آنچه درباره درمان استرس، اضطراب و مدیریت استرس باید بدانیم!

اما در صورت استفاده از سیستم غیر مستقیم، نه تنها شیر اطمینان مخصوص باید تعبیه شود بلکه تدابیر ایمنی ویژه برای جلوگیری از سقوط آسانسور به دلیل پاره شدن سیم بکسل طبق استاندارد شماره 6303-2 سازمان ملی استاندارد ایران نیز باید اندیشیده شود. امیدواریم از مطالعه مقاله آسانسور استفاده لازم را برده باشید و بتوانید دید تخصصی تری نسبت به آسانسور و مباحث مربوط به آن پیدا کنید. بهتر است برای اطمینان از قیمت آسانسور در انتخاب شرکت نصب آسانسور دقت زیادی داشته باشید تا بتوانید با استفاده از مشورت های متخصصان آن خریدی هوشمندانه را تجربه کنید. اگر مصرف الکل، سیگار و مواد مخدر را کاهش دهید، به راحتی می توانید استرس را از خود دور کنید و بدون کمک این مواد، با مشکلاتتان مبارزه کنید.

از متداول ترین تابلو فرمان هایی که در آسانسورها مورد استفاده قرار می گیرد می توان به تابلو فرمان میکروپروسسوری کلمورگن اشاره نمود. چهارمین ورایج ترین عدم تطابقی و شاید هم مهم ترین عدم تطابقی در بازرسی های آسانسور که به علت ضعف فنی نصابان به صورت متداولتری مشاهده می شود عدم رعایت حفاظت عملكرد درهای داخل كابین می باشد، اهمیت ایمنی این موضوع به این خاطر است كه حفاظت درها ی كابین ارتباط مستقیم با استفاده كنندگان اسانسور دارد كه بعضا نیرو وسرعت بسته شدن درها بیش از حد تعیین شده است با توجه به اهمیت استاندارد 1-6303 در بند 8-7 با تیتر حفاظت در حین عملكرد به طور مفصل به تشریح آن پرداخته است.

در صورتی که ساکنان ساختمان های قدیمی برای نصب آسانسور، تمامی مجوزهای قانونی مربوطه را نگرفته باشند، در صورت بروز مشکل برای آسانسور نمی توانند از بیمه حوادث استفاده کنند، بنابراین أخذ مجوزهای قانونی از مهم ترین اصول نصب آسانسور می باشد. از دیگر انواع اسانسور ساختمانی میتوان مدل مغناطیسی را نام برد که در چاهک آن به جای ریل از دیواره آهنربای مغناطیسی استفاده میشود. تخصص در طراحی : یکی دیگر از موارد مهمی که در مورد شرکت های فروش و نصب آسانسور مورد توجه قرار می گیرد میزان توانایی در طراحی و شخصی سازی آسانسور با توجه به نیاز مشتریان است.

تعمیر اسانسور

همچنین استفاده از ماسه سیمان لیسه ای، نیازی به رنگ کردن دیوار نخواهد بود. همان طور که در بالا بیان کردیم، از ارتباط بین قطعات بسیار زیادی جابه جایی اجسام از یک نقطه به نقطه دیگر صورت میگیرد که این قطعات در کنار هم دستگاه پیچیده مکانیکی را بوجود میآورند که به آن آسانسور میگوییم. به عبارت دیگر آسانسور وسیله حمل و نقل عمودی میباشد که حرکت بین طبقات را سهولت و سرعت میبخشد، آسانسور ها به کمک الکترو موتور های مختلفی کار میکنند.این الکترو موتور ها اکثرا بالای آسانسور در اتاقی به نام موتور خانه قرار دارند. جرثقیل به یک قلاب دربالای سقف جوش داده ایم قبلا متصل میشود و به وسیله ان موتور جا به جا میشود و برای بردن موتور به سقف ساختمان باید از جرثقیل های دیگر استفاده شود. پاراشوت ها از سه نوع عمده لحظه ای ( که استفاده از آن منسوخ شده)، تدریجی و غلتکی تشکیل می شوند .

