردهای زیادی است. زعفران گیاهی بومی و پرخاصیت است که با توان دانشی متخصصان کشور به دارویی کاربردی در درمان بیماری‌ها تبدیل شده است.

بهترین های پزشکی و پرستاری اوردامین : به شیر ولرم زعفران اضافه کنید-دکتر سافران

برای دریافت اطلاعات و آخرین مطالعات انجام شده در حوزه محصولات غذایی ارگانیک و سایر محصولات دیجیتال و های تک، در خبرنامه برندینو عضو شوید و به رایگان به دانش مورد نظر دسترسی پیدا کنید. زعفران ناب بصورت سنتی و ارگانیک در شهرستان قاینات استان خراسان جنوبی تولید میشود. محصول ارائه شده صرفا از سرگل این گیاه اسرار آمیز تهیه میشود و سرشار از خواص مختلف دارویی و درمانی است. کاشف اسرار-تولید زعفران در ایران در سال جاری 500 تن است که این رقم در سال گذشته 402 تن بوده و 96 تن به تولید زعفران در کشورمان اضافه شده است. ارزش صادرات زعفران به اروپا، آسیا و امریکا گاهی در پنج ماه بیش از 78 میلیون دلار براورد شد. هر ایده ای در راستای خلق هدیه تبلیغاتی خلاقانه دارید با تیم زبرجد درمیان بگذارید تا با هم به ساخت آن اقدام نماییم.

  • در این مسیر حتما از مشاوران و کارشناسان زبرجد کمک بخواهید ، کارشناسان زبرجد مشتاقانه آماده کمک رسانی به شما عزیزان هستند.
  • در گروه زبرجد مجموعه‌ای از افراد کارآفرین، متخصص، باتجربه و توانمند گرد هم آمده‌اند تا با حذف واسطه ها و ایجاد اشتغال برای جوانان، محصولات صنایع دستی اصیل و با‌کیفیت را با قیمتی مناسب به دست دوست‌داران هنر ایرانی برسانند.
  • زعفران ایرانی ادویه گران قیمت مدت زیادی است که کالایی با تقاضای بالا بوده و صادرات زعفران به اروپا در حد بسیار وسیع انجام می شود.
  • با وجود تمام این پتانسیل‌های بالقوه، تاکنون به مسئله برگزاری تورهای زعفران آنطور که باید و شاید توجه نشده است و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم برنامه‌ای مشخص برای استفاده از این پتانسیل ارائه نکرده است.

فاطمه دوست دوران دانشجوییمه و وقتی در مورد زعفروش باهام حرف زد خیلی ایدۀ جذاب و ارزشمندی به نظرم اومد. و من پر از انگیزه شدم برای نوشتن توی زعفروش، سایتی در خدمت کشاورزان. این ویدیو پایین مستند طور داره تلاش 3 جوان اروپایی در منطقه ای که شروع به کاشت زعفران می کنند رو نشون می ده و از برداشت گل ها تا پاک کردن شون تا خشک کردن اش رو به تصویر می کشه. البته اخیرا شاهد تلاش هایی برای احیای زعفرون کاری توی اروپا بودیم، ارجاعتون میدم به مستند ای از تلاش 3 جوان اروپایی و کاشت زعفران در منطقه خودشون. فيلم سينمايي «طلاي سرخ» به تهيه‌كنندگي محمود فلاح و نويسندگي اميد عشقي قرار است با موضوع زعفران ايراني و با روايتي داستان‌گونه ساخت شود.

بزرگترین پیتزای جهان با ۶۸۰۰۰ برش!

دستگاه فرآوری زعفران ؛ از مزیت تا نیاز حیاتی – دستگاه فرآوری زعفران مورد نیاز جدی صنعت طلای سرخ است. در گزارشی به تلاش های مختلف انجام شده طی 2 دهه اخیر برای ساخت این دستگاه را مرور کرده ایم. از نظر مشاوران ما بهتره همه ی شرکت کنندگان در دوره در کارگاه حضوری هم شرکت کنندگان اما اگر شما مایل به شرکت نیستید میتونید در بخش حضوری شرکت نکنید؛ البته هزینه دوره برای شرکت کنندگانی که قصد شرکت در کارگا حضوری را ندارند متفاوت خواهد بود. وجود مافیا در زعفران و بسته بندی آن دور از انتظار نیست. حتی اگر مافیا در بازار باشد، همه چیز تحت کنترل انها نیست و می توانید جایی برای خودتان باز کنید.

