راهنمای انتخاب بهترین استراتژی ویژه کسب‌وکار شما

در روش‌ های تبلیغات و بازاریابی، حفظ ارتباط با مشتری، افزایش وفاداری، ترغیب مخاطب به استفاده بیشتر از برند و ساخت هویت برند اهمیت زیادی دارد. این اهداف از جمله برنامه‌های اصلی اجرای استراتژی کششی است. این نوع از استراتژی تبلیغات به دلیل اینکه در مرحله وفادار ساختن مشتریان قرار دارد، برای کسب‌وکارهای نوپا نیست. اگر یک برند شناخته‌شده در بازار هستید از این نوع استراتژی استفاده کنید.

راهنمای تعیین بهترین استراتژی تبلیغات
راهنمای مطالعه

استراتژی تبلیغات باتوجه‌به مدت اعتبار یک برند، نوع بازاری که برند در آن فعالیت دارد، هدف از تبلیغات و بودجه برنامه برای تبلیغ بستگی دارد. هر نوع از استراتٰژی‌های تبلیغ برای همه کسب‌وکارها مناسب نیست. مثلا بازاریابی پیامکی برای بسیاری از کسب‌وکارها کاربرد دارد اما نحوه استفاده از آن را باید به‌درستی انتخاب کنید. به‌منظور انتخاب بهترین نوع از استراتژی که منطبق با ویژگی‌های کسب‌وکارتان باشد در این قسمت به معرفی انواع استراتژی‌هایی که می‌توان برای تبلیغات استفاده کرد، می‌پردازیم. منظور از ویژگی‌های کسب‌وکار، اهداف، پرسونای مخاطبان و مدت زمانی است که در بازار فعالیت می‌کند.

با استراتژی آگاهی‌بخش، محصولتان را در زندگی مخاطب جای بدهید

چه ابزارهایی برای استراتژی کسب‌وکار شما اثربخش است

استراتژی تبلیغ چه کمکی به رشد کسب‌وکار می‌کند؟

با مشتریان خود صحبت کنید، از ابزارهای مختلف برای تعامل با آن‌ها استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. شناخت چالش مشتریان در زمان استفاده از محصول و خدمات شما نقش مهمی در تعیین استراتژی‌های بازاریابی دارد. برای این منظور می‌توانید از کارمندانی که با مشتریان بدون واسطه و رو در رو تعامل دارند، استفاده کنید.

از علاقه‌مندی مخاطبان تعیین‌کننده نوع استراتژی

استراتژی تبلیغات مناسب، سکوی پرش کسب‌وکار  

انواع استراتژی تبلیغات؛ بهترین را انتخاب کنید

در این نوع استراتژی، مزیت‌های رقابتی محصول خود را نسبت به محصولات مشابه دیگر به رخ بکشید. به‌طورکلی، استراتژی مقایسه‌ای برای محصولات یا خدمات مشابه از دو برند متفاوت استفاده می‌شود. برای مثال، یکی از استراتژی‌های سامسونگ برای شکست رقیب خود، اپل، استفاده از مدل مقایسه‌ای است که باعث برجسته‌شدن یک سری از محصولات سامسونگ در بازار شد.

استراتژی کششی، ساخت تصویر برند در ذهن مخاطب

در استراتژی بازاریابی کسب‌وکارتان از ابزارهای ترند در سال ۲۰۲۳ استفاده کنید. فیلم‌های کوتاه، ارسال پیامک، اینفلوئنسر مارکتینگ و رسانه‌های اجتماعی از ترندترین کانال‌های اجرای انواع استراتژی‌ تبلیغ‌ها هستند. در استفاده از ابزارها به جدیدترین روش‌های بازاریابی اکتفا نکنید و از روش‌های قدیمی و ثابت شده برای اجرای استراتژی‌های بازاریابی خود استفاده کنید.


منبع: https://farazsms.com/how-to-choose-the-best-marketing-strategy/

در این مقاله از اهمیت تعیین استراتژی تبلیغات، انواع استراتژی برای تبلیغ و ویژگی‌های یک استراتژی مناسب صحبت کردیم. استفاده از استراتژی برای تبلیغات باعث تاثیرگذاری بیشتر بر مشتریان، ارتقا کسب‌وکار و افزایش درآمد اهمیت دارد.

چرا باید برای تبلیغات استراتژی داشته باشیم؟ بهترین استراتژی تبلیغات برای کسب‌وکار شما چیست؟ چه ابزارهایی برای اجرای انواع استراتژی تبلیغات مناسب هستند؟ آیا شما بهترین استراتژی تبلیغات برای برندتان را پیدا کرده‌اید؟ اگر پاسخ شما به این سوال منفی است، این مطلب برای شما نوشته شده است. تعریف استراتژی برای تبلیغات، انواع آن، کاربردها و اهمیت داشتن استراتژی مشخص را به‌طور جامع  کاربردی برای شما شرح می‌دهیم.

