انواع گیاهان زینتی؛ ۱۰ گیاه معروف و زیبای تزئینی کدامند؟

گیاه آپارتمانی شبدر زینتی، از گیاهان و گل های پیاز دار بوده و دارای شاخه و برگ های بسیار گیاهان زینتی زیبایی می باشد. مراقبت از گیاه پول چینی از گیاهان آپارتمانی کوچک، بسیار آسان بوده به سادگی می توان از گیاه در فضاهای کوچک خانه مراقبت نمود. وی بیان کرد: سیمای کشاورزی ایران تغییر می کند و تغییر آن به سمت محصولات باغبانی و تولید صادرات محور محصولات گلخانه ای است. البته ناگفته نماند که برخی به دلیل کمبود مکان و یا استفاده بهینه از مکان های موجود، اقدام به احداث گلخانه در مغازه یا انباری خود می کنند، البته این مورد هم قابل پیاده سازی می باشد، ولی با توجه به اینکه برخی از محصولات کشاورزی اعم از گل، میوه یا صیفی جات برای رشد و نمو نیاز به نور خورشید دارند، بنابراین در صورت پرورش گل های حساس به نور خورشید در مکان های این چنینی احتمال ورشکستی بالا خواهد بود و برای این منظور گل هایی وجود دارند که بدون نیاز به نور خورشید قادر به رشد هستند و به نام گل های آپارتمانی شهرت دارند. این گیاه آپارتمانی در هر شرایط نوری خوب رشد میکند. علاوه بر ظاهر زیبا و خاص، این نوع گلها بسیار مناسب فضای محدود آپارتمانها هستند زیرا از فضای هدر رفته استفاده میکنند و باعث شلوغی یا مزاحمت نمیشوند.

اگر این نکته را رعایت کنید شما می توانید این گیاه را به صورت آویز نیز در بیاورید و یک فضای آرام بخش با استفاده از گلدان آویز سرخس بوستون ایجاد کنید. البته نگران فروش خود نباشید به دلیل اینکه این گل ها نیاز چندانی به نور آفتاب ندارند به همین دلیل ترجیح مردم بیشتر بر خرید این گل ها می باشد و از بازار فروش خوبی برخوردار است. ایرانیها سالی ۶۰ هزار تومان صرف خرید گل میکنند! شرکتهای حمل و نقل در ژاپن به تازگی جابجایی بسته های غیر استاندارد را متوقف نموده و حمل و نقل بسته ها را بعنوان بخشی از خدمات منظم خود ارائه میکنند که برخی از تولید کنندگان حاضر به پرداخت هزینه اضافی جهت تحویل ویژه محموله خود می باشند. پاپیتال از جمله گیاهان محبوب است که حتما اسم آن به گوشتان خورده است.

برگهای سبز این گیاه واقعا چشمگیر و خاص هستند و در گلدانهای آویز زیبایی بیشتری خواهند داشت. برگهای آبی و سبز این گیاه نقطه قوت آن است و باعث میشود یک طراحی خاص و چشمگیر را به خانه شما اضافه کند. این گیاه باید در ارتفاعی باشد که از پاشیدن قطرات آب به روی برگ هایش مصون باشد، چرا که ریزش آب برگ هایش را سیاه میکند. بهترین نور برای این گیاه ، غیر مستقیم و حداقل 6 ساعت در روز میباشد. آلوکوزیا ازلانی به عنوان یکی از بهترین گزینهها برای پرورش گل های پرسود شناخته میشود. نور: این گیاه به محیطی با نور زیاد ولی غیر مستقیم نیاز دارد. این گیاه با ظاهر خاص و منحصربهفردش جزء گیاهان گوشتخوار محسوب میشود و نگهداری آسانی دارد. گیاه گندمی نیز از گیاهان تصفیه کننده هوا میباشد و جزء گیاهان ارزان قیمت نیز محسوب میشود. این هم از 10 گیاه برتر تصفیه کننده هوا در فنگ شویی که برای بهبود انرژی و پاک کردن هوا در هر فضا چه در خانه چه در دفتر و محل کار می توانید از آنها استفاده کنید.