پرورش زعفران: راهنمای کاربردی کاشت تا فرآوری زعفران

در سالهای خیلی سرد در ماههای دی و بهمن باید از آبیاری مزرعه خودداری نمود ، زیرا باعث یخ زدگی و فساد پیازها می گردد. آخرین آبیاری در اواسط فروردین ماه است ، زمانی که برگهای زعفران رو به زردی می گرایند ،می توانید بعد از آن برگها را چیده و بعنوان خوراک دام استفاده گردد. زعفران به عنوان یک محصول چند ساله رشد می‌‌کند بنابراین برای دستیابی به تولید و سودآوری بالا در واحد سطح، حفظ باروری طولانی مدت خاک ضروری است.

بهترین زمان هرس کیوی

به‌طورکلی می‌توان گفت گل زعفران دارای خواص شگفت‌انگیزی است. این گل نه‌تنها خواص درمانی بسیاری دارد، بلکه به دلیل رنگ و عطر منحصربه‌فردی که دارد هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. در طب سنتی هر گیاه دارویی و عناصر اعم از جامدات و مواد معدنی و گیاهان از نظر خشکی، تری، سردی و گرمی هر یک به چهار درجه تقسیم بندی می شوند. در طب سنتی هر گیاه دارویی و عناصر اعم از جامدات و مواد معدنی و گیاهان از نظر خشکی ، تری ، سردی و گرمی هر یک به چهار درجه تقسیم بندی می شوند. در طب سنتی زعفران به‌عنوان تسکین‌دهنده، ضد اسپاسم و مقوی معده مورداستفاده قرار می‌گیرد.

نقش گل زعفران در طب سنتی

زرشک چه ویتامین‌هایی دارد؟ هدف این مقاله بررسی و مطالعه کامل و همه جانبه گیاه زرشک است. در این مقاله به سوال زرشک چه ویتامین هایی دارد به صورت کامل پاسخ خواهیم داد. بازتاب اطلاعات چنین است که مصرف عصاره خاص زعفران علائم سندرم پیش از قاعدگی را پس از دو دوره قاعدگی بهبود می‌بخشد. برای تولید یک مثقال ادویه زعفران به شکوفه زعفران نیاز است. زعفران بیشتر در کشور ایران کشت می‌شود و به‌صورت دستی برداشت می‌شود و همچنین یکی از گران‌ترین ادویه‌های دنیا است.

مصرف مداوم زعفران تا حدی باعث کاهش افسردگی خفیف می شود و حال روحی افراد را بهتر می کند. علت این مساله تاثیراتی است که ترکیبات اصلی زعفران بر روی غدد درون ریز می گذارد.به این صورت که هورمون های شادی و سلامتی با شدت بیشتری ترشح می شوند. زعفران با استحکام‌بخشی تارهای مو از ریشه تا نوک موجب جلوگیری از ریزش مو می‌شود.

تاثیر زعفران بر عملکرد قلب

فقط کافی است با کارشناسان زبرجد تماس بگیرید تا هدیه تبلیغاتی مخصوص شما را با بودجه ای که در اختیار دارید ، بسازیم. جالب است بدانید که یکی از دسته بندی های سایت زبرجد ، دسته بندی قیمتی است. شما عزیزان به سهولت میتوانید هدیه تبلیغاتی در چند دسته قیمتی تا ۵۰۰ هزاتومان ، از ۵۰۰ تا ۱ میلیون تومان، از ۱ تا ۲ میلیون تومان و از ۲ میلیون به بالا مشاهده و تهیه نمایید. متاسفانه در اکثر موارد این محصولات تقلبی است.به صورتی که بسته بندی هایی با برند زعفران ممتاز قائنات در هر چاپ خانه ای موجود است و با قیمت خیلی کمی به متقاضیان عرضه می شود.

خرید تضمینی برای زعفران مشاهده نشده است، ولی بدون شک طرفداران زیادی برای زعفران ایرانی در داخل و خارج وجود دارد. علت قیمت پایین زعفران در کشور نسبت به قیمت جهانی نبود بسته بندی درست و مناسب ان در داخل است. در کل سری به سازمان جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت بزنید. کارگاه آموزشی تحت عنوان کاشت، داشت و برداشت زعفران،توسط انجمن علمی دانشجویی مهندسی تولید و ژنتیک گیاهی برگزار شد. کلیه حقوق این وب سایت متعلق به آموزش مجازی پارس خراسان می باشد.