علت دیگر بوجود آمدن اینگونه حوادث سهل انگاری ساکنین ساختمان درباره اهمیت مسائل ایمنی آسانسور است. جالب است بدانید آسانسورهای کششی نسبت به آسانسورهای هیدرولیک از لوازم جانبی بیشتری برخوردارند و به همین علت قیمت بالاتری نیز دارند. به یک سری لوازم جانبی نیز نیاز دارند. برای استعلام قیمت لوازم جانبی به صورت به روز می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید. همچنین نکته قابل توجه در آسانسورهای هیدرولیک این است که خیلی از افراد تصور می کنند مصرف برق این آسانسور ها نسبت به آسانسورهای کششی بالاتر است ولی این امر درست نیست زیرا کار موتور هیدرولیکی آسانسور هیدرولیک و فشار روغن فقط در حرکت به سمت بالا نیاز است و برای حرکت کابین آسانسور به سمت پایین نیازی به کار موتور و ایجاد فشار روغن نیست و طبیعتا در حرکت به سمت پایین موتور هیدرولیکی خاموش است و فقط با با بازکردن شیر و تخلیه کنترل شده روغن جک هیدرولیک ، کابین آسانسور به آرامی به سمت پایین می آید بنابراین مصرف برق بالایی نخواهد داشت.

اگر از سیستم های مستقیم استفاده شود، جک باید دارای شیر اطمینان مخصوص باشد. ولی تفاوت در اینجاست که به دلیل وجود نیروی ناشی از وزن کابین و یا بار، کافی است شیر برگشت باز شود تا روغن به سمت مخزن حرکت کند و در نتیجه پیستون جک به پایین حرکت کند. در مواقعی که فاصله بین کابین و کادر وزنه و یا سیم بکسل های متصل به آنها بیشتر از طول فلکه کشش موتور باشد و فلکه کشش موتور نتواند زاویه مناسبی برای سیم بکسل ها ایجاد کند از فلکه هرزگرد برای به وجود آوردن اصطحکاک بیشتر میان سیم بکسل و فلکه ها و همچنین مناسب کردن زاویه سیم بکسل ها ( آلفا) استفاده می شود .

پس از پایان دوره آموزشی، شما باید در یک آزمون اختصاصی شرکت کنید تا توانایی و دانش شما ارزیابی شود. از همین رو تعداد کمی از شرکت های آسانسور توانایی طراحی و مونتاژ، محاسبات و پیاده سازی پروژه های آسانسورهای صنعتی و بالابر صنعتی را دارند، مخصوصا اگر قابلیت ضد اشتعال و ضد انفجارو ضد آب بودن به پروژه افزوده گردد. اگر قصد خرید و نصب آسانسور یا پله برقی دارید و تمایل به دریافت اطلاعات بیشتری در این زمینه دارید می توانید با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید و سوالات تخصصی خود در زمینه آسانسور و پله برقی را از آن ها بپرسید. همانطور که در ساختمانهای مختلف مشاهده کرده اید نحوه کار این نوع آسانسورها بر اساس نیروی اصطحکاکی است که بین سیم بکسل های متصل به کابین و فلکه کششی موتور بوجود می آید یعنی آسانسورهای کششی در واقع در بالای خود دارای فلکه (قرقره) می باشند که روی موتور آسانسور می باشد و سیستم بکسل ها دور آنها وجود دارد و سیستم بکسلها از یک سر به کابین آسانسور و از سر دیگر به قاب وزنه آسانسور متصل هستند و طبیعتا با حرکت فلکه موتور در دو جهت مختلف حرکت رو به بالا یا پایین کابین آسانسور انجام می شود.

البته باید در نظر داشت که نرخ نصب آسانسور ها بر اساس هیدرولیک بودن، تعداد نفرات و خانگی بودن آنها نیز محاسبه می شود. از دیگر موارد مهم در انتخاب آسانسور توان جا به جایی یا همان سرعت جا به جایی است که بر اساس متر بر ثانیه بیان می شود. یکی دیگر از انواع آسانسور های ساختمان پنوماتیک نامیده میشود که معمولا در فضایی به ساحت یک متر مکعب جا میگیرند و در خانههای دوبلکس استفاده میشوند. یعنی در بدنه آسانسور به جای اینکه از فلز استفاده شود، از شیشه استفاده می شود.