1. مقداری خاک حاصلخیز : برای ریختن درون گلدان و مقدار آن به تعداد گلدان های شما بستگی دارد. آخرین آمار منتشره از سوی دفتر نشان میدهد 78 درصد صادرات گل و گیاهان زینتی ایران به کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس،18 درصد آن به کشورهای آسیای میانه و 4/3 درصد به کشورهای مختلف اروپایی صورت گرفته است.همچنین کشورهای تونس، کنگو و استرالیا نیز مقدار کمی از گل و گیاهان زینتی ایران را خریداری کردهاند. تحقیق دیگری توسط دانشگاه اکستر نشان میدهد که اضافه کردن یک گیاه به خانه یا محل کار، میتواند فعالیت و پویایی افراد را تا 15 درصد افزایش دهد. اشک مریم، در نتیجه سر ریز شدن شیره شفاف و شیرین از داخل آن به این گل اطلاق می شود. برای آبیاری به این نوع گلها بهتر است آنها را از محل خود خارج کنید و در جای مناسبی آبیاری کنید تا آب اضافه خارج شده از زیر آن به محیط زندگی شما صدمه نزند. اگر به تازگی به گیاه کود دادید، آب گیاه را تعویض کنید و دیگر به آن کود ندهید تا رنگ گیاه دوباره سبز شود که ممکن است چند هفته الی چند ماه طول بکشد. در حالت عادی ضرر خاصی ندارند اما چون تکثیر آنها سریع اتفاق میافتد و در طی چند هفته بالغ میشوند باید جمعیت آنها کنترل شود.

خوبی این گلخانه ها در این است که شما به صورت همزمان می توانید انواع مختلف گل ها را پرورش دهید و هیچ محدودیتی از این لحاظ ندارید، یعنی هم گل های آپارتمانی و هم گل های آفتابگیر قابل پرورش هستند، فقط در مورد گل های آپارتمانی باید دقت کنید که زیاد در معرض نور خورشید قرار نگیرند. سرخس ستاره آبی از جمله انواع گلهای آویز آپارتمانی اهل آمریکای جنوبی و کارائیب است. پارچ گیاهی اهل جنوب آسیا و شمال استرالیاست که برای تازه کارها بسیار مناسب است. اگر در حال مطالعه اطلاعات مربوط به دیوار سبز هستید، خالی از لطف نیست که اطلاعاتی نیز راجع به پالوداریوم و گیاهان مناسب آن مطالعه کنید. آبیاری: برای آبیاری این گیاه هر زمان سطح بالایی خاک گیاه خشک شد، زمان آبیاری مجدد به آن است.

آبیاری: برای آبیاری سرخس بوستون در فصل بهار و تابستان زمانی که رطوبت کمی در خاک آن باقی مانده و رو به خشک شدن میرود آن را آبیاری کنید، اما در فصل پاییز و زمستان بگذارید خاک گیاه خشک شود و سپس آن را آبیاری کنید. جالب است بدانید، سینگونیوم پودوفیلوم علاوهبراینکه جز گلهای آویز آپاراتمانی است، جز گیاهان تصفیه کننده هوا نیز بهشمار میرود. برگ های آن قدرت تصفیه محیط را دارند و می توان در شهرهای آلوده در محیط های آپارتمانی از این گیاه استفاده کرد. در راه اندازی گلخانه گیاهان آپارتمانی ، پس از ساخت چارچوب کلی گلخانه، شما نیاز به عایق بندی آن دارید، بدین منظور نایلون های ضخیمی مخصوص گلخانه طراحی و تولید شده اند که اصطلاحا uv دار هستند و مانع از نفوذ اشعه های فرا بنفش خورشید به درون گلخانه می شود. نور: این گیاه به محیطی با نور کم تا متوسط و البته غیرمستقیم نیاز دارد. رشد این گیاه به صورت پیچکی است و می تواند در بدترین شرایط هم رشد کند. این گیاه آپارتمانی زیبا اگر چه نام گونه Lily را یدک میکشد اما در واقع ربطی به این خانواده ندارد و یک سوسن واقعی نیست. راه اندازی گلخانه گیاهان آپارتمانی : چگونه اقدام به راه اندازی گلخانه گیاهان آپارتمانی کنیم ؟

