اصولاً برای نوشتن پیامک کوتاه میتوانید از جملات کوتاه و جملاتی که فعل در آنها نیست استفاده کنید. به طور مثال به جای اینکه بگوئید برای دریافت کد تخفیف عدد یک را ارسال کنید به صورت زیر عمل کنید:
به نظر شما متن بالا شامل چند کاراکتر است؟ اجازه بدهید پاسخ این چالش را آخر متن به شما بگویم.
جهت رزرو با شماره 02163404 تماس بگیرید.
پیامک دوم:
WhatAreYouDoing?
فکر می کنید پیامک اول چند بخش است؟ 4 بخش! در ضمن مانند تبلیغاتی است که هر روز در تلویزیون میبینیم و با دیدن آن، کانال تلویزیون را عوض کرده و به سراغ شبکه چهار میرویم یا اینکه اگر خیلی از این تبلیغات عاصی نشویم، برنامههایی مثل راز بقا را تماشا میکنیم.
زمانی که متنهای طولانی تبلیغاتی را میبینید چه احساسی در مورد آن دارید؟ چقدر برایتان جذاب است که در معرض پیام های تبلیغاتی باشید؟ آیا اصلاً وقتی دارید تا برای خواندن متنهای طولانی صرف کنید؟ آیا این جذاب است که دائماً نوتیفیکیشن اساماس گوشیتان شما را به سمت گوشی سوق دهد و شما با اشتیاق بخواهید پیامک را بخوانید اما در پایان ناامید شوید؟
به جای اینکه نوشته شود:
ملیپیامک، تجربه ای جذاب و متفاوت از تبلیغات پیامکی.
اگر تمام موارد بالا را تجربه کردهاید و حس خوشایندی از تصور آن ندارید، پس وقت آن است که استارت تغییر شرایط در تبلیغات پیامکی توسط شما زده شود. نگران نباشید. همچنان هستند کسانی که پیامکهای تبلیغاتی را به امید داشتن یک تخفیف و یا یک پیشنهاد و آفر ویژه استقبال کنند.
راستی تا یادمان نرفته، تعداد کارکاترهای جمله ای که در ابتدای متن ایجاد کردیم 51 کاراکتر بود 🙂
در جمله اول 16 کاراکتر وجود دارد و در جمله دوم 19 کاراکتر. یعنی 3 اسپیس در جمله دوم اضافه شده است که اگر محتوای پیامک ما کمی بیشتر و نزدیک به 160 کاراکتر باشد، دو بخشی خواهد شد.
در گذشته طوری بود که اگر در ابتدای پیامک از کاراکتر انگلیسی استفاده میکردید و ما بقی را با زبان فارسی تایپ میکردید پیامک انگلیسی محاسبه شده و در نتیجه هزینه کمتری نیاز بود بپردازید. البته منظور از کاراکتر، هر حرکتی است که شما بر روی کییوردتان انجام میدهید. مثلا نقطه، ویرگول، تمام علائم نگارشی، حتی space یک کاراکتر محسوب میشود. مثلاَ به متن زیر دقت کنید:
به دنبال رشد کسب و کارتان هستید؟ ملیپیامک به شما امکان جذب، نگهداری و تعامل با مشتری را می دهد.
ثبت نام و ارسال پیامک ثبت نام در کمتر از 1 دقیقه
منبع: https://www.melipayamak.com/blog/posts/how-write-short-sms/
دریافت تخفیف=ارسال عدد 1
نتیجه گیری و جمعبندی
یکی دیگر از راهکارهای نوشتن اس ام اس کوتاه نیز استفاده از شکلکها یا همان اموجیها است. شکلکها میتوانند در کوتاهتر کردن جملات ما نقش خوبی ایفا کنند.
آیا متنهای تبلیغاتی طولانی تاثیرگذار است؟
توجه به زمان مشتری و نگرفتن وقت مشتری برای خواندن پیامکهایی با محتوای طولانی یکی از موارد مهم در بازاریابی است. این امر به قدری مهم است که میتواند موجب از دست دادن یا حفظ مشتری شود. پس لازم است که با روشهایی اقدام به ایجازنویسی کنیم. توسط آنچه که ما در این مقاله به شما گفتیم هم میتوانید پیامک های کوتاهتری بنویسید و هم میتوانید پیامکهای مفیدتری ایجاد کرده و با نحوه بازاریابی پیامکی آشنایی پیدا کنید. با ایجاد پیامک کوتاه که حاوی متن های کوتاه و جذاب هستند، مشتریان خود را حفظ کرده و نیز مشتریان جدید جذب کنید.
