انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران

جهت وقت‌گیری در مرکز باروری و درمان ناباروری مام لطفا از شنبه تا چهارشنبه بین ساعات ۸ تا ۱۶ تماس بگیرید. D کابرگولین هم عملکرد شبیهبرموکریپتین دارد و به علت نیمه عمرطولانی ۱تا۲ بار در هفته تجویز می‌شود. کارنیتین بعلت متابولیسماسیدهای چرب، ویتامین E و C بعلت آنتی‌اکسیدانی، پردنیزولون بعلت کاهش التهاب رحمی و داکسی سایکلین یا سایر انتی بیوتیک‌ها جهت ریشه کنی عفونت بصورت کمکی تجویز می‌شوند. سازمان بهداشت جهانی، ناباروری را یک بیماری سیستم تولید مثل می‌داند که به وسیله ناکامی در رسیدن به حاملگی بالینی پس از دوازده ماه یا بیشتر آمیزش جنسی منظم بدون محافظت رخ می‌دهد. مردان دارای اضافه وزن، سیگاری ها، یا مردانی که از مواد مخدر استفاده می کنند به احتمال زیاد مشکلات اسپرم دارند. بنابراین، این زنان در صورت تمایل به باروری لازم است زودتر به پزشک مراجعه نمایند.

در این فرآیند، یک وسیله‌ٔ باریک را که چراغی به آن متصل است، از طریق دهانه‌ٔ رحم وارد رحم می‌کنند تا ناهنجاری‌های احتمالی را مشاهده نمایند. در موارد خاص، به منظور شناسایی ناهنجاری‌های مسبب ناباروری یا به‌دست آوردن اسپرم‌ها برای استفاده در روش‌های کمک‌باروری (مثل IVF)، از بیوپسی بیضه استفاده می‌کنند. تست‌های ناباروری می‌توانند هزینه‌ٔ زیادی داشته باشند و در بعضی موارد، دردناک باشند. بعضی از بیمه‌ها ممکن است هزینه‌های درمان ناباروری أطفال الأنابيب في ايران carfultrip را پشتیبانی نکنند. و در آخر، حتی بعد از تمام تست‌ها و مشاوره‌ها، باز هم تضمینی وجود ندارد که باردار شوید.

درباره دکتر

• وقتی برای ارزیابی ناباروری مراجعه می‌کنید، شرح حال و معاینه دقیق اهمیت زیادی دارد. انجام روزانه‌ ورزش به صورت متعادل و رعایت رژیم غذایی سالم می‌تواند نگرش فرد را ارتقا ببخشد و فرد را علی‌رغم داشتن مشکلات ناباروری، پایبند زندگی‌اش نگه دارد. واژینیسموس یک اختلال و مشکل جنسی است که شیوع این بیماری در ایران به نسبت دیگر کشور ها به دلیل تابوهای که در خصوص تماس جنسی وجود دارد، بیشتر است.

ارتش اوکراین: اولین پهپاد ساخت ایران را در میدان نبرد با روسیه ساقط کردیم

مدت زمان باروری در بانوان بالای ۳۵ سال کمتر از ۶ ماه می باشد. از بهترین دکترهای ایران نوبت حضوری، مشاوره تلفنی و مشاوره متنی بگیرید، با دکترها به صورت حضوری یا مجازی صحبت کنید و جواب سوال‌های پزشکی‌تان را بگیرید. این خرافات را دور بریزید و به خاطر شنیدن آنها از زدن واکسن خودداری نکنید. هر چند هنوز اطلاعات و داده‌ها آنقدر نیست که بتوان با استناد بر آنها ثابت کرد که چنین ادعایی درست یا غلط است اما مسئله‌ای که مهم است این که شما باید بین بد و بدتر یکی از انتخاب کنید. راکوتان ممکن است باعث نامنظمی در پریود شود اما نازایی ایجاد نمی‌کند و معمولا بعد از مدتی اثر آن به طور کامل برطرف می‌شود.

ناباروری یعنی اینکه زوجین نتوانند به روش معمول بچه دار شوند. حتما شنیده اید چه زوج هایی در سالیان گذشته بخاطر همین مشکل بچه… میکرواینجکشن یکی از روش های بارداری مصنوعی محبوب در سرتاسر جهان است. بارداری با میکرواینجکشن که با نام ICSI نیز شناخته می شود، از سوزنی کوچک برای تزریق اسپرم به داخل تخمک استفاده می شود.

نه تنها هورمون‌های جنسی بلکه گاهی ممکن است که نازایی به علت مشکلاتی در مغز و یا در غدد درون ریزی مانند تیروئید باشد. گاهی هم نازایی می‌تواند از شریک جنسی باشد و خانم هیچ مشکلی نداشته باشد. حتی در مواقعی ممکن است که بدن زن توانایی پذیرش اسپرم همسر را نداشته باشد و لقاح صورت نگیرد. در واقع احتمال خطر بیشتر اختلالات مادرزادی به دلیل مشکل ناباروری است، نه درمان هایی که برای رفع این موضوع استفاده می شوند. اما مشکلاتی خاص مستقیما به استفاده از میکرواینجکشن در بارداری مرتبط هستند؛ مشکلاتی مانند سندرم بک ویت-ویدمن (Beckwith–Wiedemann)، سندرم آنجلمن ، هیپوسپادیاس یا ناهنجاری هایی در کروموزوم جنسی.

  • در بعضی موارد، ادرار را هم به منظور بررسی وجود منی در آن آنالیز می‌کنند.
  • زیرا که در اسرع وقت پاسخ اش را در اختیارتان قرار می دهیم.
  • اگر اختلال نعوظ هم همراه با آن باشد، نازایی ممکن است ایجاد شود.
  • زمان شروع ارزيابي علل ناباروري با توجه به سن زوج متفاوت است، براي زوجي که سن آنها کمتر از 35 سال است، تشخيص و درمان ناباروري پس از يک سال آغاز ميشود.

انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران

این تکنیک جدید همان پلاکت درمانی است که جدیدا برای درمان ناباروری هم استفاده می‌شود. البته این روش بیشتر برای درمان ریزش مو، سوختگی، آسیب‌های حاد ورزشی و موارد مشابه استفاده می‌شود که در آن تحریک ساخت سلول‌ها کمک می‌کند. درصورتیکه لوله های فالوپ مسدود یا آسیب دیده باشند ترمیم از طریق جراحی می تواند مفید باشد. گاهی ترکیدن کیست تخمدان ممکن است به تخمدان آسیب جدی وارد کند و باعث بالا بردن احتمال نازایی شود. بعضی از کیست‌های تخمدانی بزرگ هستند و باعث پاره شدن تخمدان و آسیب رساندن به آن می ‌شوند. بافت تخمدان اگر دچار اسکار و خونریزی شود می‌تواند از بین برود و توانایی خود را که تولید هورمون‌های جنسی و ایجاد سلول تخمک است از دست بدهد.

بنابراین یکی از تست‌های بررسی عملکرد تخمدان و تخمک‌ها، بررسی هورمون‌های تیروئیدی است. اگر مشکلی در تولید هورمون‌های تیروئیدی باشد، باید با مصرف دارو یا روش‌های درمانی دیگر، این مسئله حل شود. به دلایل نامشخص ، تعداد تخمک ها با افزایش سن با سرعت سریع کاهش می یابد.