بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون؛ 4 مدل از جدیدترین ها

تراشهی گرافیکی در هر ردهی بودجهای معمولا گرانترین قطعهی بکار رفته در لپتاپ مخصوص بازی است و بعد از آن پردازنده در جایگاه بعدی قرار دارد. لنوو IdeaPad Gaming 3 بهترین لپ تاپ مهندسی عمران و معماری یا رشتههایی که است نرم افزارهای گرافیکی سنگین دارند و لازم است سیستم، توان پردازشی بسیار بالایی داشته باشد. لپتاپ Dell Inspiron 3501 – PD1 نه تنها از لحاظ امکانات، در سطح بالایی قرار دارد، بلکه طراحی و ظاهر زیبای آن همه را جذب خودش میکند. همچنین این لپتاپ دارای سه پورت USB 3 و پورت USB Type-C در کنار پورت شبکه، HDMI و جک ۳.۵ میلیمتری است. این لپ تاپ HP دارای طراحی به سبک گیمر هاست. قطعا 1044p و 1080p تفاوت داره اما وقتی این محدودیت ها که گفتید وجود دارند و کاریش هم نمیشه کرد بنظرم اگه بقیه مشخصات لپ تاپ مورد نظرتون همونی هست که میخواین، قبل از اینکه قیمتش بالاتر بره تهیه کنید و از استفاده کردنش لذت ببرید. وجود یک رم 8 گیگابایتی از نوع DDR4 هم میتواند سرعت پردازش سیستمتان را تا حد قابل توجهی بیشتر کند. اما اگر بحث حافظه داخلی برایتان مهم است و از طرفی دیگر نمیخواهید سرعت لود سیستمتان پایین باشد، فقط یک راه برایتان باقی خواهد ماند!

برای مثال، کسانی که اولویت اصلی و اولشان اندازه و ابعاد کوچک لپتاپ است، باید حتما به سراغ سیستمهای 13 اینچی و یا مدلّهای 12.5 اینچی مایکروسافت بروند که در اینجا به 2 مدل از آنها اشاره کردیم. در نتیجه، نکته بسیار مهمی که باید قبل از خرید لپتاپ به آن توجه کنید این است که تا چه اندازه به CPU نیاز دارید؟ برای نوع i7 از 2400 دلار شروع میشود ، و اگر میخواهید i9 دهید ، از 2800 دلار شروع میشود. اگر پردازنده لپ تاپ در این بازه قیمتی برای شما مهم است پیشنهاد میکنیم حتما مقاله بهترین لپ تاپ Core i7 را بخوانید. ما در این مقاله سعی کردیم بهترین لپ تاپ ها تا 25 میلیون تومان را برایتان معرفی کنیم. میتوانید سوالات خود را در بخش کامنت ها بپرسید تا ما با کمال میل به آنها پاسخ بدهیم. اکثر لپ تاپ ها مشکلی با میزان ساعت کارکرد ندارند و اگه مشخصات آن برای برنامه یا بازی که مد نظر داریم مناسب باشند میتونیم ساعت ها از لپ تاپ استفاده کنیم. باتری آن توانایی ۹ ساعت اجرای بازیها بدون نیاز به شارژر را دارد. یک لپ تاپ مناسب باید بتواند در حدود 4 ساعت بدون اتصال به برق روشن بماند.

این دو برند مخصوصا لپ تاپ های ایسر هم در بازار لپ تاپ ایران سهم بزرگی دارند اما عمده سهم فروش در دست لپ تاپ های ایسوس است. برند ایسر به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان لپتاپ و گجتهای کامپیوتری، پای ثبات فهرست راهنمای خرید لپتاپ گیمینگ است. لپتاپ Surface Laptop Go Core i5 یکی از جذابترین و کاربردیترین سیستمهایی است که میتوانید از آن نهایت استفاده را بکنید. البته دقت داشته باشید که گرافیکهایی مانند RTX 3050 از نوع میان رده بوده و توانایی اجرای بازی با رزولوشن 4k و فریم ریت بالا را ندارد. این ترکیب سخت افزاری از پس اجرای هر کاری بر میآید. به علاوه، خریداران از نمایشگری با وضوح بالای 1080p یا فول اچ دی برخوردار خواهند شد. برای مثال، ممکن است بسیاری از افراد اولویتشان هارد SSD باشد تا از سرعت بالای لود سیستم و نرمافزارهایشان برخوردار شوند. در اینجا به 2 مدل از لپ تاپ های مایکروسافت تا 25 میلیون تومان اشاره خواهیم کرد.

