سرویس پیامک صوتی چیست و برای ارسال پیامک صوتی چه باید کرد؟

پیامک صوتی یکی از انواع پیام‌های کوتاه است که در آن به جای متن، صدای افراد ارسال می‌شود . مخاطبان با گوش دادن به این پیام‌ها به شکلی بهتر و تأثیرگذارتر می‌توانند موضوع مد نظر ارسال‌کننده را متوجه شوند.

برای این که بتوانید با استفاده از خطوط ایرانسل برای سایر خطوط ایرانسل پیامک صوتی ارسال کنید، باید با شماره ۷۱۹ تماس بگیرید. در صورتی که قصد دارید برای شخصی که از اپراتورهای دیگر استفاده می‌کند، پیامک صوتی ارسال کنید باید از طریق خط ایرانسل خود شماره ۰۹۳۷۷۱۹۰۰۰ را شماره گیری کنید.

توجه داشته باشید که اگر قصد دارید، اقدام به ارسال پیامک صوتی تبلیغاتی به صورت انبوه کنید، بهتر است این پیام به خوبی ضبط شود. سناریو مشخصی داشته باشد و توسط یک گوینده حرفه‌ای گفته شود تا بیشترین تأثیر را روی مخاطب بگذارد.

ارسال پیامک صوتی با استفاده از خطوط ایرانسل

پیشرفت تکنولوژی امکانات بیشتری را در اختیار ما قرار داده است. روزهایی بود که تنها کاربرد گوشی‌های تلفن همراه، زنگ زدن و ارسال پیامک‌های متنی بود. اما اکنون می‌توان توسط گوشی‌های هوشمند کارهای بسیاری مانند ارسال پیامک صوتی را انجام داد. پیامک صوتی روشی است که جدیداً بسیاری از مجموعه‌ها برای انجام تبلیغات متفاوت از آن استفاده می‌کنند. در این مطلب از بلاگ ایده پردازان قصد داریم در خصوص ارسال پیامک صوتی، مزایا و معایب آن نکاتی را بیان کنیم. تا انتها با ما همراه باشید.

پیامک صوتی چیست؟

قبلاً بسیاری افراد اقدام به ارسال دعوت‌نامه‌های فیزیکی برای شرکت در مهمانی‌ها، مراسم و موارد مشابه دیگر می‌کردند. اما این روزها با توجه به مشغله بالای افراد، شلوغی مسیرها و بسیاری موارد دیگر، استفاده از پیام صوتی راه بهتری برای این کار است. به راحتی می‌توان یک پیام صوتی ضبط کرد و با ارسال آن برای افراد مد نظر، آن‌ها را به برنامه مد نظر خود دعوت کرد. با استفاده از این روش علاوه بر اطلاع‌رسانی مناسب در خصوص برنامه، می‌توان در زمان و هزینه نیز صرفه‌جویی کرد.

۴- ارسال تبریک

در کنار مزایای بسیاری که ارسال پیامک صوتی دارد، استفاده از آن معایبی نیز دارد. از مهم‌ترین معایب پیامک صوتی موارد زیر خواهند بود.

۱- عدم ذخیره پیام صوتی

استفاده از هنر و لهجه‌های متفاوت، هزینه پایین، تاثیرگذاری بالا و کاهش محدودیت‌ها نسبت به پیام متنی را می‌توان از مهم‌ترین مزایای استفاده از پیامک صوتی دانست.

این روزها بسیاری افراد از پیامک‌های تبلیغاتی خسته شده‌اند و دیگر نمی‌خواهند آن‌ها را مشاهده کنند. به همین دلیل اقدام به قرار دادن شماره‌های تبلیغاتی در لیست سیاه یا بلک لیست می‌کنند. زمانی که افراد این کار را انجام دهند، دیگر کسب‌وکارها نمی‌توانند پیامک‌های تبلیغاتی خود را برای آن‌ها ارسال کنند. اما یکی از مهم‌ترین مزایای استفاده و ارسال پیامک صوتی، دور زدن بلک لیست است. البته توجه داشته باشید که باید این کار را به صورت مناسب انجام دهید تا سبب نارضایتی مخاطبان خود نشوید.

