
بروزرسانی: 02 تیر 1404
کاهش هزینه ها و بهبود کارایی حمل و نقل
موفقیت و توسعه شرکت های حمل و نقل مانند همه شرکت ها در گرو رضایت مشتریان و بهبود خدمات آنهاست. از آنجایی که بازاریابی پیامکی و اعلان های فشاری یکی از ابزارهای کلیدی برای ایجاد تعامل سازنده با مشتریان است، بازاریابی پیامکی برای تدارکات نیز با استقبال خوبی مواجه شده است. در این مقاله در مورد مزایای استفاده از پیامک برای شرکت های حمل و نقل صحبت خواهیم کرد و در مورد ویژگی های برد پیامک برای بهبود خدمات صنعت لجستیک صحبت خواهیم کرد.
مقدمه ای بر بازاریابی پیامکی در صنعت حمل و نقل
هدفی که توسط انواع مختلف شرکت های لجستیک دنبال می شود بسیار ساده و واضح است:
با کمترین هزینه، کمترین ریسک و حداکثر رضایت مشتری حرکت کنید.
اما اگر به عنوان یک مشتری لجستیک به این فرآیند نگاه کنیم، به دنبال چه اطلاعاتی هستیم؟ ممکن است بخواهیم اطلاعاتی در مورد راننده و وسیله نقلیه، زمان رسیدن راننده و زمان رسیدن به مقصد به دست آوریم. ردیابی راننده به احتمال زیاد باعث می شود تا در مورد فرآیند شارژ احساس اطمینان بیشتری کنید.
استفاده از سیستم اطلاع رسانی پیامکی یکی از بهترین راه حل هایی است که به شرکت های حمل و نقل کمک می کند تا به سرعت به روز شوند و تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را ارائه دهند. شایان ذکر است که این پیامک ها نه تنها می توانند زمان فرآیند حمل و نقل را محدود کرده و تجربه مشتری را بهبود بخشند، از دیگر ویژگی های سامانه پیامک می توان برای ارسال پیامک های تبلیغاتی انبوه، مدیریت درایورها و بسیاری موارد دیگر استفاده کرد.
درک جامع از چیستی بازاریابی پیامکی و اینکه چگونه می تواند کسب و کار ما را رشد دهد، کلید افزایش رضایت مشتری و افزایش سودآوری است.
مزایای بازاریابی پیامکی لجستیک چیست؟
با ارسال اس ام اس در زمان مناسباز اولین مرحله می توانید با ارسال پیامک سفارش مشتری را تایید کنید. سپس اطلاعات راننده و وسیله نقلیه را برای او ارسال کنید و به او بگویید که راننده چه زمانی می رسد. یا امکان پیگیری راننده و در نهایت جلب نظر مشتری در مورد کیفیت خدمات ارائه شده را فراهم کنید.
از طرفی می توانید همین فرآیند را برای مدیریت درایورها انجام دهید و آدرس مشتری، فاصله زمانی مبدا-مقصد و هر اطلاعات دیگری را از طریق پیامک ارسال کنید.
در اینجا برخی از مهم ترین مزایای بازاریابی پیامکی لجستیک آورده شده است:
1. کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری
به شرایطی فکر کنید که مشتریان سیستم های لجستیک شما به هر دلیلی به اینترنت دسترسی ندارند. ضمنا امکان پیگیری از طریق پیامک نیز برای آنها فراهم نشد. در این صورت اگر مشکلی باشد تلفنی پیگیری می کنیم. تصور کنید حتی اگر بخواهید برای هر مشکل کوچک روزانه حداقل 100 کاربر پشتیبانی تلفنی ارائه دهید، چقدر صورتحساب در انتظار شما خواهد بود! اما استفاده از سیستم های پیامکی برای اجرای عملیات پشتیبانی می تواند هزینه های شما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. علاوه بر این، با توجه به اینکه اکثر مردم به تلفن های همراه دسترسی دارند و میزان بالای پیام های متنی خوانده می شوند، می توانید مطمئن باشید که به پاسخ های مشتریان دسترسی دارید.