استراتژی تبلیغات، راهی برای رشد کسب‌وکار

اهداف بازاریابی باید همراستا با اهداف ابتدایی کسب‌وکار شما باشد. برای مثال اگر که هدف کسب‌وکار شما در سال جدید افزایش ۲۰ درصدی درآمد باشد، هدف بازاریابی باید رسیدن به ۵۰ درصد افزایش ورودی و کسب درآمد بیشتر از سایت نسبت به سال گذشته باشد تا به هدف اصلی کسب‌وکار برسید. انتخاب کانال مناسب که بیشترین کارایی را برای شما دارد، در این مرحله از اهمیت زیادی برخوردار است.

استراتژی‌های تبلیغ به شما کمک می‌کند تا از فرصت‌های رشد و افزایش درآمد استفاده کنید. برای موفقیت در دنیای در حال رشد بازاریابی باید از ترندها و علاقه‌مندی مخاطبانتان یک قدم جلوتر باشید. هوشمندانه عمل کنید تا از پتانسیل‌های زودگذری که برای بازاریابی به‌وجود می‌آید، استفاده کنید.

  • همسو کردن تیم برای رسیدن به اهداف مشخص
  • پیوند پتانسیل‌های کسب‌وکار با اهداف آن
  • ارزیابی الگوی رفتاری مخاطب برای رسیدن به پرسونای کسب‌وکار
  • توانمند سازی کسب‌وکار برای رفتار و عمل مطابق ترندها بازاریابی

از مشتریان و مخاطبانی که تمایل به خرید از شما دارند، سوال بپرسید تا علاقه‌مندی‌های آن‌ها را بشناسید. عادت‌ها و علاقه‌مندی‌های مشتریان با استفاده از الگوهای رفتاری که در خرید محصولات از خود نشان می‌دهند، قابل شناسایی است. مثلا اگر شما در حوزه فشن فعالیت می‌کنید، یکی از علاقه‌مندی‌های مخاطبانتان، خدمات مربوط به تناسب اندام است.

اولویت‌‌ها را بشناسید و استراتژی‌هایتان را بهینه کنید

داده‌های روان‌شناختی برای استراتژی تبلیغات

اهداف و ابزارهای مناسب برای استراتژی یک کسب‌وکار

 پنل sms برای اجرای استراتژی تبلیغات انبوه

چه زمانی از استراتژی تبلیغات انبوه استفاده می‌کنیم؟

استراتژی تبلیغ برای هر کسب‌وکار متفاوت است، پس جست‌وجو برای یک استراتژی مشخص که راهکار تبلیغات برند شما باشد، نتیجه‌ای به همراه نخواهد داشت. برای تدوین استراتژی بازاریابی هر برندی نیاز داریم تا به خوبی کسب‌وکار را تحلیل کنیم، مشتریان را بشناسیم، از انواع استراتژی آگاهی داشته باشیم تا در نهایت به بهترین استراتژی برای یک کسب‌وکار مشخص برسیم.

در این قسمت برای یادآوری مفهوم استراتژی، به ارائه تعریف کلی از آن می‌پردازیم. استراتژی تبلیغ یک برنامه بازاریابی برای یک برند است که با ابزارهای مخالفی اجرا می‌شود.  با جزئیات فراوان برای یک برند از طریق کانال‌های ارتباطی مختلف است. یک استراتژی برای تبلیغات از بخش‌های مختلفی شامل اهداف، چشم‌اندازها، روش‌های اجرای استراتژی و کانال‌های ارتباطی با مشتریان است. منظور از کانال‌های ارتباطی،  وبسایت، پنل sms، اینستاگرام و یوتیوب است.

در سال‌های اخیر، اهمیت به ترندهای دنیای بازاریابی به طرز چشم‌گیری افزایش یافته است. همگام‌بودن با ترندهای دنیا برای اجرای استراتژی‌ها از ضرورت‌های برنامه‌های بازاریابی مخاطبانتان است. چرا؟ چون در سال‌های گذشته و به‌ویژه در سال ۲۰۲۲ استقبال بی‌نظیری از فیلم‌های کوتاه تبلیغاتی شد و همچنان جزو پربازدیدترین کانال‌های تبلیغات برای اجرای استراتژی است. البته این نکته را در نظر داشته باشید که یک ابزار پرکاربرد در سال گذشته لزوما ابزار مناسبی برای تبلیغات در سال جدید نیست.

در مقابل استراتژی کششی، استراتژی رانشی برای کسب‌وکارهای نوپا وجود دارد. در این نوع استراتژی تمرکز اصلی برنامه‌های بازاریابی روی مشتریان بالقوه است تا آن‌ها را به مشتریان بالفعل تبدیل کنیم. چگونه؟ با آگاهی‌بخشی یه مخاطبان و معرفی کامل محصولات و خدمات برند، این نوع استراتژی اجرا می‌شود.