۲- استفاده از هنرهای متفاوت

بسیاری افراد در روزهای مهم زندگی خود مانند روز ازدواج یا تولد، درگیری‌های بسیاری دارند. حال تصور کنید که با این افراد تماس گرفته‌اید و نمی‌توانند پاسخ تماس شما را بدهند. راه دیگری برای تبریک گفتن وجود دارد و آن هم ارسال پیامک صوتی است. با استفاده از این روش، افراد در زمانی که وقت آزاد داشته باشند می‌توانند به راحتی به پیام ارسال شده توسط شما گوش کنند.

روش ارسال پیامک صوتی

باید بدانید که عوامل متفاوتی در جذابیت یک پیام صوتی نقش دارند. از مهم‌ترین این نکات می‌توان به هیجان و صدای فرد گوینده اشاره کرد.

مزایای ارسال پیامک صوتی

باید بدانید که هزینه ضبط، تولید و ارسال پیام صوتی از بسیاری دیگر از روش‌های تبلیغاتی کمتر است. همین امر باعث می‌شود تا بتوانید به خوبی و با هزینه مناسب از قابلیت‌های این‌گونه‌ پیام‌ها استفاده کنید.

۶- تأثیر بالا

پیامک صوتی این روزها توانسته با توجه به مزایای خوبی که دارد، جایگزین بسیاری از روش‌های سنتی تبلیغات شود. از مهم‌ترین مزایای پیامک صوتی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

۱- امکان ارسال پیامک صوتی به لیست سیاه

در زمانی که از پنل‌ پیامک استفاده می‌کنید، در صورتی که برخی از پیامک‌های شما به دست مخاطبان نرسند، هزینه آن‌ها به شما بازگردانده خواهد شد. اما در هنگام ارسال پیام صوتی این امر متفاوت است. زمانی که شما اقدام به ارسال پیام صوتی کردید، فرقی نمی‌کند که آن پیام به دست مشتری می‌رسد یا خیر، زیرا هزینه آن از حساب شما کسر خواهد شد.

۳-نارضایتی افراد: 

پیامک‌های صوتی در گوشی افراد ذخیره نمی‌شوند و فرد نمی‌تواند بعداً دوباره آن‌ها را گوش کند. همین نکته را باید یکی از مهم‌ترین معایب پیامک‌های صوتی دانست.

۲- عدم بازگشت هزینه

توجه داشته باشید که می‌توانید پیامک‌های صوتی‌ای را که از خطوط ایرانسل ارسال می‌کنید، زمان‌بندی کنید تا در موقع مناسب به دست مخاطب برسند. همچنین می‌توان یک پیام را برای چندین فرد ارسال کرد. پس از این که پیامک صوتی به دست فرد برسد، یک اس‌ام‌اس تأییدیه به خط ارسال‌کننده فرستاده می‌شود تا فرد از انجام کار مطمئن شود.

جمع‌بندی

  • پیامک صوتی یکی از انواع پیامک است که این روزها مجموعه‌های بسیاری از آن استفاده می‌کنند.
  • ارسال پیامک صوتی مزایای متفاوتی مانند صرفه‌جویی در هزینه، تأثیر بالا، قابلیت جذب بیشتر افراد، کاهش محدودیت‌ها و قابلیت استفاده از لهجه‌های متفاوت را دارد.
  • البته مانند هر نوع تبلیغاتی این نوع تبلیغات هم خالی از عیب نیست. عدم بازگشت هزینه در صورت ارسال نشدن و عدم ذخیره شدن این پیام‌ها روی گوشی را می‌توان از مهم‌ترین معایب این نوع پیامک‌ها دانست.
  • انجام کارهای تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی، ارسال دعوت‌نامه و تبریک را می‌توان از مهم‌ترین کاربردهای پیامک صوتی دانست.
  • برای ارسال پیامک صوتی نیاز به استفاده از پنل پیامکی یکی از مجموعه‌های معتبر دارید تا بتوانید این کار را به سرعت و با کیفیت بالا انجام دهید.
  • با استفاده از خطوط ایرانسل نیز می‌توان به صورت شخصی برای چند نفر پیامک صوتی ارسال کرد.
  • برای فرستادن پیامک صوتی برای خطوط ایرانسل شماره ۷۱۹ و سایر خطوط شماره ۰۹۳۷۷۱۹۰۰۰ را از طریق سیم‌کارت ایرانسل خود شماره‌گیری کنید.

