بازاریابی پیامکی چیست؟ | + مزایا و راهکار استفاده از تبلیغات با اس ام اس

در این قسمت یک فرمت از متن پیامک تبلیغاتی را ارائه می دهیم:

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و بخصوص رایج شدن گوشی موبایل در بین تمام افراد جامعه، بازاریابی پیامکی بسیار پاسخگو می باشد.

مزیت استفاده از بازاریابی پیامکی

در حالت کلی یک پیام نوشتاری در مورد یک محصول و یا معرفی شرکت یا برند و … در قالب یک SMS به افراد را می توان بازاریابی پیامکی تعریف نمود. در واقع بازاریابی یعنی تولید محصول و عرضه آن به مشتری است که باید دارای ایده و خلاقیت برای بازاریابی آن باشد که چندین راه برای انجام آن وجود دارد، ولی چرا بازاریابی پیامکی را انتخاب می کنیم؟ به دلیل ساده بودن این راه و در دسترس بودن بیشتر آن نسبت به دیگر راه های بازاریابی می باشد.

همانطور که در قسمت بالا گفته شد نوشتن یک متن خوب در بازاریابی پیامکی نقش مهمی دارد و تنها یک بخش از چندین بخش بازاریابی پیامکی را به خود اختصاص می دهد. در این قسمت توضیحاتی را در ارتباط با یک متن جذاب ارائه خواهیم کرد:

  • دو حالت پیش می آید یا قبلا خود فرد اطلاعاتش را در سایت شما به اشتراک گذاشته است و یا شما اولین بار می خواهید به آن پیامک تبلیغاتی ارسال کنید، اگر فرد قبلا در سایت ثبت نام کرده است در ابتدای متن پیامتان اسم ایشان را خطاب کنید مثلا «محمدرضا عزیز». اگر برای اولین بار است که می خواهید به آن پیامک ارسال کنید می توانید متن پیامکی را به صورت «مشتری عزیز»، «دوست گرامی» و … آغاز کنید.
  • سعی کنید در متن پیامکی مودبانه برخورد کنید و مقدار کاراکتری که در متن پیامک می نویسید زیاد نباشد و سعی کنید کلمات را ناقص ننویسید که جذابیت متن را کم کرده و کار شما را بی ارزش می کند و هزینه ای که در این راه انجام داده اید از بین خواهد رفت.
  • استفاده از نمادها و ایموجی ها بسیار موثر است، بسیاری از مخاطبان با پیامک هایی که فقط جنبه نوشتاری دارند و طولانی باشد بی اعتنائی می کنند و همچنین سعی کنید نکته اصلی متن پیامکی را با فاصله از خطوط دیگر قرار دهید این کار به جذب مشتری کمک شایانی می کند، مثلا اگر می خواهید در متن پیام تخفیف قرار دهید از نماد % استفاده کنید.
  • تا الان توانسته اید مراحل خوبی را انجام دهید و برای اینکه کارتان رونق بیشتری بگیرد برای بهره مندی از ارزش کارتان یک مهلت قرار دهید، یعنی استفاده از جملاتی نظیر فروش فوری، فقط تا آخر هفته، تا 48 ساعت آینده و … که مشتری را اقدام به خرید کند و سعی کنید این زمان زیاد طولانی نباشد.
  • در مرحله آخر نیز باید یک لینک به مخاطب یا مشتری خود بدهید، و این لینک باید در آخر متن پیامکی شما قرار داده شود که می تواند شماره تماس شرکت و یا آدرس سایت باشد، در قرار دادن آدرس سایت سعی کنید مختصر سایت شرکت را قرار دهید که متن پیام طولانی نشود.

دلایل بسیار زیاد دیگری نیز وجود دارد که بازاریابی پیامکی را نسبت به انواع دیگر بازاریابی مثل بازاریابی محدود، الگوریتمی و … در اولویت قرار می دهد، مثل هزینه پیامک که بسیار پایین است، سرعت ارسال پیامک از طریق اینترنت که با سرعت بالایی امکان پذیر است، ارسال و دریافت پیامک بین شرکت و مشتری و … .

منظور از بازاریابی پیامکی

بازاریابی پیامکی چیست؟

استفاده از بازاریابی پیامکی دارای مزایای زیادی می باشد که به تفضیل در مورد هر یک صحبت خواهیم کرد.

