پس از اینکه از وبسرویس ملی پیامک استفاده کردید، عددی را در پاسخ درخواست وب سرویس و API به شما از سوی سامانه ملی پیامک نمایش میدهد، که این اعداد معانی مختلفی دارند.
یکی دیگر از متدهای پرطرفدار ارسال پیامک در سامانه ملی پیامک، ارسال از طریق پترن (الگو) یا همان استفاده اشتراکی از خطوط خدماتی سامانه با استفاده از وبسرویس است. در این روش نیز همانند قبل وبسرویس به شما به واسطه ارسال پاسخ عددی برای رفع مشکل راهنمایی میکند. این خطاهای عددی معمولا به شرح زیر است:
0: پنل اس ام اس امکان اتصال به وب سرویس را ندارد / نام کاربری یا رمز عبور وارد شده صحیح نیست.
شاید بپرسید که کنسول ملی پیامک چیست؟! برای پاسخ به این پرسش، پیشنهاد میکنم مقاله کنسول ملی پیامک را مطالعه کنید.
3: محدودیت در ارسال روزانه
6: سامانه در حال بروزرسانی است.
12: مدارک پنل اس ام اس کاربر کامل نمیباشد.
مطالعه مقاله “وب سرویس و API چیست؟” به شما برای درک بهتر وب سرویس کمک خواهد کرد.
4-: کد متن یا همان کد پترن یا همان کد الگو یا همان شماره قالب وارد شده صحیح نیست / کد متن شما توسط مدیر سامانه تایید نشده است.
10: پنل اس ام اس کاربر فعال نمیباشد و یا پنل پیامک کاربر مسدود شده است.
2: موجودی و اعتبار پنل اس ام اس کافی نیست.
7-: خطایی در شماره فرستنده پیامک رخ داده است، لطفاً با پشتیبانی فنی تماس بگیرید.
9: ارسال از خطوط عمومی از طریق وب سرویس امکانپذیر نمیباشد.
1-: دسترسی برای استفاده از این وبسرویس غیرفعال است. لطفاً با پشتیبانی تماس بگیرید.
قبل از معرفی خطاهای وبسرویس پیامک بهتر است با انواع وب سرویس و API سامانه ملی پیامک آشنا شوید. به طور کلی متدها و توابع وبسرویس ملی پیامک به 8 دسته کلی زیر تقسیم میشود:
- وب سرویس ارسال پیامک
- وب سرویس ارسال پیامک از طریق پترن و الگو
- وب سرویس دریافت پیامک
- وب سرویس پیام صوتی
- وب سرویس ارسال پیامک زمانبندی شده
- وب سرویس دفترچه تلفن
- وب سرویس ارسال انبوه و منطقهای
- وب سرویس نمایندگان
10: پنل اس ام اس کاربر فعال نمیباشد و یا پنل پیامک کاربر مسدود شده است.
1-: خطای نامشخصی رخ داده است. با پشتیبانی تماس بگیرید.
خط خدماتی: این خطوط با ارائه مدارک خاص، از سوی اپراتورها از حالت تبلیغاتی به حالت خدماتی تغییر مییابند و به شما امکان ارسال پیامک به آن دسته از مخاطبینی که در لیست سیاه مخابرات قرار دارند را نیز میدهد. پیشنهاد میکنم برای کسب اطلاعات بیشتر به صفحه “خط خدماتی چیست؟” مراجعه کنید.
خطاهای وب سرویس ارسال پیامک
2: موجودی و اعتبار پنل اس ام اس کافی نیست.
12: مدارک پنل اس ام اس کاربر کامل نمیباشد.
نحوه نمایش خطاهای وبسرویس در کنسول ملی پیامک
35: در هنگام استفاده از REST به معنای وجود شماره موبایل گیرنده در لیست سیاه مخابرات است.
