افزونه دیجیتس دیجی ویتا برای ورود با شماره موبایل در وردپرس + آموزش ویدئویی

اگر به‌دنبال افزونه‌ای برای تایید شماره موبایل کاربران وردپرسی خود هستید، ممکن است برای‌تان سوال پیش بیاید که تمایز بین افزونه‌های دیجیتس چیست و چرا در این مقاله فقط راجع به پلاگین دیجیت Digivita پرداخته شده است؟ پس بیایید به پرسش شما پاسخ دهیم.

در این فیلد، کافی است رمز عبور پنل اس ام اس خودتان را وارد نمائید. البته برای اینکه رمز عبورتان در وردپرس قرار نگیرد، پیشنهاد می‌کنم از مقدار APIKey یا همان کلید API استفاده بفرمائید.

1- اگر می‌خواهید پیامک کد تایید شماره موبایل شما توسط افزونه دیجی ویتا با خط اختصاصی پنل پیامکی‌تان ارسال گردد، آن‌ را بر روی گزینه “خیر” تنظیم کنید.

مهم‌ترین قسمتی که در بخش پایه در تب تنظیمات عمومی نیاز است، امکان فعالسازی ارسال پیامک کد احراز هویت شماره موبایل در هنگام فراموشی رمز عبور و استفاده از کد تایید شماره موبایل در بخش ورود مدیریت وردپرس می‌باشد. (شکل3)

بخش پایه

تنظیمات عمومی افزونه دیجی ویتا

اگر تا به‌حال از افزونه دیجیتس استفاده کرده باشید، حتماً می‌دانید که پلاگین احراز هویت شماره موبایل دیجیتس از اعداد فارسی پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین کاربران و مشتریان سایت شما در هنگام تایپ اعداد، باید از کیبورد لاتین تلفن همراه و یا سیستم‌شان استفاده کنند. سامانه دیجی ویتا این موضوع را که دغدغه بسیاری از مدیران وب‌سایت‌های وردپرسی است، به‌خوبی درک کرده و قابلیت پشتیبانی از اعداد فارسی را در افزونه خودش تعبیه کرده است.

فونت‌های مختلف در پلاگین دیجی ویتا

این فیلد نیز دو حالت دارد.

پس توجه‌تان را به قابلیت وبسرویس خدماتی و یا همان ارسال پیامک از طریق پترن و الگو در سامانه ملی پیامک جلب می‌کنم. ملی پیامک یک سرویسی را راه‌اندازی کرده است که پاسخگوی این دغدغه ذهنی باشد و معضل بلک لیست را برای مدیران وب‌سایت‌های وردپرسی حل کند. از آن‌جایی که در یک مقاله جداگانه و به‌صورت مفصل به نحوه ارسال پیامک از طریق خطوط خدماتی-اشتراکی و آموزش آن پرداخته‌ایم، پیشنهاد می‌کنم مقاله ارسال پیامک بر اساس پترن (الگو) به لیست سیاه مخابرات را بخوانید.

آموزش ارسال پیامک از طریق پترن و الگو با وبسرویس خدماتی

نکته) در پنل اس ام اس خودتان وارد بخش تنظیمات و سپس مجدداً در زیر آن گزینه شماره‌ها را بزنید و سرشماره اختصاصی خود را کپی نمائید.

ارسال سریع با پترن

دیجی ویتا در افزونه تایید شماره موبایل کاربران وردپرسی به نام دیجیتس دیجی ویتا، فونت‌های فارسی متنوعی را نیز اضافه کرده است که مدیران وردپرسی بنا به سلیقه خود بتوانند از این فونت‌ها استفاده کنند.

پوسته‌های اختصاصی در افزونه digit دیجی ویتا

اکنون اگر قصد احراز هویت کاربران و مشتریان وب‌سایت وردپرسی خودتان به کمک پلاگین دیجیت digivita را دارید، قبل از هرچیز نیاز به یک پنل اس ام اس دارید. با استفاده از پنل پیامکی می‌توانید با ارسال یک پیامک حاوی کد تایید شماره موبایل یا همان OTP (One Time Password) به سیمکارت مشتری، هویت ایشان را احراز و تایید خواهید کرد. تعریف مختصری از پنل اس ام اس:

در این فیلد، شما باید نام کاربری پنل اس ام اس ملی پیامک خودتان را وارد نمائید.