  • همانطور که میدانید عموم افراد در منزل خود یک دستگاه تلویزیون و یا رادیو دارند و بیشتر تبلیغات نیز در تلویزیون پخش می شود ولی برای افراد فعال و پر مشغله که دارای شغل هستند و حتی کسب و کاری نیز دارند تماشای تلویزیون بیشتر جنبه دیدن فیلم و سریال و آن هم مدت زمان اندکی را به خود اختصاص می دهد، ولی تنها وسیله ای که به طور متوسط بیشتر وقتمان را با آن سپری می کنیم و همیشه همراهمان است گوشی موبایل است، و این افراد پیامک های دریافت شده را خواهند خواند، پس همین کافی است که بدانیم هیچ رسانه ای به اندازه پیامک قدرت رقابت ندارد.
  • نکته دیگر در مورد بازاریابی پیامکی این است که اکثر پیامک ها چه تبلیغاتی و غیر تبلیغاتی زمان اندکی پس از دریافت خوانده می شوند، و این سبب خواهد شد که بازاریابان از بازاریابی پیامکی برای هدف خود استفاده کنند، یعنی می توانند به سرعت پیامی را منتشر کرده و به مشتریان خود بفرستند. یعنی اینکه می دانند که سرعت دسترسی به پیامک خیلی بیشتر از دیگر رسانه ها می باشد، مثلا برای برگزاری یک همایش و یا دوره آموزشی بهترین و موثرترین راه اطلاع که به زمان اندک نیاز داشته باشد ارسال پیامک خواهد بود.
  • یکی دیگر از نکات مهم در پیامک این است که شما می توانید به سرعت لینک و شماره تماس را در آن وارد کنید و افراد در صورت اینکه از محصول شما رضایت پیدا کنند به سرعت می توانند به پیامک شما پاسخ دهند و یا از طریق لینک به شبکه های اجتماعی در گوشی های خود و یا سایت مورد نظر بروند و محصولات شما را ببینند، حتی می توانید شماره تماسی نیز در پیامک خود قرار دهید تا افراد با آن شماره با شما تماس بگیرند.
  • نکته بعدی طول متن پیام است که هر چند کوتاه و مختصر باشد ارزش بالاتری دارد اگر چه در وهله اول شاید برای بازاریان این یک عیب محسوب شود ولی برای مشتریان و مخاطبان یک مزیت می باشد. مخاطبان دریافت کننده پیامک وقت کافی برای خواندن متن های طولانی پیامک تبلیغاتی ندارند و به سرعت از آن خارج خواهند شد، پس در مورد بازاریابی پیامکی این مورد مهم می باشد.

در پایان از تمامی عزیزانی که این مقاله را مطالعه کردند خواهشمندیم در صورتی که نقد و نظری دارند آن را در نظرات به اشتراک بگذارند.




برای اینکه بتوانید در بازاریابی پیامکی موفق باشید باید تمام جوانب را در نظر بگیرد در غیر این صورت در این راه شکست خواهید خورد و کسب و کارتان رونق نخواهد داد.