پس اگر میخواهید فقط برای کاربری عادی اقدام به خرید این مدل پردازشگرها بکنید، نه تنها با هیچ مشکلی روبهرو نخواهید شد، بلکه از سرعت لپتاپتان هم، بسیار راضی خواهید بود. در واقع شما حتی 24 گیگ رم هم داشته باشید اما CPU لپتاپتان Core i5 باشد، باز هم نتیجهای که قرار بود از نسخه i7 را بگیرید، هرگز تجربه نخواهید کرد. اما بازار فناوری لپ تاپ های بازی نیز شاهد رشد مداوم بوده است و تولید کنندگان این لپ تاپ ها نیز در تلاش هستند تا مخاطبان گیمر خود را با نوآوری هایی از نظر GPU ، وضوح نمایش، پردازنده های پر سرعت راضی نگه دارند. طراحی این سیستم به گونهای است که دمای داخل دستگاه را در محدوده مناسب نگه میدارد و به شما کمک میکند تا بدون نگرانی از داغ شدن بیش از حد دستگاه خود، بازی را برای مدت طولانی ادامه دهید. بدون اغراق میتوان گفت که مایکروسافت یکی از اصلیترین رقیبان شرکت اپل به شمار میآید. از دیگر مشخصات لپ تاپ ROG Strix G513QM هم میتوان به پورتهای USB 3.0، HDMI و USB-C و همچنین باتری 4 سلولی آن بهترین لپتاپ های گیمینگ اشاره کرد. ناگفته نماند که لپ تاپ دارای پورتهای کامل، کیبورد با نور پس زمینه و 512 گیگابایت حافظه از نوع SSD است.

به عنوان یک قانون سرانگشتی میتوان گفت اکثر محصولات الکترونیکی هوشمند حدود 5 سال عمر مفید دارند. دلیل محبوبیت ریزر، داشتن سبک طراحی مخصوص به خود است، به همین دلیل کاربران علاقهمند به محصولات منحصربهفرد را به خود جذب میکند. وجود یک هارد SSD با ظرفیت 512 گیگابایت هم مورد دیگری است که میتواند سرعت لود سیستم و نرمافزارهایتان را به طور باورنکردنی بالاتر ببرد. چرا که بسیاری از نرمافزارهای سنگین نیاز به ظرفیت بالای رم دارند. این کارت توان پردازشی بسیار بالاتری را نسبت به کارتهای ۳۰۵۰ در اختیار دارد و در کنار صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی ۱۴۴ هرتز از نوع IPS با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰، برای اجرای بازیها با فریم بالا و کیفیت عالی بسیار مناسب است. این لپتاپ با همان کیفیت عالی که در نسخه قبلی توضیح دادیم ساخته شده است.

دقت زیادی در طراحی این مدل به کار رفته است که در همان نگاه اول توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. در GF65 THIN 10SDR فضای ذخیرهسازی SSD با 512 گیگابایت وجود دارد که امکان ارتقاء با اسلات M.2 را خواهد داشت. رم بالا در کنار دو حافظه داخلی میتواند نیاز شما به ارتقاء را کاهش دهد که نیازی به بروز رسانی با خرید این محصول نخواهید داشت. لپ تاپ IdeaPad L340-CC به لطف پردازندهی AMD Ryzen 5 3500U با فرکانس کاری بین 2.1 تا 3.7 گیگاهرتز میتواند به راحتی از پس اکثر نرم افزارهای مهندسی و برنامه نویسی برآید و پردازنده گرافیکی AMD Vega 8 نیز با 2 گیگابایت حافظه ویدیویی قادر است اکثر بازیهای نسبتاً قدیمی را اجرا کند. نوع این کارت گرافیک Geforce MX330 بوده و قدرت بالایی در پردازش گرافیکی دارد.