2. بهبود مدیریت انبار و کاهش خطاهای انسانی
اگر جزو شرکت های حمل و نقل هستید که ابتدا تمامی کالاها به انبار شما ارسال می شود و سپس باید کالا را به باربری تحویل دهید، مدیریت انبار برای شما در اولویت است. با استفاده از سامانه های پیامکی می توانید از کالاهایی که به انبار رسیده اند آرشیو ایجاد کنید و همچنین وضعیت کالا را به اطلاع مشتری برسانید. به این ترتیب از خطاهای احتمالی در آمار موجودی انبار، کالاهای ارسالی، وضعیت کالاهای مختلف و ... جلوگیری خواهید کرد.
اتصال نرم افزار انبار به سامانه پیامکی چه مزایایی دارد؟
- ارسال عوارض مالی
- لینک حساب ها و تراکنش های مالی را برای مدیران مربوطه ارسال کنید
- ارسال موجودی انبار برای تامین کنندگان و مدیران
- سهولت ارتباط با مشتریان
با اتصال نرم افزار ذخیره سازی خود به سامانه پیامک شاهد کاهش هزینه ها، جلوگیری از خطاهای احتمالی و بهبود کیفیت ذخیره سازی خواهید بود.
3. بهبود تجربه مشتری و ارتباط با مشتری
افزایش رضایت مشتری یکی از مهم ترین عواملی است که می تواند کسب و کار شما را توسعه دهد. بازاریابی پیامکی لجستیک به شما این امکان را می دهد که در هر لحظه به مشتریان پاسخ دهید، اطلاعات ارسالی را به روز کنید و با کمترین هزینه تعاملی دو طرفه با آنها ایجاد کنید.
برای تبلیغ از تاکسی شکایت کنید راه های مختلفی وجود دارد که ساده ترین و راحت ترین راه، ارسال پیامک به شماره سامانه جریمه تاکسی است. برای آشنایی با روش های آن، به مقاله بروید.شکایت از تاکسی از طریق پیامک"ببینید
4. افزایش امنیت و کاهش خطا در بازاریابی پیامکی لجستیک
به روز رسانی اطلاعات می تواند ایمنی مشتریان، رانندگان و مشاغل را تضمین کند. این باعث می شود هر رویداد غیرمنتظره ای مانند لغو سفارش توسط راننده یا مشتری، تغییر راننده، تاخیر یا هر وضعیت دیگری به سرعت اطلاع داده شود. اعلان پیامکی کمک می کند تا پیام های مختلف در هر شرایطی به افراد برسد و از اشتباهات احتمالی جلوگیری کند.
5. افزایش سفارشات و تعامل با مشتریان
تبلیغات با استفاده از پیامک، معرفی کسب و کار شما از طریق بازاریابی پیامکی لجستیک و همچنین ارائه خدمات پشتیبانی قوی باعث افزایش مشتریان جدید و وفاداری مشتریان قبلی می شود. شما می توانید تعامل دو طرفه با مشتریان خود ایجاد کنید. اسکن اس ام اس اطلاعات مربوط به کیفیت خدمات را برای آنها ارسال کنید و با دریافت گزارش دقیق از نتایج نظرسنجی، برای ادامه فعالیت خود برنامه ریزی کنید. به این ترتیب می توانید مشتریان را نیز تشویق کنید که از خدمات تجاری شما بیشتر استفاده کنند.




نمونه هایی از اعلان های پیامکی و نظرسنجی مشتریان برای سیستم های لجستیکی
6. بهبود تعامل با رانندگان از طریق اعلان های پیامکی
مدیریت درایورها در سیستم های لجستیک با استفاده از پیامک بسیار ساده تر و سریعتر خواهد بود. اطلاعات مبدأ و مقصد هر راننده، اطلاعات مشتری، وضعیت مسیری که باید توسط راننده طی شود و اطلاع رسانی رویدادهای غیرمنتظره به راحتی با کمک سامانه های پیامکی در اختیار شما قرار می گیرد. این موضوع می تواند رضایت رانندگان را از همکاری با گروه شما افزایش دهد و کارایی لجستیک را بهبود بخشد.