پرسش‌های پرتکرار

البته می‌توان پیامک صوتی را در تعداد پایین با استفاده از گوشی شخصی خودتان نیز ارسال کنید. به عنوان مثال ایرانسل قابلیت ارسال پیامک صوتی را برای کاربران خود فعال کرده است. البته توجه داشته باشید که این پیام‌ها می‌تواند حداکثر ۶۰ ثانیه باشند و به ازای هر پیامک صوتی شما باید مبلغ ۹۰ تومان هزینه پرداخت کنید.

از پیامک صوتی می‌توان برای تبلیغات، اطلاع‌رسانی، ارسال دعوت‌نامه و تبریک استفاده کرد.

بخش جدایی‌ناپذیر پیامک صوتی، استفاده از آن برای انجام تبلیغات متفاوت است. به همین دلیل باید بگوییم که بیشترین کاربرد ارسال پیامک صوتی، کارهای تبلیغاتی است. با توجه به مزایای آن که در پاراگراف‌های قبل به آن اشاره کردیم، این روزها مجموعه‌های بسیاری اقدام به ارسال این نوع پیامک برای مخاطبان خود می‌کنند. استفاده از این نوع پیامک به کسب‌وکارهای بسیاری کمک می‌کند تا بتوانند به اهداف کاری خود نزدیک‌تر شوند و سود مجموعه خود را افزایش دهند.

۲- اطلاع‌رسانی

سرویس پیامک صوتی چیست و برای ارسال پیامک صوتی چه باید کرد؟

۳- پیامک صوتی چه کاربردهایی دارد؟

پیامک‌های صوتی مناسب نفوذ و تأثیرگذاری بالایی روی مخاطبان دارند. مخاطبان می‌توانند با شنیدن این نوع از پیام‌های تبلیغاتی اطلاعات مناسبی در خصوص یک کسب‌وکار پیدا کنند. همین امر در کنار سایر موارد گفته شده باعث خواهد شد تا بسیاری از مجموعه‌ها اقدام به تولید و ارسال پیام‌های صوتی کنند.

معایب ارسال پیامک صوتی

امتیاز به این مطلب

۱- پیامک صوتی چیست؟

اولین نوع تبلیغات با استفاده از صدا پس از ورود رادیو به خانه‌ها شروع شد. امروزه این کار پیشرفت بسیاری کرده و بسیاری از مجموعه‌ها اقدام به ارسال پیامک صوتی برای مخاطبان خود می‌کنند. این روش تأثیر بسیار زیادی در تبلیغات مؤثر کسب‌وکارهای متفاوت گذاشته است. در ارسال پیامک صوتی محدودیت‌های بسیاری مانند کاراکتر پیامک‌های متنی ندارد و مجموعه‌های متفاوت با استفاده از ویژگی‌ها و مزایای خوب آن که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد، از آن برای بهبود وضعیت کسب‌وکار خود استفاده می‌کنند.

ارسال پیام صوتی به دلایل متفاوتی انجام می‌شود. برخی از مهم‌ترین کاربردهای پیامک صوتی به شرح زیر است.