در طول چرخه عمر، فسفر به تقویت سیستم ریشه و ساقه یک گیاه کمک می‌کند. پتاسیم در کود دامی به عنوان یک نمک معدنی در دفع کلیه‌ها و مواد سلولی زنده و مرده در مدفوع موجود است. همه اشکال پتاسیم موجود در کود در اکثر موارد به راحتی در دسترس است اما در صورت عدم ترکیب ممکن است به سرعت در اثر شست و شو از بین برود. کود مرغی علاوه بر اینکه منبع عالی مواد مغذی گیاهان است، می‌تواند با بهبود ساختار آن، میزان نفوذ آب را نیز افزایش دهد. همچنین به طور کوتاه مدت، کود مرغ نیز می‌تواند محتوای ماده آلی خاک را افزایش دهد.

کاشت تا فرآوری زعفران-دکتر سافران

دلیل قیمت بالای این ادویه خوش عطر، تریپلوئید بودن این گیاه است؛ به این معنا که بدون دخالت انسان نمی‌تواند در طبیعت رشد یا تولید مثل کند. همچنین گل زرشکی پر زرق و برق آن، با زحمت تکثیر و با دست برداشت شده و فقط صبح‌ها شکوفه می‌زند. در طب آیورودایی، زعفران یک ماده محرک ایمنی، تقویت کننده قوای جنسی، سلامت قلب، کبد و اعصاب، ضد نفخ، ادرار آور، تعریق آور، قاعدگی آور، شیر افزا، تب بر، آرامبخش، خواب آور و ضد اضطراب در نظر گرفته می شود. درسته که زعفران خواص بیشماری داره اما مصرف بیش از اندازه هر چیز باعث صدمه به بدن میشه. مقدار مجاز مصرف این ادویه طلایی سه گرم در روز هست که مفیده و بیشتر از این مقدار به شما آسیب میزنه. نتیجه تحقیقاتی که بر روی کاربرد زعفران کردن نشان میده که مصرف زعفران عملکرد نعوظ مردان را افزایش می ده.

سوزاندن مریم گلی فوایدی چه برای سلامتی دارد؟ (اسماج مریم گلی)

یکی از مهمترین نکات قبل از پرداختن به ویژگی محصولات کودی ماه‌چین، معرفی دو مرحله‌ی مهم از کوددهی زعفران، یعنی محلول پاشی و زاج آب است. اهمیت این دو مرحله به قدری است که اگر هر کدام انجام نشود تمام زحمت کشت زعفران شما بی‌فایده است. شما میتوانید در هر مرحله از کود دهی زعفران این پکیج ها را از ماه‌چین تهیه کنید. مهم‌ترین مرحله‌ی تغذیه ای که بر روی افزایش گلدهی تاثیر دارد اولین مرحله‌ی آبیاری یا بار آب می باشد. بهترین کود برای افزایش گلدهی زعفران در این مرحله کودهای پتاس بالا می باشند و برای جذب بهتر آن از کودهای نیتروژن دار با توجه به وضعیت خاک استفاده می کنند.

لیست قیمت و خرید اینترنتی کود محلول پاشی زعفران

در دوران قاعدگی نیز باعث افزایش استرس می شود و تغییر رنگ پوست و ضعف شدید را نیز به همراه دارد. مطالعات نشان می دهد که سافرانال، یکی از روغنهای فرار یافت شده در طلای سرخ دارای اثرات سیتوتوکسیک و آنتی اکسیدانی در سلولهای سرطانی است. بیشتر آلفا کروکین، یک ترکیب کاروتنوئید موجود در زعفران و مسئول رنگ زرد طلایی ادویه است که دارای ویژگی های ضد سرطان، ضد اکسید کننده و ضد افسردگی است.

تداخل دارویی

یعنی سهم ایران از گردش مالی جهانی زعفران تنها 3.7 درصد است. در حالی که ایران 92 درصد زعفران موجود در جهان را تولید می‌کند. اما می‌توان صنعت بسته‌بندی زعفران را در ایران گسترش داد و از فروش این محصول به صورت فله جلوگیری کرد. بنابراین دوره آموزشی کشت زعفران دهکده موفقیت هم برای شما که یک فرد مبتدی هستین و هم برای زعفرانکاران با تجربه ای که گلدهی خوبی ندارن و از در آمد بالای کشت زعفران بی بهره موندن مفید خواهد بود.

