طراحی و اجرای ویلا

برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه بهتر است همه وسایل لازم و ضروری را تهیه کنید و برای جلوگیری از شلوغ شدن آشپزخانه وسایل را درون قفسه و کابینت ها بچینید. همچنین برای تامین آسایش توجه به جهت وزش باد و زاویه تابش خورشید ضروری میباشد. دلیل آن این است که اغلب افراد به جزئیات توجه خاصی نشان نمیدهند. ساخت ویلا بدون مجوز و دریافت مجوز آن نیز داستانهای خاصی دارد که معمولاً مؤسسههای اجرایی و معماری در این مورد میتوانند با استفاده از میانبرهای البته مجاز، کار شما را آسانتر کنند. اگر میخواهید از بافت و الگوی خاصی در طراحی ساختمان استفاده کنید باید به حجمهای هندسی و چند ضلعیها یا استفاده از خطوط مورب، شکسته یا منحنی بسیار دقت کنید.الگوها و بافتها در ویلا، نمای داخلی و معماری بیرونی را زیباتر و منحصر به فرد نشان میدهد. در ضمن تعداد بازشو ها، ابعاد پنجره ها و چگونگی طرح سایه بان ها را تعیین می کنند.

همچنین از ترموود می توان در اجزای ساختمان مثل پله، سقف، پنجره و … یکی از نکاتی که در نمای ویلا تاثیر گذار اس پنجره های سرتاسری و بزرگ است که خیلی می تواند تاثیر گذار باشد. ویلای شما چه کوچک باشد چه بزرگ به طراحی داخلی نیاز دارید تا بتوانید ازتمام عملکردهای داخلی بهترین استفاده را ببرید. برای طراحی داخلی ویلا لازم نیست که از لوازم گران قیمت استفاده کنید؛ کافی است که ایدههای جدید را بررسی کنید و آنچه نیاز دارید را خریداری نمایید.از دیگر از راهکارهایی که به شما کمک میکند طراحی ویلا را زیباتر انجام دهید، توجه به لوازم تزئینی است. هر ویلا با توجه به نیاز های ساکنین ممکن است از فضا های مختلفی تشکیل شده باشد. نتیجه یک طراحی منحصر به فرد برای ویلا مدرن و ویلای لاکچری در شمال، دستیابی به بنایی می باشدکه بیشتر از آنچه انتظار میرود شایسته زندگی میباشد و بایستی طراحی به اجرا بسیار نزدیک باشد.سبک های مختلفی در طراحی ویلا مورد استفاده قرار می گیرد که میتوانید آن را برای ویلاهای مورد نظر خود انتخاب کنید. اقلیم منطقه ، جهت و شدت وزش باد ، زاویه تابش خورشید، نوع بافت شهرسازی( بطور کلی ویلاها و خانه های اطراف) ، قوانین شهرداری جهت ساخت ویلا ، افرادی که قصد استفاده از ویلا را دارند و همچنین عمر ویلا که بایستی بیش از یکصد سال عمر کند.سبک های مختلفی در طراحی ویلا وجود دارد: سبک ویلاهای ایرانی، ویلاهای مدرن و ویلاهای کلاسیک که هر کدام ویژگی و خصوصیات خود را دارند.

شرایط آب و هوایی و وضعیت زمین شناسی نیز در سبک و نوع نما تاثیر می گذارد. پرکاربردترین و پرطرفدارترین ایدههای طراحی برای ویلاها، سبک طراحی مدرن است.طراحی به طور دقیق و تمیز انتخاب شده است. تفاوت در انتخاب پردهها ، در طراحی داخلی ویلا به سبک کلاسیک از پردهها مانند طرحهای گلدار یا راه راه استفاده میشود. موقعیت: کالیفرنیا معماری: Ehrlich Architects سبک معماری:مدرن تعداد طبقات: ۱ طراحی حجم و فضای کلی این خانه را می توان در حیاطی مرکزی به همراه استخر و ارتباط این دو فضا با فضای داخلی خانه خلاصه کرد. خلاصه همه چیز باید طوری کنار هم قرار بگیرند که در نگاه اول همه چی فوق العاده به نظر برسد. به کار بردن شیشه های دودی و یکپارچه در طبقه همکف باعث شده که هم طبقه همکف سبک شود و هم باکس طبقه اول به طور معلق در نما دیده شود که بر جذابیت فرم ویلا می افزاید.

