بهترین روش های مهاجرت به کانادا

• از طریق کار به کانادا مهاجرت کنید. بهترین راه برای مهاجرت رایگان به کانادا

مهاجرت کاری به کانادا یکی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا می باشد که با دانش، مهارت انگلیسی و تجربه کاری می توانید در این کشور ارزان زندگی کنید. کارگران باتجربه شانس بیشتری برای اخذ اقامت کانادا دارند. آنها می توانند با ورود به سیستم اکسپرس اینتری، اقامت کانادا را دریافت کنند. یکی از اهداف اصلی اداره مهاجرت کانادا پذیرش مهاجران ماهر است. کارگران ماهر به تقویت بازار کار و رشد اقتصادی کانادا کمک می کنند.

افرادی که تحت برنامه مهاجرت کارگران ماهر با موفقیت پذیرفته شوند، اقامت دائم کانادا را دریافت می کنند و به همراه خانواده خود به کانادا مهاجرت می کنند. بسته به مکان و منطقه ای که برای کار و زندگی انتخاب می کنید، گزینه های مختلفی برای شما وجود دارد.

• از طریق نیروهای ویژه فدرال به کانادا مهاجرت کنید

مهاجرت از طریق سیستم فدرال برای افرادی با سابقه کاری بالا که قصد زندگی در استان های کانادا به جز کبک را دارند مناسب است. متقاضیان این برنامه بر اساس ارزشی که برای اقتصاد کانادا ایجاد می کنند، در قالب برنامه اکسپرس اینتری ارزیابی می شوند. تحصیلات، تجربه کاری تخصصی و سطح زبان بالا از حداقل شرایط لازم برای مهاجرت به کانادا می باشد. سطح تحصیلات و مهارت های زبانی، داشتن مدرک معتبر، سن، نوع شغل و عوامل دیگر در افزایش امتیاز شما موثر است. با توجه به فاکتورهای تعیین شده توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا، شما باید حداقل 67 امتیاز کسب کنید.

سپس، متقاضیان باید ثابت کنند که می توانند هزینه زندگی خود و افراد تحت تکفل خود را در کانادا تامین کنند. موجودی بانکی قابل قبول بستگی به تعداد اعضای خانواده دارد. این رقم برای یک خانواده یک و دو نفره به ترتیب 13000 و 16000 دلار کانادا است. اگر پیشنهاد شغلی دارید یا امکان کار قانونی در کانادا را دارید. نیازی به اثبات تمکن مالی ندارید.

• برنامه مشاغل و مهارت های فدرال:

این برنامه به کسانی که دارای پیشنهاد شغلی یا مدارک مربوطه هستند اجازه می دهد تا در مشاغل خاصی برای اخذ اقامت دائم در استان های کانادا (به جز کبک) کار کنند. برای مهاجرت به کانادا تحت این برنامه فقط باید از طریق برنامه اکسپرس انتری اقدام کنید. شرایط زیر نیز برای شرکت در این برنامه ضروری است:

  • یک پیشنهاد شغلی یک ساله از یک یا دو کارفرمای کانادایی یا مدرک فنی یا تخصصی از یک آژانس استانی یا منطقه ای دریافت کنید.
  • مدرک زبان معتبر دارید
  • 2 سال سابقه کار تمام وقت (یا معادل پاره وقت) در زمینه مربوطه در 5 سال گذشته
  • بتوانید مهارت ها و تجربه و مسئولیت های اصلی خود را در موقعیت مربوطه اعمال کنید.

زمینه های کاری مجاز در این برنامه به دسته های مختلفی تقسیم می شود. تحصیلات پیشرفته و مدرک دانشگاهی در این برنامه ضروری نیست، اما وجود آن باعث افزایش امتیاز شما می شود.

• با تحصیلات به کانادا مهاجرت کنید

امروزه تحصیل در کانادا و گسترش دامنه ارتباطات جمعی در رشته ای خاص در این کشور یکی از بهترین راه های مهاجرت به کانادا محسوب می شود. تعداد بهترین دانشگاه های کانادا بسیار زیاد است و متقاضیان (تقریبا همه رشته ها) می توانند در این کشور ادامه تحصیل دهند. بهتر است بدانید که کانادا یکی از گران ترین کشورهاست و هزینه تحصیل و زندگی در کانادا بسیار بالاست. به همین دلیل بهتر است شانس خود را برای پذیرش در دانشگاه های ارزان کانادا امتحان کنید.

پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا، شما به عنوان یک متخصص آموزش دیده در سیستم آموزشی کانادا شناخته می شوید و اعتماد کارفرمایان را در بازار کار کانادا جلب می کنید. برای تحصیل در کانادا به مدارک و شرایطی نیاز دارید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

دانشگاه های کانادا سیستم آموزشی بسیار خوبی دارند و جزو بهترین دانشگاه های دنیا محسوب می شوند. بهتر است از سنین پایین وارد کانادا شوید تا از بهترین سیستم آموزشی دنیا بهره مند شوید، نه تنها برای گرفتن اقامت دائم بلکه قدمی محکم برای آینده خود بردارید. اگر فرزند شما زیر 18 سال در مدرسه ای در کانادا پذیرفته شود، باید با سرپرست قانونی خود همراه شود تا مراحل ثبت نام را طی کند. بنابراین، دولت فرصتی را برای ارائه ویزای نگهبان کانادا به والدین این کودکان فراهم می کند.