قطعات اسانسور

اگر در نصب آسانسور از افراد با تجربه و متخصص استفاده نکنید ممکن است یک سری اعمال به اشتباه انجام شود و صدماتی را وارد کنند یا موجب می شوند آسانسور بهره وری لازم را نداشته باشد. در ساختمان هایی که امکان ایجاد موتورخانه با ابعاد بزرگ وجود ندارد می توان از آسانسورهای گیرلس بهره برد، چرا که موتورهای گیرلس ابعاد و وزن بسیار کمی دارند و فضای کوچکی را در موتور خانه آسانسور اشغال می کنند. خرید آسانسور هزینه ای همیشگی بر دوش اهالی خواهد داشت و با این فرض که با پرداخت هزینه اولیه نصب آسانسور می توان سال ها از وجود آسانسور بهره برد نمی توان اقدام به خرید و نصب آسانسور نمود زیرا هزینه تعمیر و نگهداری آسانسور مهم و در کارایی آسانسور بسیار تاثیرگذار است. روش کلی کار آسانسور هیدرولیک بدین صورت است که چرخیدن موتور در پاوریونیت باعث می شود دستگاه تلمبه ، روغن را از مخزن به سیلندر پمپاژ کرده و سپس با پر شدن ظرفیت سیلندر، روغن با فشاری که در آن ایجاد می شود کابین و پیستون را به طرف بالا به حرکت در می آورد.

انواع اسانسور

نه تنها در آسانسور ، بلکه در تمامی وسایل و تجهیزات برقی، موتور نقشی کلیدی و تعیین کننده بر کیفیت و حتی ایمنی وسیله بر عهده دارد. و برای جک از زیر ابعاد آن براساس ارتفاعی آن که در جک های تلسکوپی یک سوم مسیر و برای جک های مستقیم به اندازه کل مسیر باید زمین کنده شود فونداسیون ریخته شود و جک در زمین کاشته شود و ریل در بغل قرار گیرید، آسانسور های هیدرولیکی خیلی نرم حرکت می کند اما سرعتشان از آسانسور های گیربکسی کمتر است حدود 70 سانتی بر ثانیه می باشد. ضربه گیرها در پایین ترین حد مسیر حرکت کابین و وزنه تعادل قرار میگیرند. حد اقل ارتفاع موتور خانه از دال بایستی ۱۸۰ باشد و حتما هواکش مناسب جهت تهویه هوا تهیه گردد. در این نوع آسانسور ها ریل و تجهیزات با مغناطیس دائم نقش استاتور موتور و کابین آسانسور را ایفا می کنند.

چهار چوبی است شامل دو بخش( یوک پایین و یوک بالا )که کابین را در بر گرفته است .ساختار یوک نه تنها از نظر قدرت تحمل بار مهم است بلکه تنظیم آن نیز باید به گونه ای باشد که از انحراف ، به ویژه در هنگام استفاده از کفشکهای غلطکی مصون بماند. پس از انجام این کار و بررسی تمام سیستم ها، آسانسور آماده استفاده است. پله برقی یکی دیگر از وسایل ارتباطی است که موجبات آسایش را برای شهروندان در خیابان ها، متجمع های تجاری و … به هر حال، خوشایند نیست که در پایان یک روز سخت کاری، وقتی به آسانسور مراجعه میکنید متوجه خرابی آسانسور شوید و با کلی وسایل و خرید از پلهها بالا بروید.

برای پی ریزی و بتون ریزی کف چاه آسانسور باید نکات خاصی را مد نظر داشت که در کلاس آموزش نصب آسانسور شرکت بطور کاملا عملی آموزش داده می شود ولی در اینجا مراحل کلی را به اختصار بیان می کنیم. حال این مقدار را با وزن خود کابین آسانسور جمع می کنیم و وزنی که بدست می آید وزن کلی است که باید در قاب وزنه وجود داشته باشد. پیشنهاد می کنیم در زمان نصب آسانسور با مشاوری متخصص و با تجربه مشورت کنید. پس اگر این مدل قادر است نیاز شما را مرتفع سازد اقدام به نصب آن کنید. مثلاً اگر مساحت کابین آسانسور حداکثر ۲ متر مربع باشد، قابلیت حمل 11 نفر را دارد. ضمنا در این مرحله باید چاه ارت (Earth) هم نصب شود برای نصب چاه ارت باید یک نقطه ای که حداقل تا 3 الی 4 متر عمق از کف چاه آسانسور داشته و به رطوبت زمین دسترسی دارد موادی مانند نمک یا زغال یا پتاسیم فرو کرد و سیم ارت را به آن وصل نمود.

