خانه هوشمند کاسپین هوشمندسازی ساختمان و خانه مشاوره و اجرای پروژه هوشمندسازی

هوشمند سازی خانه و منزل از جدیدترین راهکارها برای بهبود سطح رفاه افراد و کاهش مصرف انرژی منازل مسکونی است که در قیمت های متنوع انجام می شود. با این حال با توجه به تنوع و وجود تولیدکنندگان مختلف داخلی و خارجی، پیاده سازی آن به روش های متفاوت و توسط متخصصین انجام می شود. از طرفی روش هوشمند کردن یک خانه در حال ساخت نسبت به ساختمان چند سال ساخت بسیار متفاوت خواهد بود. بنابراین هزینه هوشمند سازی خانه و منزل براساس متراژ آن، نوع و قیمت تجهیزات مورد نظر ساکنین منازل و موقعیت ساخت آن تعیین می شود.

تنها کافی است به قابلیت کنترل از راه دور سیستم روی گوشی یا کامپیوتر دسترسی داشته باشید تا ظرف چند ثانیه دستگاه را خاموش کنید. الکسا با بیش از صدها میلیون دستگاه سازگار، بدون شک یکی از جامع‌ترین اکوسیستم‌های خانه هوشمند موجود در بازار است. اگر می‌خواهید درباره‌ی خانه هوشمند، اجزای کلیدی آن، مزایا و معایب و آینده‌ی این تکنولوژی بیشتر بدانید، با این مقاله همراه شوید. از جمله سنسورهایی که در در ساختمان هوشمند استفاده می شود، سنسور فشار که به منظور اندازه گیری فشار مخازن و ارتفاع آب مخازن، فشار ورودی، خروجی کانال های هوا رسان و هم چنین برای ارزیابی سیستم تهویه مطبوع HVAC مورد استفاده قرار می گیرد. در صورتی که شما هم قصد دارید تا به سمت آینده قدم بردارید، تردید را کنار گذاشته و همین الان اقدام کنید. اگر بعد از مطالعه این مطلب در زمینه اینکه خانه هوشمند چیست؟ سوالی برایتان باقی مانده، می توانید مطلب خانه هوشمند pdf را مطالعه کرده و یا با کارشناسان سایت کارن در ارتباط باشید تا پاسخ کلیه سوالات خود را به حرفه ای ترین شیوه دریافت کنید.

دیگر برای جلوگیری از تابش خیره‌کننده‌ی خورشید و یا آشکار کردن نور گرم آن از زیر پرده نیازی نیست کار خاصی انجام دهید. شما می‌توانید با چند کلمه یا چند ضربه در برنامه‌ی خانه هوشمند و یا ساختمان هوشمند، این کارها را انجام دهید. ما در وبلاگ مرکز هوشمند سازی آرات (اسمارتیک) قبلا در مطلبی جداگانه به بررسی و معرفی پرده هوشمند پرداخته‌ایم.

درباره خانه هوشمند پلان

خانه هوشمند کاسپین هوشمندسازی ساختمان و خانه مشاوره و اجرای پروژه هوشمندسازی

تجهیزات یک خانه هوشمند بخش‌های مختلفی از جمله تکنولوژی ارتباط، سیستم پردازش مرکزی، سیستم امنیتی، ماژول‌ها سنسور‌ها و جزئیات ریز و بسیاری موارد دیگر را دارا می‌باشد که انتخاب هر کدام بسته به فاکتور‌های مختلفی است. در پاسخ به اینکه خانه هوشمند چیست؟ باید گفت که یک خانه هوشمند دقیقاً همانند کامپیوتر بر اساس دیتا‌ها و اطلاعات کار می‌کند. حال ممکن است این اطلاعات از طرف اپراتور و کنترل گر‌های دستی به سیستم مرکزی منتقل شود و یا از طریق اطلاعات دریافتی از سنسور‌ها و بر اساس الگوریتم‌های موجود در کنترل‌گر. به هر حال موضوعی که قابل توجه است شکوفایی روزافزون این تکنولوژی به واسطه مزایای فراوان آن مانند راحتی، صرفه‌جویی در وقت و انرژی و سایر موارد می‌باشد. برای اینکه خانه هوشمند به خوبی کار کند بخش های مختلفی کنار هم قرار می گیرند و مجموعه ای هوشمند را ایجاد می کنند. مهمترین بخش های یک خانه هوشمند شامل کنترل کننده مرکزی، رابط های کاربری، کنترل هوشمند دما، قابلیت پخش فیلم و موسیقی هوشمند و سیستم امنیتی یکپارچه می باشد.

این پروتکل به حرفه ای ترین شکل از پس رمزگذاری داده ها در ساختمان هوشمند برمی آید و این سیستم را به یکی از محبوب ترین ها در زمینه امنیت بدل ساخته است. دستورهای صوتی که می توان به کمک آنها از زندگی در یک خانه هوشمند لذت برد، یکی از جذاب ترین ها در حوزه هوشمند سازی است. خوشبختانه با گسترش دانش در این زمینه هر روز دایره کنترل خانه هوشمند با فرامین صوتی بزرگ تر و بزرگ تر می شود و شرکت های متنوعی در زمینه عرضه محصولات برای اجرای این فرمان ها وارد بازار می شوند. اطلاعات بیش تر در مورد کنترل خانه هوشمند با فرامین صوتی را در مطلبی که آماده شده است، مطالعه کنید. به عبارت دیگر در صورتی که در ابتدا دست این را نداشته باشید که خیلی برای تجهیزات خود هزینه کنید مطمئن باشید که در آینده نه چندان دور هزینه زیادی را برای تعمیر یا تعویض بخش مختلف سیستم و تجهیزات خود متحمل خواهید شد.

