ایمیل موقت چیست و چطور ساخته می‌شود؟

وقتی که قصد خرید آنلاین دارید، معمولاً همیشه باید آدرس ایمیل‌تان را وارد کنید. این کار باعث می‌شود که Inbox شما پر از Spam شود. برای جلوگیری از این موضوع استفاده از ایمیل موقت انتخابی فوق‌العاده است.

چگونه ایمیل موقت بسازیم؟

مشخص است که دریافت ایمیل Spam برای هیچ‌کس خوشایند نیست. اما بعضی از وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها بعد از گرفتن ایمیل در زمان ثبت‌نام شروع به ارسال ایمیل‌های Spam می‌کنند. با استفاده از ایمیل موقت می‌توانید به آسانی از شر این ایمیل‌ها خلاص شوید.

حفظ حریم شخصی و اطلاعات هویتی

وقتی ایمیل خودتان را در اختیار مراکز و فروشگاه‌های مختلف قرار می‌دهید، در واقع هویت آنلاین‌تان را برای آنها افشا کردید. با این کار شما باید نگران دزدی هویت و فروختن اطلاعات ارتباطی‌تان باشید؛ اما استفاده از ایمیل‌های موقت این دغدغه شما را کاملاً برطرف می‌کند.

شناخت کسی که ایمیل شما را فروخته است!

مهم‌ترین سایت‌های ساخت ایمیل موقت:

guerrillamail.comساخت ایمیل موقت

(Email (Electronic mail یا همان نامه الکترونیکی روشی برای تبادل پیام میان افراد از طریق دستگاه‌های الکترونیکی است. در ابتدا ایمیل تنها از طریق دو حساب کاربری که در یک کامپیوتر بودند اتفاق می‌افتاد، همچنین لازم بود هر دو حساب همزمان آنلاین باشند.

در این بخش می‌توانیم انتخاب کنیم فیلتر مورد نظر ما دقیقاً چه فرمانی را اجرا کند؛ برای مثال، ایمیل دریافتی از آن آدرس را پاک کند، آرشیو کند، به اسپم بفرستد و …ساخت ایمیل موقتپس از انتخاب، تنها لازم است روی گزینۀ آبی‌رنگ Create filter کلیک کنیم. بعد از ساختن این فیلتر دیگر هیچ نگرانی درباره دریافت ایمیل‌های مزاحم از طریق این ایمیل آدرس موقت نخواهیم داشت.

جمع‌بندی

حالا که به مزایا و دلایلی محکم برای داشتن ایمیل موقت پی بردید وقت آن است که ایمیل موقت خودتان را بسازید. البته یادتان باشد از این نوع ایمیل برای تمام ارتباطاتتان نمی‌توانید استفاده کنید!


منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/temporary-email/

getnada.com

ساختن ایمیل موقت در جیمیل یک ویژگی بسیار آسان اما نه چندان آشکار از سرویس ایمیل گوگل است. برای استفاده از ویژگی ایمیل موقت جیمیل کافیست به انتهای ایمیل خود عبارتی دلخواه را با به‌علاوه اضافه کنیم. فرض کنیم ایمیل ما [email protected] است، ایمیل موقت ما می‌تواند [email protected] باشد. در واقع می‌توان هر عبارتی را با + به ایمیل اضافه کرد.

ایمیل‌های موقت این امکان را به شما می‌دهند تا به منابعی که برای ثبت‌نام نیاز به ایمیل دارند دسترسی داشته باشید. تنها لازم است ایمیل موقت خودتان را در بخش مورد نظر وارد کنید و به این امکانات دسترسی داشته باشید.

خرید اینترنتی

اگر می‌خواهید به ایمیل‌های کاری و خصوصی‌تان به‌راحتی دسترسی داشته باشید جوری‌که نیاز نباشد در میان 10‌ها ایمیل دیگر به دنبال آن‌ها بگردید، استفاده از ایمیل موقت راهکاری فوق‌العاده است.

سرعت ساخت بسیار بالا

فرآیند ساخت ایمیل موقت بسیار کوتاه‌تر از ساخت ایمیل عادی است. در ساخت این نوع ایمیل نیازی نیست فرآیند طولانی مدت ساخت ایمیل را طی کنید.

ناشناس بودن و حفظ اطلاعات هویتی

وقتی به لیست ارسال ایمیل مراکز مختلف پیوسته باشید، نمی‌توانید متوجه شوید کدام یک از آن‌ها ایمیل‌تان را به فروشگاه جدیدی که اخیراً ایمیل می‌دهد فروخته است. اما اگر از ایمیل موقت استفاده کنید و تنها در یک لیست ارسال قرار داشته باشید، به‌راحتی متوجه می‌شوید همان مرکز ایمیل شما را فروخته است.