ازاینرو در آبیاری آن بههیچوجه زیادهروی نکنید و بگذاری سطح بالایی خاک آن خشک شود و سپس آن را آبیاری کنید. آبیاری: فیلودندرون لیمویی آب کمی میخواهد و ازاینرو بهتر است در بین نوبتهای آبیاری، سطح بالایی خاک گیاه کاملا خشک شده باشد. یکی از بهترین مزیتهای این گیاه برگهای قلب شکل و رنگ لیمویی رنگ آنهاست، بهطوریکه برگهای این گیاه رنگی بین سبز و زرد یا همان لیمویی و سبز دارند و همین موضوع باعث محبوبیت آن شده است. وضعیت سمی بودن یا نبودن: فیلودندرون لیمویی برای حیوانات خانگی سمی است و در صورت خورده شدن باعث ناراحتیهای گوارشی میشود. بررسی تاثیرات خشکسالی بر وضعیت اقتصادی- اجتماعی روستاییان. مسلما آخرین و بهترین گزینه استفاده از میلگرد یا پروفیل های فولادی خواهد بود، فولاد به دلیل عمر بالا و مقاومت زیادی که دارد گلخانه شما را بسیار محکم و با دوام خواهد نمود و تا سالیان سال پا بر جا خواهد ماند. وقتی نوبت به جا به جایی گلدان می رسد, یک گلدان بدون خاک آلی را انتخاب کنید که به طور خاص برای گیاه شما (شاید حتی مختص گونه های شما) مناسب باشد. آبیاری: در فصل بهار سعی کنید زمانی که خاک گیاه رطوبت کمی در آن باقی مانده و نزدیک به خشک شدن است آن را آبیاری کنید، اما در فصلهای دیگر اجازه دهید خاک گیاه بین نوبتهای آبیاری خشک شود.

این گیاه با برگ سبز و صورتی اولین بار در سال ۱۸۸۱ توسط جان وود کشف شد؛ به همین دلیل نام علمی آن (Ceropegia Woodii) از نام این دانشمند گرفته شد. همانطور که در مقاله قبلی نیز اشاره شد، اولین اقدام جهت احداث گلخانه وجود زمین مناسب است، این مورد در راه اندازی گلخانه گیاهان آپارتمانی نیز مستثنا نیست. شفلرای سفید یکی از گونههای خاص گیاه شفلرا است که جز زیباترین گلهای آپارتمانی به شمار میآید. 2. تعدادی گلدان : جهت کاشت بذر گل درون آنها و تعداد آن به فضای گلخانه شما بستگی دارد. در مکانهایی که کاشت گیاه تازه شروع شده است و تا به حال فسفر به خاک افزوده نشده است، کود عمومی یا متعادل (که نسبت نیتروژن، فسفر و پتاسیم در آن یکی است) توصیه میشود. یکی دیگر از گیاهان مخصوص تراس، پیراکانتا است که همیشه سبز است و با شاخههای تیز و تیغدار خود جلوه ای زیبا به بالکن شما میدهد . گل یاس را باید در فصل رویش هرس کنید زیرا هرس کردند به طور سالانه می تواند به کنترل و رشد گیاه بسیار کمک کند و هرس کردن یکی از اقدامات ضروری برای رشد گیاه است که باعث گل دادن یاس شما می شود شاخه های گل یاس در طول زمان سخت و چوبی می شوند که این مسئله باعث می شود گیاه نتواند گل دهد.

آبیاری به صورت هفته ای یکبار است و نور غیر مستقیم نیاز دارد و تکثیر به صورت تقسیم جوانه ریشه دار صورت میگیرد. کوددهی: در بهار و تابستان هر دو هفته یک بار به این گیاه کودی متوازن و استاندارد بدهید که دو برابر بیشتر از حد استاندارد رقیق شده باشد. اگر واقعا به گل و گیاه علاقه مند هستید و هم چنین یک مکان یا زمین خالی بلا استفاده دارید، پیشنهاد ما مطالعه کامل این نوشته است زیرا راهنمایی ها و راه حل های مناسبی جهت راه اندازی گلخانه گل های آپارتمانی و گل های زینتی خدمت تان ارائه خواهد شد. برای راه اندازی گلخانه گیاهان آپارتمانی به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟ بهتر است در کف گلدان ها چند سوراخ ایجاد کنید و زیر آنها یک سینی کوچک قرار دهید تا آب به راحتی به کف گلدان برسد و آب اضافی برای تغذیه بعدی خاک در سینی باقی بماند. کوددهی: در طول فصل رویش این گیاه را با کودی متوازن و استاندارد تغذیه کنید. نور: این گیاه به محیطی نورگیر با نور غیرمستقیم نیاز دارد؛ منتها دقت کنید که نور محیط بیشازحد نباشد، چون نور بیشازحد باعث زرد شدن برگهای آن میشود. آبیاری: آکالیفا دم گربهای در آبیاری سختگیر نیست، منتها نکته مهم در آبیاری آن، این است که برای آبیاری آن باید اجازه دهید قبل از آبیاری خاک گیاه کمی خشک شده باشد.

این گیاهان خود اقدام به بذر ریزی می کنند و از این طریق زمینه رشد و گسترش سال بعد را فراهم می کنند. این گل برای رشد خود به نور نیاز دارد، بنابراین محیط تراس برای آن بهترین محیط به حساب میآید. گلدان هایی از جنس چوب و سرامیک بهترین انتخاب برای اینکار هستند. بامبو که با نام خیزران نیز شناخته میشود، یکی از گل های آپارتمانی همیشه سبز است. داشتن یک گلخانه در محیط آپارتمانی بسیار لذت بخش است و باعث میشود یک محیط پرانرژی و شاداب داشته باشیم. این ساقهها مثل یک دم بلند شده و دلیل نامگذاری این گیاه به دم الاغی هستند. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که همیشه به دنبال گل و گیاهان خاص و لاکچری میگردید، سینگونیوم صورتی را فراموش نکنید! نگهداری از این گیاه کار تقریبا سادهای است و با کمی مراقبت و هرس کردن ظاهری خاص خواهد داشت. اگر از این گیاه بهخوبی مراقبت شود سرعت رشد مناسبی داشته و به سرعت بالغ میشود. و چون همزمان با ریزش برگها رشد رویشی پوشش سبز خود را نیز حفظ میکنند همیشه سبز و شاداب به نظر میرسند. چگونه گلخانه خود را بنا کنیم؟

توجه داشته باشید که هیچ گیاهی در دنیا وجود ندارد که در تاریکی زنده بماند، حتی مقاوم ترین و سایه دوست ترین گیاهان نیز برای زنده ماندن به حداقل نور نیاز دارند، پس اگر تنها منبع روشنایی حمامتان لامپ آن است و با خاموش کردنش، فضا تاریک مطلق میشود از لامپ فلورسنت استفاده کنید. تنها عواملی که باید در گلخانه آپارتمانی رعایت شود، دما، رطوبت، آب رسانی و آفات است. از پاپیتال گرفته تا انواع فیلندرون و پتوسها و بسیاری دیگر از گیاهان آپارتمانی که شاخههای رونده دارند. آب؛ هر یک از گل های آپارتمانی با توجه به ویژگیشان به مقدار کافی آب نیاز دارند. برای راه اندازی گلخانه گیاهان آپارتمانی بر خلاف گلخانه های دیگر شما نیاز به زمین کشاورزی ندارید و زمین کشاورزی در لیست تجهیزات گلخانه ای این مورد قرار ندارد. بااینحال اگر در حین خواندن مطلب در مورد گلهای آویز آپارتمانی معرفی شده در این مطلب سوالی در ذهنتان شکل گرفته و جواب آن را پیدا نکردهاید یا نه بهطورکلی در مورد خرید گیاهان گلدانی سوالی دارید، آن را با کارشناسان گُلسِتان درمیان بگذارید تا کارشناسان در اسرع وقت به آن پاسخ دهند. گل انتوریوم که نام دیگر گل فلامینگو را هم دارد یکی دیگر از انواع گل های آپارتمانی با نماد خونگرمی و مهمان نوازی است.

این گیاه برای رشد سریع و بیوقفهی خود به خاک نمناک و کمی نور غیر مستقیم نیاز دارد. گیاهانی مختلفی به این منظور وجود دارد. با تحقق این امر، میتوان از این سطح بیش از ۲۰ میلیون تن انواع سبزی و صیفی برداشت و حدود نیمی از آن را صادر کرد. شاخه گل های از قبل چیده شده ابتدا برای عمده فروشان (۴۰ درصد)، سپس برای صادرات (۲۰ درصد) و در ادامه برای گل فروشان (۱۹درصد) ارسال میشود. در ادامه نیز سوالات پرتکرار شما درباره انواع گلهای آویز آپارتمانی را برای شما آماده کردهایم که میتوانید پاسخ سوالات خود را از آنها دریافت کنید. اگر اطلاعات زیادی در مورد پرورش گلهای آپارتمانی ندارید این مطلب را از دست ندهید. زیبایی فوقالعاده این گیاه بسیاری از علاقهمندان گل و گیاه را تشویق به خرید کاج مطبق میکند اما در منزل قابل نگهداری نیست. گل ها به صورت خوشه ای در انتها ساقه ، دیده میشوند. درد شدید در دهان، ترشح بزاق، احساس سوزش، تورم و بیحسی گلو از جمله عوارض مسمومیت با دیفن باخیا محسوب میشوند. در روز برگها باز شده و در شب جمع میشوند. گیاه کاتالیا گیاه دعاخوان نامیده میشود چون در طول شب برگهای آن جمع میشود.