این پردازشگرهای Core i5 قدرت بسیار بالایی در پردازش بسیاری از نرمافزارها دارند. همچنین حافظه ذخیره سازی فقط 512 گیگابایت و از نوع SSD است. این داستان مشابه با رم و فضای ذخیره سازی است: میتوانید 8 گیگابایت پایه را به 64 گیگابایت و SSD 256 گیگابایتی را به 2 ترابایت با حداکثر سه درایو RAID اضافی افزایش دهید. از لحاظ رم و حافظه داخلی نیز دارای 8 گیگابایت رم با قابلیت ارتقا تا 32 گیگ و 1 ترابایت SSD است. در کنار پردازنده قدرتمند، خریداران میتوانند از امکانات بسیار خوبی مانند 8 گیگابایت حافظه رم DDR4، نمایشگر باکیفیت فول اچ دی و پورت USB 3.0 برای انتقال سریعتر اطلاعات برخوردار شوند. دو پورت USB 3.0 سریع در این لپ تاپ وجود دارد و در کنار یک پورت سریعتر USB 3.1 قرار میگیرد. لپتاپ گیمینگ لنوو لیجن ۵ دارای ۴ درگاه USB 3.0 و یک درگاه USB-C است. از طرفی، باید برای نرمافزارهایتان و کار کردن راحت با آنها، یک صفحه نمایشگر عریض داشته باشید و این در حالی است که هرگز فرصت اتصال لپتاپ به مانیتور دیگر را نخواهید داشت. در بالا هم کاربرد حافظههای هیبریدی را به طور کامل توضیح دادیم که شما فقط برای نصب ویندوز و نرمافزارهایتان به حافظه SSD نیاز خواهید داشت.

برای مثال زمانی که قصد خرید لپ تاپهای نو و آکبند را دارید، باید پلمپ بودن جعبه و وجود ضمانتنامه معتبر را بررسی کنید. در طراحی این لپ تاپ های از فناوری نور پردازی RGB نیز استفاده می کنند که خاص بودن را در همان نگاه اول جلوه گر می شود. پیشنهاد اول زومیت لپتاپ اماسآی مدل Vector GP76 است که از نسل دوازدهم (Alder Lake) پردازندههای اینتل Core i7 بههمراه گرافیک انویدیا RTX 3070 Ti بهره میبرد، ترکیبی که امکان اجرای بازیهای سنگین با بهترین کیفیت و بیشترین نرخ فریم را فراهم میکند؛ همچنین وجود ۱۶ گیگابایت رم DDR4 و یک ترابایت حافظهی SSD از نوع M.2 NVMe PCIe Gen4 ×4 در اجرای هرچه سریعتر انواع وظایف کمک شایانی خواهد کرد.

پردازندهی Celeron N4020 اینتل، گرافیک آنبرد، 4 گیگابایت رم DDR4 و 128 گیگابایت حافظهی داخلی از نوع SSD، سخت افزار مناسبی برای کارهای اداری عادی است. از طرفی دیگر، ممکن است شما یک خودرو شخصی داشته باشید و لپتاپتان را با آن به محل کار و یا بیرون از خانه ببرید. یعنی هارد SSD 256 گیگابایتی و هارد 1 ترابایتی HDD که هر کدام مزایای خاص خودشان را خواهند داشت. هم تجربه خوبی از اجرای بازیهای جدید خواهید داشت و هم از کارهای سنگین احساس کندی نخواهید کرد. در این شرایط، هم سرعت سیستمتان بابت هارد SSD بسیار بالاتر خواهد بود و هم فضای کافی برای ذخیره اطلاعاتتان را در هارد HDD خواهید داشت.

هارد SSD هم، تاثیر خارقالعادهای در سرعت بالای سیستمتان خواهد داشت. با وجود این CPU شما هیچ گونه نگرانی بابت نرمافزارهایی که قرار است در آن اجرا کنید، نخواهید داشت. اما باز هم برای عملکرد بهتر سیستمتان، حداقل به 8 گیگابایت رم، احتیاج خواهید داشت. لپ تاپ TUF Dash F15 FX516PR دارای پردازنده نسل دهم Core i7-11370H اینتل و کارت گرافیک GeForce RTX 3070 انویدیا با 8 گیگابایت حافظه ویدیویی است و در نتیجه به راحتی میتواند بهترین بازیهای AAA را در کیفیت بالا اجرا کند. برای خرید یک کول پد خوب پیشنهاد میکنم حتما از مطلب « بهترین کول پد یا خنک کننده لپ تاپ » دیدن کنید. با این حجم از رم و حافظه SSD این لپتاپ سرعت بسیار بالایی داشته و بازیهای زیادی را میتوان روی آن اجرا کرد.