استفاده با آسودگی خیال در وب‌سایت‌ها و Forumهای مختلف

ساخت ایمیل موقت همان‌طور که گفته شد بسیار آسان بوده و حتی نیاز به انتخاب کلمه عبور هم ندارد. برای این کار سایت‌ها و سرویس‌های زیادی وجود دارد که تنها با ورود به آن‌ها به ایمیل موقت دسترسی خواهید داشت. این ایمیل‌ها در بیش‌تر مواقع تنها ده دقیقه قابل استفاده خواهد بود و پس از طی این زمان حذف خواهد شد.

برای ساخت یک ایمیل کوتاه مدت، اطلاعات تماس لازم نیست، بنابراین می‌توانیم بگوییم که اطلاعات هویتی‌تان فاش نمی‌شود.

هک نشدن

یکی دیگر از مزایای فوق‌العاده ایمیل موقت این است که با این ایمیل به‌راحتی می‌توانید در گروه‌های مباحثه و Forumهای سایت‌ها عضو شده و بدون نگرانی از دیده شدن آدرس ایمیل‌تان توسط افراد متعدد با دیگران به بحث و تبادل نظر بپردازید.

استفاده آسوده در سرویس‌های میزبانی از فایل

برای انجام این کار کافی است عبارت اضافه شده به انتهای ایمیل را در قسمت Search در بالای Inbox مانند تصویر تایپ کنیم و در بخش پایینی روی عبارت Create filter with this search کلیک کنیم.ایمیل موقت

crazymailing.com

برای استفاده از این قابلیت باید وارد حساب کاربری یاهوی خودتان شده و در قسمت بالایی صفحه Settings را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه منویی در زیر آن باز می‌شود که در این مرحله باید روی گزینه Security کلیک کنید. بعد از طی کردن این مرحله می‌توانید شروع به ساخت ایمیل موقت یاهو کنید.

علاوه‌بر Forumها و چت‌روم‌ها، سرویس‌های میزبانی فایل هم به فروش لیست ایمیل و اطلاعات کاربران معروف هستند. بنابراین با استفاده از ایمیل موقت می‌توانید از این خطر در امان مانده و  در این سرویس‌ها نیز فعالیت کنید.

دسترسی راحت به ایمیل‌های مهم و خصوصی

temp-mail.org

ساخت ایمیل موقت در سرویس ایمیل mailinator هم بسیار آسان است. این سرویس علاوه‌بر امکان ساخت آسان ایمیل (بدون نیاز به Password) به شما آدرس پیشنهادی هم ارائه می‌دهد.آموزش ساخت ایمیل

اگر درباره استفاده از ایمیل موقت مردد هستید، دلایل متعددی وجود دارد تا مطمئن شوید باید از این امکان استفاده کنید. در این بخش چند دلیل محکم برای استفاده از ایمیل موقت برای شما می‌آوریم.

برای جلوگیری از Spam

البته شاید فکر کنید، اضافه کردن این عبارت در انتهای ایمیل و دریافت ایمیل در Inbox چه فایده‌ای دارد. پاسخ ما در تکنولوژی فیلترینگ جیمیل است. این تکنولوژی می‌تواند به‌صورت اتوماتیک این ایمیل‌ها را از Inbox حذف کند. در ادامه نحوه فعال‌سازی این ویژگی را با کمک تصاویر توضیح می‌دهیم.

ایمیل چیستاز نظر لغوی پست الکترونیکی یا ایمیل شامل هر ارسال سند به‌صورت الکترونیکی است. اما امروز ایمیل، سرویسی برای ارسال پیام است که به دو صورت دائم یا موقت ارائه می‌شود.

ایمیل موقت سرویسی است که اجازه می‌دهد ایمیل را در آدرسی موقت که بعد از زمانی مشخص از بین می‌رود دریافت کنید. به این نوع ایمیل در لاتین Disposable Email، Tempmail، 10 minute mail، Throwaway email، Fake Mail، Trash Mail، Tempo Mail و … گفته می‌شود. در فارسی هم به این نوع، ایمیل موقت، ده دقیقه‌ای، قابل حذف شدن و … گفته می‌شود.

چرا باید از ایمیل موقت استفاده کنیم؟

یاهو ایمیل هم در سرویس ایمیل خود، تا 500 ایمیل موقت را به ما ارائه می‌دهد. آدرس ایمیل موقت یاهو از دو بخش تشکیل شده است. بخش اول، نام اصلی یا basename است و بخش دوم کلمه متغیر یا keyword است. در واقع basename را یک‌بار برای همیشه می‌سازیم و قابل تغییر نیست. اما بخش keyword تا 500 بار قابلیت ساخت دارد. بنابراین می‌توانیم تا 500 آدرس ایمیل منحصربه‌فرد و البته موقت را در تنها با یک حساب کاربری داشته باشیم. این ایمیل‌ها به شکل [email protected] هستند.

e4ward.com

در حالی که در ایمیل‌های عادی ممکن است Password ایمیلتان را فراموش کنید و مجبور شوید مراحل طولانی بازیابی آن را دنبال کنید و در نهایت Password جدید را به خاطر بسپارید، در این نوع ایمیل‌ها اصلاً نیازی به پسوورد ندارید.

کاربردهای ایمیل موقت چیست؟

mailinator.com

برای ساخت ایمیل موقت در maildrop، تنها کافیست آدرس مورد نظر خودتان را تایپ کنید و به Inbox دسترسی داشته باشید، این سرویس هیج نیازی به Password ندارد.

در این بخش با اضافه کردن keyword مورد نظرتان و کلیک روی عبارت Create می‌توانیم تا 500 عدد Keywords بسازیم و در واقع به پانصد آدرس ایمیل موقت در یاهو دسترسی داشته باشیم.راهنمای ساخت ایمیل موقت

ساخت ایمیل موقت در جیمیل

maildrop.cc

سایت‌ها و پلتفرم‌های مختلفی هستند که سرویس‌های مختلفی برای دسترسی به ایمیل موقت ارائه می‌دهند. سرویس‌های ایمیل موقت مزایای متعددی دارند، بعضی از این مزایا را باهم در این بخش بررسی می‌کنیم.

ثبت‌نام در سرویس‌های مختلف

همۀ ما امروز برای کارهایی مثل ارتباط با دوستان و همکاران از ایمیل استفاده می‌کنیم، در واقع می‌توانیم بگوییم که ایمیل، هویت و پاسپورت آنلاین ماست. امروز همۀ اپلیکیشن‌ها و خدمات برای ثبت‌نام نیاز به آدرس ایمیل دارند تا بتوانند در آینده اطلاعات جشنواره‌ها و طرح و پیشنهادات مختلف را هم ارسال کنند. این اتفاق باعث می‌شود هر روز ایمیل‌های زیادی را که نمی‌خواهیم دریافت کنیم که اصلاً خوب نیست. البته راه‌های زیادی برای خلاص شدن از دست این ایمیل‌ها، از جمله Spam کردن و Unsubscribe کردن وجود دارد، اما گاهی به راهی اساسی‌تر نیازمندیم و آن هم استفاده از ایمیل موقت است.

ایمیل موقت چیست؟

10minuteemail.com

با استفاده از این سرویس‌ها می‌توانید به Inbox خودتان به آسانی دسترسی داشته باشید و در هر سایت و سرویسی که می‌خواهید بدون دغدغه عضو شوید.

ساخت ایمیل موقت در یاهو

10minuteemail.net

این نوع سرویس ایمیل خطر هک شدن را به حداقل رسانده و می‌توانیم بگوییم که اصلاً امکان هک شدن ندارد، در حالی که این مورد در ایمیل‌های عادی بسیار بالاست.

به Password نیاز ندارد

Ray Tomlinson خالق اولین ایمیل در سال 1971 بود. او اولین ایمیلی را که با علامت @ دو حساب را به هم ارتباط می‌داد خلق کرد. اولین ایمیل‌ها از طریق شبکه‌های کامپیوتری ارسال می‌شدند و پس از آن این ارتباط از طریق اینترنت ممکن شد. سیستم‌های امروزی ایمیل بر مبنای ذخیره و Forward هستند، به طوری که سرورهای ایمیل، پیام را قبول، Forward و ذخیره می‌کنند و دیگر لازم نیست که همزمان آنلاین باشند.

اگر می‌خواهید در سایتی عضو شوید، از یک فروشگاه اینترنتی خرید کنید، طرح تخفیف و یا کارت هدیه‌ای را فعال کنید و بعد از آن دیگر ایمیل مزاحمی را دریافت نکنید نیاز به ایمیل موقت دارید. در ادامۀ مطلب از تعریف ایمیل شروع می‌کنیم و درنهایت نحوۀ ساخت ایمیل موقت را به شما یاد می‌دهیم.

ایمیل چیست؟