  • یک میانبر واقعی برای صرفه جویی در وقت، انرژی و هزینه.
  • دلیل این امر، فروش محصول زعفران در بسته‌های فله به سایر کشورهاست.
  • کلیه حقوق مادی و معنوی برای وب سایت مرکز آموزش مجازی پارس محفوظ است.

در اروپا، شاخه های زعفران یکی از ترکیبات کلیدی روغن معطری بودند که به نام کروسینوم شناخته می شد. این چاشنی در کشورهایی مانند اسپانیا، ایران، هند و پاکستان کاربرد زیادی در آشپزی دارد. این ادویه ته رنگ زرد-نارنجی درخشانی به غذاها می دهد و در سراسر جهان در تهیه خوراکی های مختلف از جمله انواع پنیر، شیرینی، نوشیدنی، خورش کاری، غذاهای گوشتی و سوپ از آن استفاده می شود.

  • زعفران چاشنی و رنگ دهنده غذا می باشد زعفران موجب كاهش چربی و كلسترول خون می گردد.
  • نتیجه نشان داد که کاربرد دارویی زعفران در این زمینه از سایر داروهای افسردگی موثرتر واقع شده است.
  • البته اگر شما طب سنتي را بيشتر از پزشكي قبول داريد يا از نظر شما نيز طب سنتي مورد احترام است، مطلب کاربرد زعفران در طب سنتی چیست؟ را بخوانيد.
  • سفرانال مولكولي است كه باعث ايجاد مزه و عطر مخصوص زعفران شده است.
  • هم‌چنین مصرف مقادیر زیاد زعفران به مدت طولانی می تواند تعداد گلبول‌های قرمز خون را کاهش دهد.

بهترین زمان برای آبیاری پیاز های گیاه زعفران، اواخر مهرماهه. اگه گیاه نور کافی دریافت کنه، روند کاشت زعفران به خوبی انجام میشه و بعد از یک ماه شاهد رویش گل های بنفش رنگ زعفران خواهید بود. جابه‌جایی پیازها در مرداد و شهریور به گل‌آوری همان سال شدیداً لطمه می‌زند و این یکی از دلایل کم محصولی سال اول در مزارع زعفران‌کاری می‌باشد. هرچه فاصله کندن پیاز از زمین قبلی و کاشتن آن‌ها در مزرعه جدید کوتاه‌تر باشد، بهتر است.

کاشت پیاز زعفران:

همکاران ما آماده‌ی پاسخگویی به سوالات فنی شما در زمینه کودهی زعفران می‌باشند. کود زعفران های تخصصی شده که از ترکیب عناصر مورد نیاز و هورمون های رشد باشد، باعث افزایش گل و درشت شدن کلاله ها نیز می شود. مهم ترین مرحله تغذیه کودی و محلول پاشی برای تقویت پیاز بعد از دی ماه تا فروردین با کود سافرون مجیک یا Saffron Magic را می توانید انجام دهید. محلول پاشی مزرعه زعفران بین 4 تا 6 مرحله باید انجام شود که این تماما به شرایط مزرعه شما و وضعیت پیاز های زعفران بستگی دارد.جدول مراحل محلول پاشی را در مقاله ی مرتبط با این موضوع بطور مفصل آورده ایم. گذشته از این مورد زعفران بواسطه نیازهای غذایی نسبتا کم‌تر آن در زمین‌های کم‌تر حاصل‌خیز می‌کارند.

این مسئله در زمان زایمان و کلاً در دوران بارداری برای رحم اصطلاحات و اطلاعات تخصصی حوزه ی زعفران بسیار مفید است. همچنین، تحقیقات انجام‌شده در مورد خواص زعفران برای رحم نشان داده‌اند که مصرف زعفران می‌تواند دهانه رحم زن را برای زایمان آماده کند. یکی از فواید زعفران برای زنان باردار این است که خوردن آن می‌تواند از بالا رفتن فشار خون آن‌ها جلوگیری کند. ما در پاراگراف‌های قبلی درمورد خاصیت زعفران دم‌کرده در کاهش فشار خون صحبت کردیم و گفتیم که چطور خاصیت زعفران دم‌کرده می‌تواند باعث افزایش جریان خون در رگ‌های خونی و کاهش فشار خون شود. زعفران و گلاب دو گیاه هستند که ترکیب آن‌ها در دمنوش می‌تواند خواص زیادی برای بدن ما داشته باشد.

