تبلیغات انتخاباتی: رمز پیروزی در انتخابات مجلس چیست؟


بهتر است از مقدمه‌چینی بگذریم و یک راست برویم سراغ اصل مطلب! تبلیغات، نقش کلیدی و پررنگی را در پیروزی یک نامزد انتخاباتی مجلس ایفا می‌کند. این موضوع به قدری بدیهی است که هیچ‌کسصندوق رای گیری انتخابات مجلس نمی‌تواند منکر آن بشود؛ اما حتماً شما هم کسانی را می‌شناسید که با وجود صرف هزینه‌های بسیار و تبلیغات گسترده، از رقبایشان شکست خوردند و در نهایت نتوانستند به مجلس راه پیدا کنند. شاید بگویید که آن‌ها صلاحیت لازم را از نظر مردم نداشتند یا نتوانستند یک برنامه دقیق و کاربردی را برای ساختن آینده بهتر پیشنهاد دهند.

پیشنهاد ویژه!
تبلیغات هوشمندانه انتخابات مجلس 1402 را با ارسال پیامک انبوه تبلیغ نماینده در سامانه پیامکی ملی پیامک تجربه کنید. همین الان به صفحه پیامک انبوه تبلیغات انتخابات مجلس مراجعه کرده و تبلیغ کاندیدای انتخاباتی مورد نظر را آغاز کنید.

حرف شما کاملا درست است؛ اما این تنها دلیل شکست خوردن آن‌ها نیست! این روزها شناخت انواع روش‌های بازاریابی و تبلیغات و استفاده درست از آن‌ها، امری مهم و ضروری به حساب می‌آید.

مطمئناً به همین خاطر است که شما هم برنامه‌ای را برای پیروزی در انتخابات پیش رو تنظیم کرده‌اید؛ چرا‌که تنها با داشتن یک استراتژی راهبردی می‌شود از اتلاف زمان و سرمایه جلوگیری کرد و بیشترین بازخورد را از تبلیغات انتخاباتی گرفت.

قرار است در این مطلب به شما کمک کنیم تا با استفاده از علم بازاریابی و تبلیغات، منسجم‌تر و هدفمند‌تر تبلیغ کنید تا بهترین نتیجه را در مدت زمان کوتاهی کسب کنید و پیروز میدان باشید.

در ادامه چند راهکار تبلیغاتی را که در سال‌های اخیر امتحان خود را پس داده‌اند، بررسی می‌کنیم!

انواع تبلیغات انتخاباتی

به طور کلی رمز موفقیت در انتخابات مجلس، استفاده از روش‌های گوناگون برای تبلیغات انتخابات مجلس است. سعی کردیم در این مطلب راجع به شیوه های نوین تبلیغات انتخاباتی صحبت کنیم. برخی از این روش‌ها شامل موارد زیر است: 

  1. توزیع و نصب تبلیغات چاپی
  2. ارسال پیامک انبوه برای تبلیغات انتخابات مجلس
  3. انتشار ریپورتاژ آگهی در سایت‌های معتبر
  4. ساخت وب سایت رسمی برای تبلیغ کاندیدا مجلس
  5. رسانه‌های عمومی و مجازی دیجیتال مانند صفحه اینستاگرامی نامزد انتخاباتی مجلس، کانال تلگرامی رسمی تبلیغات کاندیدا مجلس
  6. برپایی ستاد تبلیغات انتخاباتی

در ادامه مطب سعی کردیم هر کدام از شیوه های نوین تبلیغات انتخاباتی را به اختصار توضیح دهیم.

راهکار اول: توزیع و نصب تبلیغات چاپی

تبلیغات چاپی برای ما چهره آشنایی دارد. با نزدیک شدن به فصل انتخابات در و دیوار شهرها پر می‌شود از تصاویر کاندیداهای مجلس شورای اسلامی. انگار که یک ضرب‌المثل نانوشته می‌گوید: «چهره خودت رو بیشتر به مردم نشون بده تا بیشتر رای بیاری.»تبلیغات چاپی در انتخابات مجلس

احتمالاً به همین دلیل است که اکثر نامزدها علاقه زیادی دارند تا بیشتر در این سبک از تبلیغات سرمایه‌گذاری کنند. درست است که این رویکرد تبلیغاتی در همه‌ جا جواب می‌دهد؛ اما تجربه ثابت کرده که میزان بازدهی این روش در تمام مناطق کشور یکسان نیست.

برای مثال در مناطق روستایی یا جاهایی که هنوز تکنولوژی خوب جا نیافتاده، تبلیغات چاپی می‌تواند یک انتخاب مناسب باشد. اما در شهرهای پیشرفته که زندگی مردم با تکنولوژی عجین شده است، دیگر آنقدرها هم به پوسترهای روی دیوار توجهی نمی‌شود! پس بهتر است در مورد شهرهای بزرگتر روش‌های نوین تبلیغاتی را هم امتحان کنید.