اما در متن دوم شما با یک پیامک دو بخشی طرف هستید که حتی یک بن تخفیف هم برای شما دارد.
زمانی که با گوشی تلفن همراهتان پیامک ارسال می کنید، همیشه به این نکته دقت می کنید تا پیامکتان بیش تر از چند بخش یا چند صفحه نشود زیرا اگر متن پیامک تان طولانی باشد، ممکن است ناقص ارسال شود و نیز زیاد شدن متن پیامک، هزینه پیامکتان را بیشتر میکند. در ارسال انبوه و تبلیغاتیِ پیامک از طریق پنل اساماس نیز، همین قانون حکمفرما است. هر چه تعداد کاراکترهای شما بیشتر شود پیامک چند بخشی شده و در نتیجه به صورت ضریبی مانند این خواهد بود که در ارسال به یک نفر گویی چند پیامک جدا ارسال میکنید. به این معنی که نوشتن متن پیامک، نامحدود نیست. ما در این مقاله قصد داریم در این مقاله به پاسخ این سوال که چگونه پیامک کوتاهتری بنویسیم؟ بپردازیم، اما در عین حال به شکلی هم سعی کنیم که پیامک مفیدتر و گویاتری ارسال کنیم.
چگونه پیامک کوتاهتری بنویسیم؟
در متن دوم شما یک متن کوتاه دارید که تکلیف مخاطب با آن روشن است. آدرس، شماره تماس، حتی نوع غذای مورد نظر نیز قابل مشاهده است. و مهمتر از همه اینکه این پیامک برای شما ارزشمند است. زیرا با سفارش از این رستوران از تخفیف استفاده می کنید. پس حتما این پیامک را نگه داشته و لغو نمیکنید.
غذای سنتی یا ایتالیایی؟
کافه رستوران ستاره شهر
میدان ونک نبش عطار
02163404
دریافت تخفیف 30% = ارسال عدد 1
وبعضی جملات و اصطلاحات که به صورت مخفف جا افتاده اند مانند OMG که مخفف oh my god است. با استفاده از این روشها میتوان یک پیامک کوتاه ایجاد کرد که هزینه را برای شما به حداقل میرساند.
در مجموع فرصت نوشتن متون طولانی در پیامک وجود ندارد و شما باید از کلمات مخفف استفاده کنید مثلا فینگلیش(نوشتن متن فارسی با استفاده از کاراکترهای انگلیسی) نوشتن متون پیامکی حجم متن را به شدت کاهش میدهد. در نوشتن پیامک نیز باید از همین روش برای کوتاه تر کردن نوشته استفاده کرد. مثلا بسیار پیش میآید که ما به جای نوشتن salam از slm استفاده می کنیم و حروف کوچک انگلیسی را حذف میکنیم. و یا میتوان space و یا فاصله را از جمله حذف کرد و حروف اول کلمات را با حروف بزرگ نوشت مانند:
اگر شما نیز برای کسبوکارتان پنل پیامکی تهیه کردهاید و میخواهید ارسال انبوه انجام دهید حتماً باید به تعداد کارکترهای متن پیامک دقت کنید. در پنل ملیپیامک، هر پیام که به فارسی تایپ میشود، 70 کاراکتر است و در انگلیسی 160 کاراکتر است؛ درست مشابه چیزی که در گوشی موبایل خود دارید. چنانچه متن پیامکتان ترکیبی از حروف فارسی و انگلیسی است تعداد کاراکترهای پیامک شما به 70 کاهش پیدا میکند و هر 70 کاراکتر که ترکیبی از فارسی و انگلیسی باشد معادل یک پیامک محسوب میشود.
در متون پیامکی هم تقریباً همین قانون حکمفرماست. به این معنی که هرچه متن پیامک شما کوتاهتر و مختصرتر باشد، میتوانید در گرفتن نتیجه، موفقتر عمل کنید. دو متن پیامکی پائین را با هم مقایسه کنید: