رایج‌ترین روش های تعیین بودجه و هزینه تبلیغات

بودجه‌بندی بر‌اساس توانایی و استطاعت مالی کسب‌وکار یکی از روش‌های ساده برای تعیین هزینه تبلیغات است. سازمان‌هایی که این روش را دنبال می‌کنند، تبلیغات را به‌عنوان مخارج در نظر می‌گیرند و هیچ انتظاری برای بازدهی آن ندارند. البته فهمیدن اینکه یک کسب‌وکار چقدر می‌تواند در قلمروی تبلیغات هزینه کند، معمولا کار دشواری است که نیاز به در نظر گرفتن هدف‌های بالاتر، رقبا، میزان حضور در بازار، واحد فروش، روند فروش و هزینه فرآیند تبلیغات دارد.

البته توجه داشته باشید که پیروی کورکورانه از کلیه اقدامات رقبا کار اشتباهی است! به‌عنوان مثال ممکن است رقیبتان بر‌اساس فروش خود از روش‌هایی در بازاریابی درونگرا استفاده کند که کسب‌وکار شما توانایی پرداخت چنین هزینه‌هایی را نداشته باشد؛ بنابراین اگر قصد دارید با این روش برای کمپین‌های تبلیغاتی خود بودجه تعیین کنید، استراتژی رقبا را استخراج کرده و آن را مطابق شرایط داخلی و خارجی کسب‌وکار خودتان تغییر دهید.

مشخص کردن اهداف کسب‌وکار از تبلیغات برای تعیین هزینه تبلیغاتی


رایج‌ترین روش های تعیین بودجه و هزینه تبلیغات
راهنمای مطالعه

اگر می‌خواهی میزان فروش خود را افزایش دهید یکی از روش‌های موثر، خرید تلفن ابری است. خرید خط تلفن ابری و داشتن شماره ثابت مجازی به کسب‌وکار شما اعتبار می‌دهد؛ کسب اعتماد مشتریان نیز باعث افزایش فروش شما خواهد شد. خط تلفن مجازی نیازی به سیم کشی ندارد و همچنین شما را محدود به پیش شماره استان خاصی نمی‌کند. شما می‌توانید از فراز اس ام اس برای خرید تلفن ابری اقدام کنید.

تخصیص بودجه تبلیغات کسب‌و‌کار بر مبنای بودجه رقبا

برای به‌ کار بردن روش تعیین بودجه بر اساس اهداف، ابتدا اهدافی تعیین شده، سپس ابزارها و روش‌های رسیدن به آن هدف‌ها معین می‌شوند. پس از آن باید در مورد هزینه‌ هر یک از ابزارها و میزان سودآوری‌شان تحقیق کرد و سپس دست به بودجه‌بندی زد. به‌عنوان مثال اگر قصد ارسال متن پیامک تبلیغاتی به مشتریان خود را دارید، باید ابتدا هزینه خرید پنل پیامک را تخمین بزنید، تعداد شماره تماس‌ها را بررسی کرده و هم‌چنین حجم پیامک خود را نیز تعیین کنید. در‌نهایت بودجه‌ تبلیغات از طریق ارسال پیامک از جمع کل این هزینه‌ها به دست می‌آید.

کلیه مواردی که برای موفقیت در تعیین هزینه تبلیغات در کسب‌و‌کارتان به آن نیاز دارید را در این مقاله مطرح کردیم. در نهایت باید اضافه کرد که بهتر است بودجه تبلیغات را متناسب با اهداف و نیازهای‌تان در نظر بگیرید. شما می‌توانید با رعایت کلیه مواردی که در این متن برای شما ذکر کردیم، مدیریت بودجه تبلیغات خود را به بهترین شکل بهینه کنید. اگر قصد دارید تبلیغاتی مقرون‌به‌صرفه و موثر نیز داشته باشید، تبلیغات پیامکی را به شما پیشنهاد می‌کنیم. برای این کار می‌توانید هزینه‌ها را متناسب با هر روشی که در این مقاله شرح دادیم تخمین بزنید و اثرگذاری تبلیغات پیامکی را در کسب‌وکارتان مشاهده کنید. برای تبلیغات پیامکی نیز پیشنهاد می‌کنیم از پنل ارسال پیامک فراز اس ام اس استفاده کنید که امکانات گسترده‌ای را نیز در اختیار داشته باشید.