رمز عبور

شکل 2 – نمونه پترن برای افزونه دیجیتس دیجی ویتا

تنظیمات ارسال پیامک از پترن در افزونه دیجیتس دیجی ویتا

در این فیلد کشویی، دو گزینه وجود دارد.

نکته) در پنل اس ام اس خودتان وارد بخش تنظیمات و سپس مجدداً در زیر آن گزینه تنظیمات را بزنید و APIKey خود را کپی نمائید.

شماره ارسال

کد فعال‌سازی شما در سایت ملی پیامک: {OTP} می‌باشد.
melipayamak.com

2- اگر از خط خدماتی اشتراکی سامانه استفاده می‌کنید، در این فیلد فقط مقدار {OTP} را بنویسید.
مثال:
{OTP}

فعالسازی ارسال پیامک از طریق پترن و الگو

کد پترن: به‌ازای هر متنی که در وبسرویس خدماتی ملی پیامک درج کنید، یک کد عددی به آن اختصاص می‌یابد که همان مقدار مربوط به کد پترن است و می‌توانید در شکل 1 و کادر مربوط به آن قرار دهید.

شکل 4 – تنظیمات ارسال پیامک کد ورود در افزونه digits دیجی ویتا

تنظیمات ووکامرس و تغییر مسیر در پلاگین digit دیجی ویتا

شکل 5 – تنظیمات ووکامرس و تغییر مسیر در پلاگین digit دیجی ویتا

تب تنظیمات فرم‌ها

همانطور که در نسخه‌های دیگر افزونه دیجیتس وجود دارد، شما می‌توانید فیلدهای مورد نیاز خود را در این بخش، ستاره‌دار (الزامی) یا اختیاری نمائید. فیلدهای جدیدی همچون “نام کاربری”، “نام و نام خانوادگی” و… را اضافه و یا حذف نمائید. اگر می‌خواهید برگه ثبت‌نام و ورود کاربران شما یکی شود یا به‌عبارت دیگر کاربر فقط با یک فیلد شماره موبایل(چه در هنگام ثبت‌نام و چه در هنگام ورود) مواجه شود، می‌بایست افزونه جانبی این پلاگین را نیز تهیه نمائید. این پلاگین با نام “افزونه ورود و ثبت نام با فرم مشترک دیجیتس” شناخته می‌گردد.

تب پوسته‌ها

پیشنهاد می‌کنم برای آشنایی بیشتر با عملکرد افزونه دیجیتس، ویدئوی افزونه دیجیتس Digits | ثبت نام و ورود با شماره موبایل در وردپرس را تماشا بفرمائید.

همانطوری که قبل‌تر نیز اشاره کردیم، افزونه DIGITS توسط توسعه‌دهنده‌های پلاگین و افزونه و Developerهای بسیاری ارائه می‌گردد که یکی از این وب‌سایت‌های محبوب سامانه دیجی ویتا است. در ابتدا برای تهیه افزونه دیجیت digivita، می‌توانید به وب‌سایت دیجی ویتا مراجعه کنید.

پس از نصب افزونه دیجیت دیجی ویتا بر روی وردپرس خود، وارد مرحله ثبت اطلاعات در تب “سامانه پیامکی” digits شوید و ابتدا با کلیک بر روی آیکون و نام افزونه دیجیتس در منوی وردپرس وارد تنظیمات افزونه digits دیجی ویتا شوید. مطابق با شکل 1، این افزونه دارای تب‌های سامانه پیامکی، تنظیمات عمومی، تنظیمات فرم‌ها، پوسته، ترجمه‌ها و شورتکدها می‌باشد که در ویدئو ابتدای مقاله تمامی این موارد توضیح داده شده است. برای مشاهده مجدد اینجا را کلیک کنید.