باید این ایده کلیدی را همواره مدنظر داشته باشید که اگر از یک طرح و سبک مشخص استفاده میکنید، هرگز زیاده روی نکنید. برای ساخت طبقه دوم باید مجوزهای مربوطه را داشته باشید. کاغذ دیواری هایی که استفاده می شوند باید دارای کیفیت بالایی باشند و بعضا بهتر است که از جنس پارچه یا ابریشم باشد در این صورت می توان گفت به اصل خود بسیار پایبند بوده اند. یعنی یک متریال می تواند به صورت یک نواخت در سرتاسر نمای دوبلکس شمال مورد استفاده قرار گرفته شود. در قسمت جنوبی طبقه اول سالن پذیرایی قرار گرفته است و در قسمت شمالی آن آشپزخانه و سالن پذیرایی قرار دارد.در قسمت میانی این بنای زیبا فضای سبز و آبنماها قرار گرفته اند که این فضای سبز،اطراف ساختمان را نیز احاطه کرده است.در طبقه دوم این عمارت یک اتاق خواب مستر بعلاوه دو اتاق خواب دیگر همراه با سرویس قرار دارندکه با یک راهرو به هم وصل می شوند.درقسمت شمالی طبقه سوم این خانه ویلایی، یک اتاق خواب مستر بزرگ وجود داردکه در مجاورت آن یک روف گاردن بسیار زیبا قرار گرفته و فضایی بسیار دلنشین را خلق نموده است.ترکیبی از چوب و سنگ طبیعی در کنار گچ سفید در تمام قسمت های این خانه وجود دارد و به زیبایی آن افزوده است.برای آشنایی بیشتر شما دوستان عزیز عکس هایی از دکوراسیون داخلی این ویلای زیبا را آماده کردیم که امیدواریم مورد استفاده قرار گیرد.برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی ویلا و منزل مسکونی خود با مجموعه پیرامید طرح همراه شوید.

در کل می توان گفت که در طراحی ویلا مدرن و لاکچری، عملکرد مناسب هر جزء در درجه اول اهمیت دارد و زیبایی و چشم نوازی در درجه دوم قرار دارد. نمونه اول از خانه ویلایی دایرهای را با یک خانه دوبلکس کوچک شروع میکنیم که جزئیات طراحی بسیار جالبی در خود دارد. با توجه به کوچک شدن متراژ منازل، هنوز افراد زیادی هستند که تمایل بسیاری به ویلای دوبلکس دارند. طراحی ویلا دربا الگوگیری و توجه به بافتها شاید یک عبارت ناملموس برای شما باشد! باید در نظر بگیرید که سال های سال می خواهید در این ویلا زندگی کنید. برخی از مهمترین ویژگی هایی که در طراحی ویلا نئوکلاسیک باید در نظر گرفت استفاده از آینه های بزرگ، بکارگیری متریال های اصلی و مهم مثل سنگ، بتن، شیشه و فولاد؛ مبلمان سبک کلاسیک، نماهایی با طراحی سنگین و برجسته، رنگ های کرم و طلایی، سبز، خاکستری، زرد، آبی، سبز و یا فیروزه ای و بنفش در دکوراسیون داخلی، تناسب هندسی کامل و نه الزاما قرینگی، استفاده از موتیف های گلدار در فرش و دیواری و بالش و حتی مجسمه ها و قالی ها و در نظر گرفتن ویژگی های اقلیم و اصول فرهنگی منطقه است.

برخی از زیباترین رنگها برای دکوراسیون داخلی و طراحی ویلا مدرن شامل ترکیبی از سفید و نقرهای، نارنجی، کرمی روشن و قهوهای، سفید و خاکستری تیره، زرد روشن، ترکیبی از سفید و خاکستری، ترکیبی از سفید و آبی کاربنی و بسیاری موارد دیگر می باشد. در برخی از قسمتها که امکان استفاده از ستونهای کامل نیست، میتوان از نیم ستون ها یا پایه ستون ها نیز استفاده کرد و به شکل روی آنها مجسمه های کلاسیک و دارای ارزش تاریخی قرار داد. نوع کاربردی که یک ویلا در یک منطقه دارد، باز هم به طراحی ساختمان باز میگردد.به این مفهوم که برخی از انواع ویلاها از سبک کلاسیک پیروی میکنند، اما از نمای شیشهای و نمای فلزی و استیل دارند و برخی دیگر از ویلاها ساختار مدرن می باشند، اما از مصالح بتنی مقاوم و با ساختار خلاقانه برای ساخت آنها استفاده شده است. دیگر عاملی که در نوع نما ویلای مدرن شما تاثیر گذا است دسترسی به مصالح ساختمان می باشد . در طراحی ویلا و طراحی نمای ویلا مانند ساختمان های مختلف دیگر می توان انواع نما را استفاده کرد.

از بتن در معماری مدرن استفاده می شود که می توان به آن ستون فقرات معماری گفت. با این حال این مدل در دسته طراحی ویلاهای خاص قرار می گیرند چرا که طراحی، ساخت و نوع معماری داخلی و خارجی آن کاملا به شرایط اقلیمی وابسته است و مشتریان باید به آن دقت ویژه داشته باشند. که باید از نظر ساختمانهای اطراف، بافت طبیعی، نوع توپوگرافی و پوشش گیاهی مد نظر قرار گیرد. طراحی ساختمان و ویلا یک فرآیند ویژه می باشد که باید توسط افراد حرفهای و با تجربه در این زمینه طراحی و اجرا شوند..افرادی که به عنوان طراحان ساختمان و طراحان ویلا از نظر نمای داخلی و معماری بیرونی مشغول هستند، باید واقعاً به این کار خلاقانه و با علاقه طراحی کنند، اصول طراحی ویلا و ساخت و ساز را به خوبی درک و تجربه کرده باشند و دقیقاً بدانند که چگونه بنا را طراحی کنند تا هزینه اجرا مناسب تر باشد.

