دکوراسیون کلینیک پوست و زیبایی

یکی از طراحی ها و دیزاین های بسیار مهم و کلیدی ، دکوراسیون مطب زنان می باشد ، برای انجام طراحی داخلی کلینیک هایی که در زمینه درمانی فعالیت میکنند و حیطه فعالیت آنها برای زنان و زایمان باشد ، بهتر است بسیار وقت گذاشته و فضایی مرتبط با این تخصص را طراحی کنیم تا بتوانیم ارتباط بسیار خوبی را بین بیمار و مطب برقرار کنیم ، همچنین دکوراسیون مطب در زمینه ی زنان وزایمان باید به گونه ای صورت بگیرد تا حس آرامش و گرمای خاصی را به بیمار منتقل کند . به عنوان یک اصل اساسی شما باید در دکوراسیون مطب زیبایی به دنبال ایجاد فضایی زیبا و دلنشین باشید تا بتوانید حس خوبی را به مراجعه کنندگان و همچنین پرسنل و کادر پزشکی منتقل نمایید. اول باید به این نکته دقت کنید که به چه رنگ هایی علاقمند هستید و آیا فکر می کنید ضروری باشد که برای طراحی داخلی فضای مطب دندانپزشکی از رنگ هایی نسبتا ملایم جهت دیوارها و unit استفاده نمایید یا رنگ هایی که اثر بخشی بیشتری دارند و از این جهت می توانند روحیه بیماران و شما را شاد کنند؟ اگر در آینده فرد قصد مراجعه به یک کلینیک زیبایی را داشته باشد،قطعا شما از اولین گزینه هایی هستید که به ذهن او خواهد رسید.

همانطوری که در ابتدای این مقاله خدمت شما عزیزان عرض کردیم، طراحی مناسب دکوراسیون داخلی اتاق انتظار مطب می تواند تاثیر مستقیمی بر تعداد مراجعه کنندگان به یک مطب داشته باشد. از آنجایی که مراجعه کنندگان اکثر وقت خود را در سالن انتظار سپری می کنند لذا انتخاب مبل های راحت تر و در عین حال مستحکم تر بسیار مهم است. همان طور که در تصاویر مشاهده می کنید طراحی مطب تغذیه، سالن انتظار، کانتر ساده و لوکس برای پذیرش بیمار و یک محیط تخصصی برای منشی، مطب تخصصی پزشک و بخش معاینه بیمار با یک سبک و یک تم رنگی بسیار منحصر به فرد و خاص انجام شده است. طراحی میز پذیرش به خودی خود از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که علاوه بر اصول زیبایی شناسی،رعایت اصول ارگونومی هم به هیچ وجه نباید فراموش شود.

درنتیجه باید هنگام تصمیم گیری این موضوع را به خاطر داشته باشید تا در نهایت اتمسفر کلینیک زیبایی باعث تشویش احساسات نشود. طراحی دکوراسیون آن باید به گونه ای باشد که راحتی بیمار در اولویت باشد. در واقع اصول طراحی دکوراسیون داخلی مراکز درمانی و بیمارستان ها به این صورت است که به روحیات و نیازهای افراد حاضر در این مراکز توجه ویژه ای دارد. همچنین به راحتی میتوان قسمتهایی از میز را تغییر داد و این بخاطر استفاده از تکنولوژی برتر مونتاژ و عدم استفاده از پیچ و پرچ در تولید این مدل میباشد . جنس این مدل میز کانتر از ام دی اف هایگلاس بوده و قابل تولید با ام دی اف معمولی هم میباشد. خدماتی که برای این پروژه در نظر گرفته شد شامل طراحی پلان دیوارچینی متناسب با ابعاد و مبلمان مورد نظر کارفرما، طراحی داخلی تمامی فضاها با استفاده از چوب براق، کاغذ دیواری، رنگ، چوب ترمووود، کناف و کشسان می باشد که به بهترین نحو در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و محیط کاری زیبایی را فراهم کرده اند. در کنار رنگ سفید از طرح چوب هم استفاده کردیم که تناسب و هماهنگی ایجاد شود. در نتیجه به خاطر داشته باشید اگر امکان استفاده از نور طبیعی،پاسیو و تراس را در کلینیک زیبایی خود دارید،هرگز این فرصت را از دست ندهید چون با یک طراحی فکر شده و مناسب بهترین اتفاقها برای فضای شما رخ خواهد داد.همچنین استفاده از گیاهان سبز،پوشش های گیاهی برای جداره ها ،انتخاب گلدان های مناسب و یا استفاده از سایر متریال های طبیعی مثل چوب و سنگ و ماسه…

در واقع هر رنگی دارای انرژی خاصی است که باید با توجه به فضای مورد نظر از آنها استفاده کنید. علاوه بر این اگر بیمارستانی نتواند نیازها و ﺁسایش بیماران خود را فراهم کند به عنوان مثال مرکز درمانی دارای سر و صدای زیاد، نور ورنگ آمیزی نامناسب و نبود حریم شخصی مناسب باشد استرس و فشار روانی بیمار بیشتر می شود. چرا که طراحی اینگونه فضاها در هر اندازه و مقیاسی دارای اصول خاص و برنامه فیزیکی بزرگ است. همچنین انتخاب مبل های بزرگ سبب می شود که فضای بیشتری اشغال شود و لذا حرکت کادر درمان و بیماران به سختی انجام شود.