همانطور که می‌دانید از تبلیغات چاپی به شکل‌های مختلفی می‌شود استفاده کرد. در ادامه چند نمونه را برایتان مثال می‌زنیم.

انواع تبلیغات چاپی

  • روزنامه و مجلات
  • پوسترهای تبلیغاتی
  • تراکت و بروشور
  • تبلیغات بنری

هر کدام از انواع تبلیغات چاپی کاربرد مشخصی دارند. مثلاً بنرها و پوسترهای تبلیغاتی روی چهره و نام شما تمرکز می‌کنند و از طریق روانشناسی انتخاباتی بر ناخودآگاه مخاطب تاثیر می‌گذارند. اینگونه است که شعار اصلی کمپین تبلیغاتی‌تان در ذهن مردم ماندگار می‌شود.تبلیغات چاپی در انتخابات

تراکت‌ها، بروشور، روزنامه و مجلات فضای بیشتری را در اختیار شما می‌گذراند. از این طریق می‌توانید ریز به ریز برنامه‌ها و اهداف کمپین خودتان را به مردم اطلاع بدهید؛ چرا‌که این ورق‌های تبلیغاتی همراه مخاطب به خانه‌اش می‌روند تا او سر فرصت نگاهی به آن‌ها بیاندازد. اگر همه چیز به خوبی پیش برود و ظاهر بروشورها جذاب و تاثیرگذار باشد، می‌توانید با نشان دادن دیدگاهتان در مورد مسائل مختلف، افراد زیادی را متقاعد کنید تا به شما رای بدهند.

روزنامه یا بروشور؟

مسلماً هر کدام کارایی خودش را دارد. اما اگر نظر ما را بخواهید به شما می‌گوییم که روزنامه و مجلات ارجحیت دارند؛ چون مردم به روزنامه‌ها به عنوان یک منبع معتبر نگاه می‌کنند. همه می‌توانند بروشور یا تراکت چاپ کنند، اما چاپ روزنامه کار هر کسی نیست!

در واقع شما با صحبت کردن از رویکردها و گزارش فعالیت‌هایتان در روزنامه‌، از اعتبار آن‌ استفاده می‌کنید و از این طریق اعتماد مردم را جلب می‌کنید.

مزایا و معایب تبلیغات چاپی

با استفاده از تبلیغات چاپی، شما در بزرگراه‌ها، خیابان‌ها و حتی کوچه‌‌های شهرهای مختلف حضور دارید. با تعداد زیادی از مردم در ارتباط هستید و دغدغه‌هایتان را به گوش همه می‌رسانید.

راهکار استفاده از پنل اس ام اس در انتخابات شورای شهر و روستاحتما بخوانید: راهکار استفاده از پنل اس ام اس در انتخابات شورای شهر و روستا

اما این روش تبلیغاتی ایرادهایی هم دارد؛ مثلاً هزینه بالا، ضربه‌ای که به محیط زیست می‌زنید و زشت‌کردن ظاهر و نمای شهر.

تا اینجا، بحث ما درباره روش‌های تبلیغات آفلاین بود. بهتر است دیگر از تبلیغات آفلاین فاصله بگیریم و موضوع بحث را به نوع دیگری از تبلیغات تغییر دهیم که این روزها طرفداران بیشتری دارد!

حتماً شما هم تایید می‌کنید که در دوره و زمانه‌ای که اکثر آدم‌ها لحظه‌ای از تلفن همراهشان جدا نمی‌شوند، دیگر درست نیست تا فقط به تبلیغات آفلاین تکیه کنیم. قطعاً تبلیغات آنلاین می‌تواند نقش مهم‌تری را در پیروزی شما داشته باشد! به همین دلیل از اینجا به بعد مقاله را به توصیف روش‌های آنلاین اختصاص دادیم.

راهکار دوم: ارسال پیامک انبوه

همه ما وقتی با کسی کار مهمی داشته باشیم و شخص مورد نظر در دسترس نباشد؛ ترجیح می‌دهیم به‌ طور مستقیم برایش پیامک بفرستیم تا اینکه در دایرکت شبکه‌های اجتماعی به دنبالش بگردیم. چرا‌که تقریباً همه مردم اس‌ام‌اس‌هایشان را چک می‌کنند، حتی اگر اینترنت نداشته باشند!

دقیقا به همین دلیل است که اس‌ام‌اس مارکتینگ به یکی از روش‌های بسیار کارآمد در عرصه تبلیغات انتخاباتی تبدیل شده و با حداقل هزینه، شما را به نتایج شگفت‌انگیزی می‌رساند.

پیام کوتاه ولی قدم‌های بلند!

اس‌ام‌اس مارکتینگ تا به حال نمونه‌های موفق زیادی داشته است. به طور مثال دو رییس جمهور اخیر آمریکا نتایج چشمگیری را از ارسال پیامک انبوه گرفته‌اند.

تبلیغات پیامکی – تخفیف ویژه انتخابات 1402