• مهاجرت هنرمندان و ورزشکاران به کانادا:

کانادا یک برنامه خوداشتغالی کانادایی برای پذیرش هنرمندان و ورزشکاران و اعطای اقامت دائم به آنها ارائه می دهد. همسران و فرزندان (زیر 21 سال) از این طریق اقامت کانادا را به صورت انفرادی دریافت خواهند کرد. بنابراین افراد برای مهاجرت باید شرایطی را داشته باشند که در ادامه به آن می پردازیم.

هنرمندی که می‌خواهد به این عنوان فعالیت کند باید یک چهره شناخته شده و شناخته شده در بین کسانی باشد که هنر خود را به اشتراک می‌گذارند و باید توانایی مالی حدوداً 13200000 دلار کانادایی برای راه‌اندازی یک تجارت خانگی و گذران زندگی داشته باشد.

ورزشکارانی که می خواهند از طریق مهاجرت ورزشکاران و هنرمندان وارد کشور شوند، باید بین المللی بوده و در دو سال گذشته وضعیت بین المللی دریافت کرده باشند. این افراد می توانند مربی، داور یا شرکت کننده باشند.

مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری:

سرمایه گذاری در کانادا یکی از راه های مهاجرت به کانادا و کسب درآمد از این کشور می باشد. میزان سرمایه گذاری در این کشور با توجه به منطقه ای که برای سرمایه گذاری انتخاب می کنید متفاوت است و روش های مختلفی دارد:

1) مهاجرت به کانادا از طریق ثبت شرکت یا مالکیت:

این برنامه مهاجرتی کانادا برای افرادی است که می خواهند کسب و کاری را در کانادا راه اندازی یا خریداری کنند. مزیت این برنامه مهاجرتی کانادا این است که مانند برنامه های کارآفرینی استانی به سرمایه خاصی نیاز ندارد، بسته به نوع کسب و کار بسیار متفاوت است، نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید و کل برنامه را می توان در کمتر از یک سال و …

2) مهاجرت به کانادا از طریق ویزای استارتاپ

در این روش مهاجرت به کانادا شما باید ایده کسب درآمد در کانادا یا ایده جدید کسب درآمد در کانادا را ارائه دهید. این ایده استارتاپی باید توسط یک مرکز توسعه کسب و کار دارای مجوز کانادا تایید شود تا بتوانید برای اقامت کانادا اقدام کنید. با این روش مهاجرتی می توانید برای اقامت دائم به کانادا رفته و تا 5 خانواده از این طریق به کانادا مهاجرت کنید.

3) مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری یا کارآفرینی:

در روش مهاجرت سرمایه گذاری; شما و خانواده تان می توانید با سرمایه گذاری ملک خود در کانادا بدون نیاز به مدارک تحصیلی خاص اقامت دائم دریافت کنید. در حال حاضر، کانادا شما فقط می توانید برای سرمایه گذاری در کبک اقدام کنید. آره، ویزای فدرال و استانی برای شما برای مهاجرت به کانادا؛ ویزای راه اندازی؛ اپراتور مالک و گزینه های خوداشتغالی در دسترس هستند.

4) مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری:

این سیستم سریع ترین و ارزان ترین راه برای مهاجرت به کانادا می باشد اما کسب امتیاز مورد نیاز اصلا آسان نیست. معمولا در این سیستم پذیرش، اگر پیشنهاد شغلی از کانادا یا سابقه کار در کانادا ندارید، تحصیلات شما باید فوق لیسانس یا بالاتر باشد. دارای امتیاز ITL 7.5 یا بالاتر، بین 19 تا 29 سال و حداقل 3 سال سابقه کار ثابت شده باشد.

5) مهاجرت به کانادا از طریق برنامه های استانی:

هر استان کانادا به جز استان کبک که سیستم مهاجرتی متفاوتی دارد، بر اساس نیاز خود شرایط خاصی برای پذیرش مهاجران خود دارد. برای شرکت در این برنامه های مهاجرتی که البته جزو سریع ترین راه های مهاجرت به کانادا هستند، بهتر است از طریق اکسپرس انتری اقدام کنید. برای مثال در استان نوا اسکوشیا برنامه مهاجرتی آن برای افراد تحصیلکرده ای که بیش از یک سال سابقه کار دارند و بیشترین امتیاز را کسب کرده اند بدون نیاز به دعوت نامه کارفرما دعوت نامه می فرستد که البته این روش است. بسیار محبوب است و فقط در مدت زمان کوتاهی می توان آن را در سیستم اکسپرس اینتری وارد کرد