از استراتژی احساسی استفاده کنید

فروش بالا، قیمت کم، هدف‌گذاری بخش بزرگی از جامعه و استفاده از رسانه‌های اجتماعی از مشخصه‌های استراتژی انبوه است. مثلا برای اطلاع‌رسانی یا ارسال خرید لینک به تعداد فراوانی از افراد می‌توانید از ارسال پیامک استفاده کنید. یکی از کانال‌های اجرای استراتژی انبوه استفاده از پنل‌های پیامکی است. مثلا اگر شما صاحب یک کسب‌وکار در زمینه املاک هستید، زمانی که درخواست خرید خانه رو به افزایش است از استراتژی ارسال پیامک انبوه استفاده کنید. برای اثربخشی بیشتر این روش، می‌توانید از به‌کارگیری جملات کلیدی مشاور املاک کمک بگیرید.

تاکتیک تبلیغات چه تفاوت‌هایی با استراتژی تبلیغات دارد؟

در استراتژی انبوه، تفاوت‌های بازاریابی به‌طور‌کامل نادیده گرفته می‌شود. این نوع از استراتژی برای کسب‌وکارهایی اجرا می‌شود که محصولات همه‌گیر دارند. محصولات همه‌گیر، محصولاتی هستند که افراد بسیاری از آن استفاده می‌کنند و نیازی به دسته‌بندی پرسونای مشتریان ندارد. هدف از استراتژی تبلیغ انبوه، رسیدن به بیشترین میزان فروش است.

یک کسب‌وکار در استراتژی آگاهی‌بخشی از دلایل منطقی و آمار و ارقام استفاده می‌ند. در این نوع استراتژی باید مخاطب را قانع کنید که محصول یا خدمات شما برای او ضروری است یا تاثیر چشمگیری بر کیفیت زندگی او دارد. در نتیجه استفاده از دلایل منطقی و قانع‌کننده در این مرحله جایگزین روش‌های احساسی ترغیب‌کننده می‌شود. برای مثال، اگر در زمینه فروش مکل‌های ورزشی فعالیت دارید؛ با ارائه ارقام مربوط به میزان مواد مغذی محصولات و مقداری که بدن به این مواد نیاز دارد، مخاطبانتان را به خرید مکمل دعوت می‌کنید.

کسب‌وکارتان را با برندهای مشهور مقایسه‌ کنید

پرسونای مخاطبان شما بعد از تحقیقات در موارد بالا به‌راحتی به دست می‌آید. با نوجه به کلیه موارد گفته شده می‌توانید قیف فروش در بازاریابی و استراتژی خوبی که بیشترین همخوانی را با پرسونای مخاطبان شما دارد، انتخاب کنید. در ادامه تعدادی از نکات مهم در شناخت مشتریانتان را به شما معرفی می‌کنیم.

چالش‌های مشتریان، در نقش یک انتقاد سازنده

اولویت‌های مشتری در طول سفر وی در کسب‌وکارتان را در نظر بگیرید تا علاوه‌بر تعیین استراتژی مناسب، یک تجربه مشتری منحصربه‌فرد خلق کنید. اولویت‌ها با علاقه‌مندی و عادت‌ّهای آن‌ها ارتباط زیادی دارد. برای تحقیق این مرحله از داده‌های مراحل قبل (تحقیق علاقه‌مندی و چالش‌ها) کمک بگیرید.

تنظیم استراتژی و اجرای آن‌ها، سرنوشت کسب‌وکار شما را تعیین می‌کند. استراتژی یک برنامه قابل تحقق و متمرکز برای رسیدن به اهداف کسب‌وکار شما است. تاکتیک اقدامات لازم در هر قدم از اجرای استراتژی است که اجرای صحیح آن را تضمین می‌کند.

استراتژی‌های تبلیغ، راهی برای دستیابی به چشم‌اندازهای کسب‌وکار

مثلا یک برند پوشاک از مشتریان خود دعوت می‌کند تا با لباس‌هایی که از آن برند خریداری شده، عکس بیندازند. در اجرای این نوع استراتژی بازاریابی پیامکی برای نظرسنجی و تعیین مراحل بعدی استراتژی نقش موثری دارد.

رانشی، بهترین استراتژی برای کسب‌وکار نوپا

انواع استراتژی تبلیغات برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است

داده‌های روان‌شناختی، تعیین‌کننده نوع استراتژی تبلیغ

احساسات مخاطب را درگیر کنید. استفاده از روش‌های خلق تجربه احساسی، راحت‌تر از ارائه روش‌های منطقی برای درگیر کردن مخاطبان است. اگر می‌خواهید که مخاطب را به خرید، نظردادن، مشارکت در تبلیغات یا شرکت در رویدادها ترغیب کنید، احساسات آن‌ها را برانگیزید. برای این کار از وب سرویس ارسال پیامک استفاده کنید. دسته‌بندی پرسونا و توجه به ارزش‌های هر گروه به شما در اجرای استراتژی احساسی کمک می‌کند.