خطاهای وب سرویس ارسال پیامک بر اساس پترن (الگو)
شما و یا برنامهنویس و توسعهدهنده وبسایت یا نرمافزار شما، با استفاده از وبسرویس میتوانید از انواع وبسرویس ملی پیامک استفاده کنید. ملی پیامک یکی از قدرتمندترین و جامعترین سامانههای پیامکی است که به شما امکان مدیریت پیامکهای ارسالی، smsهای دریافتی، پیامهای زماندار، دفترچه تلفن، پیام صوتی و… را میدهد. با دانستن خطاهای وبسرویس پیامک شما میتوانید در صورت بروز مشکل به راحتی مورد را مرتفع نمائید.
انواع وبسرویس های پیامکی
8: عدم رسیدن به حداقل تعداد ارسال پیامک
از آنجایی که گردآوری همه خطاهای ممکنالوقوع در وب سرویس اس ام اس خارج از حوصله این مقاله است و تمامی اطلاعات مورد نیاز شما را در صفحه مستندات وب سرویس پیامک وجود دارد، در زیر و به اختصار فقط خطاهای وب سرویس ارسال پیامک (وبسرویس عادی و ارسال از خط اختصاصی) و خطاهای وب سرویس ارسال پیامک بر اساس پترن و الگو (وبسرویس خدماتی) را لیست کردهایم. برای درک بهتر تفاوتهای ارسال پیامک از خط اختصاصی و و ارسال پیامک از خط خدماتی-اشتراکی، نظر شما به تعریف کوتاه هر کدام جلب میکنم.
11: ارسال نشده / شماره موبایل گیرنده در لیست سیاه پنل اس ام اس قرار دارد.
1: ارسال پیامک با موفقیت انجام شد.
4: محدودیت در حجم و تعداد ارسال پیامک
کنسول ملی پیامک یک سرویس بر پایه REST API و Auth Token است که مخصوص برنامهنویسان بوده و قطعه کد کاملاً آماده و بدون نیاز به کدنویسی را ارئه میکند. این سرویس به شما امکان استفاده از قطعه کدهای کاملاً آماده در وب سرویس پیامک را فراهم کرده است که تنها نیاز به مقداردهی به پارامترهای توابع مختلف آن را دارد. در صورتی که قصد استفاده از این سرویس را دارید و یا در حال استفاده از آن هستید، برای راحتی کار شما خطاها و پاسخهای بازگشتی از سوی وب سرویس سامانه را سادهسازی کردهایم، بهگونهای که اگر هر نتیجهای از سوی وبسرویس و API بازگشت داده شود، بهجای عدد معنی فارسی آن را برایتان نمایش خواهد داد.
6: سامانه در حال بروزرسانی است.
در این مقاله سعی کردیم بهطور خلاصه معنی تمامی مقادیر بازگشتی از سوی وبسرویس و API سامانه و خطاها را برایتان بنویسیم. اگر شما در حال استفاده از دیگر توابع و متدهای ملی پیامک هستید، برای مشاهده لیست خطاهای وب سرویس هر متد به صفحه “مستندات وب سرویس ملی پیامک” مراجعه نمائید.
نمونه کدهای وب سرویس پیامک
3-: سرشماره فرستنده پیامکها در سیستم تعریف نشده است، لطفاً با پشتیبانی فنی تماس بگیرید. / تعداد شماره موبایل گیرنده مجاز نیست.
7: متن پیامک حاوی کلمه یا کلمات فیلتر شده است.
اگر همچنان سوالی در ذهنتان باقی مانده و یا برای رفع خطاهای وبسرویس پیامک خود نیاز به راهنمایی بیشتری دارید، میتواند به طرق مختلف با پشتیبانی فنی در ارتباط باشید. جهت ارتباط با کارشناسان فنی ملی پیامک، ضمن درج تیکت در داخل سامانه، میتوانید با شماره 02163404 داخلی 1 و سپس داخلی 3 تماس بگیرید و یا نظرات خود را در قسمت دیدگاهها با ما به اشتراک بگذارید.