اس ام اس ولادت امام زمان، حضرت مهدی (عج) و نیمه شعبان

اس ام اس ولادت امام زمان

حضرت مهدی، که سالیان طولانی را در غیبت کبری به سر برده‌اند، در نیمه شعبان سال ۲۵۵ یا ۲۵۶ پا به دنیا نهادند. به مناسبت چنین روز بزرگ و باعظمتی، مسلمانان در نیمه شعبان جشن برپا می‌کنند. غذا دادن به فقرا، مولودی‌خوانی و قربانی کردن گوسفند از رایج‌ترین کارهای خیر این شب به حساب می‌آیند. در ایران این مراسم‌ها با شکوه و جلال بسیاری برگزار می‌شوند. حتی پیش از انقلاب جمهوری اسلامی، مسجد صدریه تهران در برپایی جشن‌های نیمه شعبان فعالیت گسترده‌ای داشت. در عراق هم مسلمانان در این شب به زیارت امام حسین می‌روند. در هند، یمن، مصر و لبنان نیز مسلمانان شیعه نیمه شعبان را جشن می‌گیرند. به این ترتیب نیمه شعبان در سراسر جهان اسلام جشن و سرور برقرار است.

روایات بسیاری بر این مبنا آمده‌اند که شب نیمه شعبان پس از شب قدر از اهمیت بالایی برخوردار است. حتی پیامبر اکرم (ص) و ائمه اطهار عبادت و شب زنده‌داری در این تاریخ را امری مهم معرفی کرده‌اند. این اهمیت بر مبنای روایتی پررنگ‌تر شده است. در حقیقت در روایتی آمده که «جبرئیل در شب نیمه شعبان، پیامبر(ص) را از خواب بیدار کرده و به برپایی نماز، قرائت قرآن، دعا و استغفار در این شب سفارش نموده است.» علاوه بر این، در روایتی دیگر، یکی از همسران پیامبر به عبادت خاص و سجده‌های طولانی پیامبر در شب نیمه شعبان اشاره می‌کند. این در حالی است که امام علی و امام صادق بر انجام عبادت و اعمال خاص شب نیمه شعبان تأکید داشته‌اند.

[کل: ۰ میانگین: ۰]


منبع: https://sms.ir/imam-mahdi-birthday-sms/

اگر بخواهیم از فضایل این شب صحبت کنیم، باید بگوییم که درهای خشنودی، نیکی، روزی و بخشش در این شب به روی مؤمنان گشوده می‌شوند. حتی تقسیم روزی و تعیین زمان مرگ انسان در آن روز انجام می‌شوند. علاوه بر این افراد مختلف مورد بخشش الهی قرار می‌گیرند. هرچند افرادی مانند مشرکان، قماربازها، افراد قطع رحم کرده، شراب‌خواران و افرادی که بر انجام گناه خود اصرار دارند، بخشوده نمی‌شوند.

نیمه شعبان و میلاد حضرت مهدی (عج)

پیامک ولادت امام زمان

میرزا سید مهدی قدسی شعری در وصف نیمه شعبان دارد:
«ای امام زمان و مظهر ذات/ مر خدا را جمال تو مرآت
شب میلاد توست آن شب قدر/ که خدا نام آن گذاشت برات
تو مگر خضر راه ما باشی/ ورنه ره گم کنیم در ظلمات»

«شد نیمه شعبان و جهان گشت جوان / از مقدم پاک آن ولی سبحان
آن پرده نشین کاخ وحدت امروز/ بنمود رخ از پرده و گردید عیان
ولادت امام زمان(ع) مبارک باد»

چند پیامک ولادت حضرت مهدی (عج)

اشعاری زیبا برای جشن نیمه شعبان

جمع‌بندی

اس ام اس ولادت امام زمان (عج)

از دیدگاه مسلمان سنی هم این شب ارزش بسیاری دارد. آنها این شب را «شب برات» نام نهاده‌اند و انجام اعمالی مانند شب زنده‌داری یا دعا خواندن را همراه با برکت می‌دانند.

چند نمونه اس ام اس ولادت امام زمان

«کاش روزی بنویسند به دیوار بقیع: کارگران مشغول کارند! احداث ضریح
کاش روزی بنویسند به دیوار بقیع: یه چند روزی مانده به اتمام ضریح
کاش روزی بنویسند به دیوار بقیع: مهدی فاطمه آید، تماشای ضریح
کاش روزی بنویسند به دیوار بقیع: عید امسال، نماز، صحن بقیع
کاش روزی بنویسند به دیوار بقیع: فلش راهنما، مرقد زهرای شفیع
به یقین یوسف ما آمدنی ست»

نیمه شعبان یا همان سالروز ولادت حضرت مهدی یکی از مهم‌ترین اعیاد شیعیان به حساب می‌آید. بسیاری از علمای مسلمان نیمه شعبان را پس از شب قدر، به عنوان بزرگ‌ترین شب سال در نظر می‌گیرند. برخی از افرادی با مذهب سنی و تصوف نیز برای این شب از سال احترام بسیاری قائل هستند. شادی و سرور این شب با ارسال اس ام اس ولادت امام زمان بین مؤمنین به اشتراک گذاشته می‌شود. این در حالی است که مردم در این شب در مسجد جمکران در قم گرد هم می‌آیند و جشن بزرگ و باشکوهی برگزار می‌کنند.
در این مقاله از مجله ایده پردازان بعد از نگاهی به نیمه شعبان، نمونه پیامک‌های تبریک ولادت امام زمان را ارائه خواهیم داد.

فضایل شب پانزدهم شعبان

امتیاز به این مطلب