  • این اختلال به درد دوران قاعدگی اشاره دارد که می‌تواند دلایل متنوعی داشته باشد.
  • اکثر مراجع علمی متخصص معتقدند تنها غذایی که در زیر ۶ ماهگی ،نوزاد مجاز به مصرف آن است شیر مادر است.
  • خواص زعفران برای لاغری+ مطالب پر کاربرد اگر به دنبال لاغری هستید، سراغ گیاه خوبی آمده اید، خواص زعفران برای لاغری بسیار موثر و کاربردی …
  • ترکیبات شیمیایی زعفران دلیل اصلی خواص فوق العاده آن برای سلامتی انسان است.
  • زعفران به طور کلی بی خطر است اما ممکن است به عوارض جانبی یا آلرژی منجر شود.

از آنجاییکه افسردگی از مهم‌ترین عوامل کاهش میل جنسی است، بهبود افسردگی از طریق مصرف زعفران، فراهم شده و افزایش میل جنسی نیز ایجاد می‌گردد. زعفران ویژگی سرخوشی داشته و امروزه برخی شرکت‌های دارویی اروپایی از آن به عنوان اینتگراتور ضد افسردگی استفاده می‌کنند. ایران همچنین در شش ماه نخست سال جاری 87 تن زعفران به ارزش 92 میلیون دلار صادر کرده است. در سال 2018، زعفران با 327مین کالای معامله شده در جهان با کل تجارت 305 میلیون دلار بود. در سال 2018 واردکنندگان برتر زعفران شامل هنگ کنگ، اسپانیا، امارات متحده عربی، هند و عربستان سعودی بودند.

ورود به گنجور

بهبود گردش خون و کاهش خون ریزی بعد از زایمان از دیگر مزایای مصرف چای زعفران بعد از زایمان است. بهتر است به این نکته نیز اشاره شود که مصرف منظم چای و زعفران سبب می شود تا پوستی روشن و شاداب داشته باشید. اگر بخواهیم به این سؤال که طبع زعفران در طب سنتی چیست؟ پاسخ دهیم، باید گفت که زعفران دارای طبع گرم و خشک است.

خواص زعفران بر قوای جنسی

کاربرد علف‌کش‌های متری‌ بوزین WP 70% در پاییز و پس از برداشت به میزان 752 گرم در هکتار، اکسی‌فلورفن EC 24% در بهار به میزان 2 لیتر در هکتار و هالوکسی‌فوپ‌آرمتیل EC 10.8% در بهار به میزان 1 لیتر در هکتار توصیه می‌گردد. پوسیدگی بنه، بیماری قارچی رایزوکتونیا و بیماری سیاهک زعفران از بیماری‌های مهم گیاه زعفران می‌باشد. بسته به شیب زمین، طول کرت‌ها از 10 تا 100 متر و عرض کرت‌ها از 4 تا 10 متر تعیین می‌گردد. باید از کشت چاله‌ای (کپه‌ای) که در آن چند پیاز ریز و درشت در کنار هم و در یک جا در چاله قرار گیرد، اجتناب شود. پیازها قبل از کاشت، حتماً با قارچ کش و کنه کش مناسب ضدعفونی شوند.

  • خب در تابستان دمای بالا را خواهیم داشت و با انجام آبیاری تابستانه عامل دوم را نیز مهیا می‌کنیم.
  • بعد از این مرحله باید خاک را کاملا مسطح نموده و پستی و بلندی های خاک را رفع نماییم به طوری که موقع کاشت زعفران شاهد ظاهری نامطلوب نباشیم.
  • زعفران پس از بسته بندی برای جلوگیری از فشرده شدن، بایستی داخل کارتن قرار گیرد و هنگام ترابری در جعبه های چوبی یا فلزی گذاشته شود.
  • اما در حالت کلی زمان مناسب برای کاشت زعفران، اواخر خرداد ماهه.
  • هزینه کوددهی، آبیاری و هزینه کارگر در کشت نوین زعفران کاهش می یابد، همچنین چیدن گل ها به دلیل فاصله کمتر ردیف ها و نزدیک بودنشان راحت تر خواهد بود.
  • در داخل مخزن، آب تمیز پرکرده از قارچ‌کش کاربندازیم به میزان 2 در 1000 و کنه‌کش پروپارژیت به میزان 1.5 در 1000 لیتر آب رقیق کنید.