بسیاری از مراکز درمانی برای افزایش روحیه و از بین بردن فضای بی روح مراکز خود علاوه بر استفاده از پنجره های بیمارستانی که پنجره ها قدی هستند تصاویری زیبا و آرامش بخش از طبیعت مثل جنگل ها و رودخانه را در مراکز خود نصب می کنند تا طبیعت را وارد بخش های خود کنند. همچنین می توانید میز منشی را به عنوان یک جداکننده بخش دندانپزشکی از سالن انتظار در نظر بگیرید تا از این جهت منشی بتواند به خروج و ورود بیماران نظارت داشته باشد و آن ها را کنترل کند و یک فضای مناسب بین سالن انتظار و اتاق درمان در نظر گرفته شود. مشاوره معماری اتود طراحی دکوراسیون یک مطب ایده آل؛ همه چیز برای بیماران این پزشک فراهم شده است! هر چقدر که مطب شیک تر و دارای فضایی زیباتر و دل انگیز تر باشد، بدیهی است که تعداد مراجعه کنندگان به مطب مورد نظر نیز بیشتر خواهد بود. که این خود به نوعی باعث افزایش استرس مراجعه کنندگان به کلینیک می شود.

دلیل این امر این است که اکثر ما بیمارستان ها و محیط های درمانی را فضاهایی سرد و خسته کننده و بی روح می شناسیم. شاید در نگاه اول توجه به این نکته یک امر پیش پا افتاده باشد اما توجه به همین نکته می تواند بر فضای بیمارستان بسیار تاثیرگذار باشد. این مساله سبب شد که امروزه دکوراسیون و مبلمان بیمارستانی برای این مراکز بسیار حائز اهمیت باشد چرا که برخلاف باور بسیاری از افراد توجه به دکوراسیون و انتخاب مواد و مصالح همچون رنگ و پنجره های بیمارستانی و کفپوش بیمارستانی بر بهبود عملکرد کار مطب و روحیه بیماران بسیار تاثیرگذار است. بنابراین اگر می خواهید بیشتر با اصول دکوراسیون و مبلمان بیمارستانی ﺁشنا شوید و اطلاعات خود را در مورد اهمیت کفپوش بیمارستانی و پنجره های بیمارستانی افزایش دهید و همچنین با تاثیر این نوع چیدمان بر صرفه جویی در مبلمان بیمارستانی ﺁشنا شوید می توانید با ما در ادامه این مطلب همراه باشید. بنابراین ایجاد مکانی توام با آرامش در فضای اتاق انتظار از اهمیت زیادی برخوردار می باشد. بنابراین مهم ترین اصل در طراحی داخلی مطب یک پزشک فراهم کردن محیطی است که بتواند به بیمار انرژی و آرامش از دست رفته اش را بازگرداند.

طرح های میز کانتر پذیرش دکومیر صرفا نمونه هایی هستند که بنا به درخواست مشتری طراحی و ساخته شده اند و با توجه به باز بودن دست طراح و امکانات ساخت و تولید آرفونی فرم میتوانیم مدل های مدنظر شما را طراحی و تولید کنیم . این طرح یک مدل کاملا پرفکت برای واحد پذیرش امکاکن با ارباب رجوع بالا مانند بیمارستانها ,مطب ها , طراحی داخلی مطب روانشناسی دفاتر هواپیمایی ,و دفاتر خدماتی میباشد . این در حالی است که زیبایی و آرامش فضا در صورتی که نیاز پزشک و مراجع را پاسخگو نباشد، نه تنها کافی نیست بلکه طراحی بطور کل غیر قابل قبول میباشد. هر چه دکوراسیون یک کلینیک زیبایی گرم، صمیمی و دوستانه تر باشد، نه تنها بر آرامش و اعتماد مراجعه کنندگان تاثیر مثبت تری دارد بلکه به عنوان نشانه ای از احترام به آنان ناخودآگاه حس مبتنی بر خدمات درمانی بهتر در این کلینیک را در آنها ایجاد می کند. استفاده از فرم ها و رنگها باید به گونه ای جذاب باشد که به مراجعین نه تنها احساس آرامش بدهد بلکه به گونه ای احساس خوشایندی به آنها دست دهد و سرگرم شوند که احساس انتظار خود را فراموش کرده و همچنین انگیزه و اشتیاق حضور دوباره در این فضا را برای فرصت های بعدی داشته باشند.