7. ارسال یادآوری پرداخت و فاکتور
همچنین امکان ارسال فاکتور و پیگیری پرداخت ها از طریق سامانه های اطلاع رسانی پیامکی وجود دارد. اگر از نرم افزار حسابداری استفاده می کنید، می توانید از قابلیت اتصال نرم افزار حسابداری خود به برد پیامک و مدیریت پرداخت ها راحت تر از قبل استفاده کنید. همچنین می توانید با نزدیک شدن به مهلت پرداخت، یادآوری هایی را برای مشتریان ارسال کنید. برای اینکه بتوانید پیامک خود را برای همه مشتریان و رانندگان (حتی کسانی که پیامک های تبلیغاتی را مسدود کرده اند) ارسال کنید. خرید خط خدمات فراموش نکنید
8. سهولت در تهیه گزارش و پیگیری
داشبوردهای پیامکی گزارش های دقیقی را در اختیار شما قرار می دهند که می تواند در بازاریابی پیامکی لجستیک بسیار مفید باشد. با استفاده از این قابلیت می توانید پیام های ارسالی را مشاهده کرده و پیام های خوانده شده را بخوانید. همچنین، اگر لینکی را در پیام اس ام اس خود ارسال کنید، می توانید با استفاده از ردیاب لینک، گزارش دقیقی از اینکه چه کسی روی لینک کلیک کرده است، دریافت کنید.
از آنجایی که بسیاری از پیام ها در سیستم های لجستیک مهم هستند، با گزارش های Link Tracker، اگر مخاطبی روی پیوند موجود در متن پیامک کلیک نکرد، می توانید به سرعت از روش های دیگر برای دریافت پشتیبانی استفاده کنید.
نمونه پیامک تبلیغاتی و اطلاع رسانی شرکت های حمل و نقل
برای ارسال پیام های تبلیغاتی و اطلاع رسانی به مشتریان و رانندگان گروه خود می توانید از قالب های پیامک زیر ایده بگیرید:
انتقال پیامک به رانندگان
اس ام اس لجستیک به مشتریان
برای بهبود ارتباط بین شما و مشتریان و رانندگان می توانید پیامک های انگیزشی برای آنها ارسال کنید.
معرفی افزونه حمل و نقل ووکامرس برای بازاریابی پیامکی لجستیک


تنظیمات متن پیامک در افزونه حمل و نقل بر اساس ارسال پیامک از طریق الگو


افزونه حمل و نقل ووکامرس این به صاحبان مشاغل آنلاین اجازه می دهد تا وضعیت سفارش و کد رهگیری سفارش مشتریان خود را ارسال کنند. همچنین این امکان را به مشتریان می دهد تا روش حمل و نقل را انتخاب کنند. می توانید از ویژگی استفاده کنید سبک ارسال پیامکیک الگوی پیامک خاص تعریف کنید و متغیرها (مانند نام، شماره سفارش، کد رهگیری و غیره) را سفارشی کنید.
ویژگی های افزونه ارسال پیامک WooCommerce
با استفاده از این افزونه به امکانات زیر دسترسی خواهید داشت:
- یکی از چهار روش حمل و نقل را انتخاب کنید: پیشتاز، سفارشی، تیپاکس و پیک موتوری
- برای ارسال کد پیگیری سفارش با پست مجازی تماس بگیرید
- ارسال پیام وضعیت سفارش برای مشتریان
- امکان ارسال پیامک به لیست سیاه مخاطبین (اتصال به وب سرویس)
- امکان سفارشی سازی قیمت برای تمام آدرس های پستی وارد شده
- امکان افزودن کارمزد ثابت یا درصدی به قیمت نهایی
- محاسبه خودکار تمبرهای پست پیشرو و تخصیصی بر اساس وزن (تعرفه 2018)
نتیجه گیری: چرا بازاریابی پیامکی ابزاری موثر برای لجستیک است؟
تحقیقات نشان می دهد که 48 درصد از مشتریان تجارت الکترونیک ترجیح می دهند به روز رسانی های حمل و نقل را از طریق پیامک دریافت کنند. علاوه بر این سیستم های پیامکی اطلاعات ارسالی را به گونه ای ذخیره می کنند که برای شرکت قابل بازیابی باشد و احتمال خطای انسانی را تا حد زیادی کاهش می دهد.
اگر احساس می کنید اعلان های پیامکی برای کسب وکار شما مناسب است، می توانید پنل های موجود از طریق وب سایت ملی پیامک را بررسی کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 02163404 داخلی 1 با کارشناسان فروش ما در تماس باشید. ضمناً می توانید سوالات خود را در خصوص خرید تابلو پیامک، تجربیات و نظرات خود بیان نمایید.
منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/sms-marketing-for-shipping-company/