مزایای فوق‌العاده بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی

اکنون که اطمینان پیدا کرده‌اید که باید تبلیغات خود را از طریق پیام کوتاه ارسال کنید، وقت آن است که ایده‌هایی درباره آنچه باید اجرا کنید را در نظر بگیرید. دنیای تبلیغات آنقدر گسترده است که به شما اجازه می‌دهد تمام ایده‌های جذاب و متفاوتی که در سر دارید را اجرا کنید. در اینجا پنج مثال موثر و مستقیم از بازاریابی پیامکی که در عمل موفق ظاهر شده‌اند را برای شما آورده‌ایم.

  • یک مسابقه برگزار کنید
  • به مشتریان وفادار خود را جایزه دهید
  • یک محصول جدید را تبلیغ کنید
  • موجودی‌های اضافی را با فروش ویژه به اطلاع برسانید
  • ارسال رایگان

در سال‌های اخیر شبکه‌های اجتماعی بخش عظیمی از تبلیغات آنلاین کسب‌وکارها را در اختیار گرفته‌اند. تبلیغات کلیکی، بنرهای آنلاین، تبلیغات در اینستاگرام و تلگرام از جمله این موارد هستند. اما اتفاقی که برای سال‌ها بازخورد مناسب و قابل قبولی هم از نظر مشتری و هم فروش به دست آورده، بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) است. مزایای این روش به بازاریابان کمک می‌کند تا کمپین‌های فروش و تبلیغاتی موفقی را داشته باشند.

 

چرا از بازاریابی پیامکی برای تجارت الکترونیکی استفاده می‌کنیم؟

  • نرخ تعامل با مشتری: ارسال پیام کوتاه فرصتی باورنکردنی برای جلب توجه مشتری است. پیام کوتاه ۹۸٪ نرخ باز شدن، که ۹۰٪ آن ظرف ۳ دقیقه است را دارد. این اتفاق بسیار موثرتر از نرخ باز شدن برای ایمیل که ۳۰٪ است. ارسال پیامک شخصی‌سازی می‌شود. مانند یک مکالمه صمیمانه با یک دوست، حس تعامل خوبی به مشتری می‌دهد. به همین دلیل مخاطب در کوتاه‌ترین زمان ممکن به آن واکنش نشان می‌دهد و میزان اثربخشی بازاریابی پیامکی افزایش پیدا می‌کند.
  • تاثیر و کارایی بالا: ارسال پیامک تعداد تماس‌های خدمات مشتری را کاهش می‌دهد. به طور متوسط ​​این مورد با شاهد کاهش ۱۰ تا ۱۷ درصدی تعداد تماس همراه است. پاسخ متن نوشتاری کوتاه‌تر است و نوشتن آن زمان کمتری نسبت به ایمیل می‌گیرد. مشتریان نیز می‌توانند هر زمان که برایشان راحت باشد پیامی سریع را در پاسخ ارسال کنند. مشاغل هم این امکان را دارند بدون نیاز به کارکنان پشتیبانی ۲۴ ساعته، به صورت بلادرنگ یا همزمان (چند دقیقه یا چند ساعت بعد) پاسخ دهند. مشتریان از طریق تلفن‌های همراه خود همیشه در دسترس هستند.
  • اعتماد سازی برای مخاطب: هنگام خرید از فروشگاه‌های ناآشنا، مشتریان احساس عدم اطمینان می‌کنند. در نهایت این عدم اطمینان منجر به تردید و بی‌عملی آن‌ها می‌شود. اینجاست که ارسال پیام کوتاه از طریق تلفن همراه راه حلی مناسب برای این نوع کسب‌وکارهای تازه‌کار ارائه می‌دهد. ارسال پیامک انبوه به مشاغل تجارت الکترونیکی کمک می‌کند تا از سد مجازی غیر قابل اعتماد با مشتریان خود عبور کنند. مشتریان با دریافت پیامکی شخصی‌سازی شده احساس می‌کنند که مورد توجه و احترام قرار گرفته‌اند. همه این‌ها اعتماد مورد نیاز برای داشتن یک فروش موفق را افزایش می‌دهد.

مزایای کلی استفاده از پیام کوتاه در یک تجارت الکترونیکی نیز با رضایت بالای مشتری مشهود است. مخاطب امروزه از تمام پلتفرم‌های مجازی برای بدست آوردن نیازهای خود استفاده می‌کند. اما نکته‌ی مهم این است که هنوز پیامک را به رسمیت شناخته و پذیرای تبلیغات و اطلاع‌رسانی از این طریق هم است. نکته‌ی دیگر هزینه‌ی کم ارسال پیامک انبوه تبلیغاتی است. برای بازاریابان این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است که بودجه‌ی کمی برای روش تبلیغاتی‌ای با بازخورد مناسب اختصاص دهند. بنابراین بهترین فرصت برای بازاریابان این است که از ارسال انبوه پیامک به مخاطبان جهت رشد کسب‌وکار و فروش خود در حال حاضر استفاده کنند.

چند نمونه بازاریابی پیامکی برای کسب‌وکارهای آنلاین

در ادامه چند نوع پیامکی که می‌توانید برای مشتریان خدمات آنلاین خود بفرستید را به شما معرفی می‌کنیم:

۳ نوع پیام کوتاه مناسب مشتری

  • اطلاع‌رسانی به مشتریان
  • اعلان های شخصی‌سازی شده مربوط به یک رویداد خاصی
  • مکالمه دو طرفه

علاوه بر تبیلغ یک محصول و یا اطلاع‌رسانی فروش فوق‌العاده، پیامک می‌تواند جنبه‌ی برقراری ارتباط موثر با مشتری را نیز داشته باشد. برخی از این امکانات نیاز به کسب مجوز از سوی مخاطبان دارد. برای انطباق با قوانین ضد هرزنامه ، در اکثر کشورها ، دو نوع اول نیاز به انتخاب مشتری دارند. اما با دسترسی به چنین مجوزهایی می‌توان تجربه‌ای به یاد ماندنی از ارسال انبوه و بازدهی بازاریابی پیامکی را در کمپین‌های خود داشته باشید.