به واسطه شیوه آموزش مجازی آکادمی فارابی، امکان مراجعه حضوری و رفع اشکال حضوری وجود ندارد و دانشپذیر می بایست از سیستم های کمک آموزشی آنلاین و رفع اشکال برخط که در پروفایل کاربری موجود است استفاده نمایند تا اساتید مربوطه پاسخگوی آنها باشند. ثبت نام همزمان در چند دوره آموزشی کوتاه مدت توسط متقاضی امکان پذیر می باشد. این کتاب مناسب برای دانشجویان رشته های مختلف کشاورزی و علاقه مندان به کاشت این محصول و کسب درآمد از این طریق می باشد. بررسی راهکارهای مکانیزاسیون برداشت و فراوری زعفران توسط بخش …

زعفران آناقاین یکی از بزرگترین تامین کنندگان زعفران قائنات در ایران است. ما محصولات خود را در بسته بندی های بسیار شیک و مناسب هدیه آماده کردیم. همچنین اگر زعفران را برای مصارف خانگی نیاز دارید، ما بسته بندی های یک مثقالی و نیم مثقالی برای شما آماده کردیم.

این گیاه هم چنین منبعی سرشار از کائمفرول است که نوعی مولکول زردینه بوده، که رنگیزه های زرد را پدید می آورند، هم چنین خواص آنتی اکسیدان ، آنتی باکتریال و ضد سرطان دارد. این ماده در درمان برخی از بیماری ها ازجمله نارسایی قلبی ، دیابت نوع 2 و جلوگیری از پیری زودرس تاثیر خوبی دارد. گفته می‌شود که زعفران می‌تواند جریان گردش خون در پوست را بهبود بخشیده و خاصیت لایه‌برداری دارد. به همین دلیل به نظر می‌رسد که زعفران در جلوگیری از پیری پوست موثر بوده و خاصیت جوان سازی دارد. بی دلیل نیست که از زعفران در تهیه ماسک‌های صورت و کرم‌های جوان کننده استفاده می‌شود. زعفران همچنین خاصیت مرطوب کنندگی دارد و می‌تواند رطوبت پوست را حفظ کرده و از خشکی آن جلوگیری کند.

با این وجود، در دوزهای کمتر( مثلا در وعده‌های غذایی یا به شکل قرص‌های مکمل)، عوارض جانبی خاص یا خصوصیات آلرژیک مشاهده نشده است. این میزان در گروهی که ماده ای بی اثر دریافت کرده بودند ، تنها هشت درصد بود. مقالات (عمومی) کاتالیزگرها مهمترین اجزاء واکنش های شیمیایی هستند. کاتالیزگر به ماده ای اطلاق می شود که واکنش های شیمیایی را سرعت …

زعفران ادویه ای ارزشمند و از طرفی گرانبهاست برای همین اکثرا تمایل دارند با مصرف اندکی از زعفران بتوانند بیشترین استفاده را از خواص درمانی زعفران ببرند. خوب مقاله خواص زعفران خاطرتون هست؟ تمامی خواص زعفران توی روغن زعفران هست، و من تمام دستورات و یادداشت ها کتاب ها و مقالات رو که نگاه کردم متوجه یه نکته مهم شدم. الان هم سرچ کردم، توی گوگل قیمت روغن زعفران از هر لیتر 900 هزار تومان بود ( که مطئنم این با زعفران اصل نیست!!!! ) تا نیم لیتر 2 میلیون و 250 هزار تومان . طرز درست کردن روغن زعفران اصل ، به این شکل هست که 230 گرم زعفران رو در 3.5 لیتر روغن زیتون یا کنجد خیس کنید.

محلول­پاشی کودها در بهمن و اسفند انجام می­گیرد زیرا در این زمان ریشه جذبی ندارد و نکته مهم دیگراینکه کودهای پتاس بالا را از ابتدای بهمن ماه به بعد نباید محلول پاشی کرد . کودهائی که در این زمان محلول پاشی می­شوند کودهای اسیدآمینه، جلبک دریائی، ریزمغذی ها و بعضی از کودهای NPK می­باشد. این گیاه 3 بار آبیاری می­خواهد و درصورتیکه خشکسالی باشد 5 مرتبه آبیاری انجام می­گیرد. جواب این است بله تاثیر دارد اما نه برای کنه زعفران و نه در خاک. بلکه برای کنترل گرد گرفتگی محصولات باغی که آفت کنه تار عنکبوتی را تا حدودی بر طرف میکند و به علت بویی و خاصیت شیمیایی که دارد می تواند در کنترل این آفت در مراحل اولیه موثر باشد . از گوگرد معدنی در آبیاری زعفران بعد از گل دهی استفاده کنید.

