بنابراین، قبل از هر چیز بگذارید مخاطب حرف هایش را بزند. بگوید چه چیزی لازم دارد. چه رنگ و طرحی می خواهد. بعد با توجه به نیازش، محصولاتی را که مناسب است، معرفی کنید. به جای سود یک شبه، به نیاز مشتری توجه کنید. مطمئن باشید که نتیجۀ رضایت خریدار، سود بلندمدت است.
مشتری را دوست داشته باشید!
شیوۀ نوینی که امروزه بیشتر استفاده می شود، توجه به نیاز مشتری است. این شیوه نیاز مخاطب را در نظر می گیرد. محصولی را که او بیشتر نیاز دارد، معرفی می کند. به زبان ساده، به حرف های مشتری گوش می کند.
مثلاً به برند هاکوپیان دقت کنید. این برند قدیمی کت وشلوار مردانه تقریباً گران قیمت است. بعد همۀ این سال ها هنوز مشتریانش را دارد. چرا؟
حتی اگر آن ها بازار هدفتان نیستند یا نیازی به محصولات شما ندارند، اما حتماً کسانی را می شناسند که مایل به خریداز شما هستند. دوستانی دارند که این محصولات را نیاز دارند و به نوعی به کارتان مرتبط هستند. پس با تبلیغات دهان به دهان برندتان را به دیگران معرفی می کنند.
هوای مشتری قدیمی را داشته باشید
اما نکتۀ دوم، مزایای محصولتان را بزرگ نمایی کنید. اگر مشتری نیازی دارد، طوری تبلیغات کنید که انگار این نیاز فقط با محصولات شما برطرف می شود.
تمرکز روی مخاطب
اول با مشتریان شخصی شروع می کنیم. اگر صاحب کسب وکارید، اولین مشتریان شما خانواده، دوستان و اقوام هستند.
همیشه به خاطر داشته باشید، مردم چیزی را می خرند که نیاز دارند. برانگیختن حس نیاز به کالا در مشتری، بر عهده شماست. حالا شاید بپرسید چطور؟
محصولات برند هاکوپیان کیفیت بالایی دارند. این برند به نظر و سلیقه مشتری احترام می گذارد. باشگاه مشتریان دارد و از همین طریق جشنواره های فروش و تخفیف های ویژه را ارسال می کند. همه این موارد به شهرت امروزی هاکوپیان رسیده است. در واقع کمتر مشتری را پیدا می کنید که از هاکوپیان، ناراضی باشد!
محصول جدید داشته باشید!
پیگیری حسن نیت برندتان را نشان می دهد. با پیگیری از مشتریان و آگاهی از میزان رضایتشان می توانید برای رفع نواقص و مشکلات احتمالی محصولات اقدام کنید. مطمئن باشید بعد از رفع مشکل بازخورد عالی از مشتریان می گیرید.
نیاز مشتری را در نظر بگیرید!
البته مزایای بازاریابی پیامکی از این لیست کوتاه ما بیشتر است. برای شروع بازاریابی پیامکی، سامانه پیام کوتاه ملی پیامک را پیشنهاد می کنم. این پنل قیمت و تعرفه مناسبی دارد. پشتیبانی سامانه هم همه روزه از ساعت 8 صبح تا 10 شب در حال پاسخگویی به مشتریان است.
حالا باید روی بازار هدف یعنی مشتری و روش\u200e های فروش تمرکز کنید. به زبان ساده، باید از راه های موجود برای رسیدن به مشتریان بهترین استفاده را ببرید.
افزایش سطح فروش از بحث های مهم بازاریابی و مارکتینگ است. برای همین می خواهیم دربارۀ تکنیک های مهم و اساسی افزایش مشتری بیشتر صحبت کنیمَ. مطمئن باشید که در انتهای این متن تحولی به تبلیغاتِ کسب وکارتان خواهید داد.
خلاقیت و توجه به بازار
فیلیپ کاتلر می گوید فروش محصول به مشتری راضی صد بار آسان تر از پیدا کردن مشتریان جدید است.\xa0مشتریان راضی با بازاریابی دهان به دهان شما را رایگان به دیگران تبلیغ می کنند.
در قسمت قبل برای پاسخ به سوال چگونه مشتری هایمان را افزایش دهیم به شبکه های اجتماعی اشاره کردیم. اگر می خواهید ارتباطی هوشمندانه با مشتری داشته باشید، مخاطب جدید جذب کنید یا روند تولید محصول را مستقیم به مخاطب نشان دهید، به شبکه های اجتماعی نیاز دارید.
همیشه هوای مشتریان قدیمی را داشته باشید. نیمی از مشتریان قدیمی مجدد از برندتان خرید می کنند.
در ضمن پنل محیط کاربری آسانی دارد. ملی پیامک هم آموزش تصویری و محتوایی تمامی ابزارهای پنل را برای کاربران آماده کرده است. می توانید در آپارات ویدئوهای آموزشی را ببینید. کتاب بازاریابی پیامکی را بخوانید. اگر هم دربارۀ ارسال پیام سوالی داشتید، با 02163404 تماس بگیرید.
پیگیر مشتری باشید!
هر برندی هر چقدر معروف، همیشه به نظرسنجی، تحقیق و آنالیز بازار نیاز دارد. همیشه از مشتریان قدیمی و جدید در مورد کالاهای مورد نیاز و دغدغه های خریدشان سوال کنید. بازار و رقبا را تحلیل کنید. دربارۀ نقاط قوت و ضعف فروش تان بدانید.
اگر کسب وکاری راه اندازی کردید یا از میزان فروشتان راضی نیستید، اول از همه باید بدانید چگونه تعداد مشتری ها را افزایش دهید ؟ صاحبان مشاغل همیشه دنبال افزایش مشتری و بالطبع افزایش فروش هستند.
در همین مرحله باید قیمت مناسب برای کالاهای خود انتخاب کنید. با توجه به هزینه های تولید و بازاریابی مبلغ نهایی و بهای تمام شده کالا را حساب کنید و تعرفه نهایی را تعیین کنید. یادتان باشد قیمت یکی از فاکتورهای مهم در پاسخ به سوال "چگونه مشتری هایمان را افزایش دهیم" است. قیمت مناسب و منطقی مشتری فعلی را نگه می دارد و مشتری جدید برایتان می آورد.
فهرستی از مشتریان داشته باشید
به قول برند ویزلند، ما به جز شما سفیری نداریم. همین شعار تبلیغاتی نشان دهندۀ تاثیر مشتری فعلی در میزان فروش و جذب مشتری جدید است.
جواب شما تبلیغات کلیکی گوگل، گوگل ادز، رپورتاژ آگهی و استفاده از شبکه های اجتماعی است. بازاریابی دیجیتال به دیده شدن برند، پیدا کردن مشتری هدف و تعامل با مخاطب کمک شایانی می کند. در ادامه با دو روش مهم بازاریابی دیجیتال بیشتر آشنا می شویم.
شبکه های اجتماعی
اگر می خواهید کسب وکارتان همیشه پررونق باشد، دربارۀ روش های جذب و حفظ مشتری بخوانید. این استراتژی ها را به برنامه ثابت کارتان تبدیل کنید. هنوز افراد زیادی هستند که از خدمات شما آگاهی ندارند. حتی برخی مشتریانی که از شما خرید کرد ند، شاید برندتان را فراموش کنند. پس باید با این استراتژی ها هم در ذهن مشتری قدیمی بمانید، هم مشتری بیشتری جذب کنید.
نویسنده: تیم تحریریه پیامک