افزونه دیجیتس دیجی ویتا

احتمالاً شما هم این مورد به گوشتان خورده باشد که برخی از افراد پیامک‌های تبلیغاتی سیمکارت خودشان را مسدود می‌کنند و همین موضوع تبدیل به دغدغه ذهنی شما گردد که چطور به افرادی که در لیست سیاه مخابرات هستند، پیامک OTP ارسال کنم؟

در انتها از شما دعوت می‌کنم نظرات خود را با ما و دیگر کاربران این افزونه در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.


منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/digits-digivita-plugin/

در این دو بخش، شما می‌توانید نام آیتم‌های منوی افزونه دیجیتس دیجی ویتا را شخصی‌سازی نمائید و شورتکدهای این افزونه را کپی نموده و در محل مورد نظر در سایت خودتان قرار دهید.

 جمع‌بندی

پوسته‌های افزونه دیجیتس دیجی ویتا

چرا باید از سامانه پیامکی استفاده کنیم؟

2- اگر می‌خواهید اس ام اس کد احراز هویت ورود به وردپرس شما با خط خدماتی اشتراکی سامانه ارسال گردد، گزینه “بله” را انتخاب نمائید.

کد پترن

همانطور که مزیت‌های پلاگین دیجیتس دیجی ویتا برای‌تان نوشتیم، این افزونه دارای 5 پوسته بیشتر است که از این بخش قابل انتخاب است.

تب ترجمه‌ها و شورتکدها

در دیگر قسمت‌های تب تنظیمات عمومی، شما قادر خواهید بود تا تنظیمات مربوط به ورود به حساب کاربری ووکامرس را با صفحه ورود افزونه دیجیت دیجی ویتا جایگزین نمائید و کاربران را پس از ورود، ثبت‌نام یا… به آدرس‌های خاصی از سایت خودتان هدایت نمائید. (شکل 5)

تنظیمات ووکامرس و تغییر مسیر در پلاگین digitکد متن احراز هویت وبسرویس خدماتی

نمونه متن

در پاسخ به این سوال، این پلاگین نسبت به سایر افزونه‌های دیجیتس، دارای برخی ویژگی خاص بوده که باعث تمایز پلاگین دیجیت دیجی ویتا با سایر افزونه‌های تایید شماره موبایل در وردپرس شده است. برخی از آن‌ها عبارت‌اند از:

پشتیبانی از اعداد فارسی در افزونه دیجیت دیجی ویتا

در این بخش نیز می‌توانید کشور‌های پیش‌فرض، مخفی کردن کد کشور، انتخاب تعداد ارقام کد احراز هویت و مدت زمان لازم برای درخواست ارسال مجدد کد ورود را تنظیم نمائید. (شکل 4)

تنظیمات ارسال پیامک کد ورود در افزونه digits دیجی ویتا

پس از تهیه پنل پیامکی و پلاگین دیجیتس از سامانه دیجی ویتا، مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید.

تب سامانه پیامکی در افزونه

سعی‌کردیم تمام بخش‌های این افزونه را معرفی کنیم و نحوه اتصال پنل اس ام اس ملی پیامک به افزونه دیجیتس دیجی ویتا را به‌صورت کامل و جامع آموزش دهیم. اگر همچنان سوالی در ذهن‌تان باقی مانده و یا در هنگام اتصال پلاگین Digit دیجی ویتا به پنل پیامکی‌تان با مشکل مواجه شدید، می‌توانید از داخل سامانه و از بخش مرکز پشتیبانی، تیکت ارسال نمائید. همچنین شما می‌توانید با شماره 02163404 داخلی 1 و سپس داخلی 3 تماس بگیرید و با کارشناسان فنی ملی پیامک موضوع خود را مطرح نمائید.

در کادر شماره ارسال، می‌بایست شماره خط اختصاصی خودتان را وارد نمائید.