۱- تبلیغات

برای این که بتوانید برای افراد متفاوت پیامک صوتی ارسال کنید، نیاز دارید تا پنل یکی از مجموعه‌های ارائه‌دهنده این نوع خدمت مانند ایده پردازان را داشته باشید. برای ارسال پیام صوتی ابتدا باید آن را ضبط کنید. پس از آن به پنل مجموعه مورد نظر وارد شوید و به قسمت ارسال پیامک صوتی وارد شوید. با استفاده از گزینه‌های متفاوت موجود در سامانه پیام کوتاه می‌توانید پیام خود را برای افراد متفاوت و بسیاری که مد نظر دارید، ارسال کنید.

در هنگام ارسال پیام متنی تنها می‌توانید از تعداد محدودی کاراکتر استفاده کنید. همین محدودیت در برخی مواقع باعث می‌شود تا نتوانید تبلیغ مجموعه خود را به خوبی انجام دهید یا تمام مطلب را به صورت مؤثر به مخاطبان انتقال دهید. اما این مورد در پیام صوتی وجود ندارد و می‌توانید با ارسال یک پیام مفید و جذاب، اطلاعات کافی را به مخاطبان ارائه کنید و کار جذب مشتری را به بهترین شکل انجام دهید.

۵- هزینه کم

[کل: ۰ میانگین: ۰]


منبع: https://sms.ir/send-voice-message/

۲- مهم‌ترین مزایای استفاده از پیامک صوتی چیست؟

در شهر های ایران گویش‌ها و لهجه‌های متفاوتی وجود دارد. استفاده از این لهجه‌ها برای ارسال پیامک صوتی در آن مناطق باعث می‌شود تا رضایت و تأثیر بیشتری روی شنوندگان این‌گونه پیام‌ها بگذارید و باعث شوید تا آن‌ها به کسب‌وکار شما علاقه بیشتری پیدا کنند.

۴- کاهش محدودیت‌ها

۴- آیا می‌توان از گوشی‌های خودمان پیامک صوتی ارسال کنیم؟

در صورتی که تبلیغات غیرهدفمند و بدموقع انجام شود، موجب نارضایتی افراد از تبلیغات صوتی می‌شود و باعث می‌شود راندمان ارسال پیامک صوتی کاهش یابد.

کاربرد پیام صوتی

از طریق خطوط ایرانسل می‌توان برای افراد دیگر پیام صوتی ارسال کرد. البته این پیام‌ها تنها می‌توانند ۶۰ ثانیه باشند و هر پیام صوتی ۹۰ تومان هزینه دارد.

روش ارسال پیامک صوتی

کسب‌وکارهای بسیاری باید در زمان‌های متفاوت اقدام به اطلاع‌رسانی به مخاطبان خود کنند. این مورد مخصوصاً در خصوص کسب‌وکارهایی که در حوزه سلامت فعالیت می‌کنند، اهمیت بیشتری دارد. مواردی مانند انجام تست‌ها و آزمایش‌های جدید، وجود داروهای جدید و موارد مشابه اگر به درستی به مخاطبان اطلاع داده شوند، باعث می‌شوند تا مشکلی از مخاطبان حل شود و کسب‌وکار هم بتواند مسیر خود را به درستی طی کند.

۳- ارسال دعوت‌نامه

در پیام کوتاه تنها لازم است متنی جذاب بنویسید و آن را برای مخاطبان خود ارسال کنید. این کار شاید برای برخی از جذابیت کافی برخوردار نباشد. اما در زمان تولید و ارسال پیامک صوتی لازم است از هنرهای متفاوتی مانند صدای یک گوینده خوب، لحن و تن صدای مناسب و برخی تکنیک‌های دیگر استفاده کنید. توجه به این نکات باعث می‌شود تا میزان تاثیرگذاری پیام شما تا حد زیادی افزایش یابد و باعث شود تا دریافت‌کنندگان این پیام‌ها به کسب‌وکار شما علاقه‌مند شوند. شما می‌توانید پیام صوتی را با صدای خودتان ضبط کنید یا از گویندگان مناسب و کاربلد برای این کار استفاده کنید.

۳- استفاده از لهجه‌های متفاوت

معایب ارسال پیامک صوتی

پیامک صوتی چیست؟