  • براي كنترل سيستم سرمايش و گرمايش كه به وسيله دستگاه تهويه مطبوع انجام مي پذيرد دماي پيش فرض توسط كاربرتنظيم گرديده دمای خواسته شده شروع به فعاليت مي نمايد.
  • در دهه های بعد وسایل منزل یک به یک شامل سیستم کنترل از راه دور شدند و به این شیوه ایده های اولیه هوشمند سازی ساختمان و خانه شکل گرفت.
  • هوشمند سازی مراکز تجاری علاوه براینکه باعث احساس آرامش و ایجاد فضای لوکس برای خریداران می شود، حس امنیت و راحتی را برای مالک فروشگاه به ارمغان می آورد.
  • از نگاه CE Pro؛ خانه هوشمند Control4 آمریکا به عنوان بهترین برند خانه هوشمند دنیا در چهار سال اخیر انتخاب شده است.
نام کاربری خود را وارد کنید ، دستورالعمل فراموشی رمز برای شما ایمیل می خانه هوشمند شود! این اپلیکیشن ها متناسب با سیستم عامل های مختلف موبایل از جمله اندروید و IOS توسعه می یابند. همچنین برخی از تولیدکنندگان از رویه کریستال برای کلیدها استفاده می کنند که زیبایی کلید را دو چندان می کند. به قدری ایمن باشد که اطلاعات شما درز نکند و هکرها نتوانند به داخل آن نفوذ کنند.

زمانی که فرد منزل خود را ترک می کند، با فشردن یک دکمه (یا ارسال یک سیگنال فرمان به هر طریق دیگری) وضعیت خروج از خانه را اعلام می کند. کلید‌های هوشمند و لمسی نسل جدید کلید‌ها هستند که با هدف زیبایی و همچنین کاربری حرف‌های تولید می‌شوند و دیگر اثری از فشار دادن آن‌ها و تولید صدا و همچنین فرسایش مکانیکی از در آن‌ها وجود ندارد. سنسور باز بست در محل هایی همچون در و یا پنجره نصب می گردند و در صورت باز شدن و یا بسته شدن هشدار میدهند. وجود سیستم اعلام حریق در زندگی‌های امروزی با وجود اینکه که در اکثر مواقع بلا استفاده باقی می‌مانند، به‌نوعی ضرورت محسوب می‌شود.و این سنسور به تشخیص دود و حرارت در محیط میپردازد. امروزه محصول LB600 با تکنولوژی روز دنیا و استفاده از تجارب نسل قبلی خود یعنی LB500 و با یک انقلاب تکنولوژیک، تنها نمونه ماژولار BMS و از حیث سادگی راه اندازی و عدم نیاز به برنامه نویس توسط نصاب، یک تحول باورنکردنی در این صنعت محسوب می گردد.

همچنین می توان گفت که قیمت خانه هوشمند ایرانی در مقایسه با نمونه های خارجی تقریبا یک سوم بوده و پیاده سازی آن به نسبت ارزان تر است. هوشمند سازی سیستم روشنایی خانه با استفاده از تجهیزاتی از قبیل انواع کلیدهای لمسی، ماژول های دیمر، ماژول RGB و غیره انجام می شود. بعلاوه بخشی از اینترنت اشیاء و دستگاه‌ها، سیستم‌های خانگی هوشمند اغلب با یکدیگر کار می‌کنند و مصرف داده‌ها را بین خود تقسیم می‌کنند و عملکرد این دستگاه‌ها کاملا بر اساس تنظیمات صاحبان خانه خواهد بود. بسته به اینکه چگونه از تکنولوژی خانه هوشمند خود استفاده می کنید، این امکان وجود دارد که فضای خود را از نظر انرژی کارآمدتر و بهینه تر کنید. برای مثال، می‌توانید کنترل دقیق‌تری بر گرمایش و سرمایش خانه‌تان با یک ترموستات هوشمند قابل برنامه‌ریزی داشته باشید که برنامه‌ریزی و تنظیمات دمایی شما را یاد می‌گیرد و سپس بهترین تنظیمات کارآمد انرژی را در طول روز پیشنهاد می‌کند. چراغ‌ها و پرده های برقی را می‌توان طوری برنامه‌ریزی کرد که با غروب خورشید به حالت عصرگاهی تغییر کنند، یا وقتی که وارد اتاق می‌شوید یا از اتاق خارج می‌شوید، چراغ‌ها می‌توانند به طور خودکار روشن و خاموش شوند، بنابراین هرگز نگران اتلاف انرژی نباشید.

روشنایی هوشمند:

به عنوان مثال ممکن است خدماتی را از خانه هوشمند بخواهید که به هیچ عنوان امکان پیاده سازی آن در ایران وجود نداشته باشد و یا اصلا زیرساخت های خانه شما و یا بودجه تان اجازه اجرای برخی قابلیت ها را به شما ندهد. بنابراین خدمات خانه هوشمند می تواند برای هر منزل متفاوت و متناسب با نیازهای امنیتی و رفاهی اهل خانه و همچنین معماری زیرساخت های الکتریکی و بودجه کارفرما باشد. بسیاری از افراد بدون توجه به این موارد دست به اجرای سیستم های هوشمند سازی خاصی می زنند که نه تنها برای ساختمان آن ها مفید نیست بلکه هزینه های اضافی را نیز به آن ها تحمیل خواهد کد. از این رو توصیه ما به شما این است که قبل از انتخاب پکیج هوشمند سازی خانه حتما با کارشناسان فنی ام اچ کنترل مشورت نمایید و نظرات تخصصی آن ها را جویا شوید.