در این آسانسورها ریلها و تجهیزات متصل شده روی دیوار چاه آسانسور با مغناطیس دائم نقش استاتور موتور و کابین آسانسور نقش روتور را ایفا میکنند. شرح کامل مراحل نصب آسانسور که در بالا آمده است را می توانید در مقاله تعرفه نصب آسانسور مطالعه نمائید تا بتوانید به هنگام نصب آسانسور به کلیه جوانب آن احاطه داشته باشید و با چالش های کمتری در این زمینه رو به رو شوید. مطالعه مقاله بهترین آسانسور می تواند اطلاعات کامل تری در زمینه فروش آسانسور به شما ارائه کند. نوع دیگر از آسانسور در جهان آسانسور هیدرولیک می باشد که نحوه جابجایی کابین آسانسور در آن بطور کلی با نحوه جابجایی کابین در آسانسور کششی فرق می کند زیرا در آسانسور هیدرولیک جابجایی کابین آسانسور فقط توسط جک بالابر خاصی انجام می شود که از نوع جک و موتور هیدرولیک (روغنی) می باشد. دانستن تمامی مشخصات فنی آسانسور برای افراد عادی که قصد نصب آسانسور در ساختمانی دارند ضرورتی ندارد اما دانستن یک سری ویژگی های کلی که می تواند در انتخاب آسانسور به افراد کمک کند لازم است.

قیمت آسانسور با توجه به نوع اسانسور، نوع و ابعاد کابین، نوع و تعداد موتور به کار رفته در ساخت آسانسور، تعداد طبقات ساختمان، حداکثر ظرفیت قابل تحمل، حداکثر سرعت حرکت، حداکثر ارتفاع، نوع سکشن، برند اسانسور و نوع تابلو برق مانند اینورتر یا کنتاکتوری بودن تابلو برق، می تواند متفاوت باشد و در قیمت نهایی تاثیر بگذارد. تابلو فرمان میکروپروسسوری درایودار نوعی دیگر از تابلو فرمان ها است که برای آسانسورهای کششی تک سرعته و دو سرعته با سرعت ۱ متر بر ثانیه مناسب است. در ایران بیشتر از دو موتور آسانسور گیربکس و گیرلس مورد استفاده می شود. در آسانسور شیشه ای پانورامیک که یکی از پرهزینه ترین انواع اسانسور است، ضخامت شیشه لمینت مورد استفاده و تعداد لایه های آن، قدرت موتور و نوع سیستم محرک ، تاثیر مستقیمی بر قیمت نصب و اجرای آن دارد. علاوه بر ساختمان های قدیمی در ساختمان های یک تا سه طبقه نیز از آسانسور هیدرولیکی استفاده می شود.

کابین آسانسور قیمت از بین رفته، سیستم تهویه طبیعی را. معمولا هم پوشش با چرم طبیعی یا ترکیب چوب و شیشه و تنوع لینک منبع در تزیینات و. فراهم کرده است. عبور و مرور انسان ها به وسیله پله برقی آسان تر و با نظم تر شده است و چهره بهتری را به این اماکن بخشیده است. در تعریفی مشابه ، آسانسور به مجموعه تجهیزات حمل و نقل گفته می شود که انتقال عمودی مردم و یا وسایل بین طبقات ساختمان را فراهم می نماید. یک آسانسور توسط موتور آسانسور نیروی لازم برای حرکت عمودی کابین را فراهم می کند. ریل پلیتی است که در محل اتصال دو ریل و در پشت ریل ها قرار گرفته و با پیچ و مهره ریل ها را به یکدیگر متصل می کند.