کود زعفران ایران کود-دکتر سافران

کلاله زعفران باد در سریع‌ترین زمان ممکن پس از زرد شدن رنگ پرچم جدا شود‌. گل‌دهی زمین‌های زعفران معمولا ۱۵ تا ۲۵ روز است و ماکزیمم گل‌دهی در روزهای هفتم تا دهم است. مناسب‌ترین زمان برای سله کشی پس از باران‌های بهاری و آماده شدن زمین است. موازی بودن ردیف‌های کاشته شده بسیار مهم بوده و بهتر است که فاصله آن‌ها نزدیک به هم و متعادل باشد. در مرحله کاشت باید به نکات عوامل مهمی دقت داشت که شامل موارد زیر می‌شوند‌.

به نظر می‌رسد مصرف خوراکی عصاره زعفران خاص علائم افسردگی اساسی را پس از شش تا هشت هفته درمان بهبود می‌بخشد. برخی از مطالعات نشان می‌دهند که زعفران ممکن است به‌اندازه مصرف یک داروی ضدافسردگی تجویزی با دوز پایین مانند فلوکستین یا ایمی پرامین مؤثر باشد. بیماری­های قلبی­ عروقی در حال حاضر تقریبا نیمی از بیماری­های غیر مسری را تشکیل می­دهند و عامل مرگ 3/17 میلیون نفر در سال هستند. زعفران یکی از گیاهان دارویی است که در طب ایرانی برای درمان بیماری­های قلبی کاربرد دارد. زعفران بخش قابل استفاده یک گیاه پایا و از تیره زنبق است.

  • در مقایسه با کیلوگرم، هر یک کیلوگرم برابر با ۲۱۷ مثقال است.
  • به‌طورکلی می‌توان گفت گل زعفران دارای خواص شگفت‌انگیزی است.
  • مصرف بیش از حد زعفران نیز باعث کاهش فشار خون و رقیق شدن بیش از حد خون شود و ممکن است عوارضی مانند خونریزیهای بینی و رحمی در بانوان به همراه داشته باشد.

بنابراین زعفران با کنترل کردن و تاثیر گذاشتن روی آن، می‌تواند به کاهش این اختلالات کمک کند. همچنین امروزه خرید زعفران سرگل و خرید زعفران ریشه نیز بسیار رواج پیدا کرده است و دارای قیمت مناسب تری است. در میان گل‌های زعفران تارهایی وجود خواهد داشت که در هر گل سه تا چهار زعفران می باشد. زعفران بر خلاف سایر ادویه ها انواع مختلفی دارد که در هر نوع آن رشته های زعفران شبیه به هم نیستند و این تفاوت بستگی به نوع برداشت و جداسازی گل زعفران و آب و هوای منطقه ای و در نهایت کیفیت آن دارد. زعفران برای تقویت و تصفیه کبد مفید می‌باشد و جهت رفع سرفه و درمان برونشیت مؤثر می‌باشد. روغن زعفران یکی از داروهای بسیار قدیمی است، روغن زعفران که از گل‌های زعفران به دست می‌آید به سختی تهیه شده و گران قیمت است.

این محصول شامل کلاله های خشک شده گل گیاه است که به عنوان یک ادویه گران قیمت، یک داروی نباتی، رنگ دهنده و طعم دهنده غذا در بخشهای مختلف جهان استفاده می شود . صد‌ها هزار بازی ایرانی و خارجی دیتادار یا بدون دیتا را با ترافیک نیم‌بها نصب کنید و به سادگی خرید درون‌ برنامه‌ای انجام دهید. بازار مجهز به سپر امنیت است که برنامه‌ها را توسط آنتی ویروس‌ها بررسی کرده و به محض شناسایی برنامه‌ی مخرب، به کاربر اعلام می‌کند که آن برنامه را از دستگاه خود پاک کند. به علت دارا بودن طبیعت گرم ممکن است منجر به اسهال، از دست دادن آب بدن و ترشح خون از طریق ادرار شود.

خواص بی شمار زعفران در طب سنتی فراطب-دکتر سافران

کشت زعفران هم خارج از این اصول و قوائد نیست و استفاده درست، بجا و کافی از کودها در این کشت می‌تواند میزان برداشت زعفران را افزایش دهد. اولین آبیاری برای زعفران قبل از گلدهی و با توجه به موقعیت و اقلیم زمین، حدودا در اواخر مهرماه انجام می‌شود. در این زمان هنوز ریشه زعفران رشد نکرده یا به مقدار خیلی کم رشد داشته است و همچنین هنوزبرگی به وجود نیامده تا ریشه برای آن ها چیزی را جذب کند. به همین دلایل توصیه شده کودهای شیمیایی که به صورت محلول در آب استفاده می‌شوند، به کار برده نشود. اما کودهایی مثل کودهای حاوی گوگرد که دیر جذب می‌شوند برای استفاده در این مرحله مناسب هستند.