منبع: https://farazsms.com/determining-cost-advertising/

قبل از پرداختن به موضوع روش‌های تعیین بودجه تبلیغات باید عواملی برای انجام این فرایند در‌نظر بگیرید. در واقع کسانی که می‌پرسند «هزینه تبلیغات و بودجه تبلیغات را چگونه مشخص کنیم؟» باید در قدم اول موارد زیر را تعیین کنند:

  • اهداف بازاریابی
  • نرخ بازگشت هزینه تبلیغات
  • چرخه عمر محصول
  • میزان رقابت
  • انواع محصول
  • نوع کانال و تعداد آن
  • تعداد دفعات نمایش تبلیغات

تصور کنید که میلیون‌ها تومان برای هزینه تبلیغات کسب‌وکار خود خرج کرده‌ و در نهایت به نتیجه دلخواه‌تان از تبلیغات نیز نرسیده‌اید. این اتفاق در بیشتر کسب‌وکارها رخ می‌دهد و دلیل این امر نیز نداشتن برنامه‌ریزی برای بودجه‌بندی در تبلیغات است. هر کسب‌وکاری باید بر‌اساس فاکتورهای مختلفی برای هزینه تبلیغات خود برنامه‌ریزی داشته و هدف خود را از آن تبلیغات مشخص کند. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که بودجه و هزینه تبلیغات را چگونه مشخص کنید. توصیه می‌کنیم برای داشتن یک تبلیغ با هزینه مناسب و نتیجه موفق سطر‌به‌سطر این مقاله را با‌دقت بخوانید.

اولین گام در تعیین هزینه تبلیغاتی؛ در نظر گرفتن فاکتورهای تاثیرگذار در تبلیغات

به‌دلیل اهمیت اهداف در کسب‌وکار، استفاده از روش «اهداف و کارها» از دید بسیاری از افراد معنادارتر است. به همین دلیل بیشتر کسب‌وکارهای بزرگ از آن استفاده می‌کنند. این روش علمی‌ترین و اصولی‌ترین روش برای بودجه‌بندی تبلیغات است!

محاسبه هزینه تبلیغات بر اساس توانایی مالی کسب‌وکار

تعیین هزینه تبلیغات کسب‌وکار با‌توجه‌به میزان فروش

تعیین اهداف کسب‌وکار برای تخصیص بودجه تبلیغاتی

استفاده از موثرترین و کارآمدترین روش‌های تبلیغاتی برای مدیریت هزینه‌ها

این موارد از پیش‌نیازهای تعیین بودجه برای تبلیغات هستند که هر کسب‌وکار باید هنگام تخصیص بودجه برای تبلیغات به‌طوردقیق آن‌ها را بررسی کند. با درنظر گرفتن همه فاکتورهای فوق می‌توان برای تبلیغات بهتر و با هزینه مناسب‌تر برنامه‌ریزی کرد.

در نظر گرفتن فاکتورهای تاثیرگذار در تبلیغات برای تعیین هزینه

گام دوم؛ انتخاب مناسب‌ترین روش بودجه بندی و برنامه ریزی تبلیغات

کسب‌وکارهای متعدد به‌خصوص شرکت‌های بزرگ برای تعیین هزینه تبلیغات سراغ میزان فروش می‌روند. این روش تعیین بودجه به‌گونه‌ای است که تیم تبلیغات درصدی از فروش‌های گذشته یا فروش‌های پیش‌بینی شده آینده را به تبلیغات اختصاص می‌دهند. در نظر گرفتن درصدی از فروش باعث ایجاد نوعی تعامل و رابطه‌ای منطقی بین بودجه کمپین تبلیغاتی، قیمت فروش و میزان سود می‌شود. مشکلی که در این روش وجود دارد، نداشتن انعطاف‌پذیری است؛ چراکه هزینه تبلیغات بر‌اساس نقدینگی تعیین می‌شود و سازمانی که با کاهش فروش مواجه باشد برای تبلیغات دچار مشکل خواهد شد.

برای مشخص کردن میزان هزینه تبلیغات از روش‌های گوناگونی استفاده می‌شود. باید توجه داشته باشید بسته به موقعیت، اغلب این روش‌ها به شیوه‌های مختلفی با هم ترکیب می‌شوند. از این رو، نباید روش‌های زیر را قطعی و تغییرناپذیر دانست.

محاسبه هزینه تبلیغات بر‌اساس توانایی مالی کسب‌وکار

روش تخصیص هزینه تبلیغات بر مبنای بودجه رقبا، کلید بهبود برند و حفظ نام شما در برابر مشتریان و آینده کسب‌وکارتان است. در واقع برخی از افراد فعال در حوزه مارکتینگ معتقدند که خوب است کسب‌وکارها ضمن در نظر داشتن اهداف خود، هزینه‌های تبلیغاتی‌شان را نیز با رقبا مقایسه کنند.

تعیین هزینه تبلیغات کسب‌وکار با‌توجه‌به میزان فروش

در این روش، تبلیغات فقط در‌صورتی انجام می‌شود که امکان هزینه‌کردن وجود داشته باشد. بدین ترتیب روش محاسبه هزینه تبلیغات بر‌اساس توانایی مالی را معمولا کسب‌وکار‌های کوچک پیش می‌گیرند. در‌این‌صورت نیز کسب‌وکارهای کوچک معمولا سراغ روش‌هایی مانند پنل ارسال پیامک برای تبلیغ می‌روند که مقرون‌به‌صرفه‌تر بوده و بازخورد خوبی نیز دارد.