چگونه کیبورد مجازی ویندوز 7، 8 و 10 را فعال کنیم؟!

گاهی اوقات برای ثبت علامتی خاص نیاز به فشردن چند دکمه همزمان می باشد. با فشار دادن کلید تب می توانید مکان نما را در یک لحظه چند فاصله به جلو ببرید.

اگر صفحه‌کلید شما کار نمی‌کند یا در سیستم شما تشخیص داده نمی‌شود، کابل را از کیس جدا کرده و دوباره وصل کنید. اگر کیبورد ویژگی خاصی دارد، باید نرم افزار و درایورهای کیبورد را نصب کنید. برخی از کیبوردهای USB پیشرفته‌تر (مانند کیبورد USB گیمینگ) دارای دو کابل USB هستند. یکی از این کابل‌ها برای کیبورد و دیگری برای پورت‌های USB روی کیبورد برای سایر دستگاه‌های USB است. اگر فقط به کیبورد نیاز دارید، کافیست یکی از این کابل‌ها را متصل کنید.

کیبورد مخصوص بازی گرین مدل GK801-RGB

در این مرحله پاپ آپی برای شما نمایش داده میشود که شمامیتوانید از میان گزینه های پیش رو کیبورد مجازی مورد نظر را انتخاب کنید. راه دیگری برای غیرفعالسازی کیبورد مجازی وجود دارد که شما میتوانید با فشار دادن کلید ترکیبی Windows و R و باز شدن پنجره Run عبارت regedit را تایپ کنید و دکمه اینتر را فشار دهید. غیر فعال شدن کیبورد در کامپیوتر و لپ تاپ، هم می‌تواند به دلایل سخت افزاری رخ دهد و هم عوامل نرم افزاری در وقوع آن، تاثیر داشته باشند. رفع این مشکل، ممکن است مقداری زمان‌گیر باشد؛ زیرا نیاز به آزمون و خطا و تست کردن عوامل متعددی دارد.

  • کار کردن با این کیبوردها خیلی راحت نیست و بنابراین، خرید کیبورد ژله‌ای را تنها به کسانی توصیه می‌کنیم که می‌خواهند کیبورد خود را با خود حمل کنند.
  • کار کردن با این کیبوردها بسیار راحت‌تر است و معمولا برای کامپیوترهای رومیزی در منازل مناسب هستند.
  • برای غیر فعال کردن کیبورد مجازی شما باید از منوی استارت گزینه Setting را انتخاب کرده در پنجره ظاهر شده Ease of Acceess را انتخاب کنید.
  • ما برای آن که شما راحت تر و در کوتاه ترین زمان صفحه کیبورد کامپیوتر مجازی ویندوزتان را فعال کنید مراحل را تفکیک کرده و به صورت تصویری برای شما قرار داده ایم.

به دلیل سرعت بالای تایپ تایپیست‌های حرفه ای، کیبوردهای تایپ باید به گونه ای طراحی شده باشند که علاوه بر نرمی کلید، دارای کمترین صدای ممکن در هنگام تایپ باشند. در برخی از مدل‌های کیبورد مخصوص تایپ، جایگاهی در قسمت پایین کیبورد تعبیه شده‌است تا کاربران در هنگام تایپ، دست خود را بر روی آن قرار داده و در دراز مدت خستگی کمتری را دربرداشته باشد. از صفحه کلید برای ورود داده ها و اطلاعات به سیستم رایانه استفاده می شود. از طریق این سخت افزار می توان کلمات، اعداد و علائم مختلف را تایپ کرد.

چک کردن سخت افزای کیبورد

اگر کیبورد شما حرف پ را نمی نویسد برای تایپ حرف پ در کیبورد لب تاب شما باید اول ببینید که سیستم شما حرف پ دارد یا نه. برای انجام این کار عبارت on-screen keyboard را در کادر جستجوی ویندوز بنویسید و از لیست نتایج on-screen keyboard را انتخاب کنید. با کلیک کردن دکمه های Alt+Shift کیبورد را به حالت فارسی ببرید و ببینید حرف پ دارد یا نه.