  • اولین قدم در راه کارهای مناسب در ارسال پیامک تبلیغاتی شناخت افراد و مشتریان شما می باشد. مثلا اگر شما صاحب یک مدرسه ابتدایی هستید و میخواهید تبلیغات خود را در این زمینه از طریق بازاریابی پیامکی انجام دهید نباید به افرادی که مجرد هستند و هنوز ازدواج نکرده اند و یا کسانی که تازه ازدواج کرده و هنوز بچه دار نشده اند پیامک ارسال کنید، چرا که پیامک شما بی ارزش شده و به هدر خواهد رفت. پس اولین قدم شناخت پدران و مادرانی است که دارای فرزند هستند که زیر 14 سال سن دارند، و این به تنهایی پاسخگو تبلیغ شما نخواهد بود و سعی کنید افرادی را پیدا کنید که در نزدیکی مدرسه قرار دارند تا به راحتی بتوانند محصولات خود را به فروش برسانید.
  • بعد از اینکه فاکتور بالا را رعایت کردید یعنی هم موقعیت جغرافیایی و هم سن افراد برای ارسال پیامکی را پیدا کردید نوبت به زمان ارسال پیامک خواهد رسید که بسیار حائز اهمیت است، مثلا وقتی برای فروش محصولات برای افراد دبستانی تبلیغ ارسال می کنید این کار نباید در تابستان و تمام شدن درس و مدرسه باشد چرا که این پیامک تبلیغاتی بی ارزش خواهد شد. هر تبلیغ پیامکی زمان مخصوص به خود را دارد، مثلا در تعطیلات نوروز بیشتر افراد به مسافرت می روند و ایجاد یک تبلیغ پیامکی در اواخر اسفند ماه برای تعطیلات نوروزی برای اجاره منزل یا آژانس های مسافرتی می تواند بسیار موثر باشد.
  • بعد از تعیین موقعیت جغرافیایی و شناسایی سن افراد، مجرد و متاهل بودن و زمان ارسال پیامک نوبت به ارزش واقعی پیامک می رسد، برای بازاریابی نتیجه بخش باید یک ارزش واقعی درست کنید مثلا برای اینکه متن پیامکی شما برای مشتری و مخاطب جذاب باشد می توانید در داخل متن پیامکی یک تخفیف ویژه و یا امتیازی برای محصول خود تعریف کنید که نسبت به دیگر رقبا شما را جلو بیاندازد و مخاطب شما را جذب کند که از شرکت شما خرید کند. چرا که فقط شما نیستید که در حال تبلیغ محصول خود هستید بسیاری از افراد و شرکت های مشابه شما در حال انجام تبلیغ کالاهای خود به افراد از طرق مختلف می باشند و ایجاد یک ارزش واقعی در پیامک تبلیغاتی فروش شما را دو چندان کرده و نسبت به دیگر شرکت ها شما را بالا خواهد برد، پس سعی کنید همیشه خود را جای مشتری قرار دهید و بدانید که برای جلب رضایت مشتری چه کارهایی می توانید انجام دهید.
  • نکته بعدی در بازاریابی تبلیغاتی که باید حتما رعایت شود تولید یک متن خوب است، متن خوب و اثربخش می تواند در فروش محصولات شما نقش اساسی داشته باشد.
  • بعد از اینکه تمام مراحل بالا را به خوبی انجام دهید یعنی بازاریابی پیامکی شما به خوبی انجام و اجرا شده است، بعد از این مرحله فرض کنید در ارسال پیامک تبلیغاتی خود شماره تماسی برای ارتباط با مشتری و یا لینک سایت را قرار داده اید، اگر مخاطب یا مشتری قصد خرید از محصولات شما را داشته باشد به شماره تماسی که در پیامک قرار داده اید زنگ خواهد زد پس نیازمند یک بازاریاب تلفنی خوب هستید که بتواند به خوبی با مشتری مذاکره کند و مشتری را قانع کند که از محصولات شما دیدن و خرید کند. همچنین اگر لینک سایت را برای فروش محصولاتتان در پیامک تبلیغاتی قرار داده اید پس لازم است محتوای سایت شما مطلوب و مشتری پسند باشد، در غیر اینصورت تمام مراحل بالا بی ارزش خواهد شد.

این یک نمونه عالی از متن پیامک تبلیغاتی است که بسیار مختصر و مفید بوده و تمام موارد بالا رعایت شده است. جمله اول دوستانه آغاز شده است و سپس از یک متن جذاب و گرم برای جذب مشتری استفاده شده است و سپس ارسال کد تخفیف و مهلت برای خرید که مشتری را به سمت محصول خود جذب کند.

نتیجه گیری

ویژگی های یک متن پیامکی جذاب

به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟
ملی‌پیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.

ثبت نام و ارسال پیامک
ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه


منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/what-is-sms-marketing/

بازاریابی پیامکی، به طور مختصر همان پیامک های تبلیغاتی است که عموما در بیشتر گوشی های موبایل قابل رویت است. و این بدان معنا نیست که تولید آن کار ساده ای باشد، بازاریابی پیامکی دارای قوانینی می باشد که باید حتما آن را رعایت کرد و سهل انگاری در انجام آن نتیجه بخش نبوده و حتی باعث عملکرد نامطلوب برای شرکت خواهد شد.

راه کارهای مناسب برای بازاریابی پیامکی

در این مقاله سعی شده است در مورد بازاریابی پیامکی آنچه که شرکت ها و اشخاص برای فروش محصولات خود لازم دارند بحث شود، در ابتدا تعریف کلی از بازاریابی پیامکی را در چند خط توضیح دادیم و سپس مزایایی که بازاریابی پیامکی را نسبت به انواع دیگر بازاریابی دارد را صحبت کردیم که عبارتند از هزینه پایین، سرعت بالا در ارسال پیامک از طریق اینترنت، تبادل اطلاعات بین مشتری و شرکت از طریق پیامک و … و سپس راه کارهای لازم برای ایجاد یک متن پیامکی خوب و عالی نیز به صورت بالت دار شده و کامل خدمات عزیزان ارائه شده است و در پایان مقاله نیز یک نمونه پیامک تبلیغاتی با توضیحات کامل نیز ذکر گردیده است که برای تمامی افرادی که قصد دارند کسب و کار اجرا کنند می تواند بسیار مفید باشد.

محمد عزیز
نام شرکت خیلی وقته به هم پیام ندادیم
50 درصد تخفیف نوع محصول
کد تخفیف:………….
مهلت:…………
شماره تماس شرکت یا لینک سایت