مزایای بازاریابی پیامکی برای موفقیت در کمپین های تبلیغاتی

اهمیت و مزایای استفاده از بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی

در دورانی که مردم به دلیل پاندمی کرونا سبک زندگی خود را تغییر داده‌اند، یکی از مهم‌ترین اتفاقات رو آوردن آن‌ها به خرید اینترنتی بوده است. پیش از این شاید تنها در مواقع ضروری کاربران به فروشگاه های اینترنتی مراجعه می‌کردند. هنوز خرید حضوری و رفتن به مغازه‌ها نسبت به خرید آنلاین طرفدار بیشتری داشت. برآورده شدن نیازهای اصلی مردم به فروشگاه های آنلاین وابسته نبود و این مسئله جامعیت نداشت. اما درچند سال اخیر تمام این قواعد به کلی تغییر کرد و فروش آنلاین به اصلی‌ترین روش بازاریابی تبدیل شد. برای راهنمایی بیشتر توصیه می کنیم حتما مطلب مزایای بازاریابی پیامکی ؛ سکوی پرتاب کسب‌وکار شما را مطالعه کنید.

بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی و موفقیت در آن نیاز به چنین ایده‌هایی دارد. شما ممکن است از این موارد یاد شده در تبلیغات آنلاین شبکه‌های مجازی استفاده کنید. اما تلفیق آن‌ها همراه با پیامک می‌تواند فروش بالای محصولات شما را تضمین کند. تنها کافی‌ست اصول اولیه را بکار ببرید و تحلیلی صحیح از عملکرد کمپین بازاریابی خود داشته باشید.

نکته‌ی پایانی …

[کل: ۵ میانگین: ۴.۸]


منبع: https://sms.ir/sms-marketing-for-ecommerce/مزایای بازاریابی پیامکی ؛ سکوی پرتاب کسب‌وکار شما
همه‌ی ما این روزها به خرید آنلاین و استفاده از فروشگاه های اینترنتی به نوعی وابسته شده‌ایم. دیگر مردم ترجیح می‌دهند تا مایحتاج زندگی خود را از طریق سفارش آنلاین تهیه کنند. به همین دلیل صاحبان کسب‌وکار نیز محصولات خود را از تمام پلتفرم‌ها تبلیغ می‌کنند تا مشتریان بیشتری را جذب کنند. یکی از بهترین روش‌ها برای این کار استفاده از بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی است. زیرا از طریق آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن به انبوهی از مشتریان و کاربران جدید می‌توان دسترسی پیدا کرده و خدمات خود را معرفی کنید.

بازاریابی پیامکی برای فروشگاه های اینترنتی
در این میان تلاش شد که هم از طریق شبکه‌های اجتماعی و هم دیگر روش‌های تبلیغات کسب‌وکارهای آنلاین خود را به مشتریان شناسایی کنند. شاید هر چند وقت یکبار یک متد جدید معرفی شد و در فروش بالا نیز تاثیر داشت اما پیام کوتاه همچنان مورد استفاده قرار گرفت و اس‌ام‌اس مارکتینگ رکن اصلی تبلیغات بود. تاثیر مثبت و کاربرد فوق‌العاده بازاریابی پیامکی در فروش اینترنتی آنقدر چشم‌گیر بود و هست که هنوز بازاریابان از آن بهره می‌برند. در ادامه بیشتر شما را با مزایای این روش و دلایل استفاده‌ی آن آشنا خواهیم کرد.

امتیاز به این مطلب

هر کسب‌وکاری با هدفی مشخص فعالیت خود را در بازاریابی آغاز می‌کند. در کمپین‌های تبلیغاتی نیز تلاش می‌شود از مهم‌ترین متدها استفاده شود تا بیشترین فروش را داشته باشند.  بهره‌ بردن از این روش نیاز به یک برنامه‌ی اساسی و پیروی از اصول آن دارد. پس از آنکه با تعاریف و نحوه‌ی انجام آن آشنا شدید بهتر است بدانید چه کاربردهای ویژه‌ای برای شما فراهم خواهد کرد. با ارسال پیام کوتاه در فروشگاه اینترنتی خود، می‌توانید انتظار مزایای زیر را داشته باشید:

  • افزایش ارزش ترافیک نهفته (۲ تا ۳ برابر احتمال خریداران بیشتر)
  • جلوگیری از رها شدن سبد خرید مشتری
  • تحلیل و بررسی بازخورد مخاطب
  • ایجاد یک لیست موثر برای بازاریابی پیامکی (نرخ تبدیل ۲ تا ۴ در مقابل ایمیل)
  • صرفه جویی در وقت و هزینه در پشتیبانی مشتری (۱۰ برابر کارآمدتر از تماس تلفنی، ۴ برابر بیشتر از ایمیل)
  • افزایش رضایت مشتری
  • افزایش نرخ بازگشت سرمایه
  • سرعت بالای ارسال و دریافت
  • آگاهی از نام برند و کسب‌وکار در میان مردم
  • بالا رفتن نرخ تعامل با مشتری