طراحی و اجرای ویلا توسط معماران و مهندسین با تجربه بر اساس منطقه جغرافیایی و نوع آب و هوا صورت می گیرد. ترموود یکی از پرطرفدارترین نوع نمای ساختمان مدرن به حساب می آید و به راحتی نیز نصب می شود قابل شستشو می باشد. قدم بعدی بررسی نوع بافت منطقه و راه های دسترسی به ویلا میباشد. سبک طراحی کلاسیک، ، ایرانی و سبک مدرن و معاصر، همگی جزء اصول طراحی ویلا مدرن در شمال دستهبندی میشوند.اگر میخواهید زیباترین طراحی را برای ویلا خود انتخاب کنید و مشتریان بیشتری را برای ساختمانها جذب کنید و همچنین بنای خود را برند کنید در منطقه خود، نکات مهمی وجود دارد که باید به آن بپردازید. در ابتدا توجه به عواملی چون زمینشناسی و اقلیم منطقه از مهمترین فاکتورها در خصوص طراحی ویلا است. با توجه به فضایی که در ویلا قرار دارد، میتوان مساحت حمام و سرویس بهداشتی را گسترش داد.بهتر است برای سرویس بهداشتی و حمام با طرح های مدرن، از کاشی سرامیکی، نمای شیشهای، کابینت هایی به رنگ روشن استفاده کرد. امروزه با وجود ابعاد کوچک خانهها و ویلاها میتوان گفت مبلمان منحنی شکل بهترین انتخاب به شمار میروند. در طراحی سبک مدرن از رنگهای خنثی و ملایم و مات برای رنگآمیزی بخشهای داخلی ویلا استفاده میشود و بکارگیری شکلهای هندسی و نامتقارن برای طراحی فضای سبز و دکوراسیون داخلی ویلاها رواج دارد.

استفاده از متریال سنتی مانند آجر در نما برای طراحی ویلاهایی با سبک کلاسیک بهترین گزینه است . اما زمانی که به یک طراحی کلاسیک برای ویلا بنگرید، شما را به دنیای قدیم، یا تجمل گرایی شدیدی را به مخاطب القا می کند. تنها نکته منفی که ساخت ویلا دارد، مدت زمان آن است که باید بگوییم واقعا ارزشش را دارد که مدت زمانی را تحمل کنید تا به ویلای رویاییتان برسید. طراحی نمای خارجی ویلا باید به گونه ای باشد که علاوه بر جذابیت و زیبایی ظاهری، مشکلی در نورگیری ساختمان، حریم خصوصی و پوشش آن ایجاد نکند. نمای آجری مدرن ویلا باعث ایجاد فضای دلنشین و زیبا می باشد و حس گرما را به خانه و افراد بیننده منتقل می کند. سالن پذیرایی ویلای دوبلکس دارای سقفی به ارتفاع دوبرابر معمول است و همین امر باعث شده تا فضا بزرگتر و البته جذابتر به نظر آید. اغلب معماران در دکوراسیون داخلی ویلاهای دوبلکس توجه ویژه ای به اختصاص دادن فضای بزرگتر سالن پذیرایی و اتاق های خواب دارند.

با به کار گرفتن تکنیکها و راهکارهایی که برای هر یک از این سبکها مورد توجه قرار میگیرد، میتوانید ویلای خود را به مکانی ایدهآل تبدیل کنید. در طراحی به سبک مدرن، تزئینات داخلی معمولاً از رنگهای پاستلی مورد استفاده قرار می گیرند. ب:طراحی محوطه ویلا :طراحی محوطه ویلا نیز بر اساس متر مربع و سبک و ساختار محوطه و کاربری بنا طراحی می شود. هدف اصلی طراحی نمای بیرونی ویلا های مدرن ایجاد یکپارچگی و ارزش گذاری زیبایی شناختی و پرهیز از ساختار های غیرضروری می باشد. در طراحی نمای بیرونی ویلا مدرن بیان بصری ساختار به جای مخفی کردن عناصر ساختاری است. ویلا یک طبقه لوکس در سهیلیه، طراحی شرکت مدرن ویلا. مسئله اصلی تعامل کارفرما با شرکت طراح ویلا مشاور طراحی داخلی ویلا باغ و سازنده میباشد. بنابراین وقتی در مرحله برنامه ریزی معماری ویلا هستیم، طراحان در شرکت طراحی داخلی دارکوب به گونهای برنامه ریزی میکنند تا در انتها، نمایی کاملاً متقارن و زیبا داشته باشید. اولین مسئله ورودی ویلا میباشد. پیشنهاد همیشگی من برای محوطه سازی طراحی سایه و نیم سایه با استفاده از عناصر معماری میباشد. نحوه طراحی ویلا محاسبه هزینههای طراحی ساختمان و در نظر گرفتن تمام عناصر طراحی داخلی و نمای بیرونی بسیار مهم می باشند.قبل از ورود به بحث آشنایی با اصول طراحی ویلا باید مشخص کنید که کدام یک از سبکهای طراحی را انتخاب می کنید.