همان طور که می دانید مطب روانشناسی جایی است که افراد بیمار با شرایط و وضعیت خاص و ویژه به آن ورود پیدا می کنند و البته در اکثر مواقع به خواست و اختیار خود به آن جا وارد می گردند. بلکه باید به صورت عملی در زندگی عموم مردم نفوذ پیدا کرد. گزینه های زیادی برای تزیین سقف کلینیک زیبایی دارید که از جمله آنها می توان به سقف های کشسان، کناف، پی وی سی و انواع مدل های سقف کاذب اشاره کرد. مدل 504 به عنوان یک میز منشی و میز کانتر با پیشخوان بلند طراحی شده است که میتواند درفضای داخلی دفتر کارتان کاملا به چشم بیاید و همچنین کارایی و راحتی زیادی را برای منشی یا اپراتوری که پشت میز نشسته فراهم آورد . کارشناسان فروش و مهندسین طراح ما انتقال دهید تا همان چیزی که در فکر شماست را در دفتر کارتان پیاده سازی کنیم . شما برای اعلام کد محصول به کارشناسان فروش ما میتوانید از نام 501 یا کانتر کیش استفاده کنید . همچنین میتوانید لوگوی کلینیک خود را بر روی میز نصب کنید.

از آنجایی که انتخاب رنگ و بافت مناسب تاثیر بسیار مستقیمی روی ذهن مراجعین دارد از موارد حائز اهمیت برای طراحی مطب و کلینیک زیبایی به شمار می آید.برای فضاهای مثل کلینیک پوست و مو یا به طور کلی کلینیک های زیبایی که اکثر افراد جهت امور زیبایی و بهداشتی مراجعه میکنند احساس آرامش و لطافت حرف اول را میزند در نتیجه رنگ ها و طرح های آرام و ملایم می توانند بهترین انتخاب شما باشند. اهمیت زیادی دارد. اگر دقت کرده باشید در بیمارستان ها و مراکز بهداشتی رنگ سفید و سبز کاربرد فراوانی دارد، زیرا رنگ سفید نشانه تمیزی و پاکی بوده و رنگ سبز آرامش بخش است، همچنین استرس، اضطراب و بی قراری را کاهش می دهد. یکی از نظریات شاخص در خصوص دیزاین مراکز درمانی عنوان می کند که بهتر است در اتاق های داخلی و فضای معاینه، رنگی از تونالیته رنگ های بکار رفته در فضای انتظار استفاده شود تا بیمار به صورت ناخودآگاه با آن احساس آشنایی کند. می توان از فلاور باکس و آینه نیز در قسمت هایی از اتاق پوست، استفاده کرد. از مهمترین مسایلی که ممکن است به ذهن شما برسد، این است که آیا همزمان با فعالیت بازسازی انواع کلینیک زیبایی تیم دکوراسیون فرد، میتوان به مشتریان خدمت رسانی کرد؟

نورپردازی سقف با نور مخفی و انتخاب رنگ مناسب با نورپردازی کلی فضا هم بسیار اهمیت دارد. علاوه بر رنگ و کفپوش بیمارستانی عوامل دیگری هم هستند که به کارگیری آنها در دکوراسیون مراکز درمانی بسیار تاثیرگذار است. کلینیک پوست و مو شامل عرصه های مهمی می باشد که در زمان طراحی فضاها و عرصه های آن باید این عوامل را لحاظ نمود. یکی از مهمترین عوامل و اصول در طراحی دکوراسیون و مبلمان بیمارستانی توجه به ریز فضاها است. فضای انتظار یکی از جمله فضاهایی در واحد درمانی می باشد که می تواند تاثیر زیادی روی رفاه بیمارانی که به آن جا مراجعه می کند بگذارد . طراحان و افراد متخصص در زمینه طراحی دکوراسیون کیلینیک زیبایی سقف هایی با تصاویر متنوع طراحی کردهاند که علاوه بر زیبایی باعث می شود شخصی که بر روی تخت قرار دارد با تماشای آن متوجه گذر زمان نشود. در طراحی این پروژه نیز طراحان از گیاهان طبیعی در بخش های مختلف آن استفاده نموده اند و فضایی دلچسب و دوست داشتنی در کنار سطوح چوبی ایجاد کرده اند. از یک طرف طراحان نیز خواهان زیاد کردن کیفیت کار خود، بالا بردن تعداد مشتری های راضی خود و معروف شدن بین طراحان هستند.