  • زعفران یک محصول چند ساله است از این رو با کودهای آلی که به آرامی آزاد میشوند خوب سازگارمیشود.
  • کود حیوانی باعث افزایش تخلخل در خاک، هوادهی بهتر خاک، ظرفیت بالای نگهداری خاک، تعادل مناسب بین عناصر غذایی و تبادل بهتر بین مواد غذایی و ریشه میگردد.
  • نکته مهم آنست که پژوهش های انجام شده نشان می دهد که زعفران برای رشد مطلوب و مناسب، به 50 کیلوگرم نیتروژن خالص در هکتار از منبع کود های شیمیایی نیاز دارد.
  • در پایان خاطرنشان می‌کنیم که لازم است تا 15 الی ۳۰ درصد ماسه نیز به کود زعفران اضافه کنید تا محصولی مناسب، یکدست و کارآمد داشته باشید.
  • ماده آلی کافی در خاک، از مقاومت خاک در برابر رشد پیاز زعفران می کاهد و باعث بزرگ شدن پیاز زعفران می شود.

استفاده از زعفران در رژیم غذایی باعث میشه اسید معده بیش از اندازه تولید نشه؛ بنابراین در درمان بیماری زخم معده نیز کمک کننده ست. استفاده از زعفران آسیب مخاط معده که توسط برخی موانع مثل ایندو متاسین ایجاد می‌شه رو هم کنترل می‌کنه. بیماری‌های گوارشی معمولا حاصل از تغییر مزاج بدن و سرد شدن طبع بوجود می‌آیند. اما طبع گرم و خشک زعفران کمک می‌کند که این سردی‌ها جبران شوند و بیماری‌هایی نظیر بزرگ شدن کبد، آسیب‌های کلیوی و بیماری‌های گوارشی به راحتی بهبود یابند. در یک مطالعه بالینی نشان‌ داده شد که مصرف عصاره زعفران به مقدار 75 mg/kg از وزن بدن و در طی 14 روز می‌تواند منجر به افزایش سطح ایمنوگلوبین IGG سرم در برابر یک بیماری خونی مزمن شود.

با خواص زعفران از بزرگترین بیماری جهان(سرطان) پیشگیری کن!

برای همین باید قبل از انتقال و کاشت پیاز باید حتماً پیاز ها را ضدعفونی نمود، این کار را می توان توسط یک مخزن ۱۰۰ الی ۲۰۰ لیتری انجام داد. باید در این مرحله اقدام به تهیه قارچ کش کاربندازیم و کنه کش پروپارژیت نماییم. اولین گام از مراحل کاشت زعفران آماده‌سازی زمین و یا همان بستر کشت زعفران می‌باشد. بهترین خاک برای کشت زعفران خاک لومی شنی می‌باشد، این خاک مستعد ترین محیط کشت برای زعفران را ایجاد می‌کند چون محیط خوبی را برای زعفران مهیا می کند و هم میزان رطوبت قابل دسترس برای پیاز زعفران را تامین می‌کند.

کشت زعفران: آموزش رایگان کاشت زعفران توسط کشاورز ، هزینه کاشت زعفران زعفرانیک-دکتر سافران

آنها از او در خواست همکاري در راستاي برنامه خودشان مي‌کنند، قهرمان داستان نيز مي پذيرد و همين مسئله سدي مي‌شود ميان او و هدفش. هیچ گاه زعفران را با شکر، پودر قند و یا قند نسابید، زیرا موقع دم کردن، ابتدا رنگ خوبی به شما می دهد، ولی بعد از مدتی زعفران شما یک زعفران کاملا بیرنگ خواهد بود. زعفران را در فر با حرارت ۲۵ درجه سانتی‌گراد خشک کرده و سپس آسیاب کنید و از الک خیلی ریز در کنید تا گرد نرمی به‌دست آید. ۲ گرم زعفران را در یک لیتر آب جوش ریخته و به مدت نیم ساعت روی آتش بسیارملایم بگذارید تا دم بکشد.

آزاد شدن صادرات گوجه فرنگی در سال 99