شکل 3 – تنظیمات عمومی افزونه دیجی ویتا

بخش ارسال پیامک کد ورود

در این روش، ضمن خوش‌آمدگویی به کاربر، می‌توانید شماره موبایل کاربر را با یک کد تایید یکبار مصرف، احراز هویت کنید.(شکل 2)  مثلاً:

پلاگین عضویت و ورود دیجیتس مخصوص سایت‌های وردپرسی است. با کمک این افزونه در سایت خود، به‌جای استفاده از ثبت‌نام با ایمیل و به‌خاطر سپردن رمز عبور‌های طولانی و متنوع، کاربران و مشتریان سایت شما صرفاً با استفاده از یک کد تایید شماره موبایل یا همان رمز عبور یکبار مصرف می‌توانند در وب‌سایت شما ثبت‌نام کرده و یا به حساب کاربری خودشان وارد شوند.
حالا که به‌خوبی با مزیت ثبت‌نام و ورود با شماره موبایل در سایت وردپرسی خودتان آشنا شدید، ادامه مقاله راجع به افزونه دیجیتس دیجی ویتا را هم بخوانید.

افزونه دیجیتس دیجی ویتا را چطور تهیه کنم؟دیجیتس

ارسال سریع با پترن: در این فیلد کشویی، فقط کافی است آن را بر روی گزینه “بله” قرار دهید.

پنل اس ام اس یک نرم‌افزار مدیریت پیامک‌های ارسالی و دریافتی در بستر وب و اینترنت است که صرفاً با دسترسی به فضای اینترنت قابل استفاده است.

راهنمای فعال‌سازی افزونه Digit دیجی ویتا

کد تخفیف اختصاصی خرید افزونه دیجیتس دیجی ویتا: melipayamak

امکانات افزونه Digits دیجی ویتا

یکی از محبوب‌ترین افزونه‌های احراز و تایید شماره موبایل در CMS وردپرس، افزونه دیجیتس یا همان افزونه دیجیت است. این پلاگین توسط توسعه‌دهنده‌های بسیاری ارائه می‌گردد که قصد داریم در این مقاله انحصاراً راجع به افزونه دیجیتس دیجی ویتا صحبت کنیم، آن را معرفی کرده و هر آن چیزی که برای اتصال این پلاگین به سامانه ملی پیامک نیاز است را آموزش دهیم.

افزونه دیجیتس چیست؟

پلاگین دیجیتس دیجی ویتا با نسخه 7.9.3.4 امکانات بسیاری را در خود گنجانده است که برخی از آن‌ها به شرح زیر است:

مزیت‌های دیجیتس دیجی ویتا نسبت به نسخه‌های دیگر چیست؟مزیت‌های دیجیتس دیجی ویتا

نمونه متن: در کادر نمونه متن، فقط کافی است مقدار {OTP} را قرار دهید.

تب تنظیمات عمومی پلاگین DIGITS دیجی ویتا

جهت راحتی کار شما و صرفه‌جویی در وقت ارزشمندتان ویدئوی آموزش ارسال پیامک از طریق پترن (الگو) با وبسرویس خدماتی ملی پیامک را مشاهده بفرمائید.

درج پترن در وبسرویس خدماتی برای افزونه دیجیت Digivita

ممکن است با این گزینه آشنایی کافی نداشته باشید، پس در ادامه مقاله راجع به کد پترن توضیح داده‌ایم. کد عددی منحصربه‌فردی که به‌ازای هر الگو در سامانه ملی پیامک نمایش داده می‌شود، به آن کد متن یا کد پترن می‌گویند. این الگوها شامل یک متن ثابت + تعدادی متغیر هستند.

کد متن احراز هویت وبسرویس خدماتی

شکل 1 – افزونه دیجیتس دیجی ویتا

نام کاربری

اکثر افزونه‌های دیجیتس دارای حدود 6 عدد پوسته پیشفرض هستند، اما دیجی ویتا به این موضوع نیز فکر کرده است و حدود 5 پوسته جدید را نیز برای صفحه ثبت‌نام/ورود نیز اضافه کرده است.

پوسته‌های افزونه دیجیتس دیجی ویتا

1- اگر از خط اختصاصی‌ پتل پیامکی‌تان استفاده می‌کنید، در این فیلد باید متن کامل خودتان را به همراه متغیر افزونه دیجیتس دیجی ویتا بنویسید.
مثال:

کاربر گرامی به سایت ملی پیامک خوش‌آمدید.
کد تایید شما {0} می‌باشد.
melipayamak.com

نمونه پترن برای وبسرویس خدماتی ملی پیامک